Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti

Vierailija
09.08.2015 |

Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!

Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.

Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D

Kertokaapa!

Kommentit (1649)

Vierailija
41/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle selvis vasta pari vuotta sitten, että ananas ei kasva puussa.

Vierailija
42/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:24"]

Luulin, että aikuisen elämä on stressaavaa ja ikävien velvollisuuksin täyttämää.

En tajunnut, että tuo koskee vain ihmisiä, jotka päättävät hankkia lapsia.

[/quote]

Mulla taas on ihan päinvastoin,luulin ennen omaan kotiin muuttamista että aikuisuus on sitä että saa tehdä mitä tahtoo :D Oli ikävä yllätys,että se onkin enimmäkseen stressaavaa velvollisuuksien täyttöä.

[/quote]No on tosiaan sitten täysin päinvastoin. Minulle aikuisuus kun on nimenomaan sitä, että saa tehdä, mitä tahtoo. Koulu- ja opiskeluvuodet menivät aika lailla etukäteen laaditunkäsikirjoituksen mukaan, ja huono rahatilanne rajoitti elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:38"]

Mä luulin, etteivät kimalaiset pistä. Ja että savusaunassa saunotaan siellä savun seassa.

[/quote]

eikö sitten saunota?? missä se savu sitten on?

[/quote]

Oletko sinä koskaan käynyt savusaunassa? Ei savusaunassa savua ole enää saunottaessa. Voisi käydä useammallekin samoin kuin venäjän pojalle saunassa.

[/quote]Minä en tiennyt tätä. En ole koskaan ollut savusaunassa, eikä täällä Varsinais-Suomessa ole oikein savusaunakulttuuria. Mielestäni kaikki näkemäni kuvat savusaunoista ovat savuisia, mutta ehkä vesihöyry sitten vain näyttää savulta pimeässä ja ikkunattomassa tilassa.

Vierailija
44/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:01"]

[/quote]

Oletko sinä koskaan käynyt savusaunassa? Ei savusaunassa savua ole enää saunottaessa. Voisi käydä useammallekin samoin kuin venäjän pojalle saunassa.

[/quote]Minä en tiennyt tätä. En ole koskaan ollut savusaunassa, eikä täällä Varsinais-Suomessa ole oikein savusaunakulttuuria. Mielestäni kaikki näkemäni kuvat savusaunoista ovat savuisia, mutta ehkä vesihöyry sitten vain näyttää savulta pimeässä ja ikkunattomassa tilassa.

[/quote]

Tiedät varmaan kuitenkin, että savun hengittäminen ei ole kovinkaan terveellistä ja homma menee entistä pahemmaksi lähes suljetussa tilassa.

Toki savusauna on sisältä ihan musta, koska kiukaan lämmittämisen aikana savu kulkee saunan "läpi", mutta tulen on oltava sammunut ennen saunomista.

Vierailija
45/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:59"]

Mulle selvis vasta pari vuotta sitten, että ananas ei kasva puussa.

[/quote]

Sama homma,joskus Aku Ankassa Roope-setä meni katsomaan ananaspeltojaan,ja pidin sitä samanlaisena hömppäjuttuna kuin esimerkiksi ne ihmisen kokoiset pingviinit :D Tuntuu jotenkin tyhmältä ajatella että hedelmä kasvaa maasta.

Vierailija
46/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin vasta pari vuotta sitten tietämään, että chihuahua ei ole sama rotu kuin kiinanpalatsikoira :D 

En väitäkään, että ne näyttäisivät samalta, olin vain aina luullut, että kyse on jostain pienestä lamppuharjarodusta ja sitä sanotaan kummallakin nimellä. No ei ollut niin.

Vierailija
47/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:01"]

[/quote]

[/quote]

Tiedät varmaan kuitenkin, että savun hengittäminen ei ole kovinkaan terveellistä ja homma menee entistä pahemmaksi lähes suljetussa tilassa.

Toki savusauna on sisältä ihan musta, koska kiukaan lämmittämisen aikana savu kulkee saunan "läpi", mutta tulen on oltava sammunut ennen saunomista.

[/quote]No joo, kieltämättä. Toisaalta vanhalla kansalla oli paljon muitakin epäterveellisiä tapoja. Ehkä ajattelin, ettei pieni savu haittaa menoa. Savuaahan nuotiokin.

Vierailija
48/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle selvisi vuonna 2007 että Nightwish, Stratovarius(?) ja Sentenced ovat eri bändejä :D

örinää kaikki -30v-

Vierailija
49/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta opin että ananas ei kasva puussa..

-30v-

Vierailija
50/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:15"]

[/quote]No joo, kieltämättä. Toisaalta vanhalla kansalla oli paljon muitakin epäterveellisiä tapoja. Ehkä ajattelin, ettei pieni savu haittaa menoa. Savuaahan nuotiokin.

[/quote]

Mutta kyllä se savu tuntuu aika ikävältä silmissä ja keuhkoissa jos oikein sopivasti hönkäsee sisäänpäin. Ja sitten sama asia pienessä suljetussa tilassa...

Vierailija
51/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:33"]

Tästä ketjusta opin että ananas ei kasva puussa.. -30v-

[/quote]

Mä opin tästä ketjusta että härkä on kuohittu sonni.Olen ajatellut että joku nautaeläin se on,mutta varmaan oma lajinsa,häränlihakin maistuu ihan erilaiselle kuin lehmän.Tuota kivespussijuttua en ole tullut koskaan edes ajatelleeksi.Ihana sivistävä AV! ^^

Vierailija
52/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:00"]

Luulin, että aikuisen elämä on stressaavaa ja ikävien velvollisuuksin täyttämää.

[/quote]

Mulla taas on ihan päinvastoin,luulin ennen omaan kotiin muuttamista että aikuisuus on sitä että saa tehdä mitä tahtoo :D Oli ikävä yllätys,että se onkin enimmäkseen stressaavaa velvollisuuksien täyttöä.

[/quote]No on tosiaan sitten täysin päinvastoin. Minulle aikuisuus kun on nimenomaan sitä, että saa tehdä, mitä tahtoo. Koulu- ja opiskeluvuodet menivät aika lailla etukäteen laaditunkäsikirjoituksen mukaan, ja huono rahatilanne rajoitti elämää.

[/quote]Elätkö rahatalouden ulkopuolella vai mistä saat ne rahat mielesi mukaiseen elämiseen jos siihen ei liity (normaalia) stressaavaa velvollisuuksien täyttöä?

Vierailija
53/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta aikuisena tiennyt, että makaroni kasvaa puussa.  
Olen aina luullut, että se tehdään vehnäjauhoista!  Kuvitelkaa !

Makaroonipuuthan kasvaa Italiassa. Onneksi selvisi, en ole vielä ehtinyt itseäni nolata tuon asian suhteen.

Sain ihan vahingossa selville, että tosiaan nämä makaronipuut kasvavat Italiassa. Olen niitä nähnytkin.

Vierailija
54/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:00"]

[/quote]

[/quote]Elätkö rahatalouden ulkopuolella vai mistä saat ne rahat mielesi mukaiseen elämiseen jos siihen ei liity (normaalia) stressaavaa velvollisuuksien täyttöä?

[/quote]

Ehkä tuo jolle aikuisuus ei ole stressaavaa velvollisuuksien täyttöä tekee työkseen jotain josta pitää? Tosin kyllä mä ainakin koen stressaaviksi velvollisuuksi myös esimerkiksi kotityöt,lemmikeistä huolehtimisen,ihmissuhteiden hoitamisen.Lapsena ja teininä ei tarvinnut ottaa vastuuta mistään,silloin sitä ei vain osannut arvostaa.

Vierailija
55/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut suomea raittiiksi maaksi.

Vierailija
56/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:45"]

Olen vasta aikuisena tiennyt, että makaroni kasvaa puussa.  
Olen aina luullut, että se tehdään vehnäjauhoista!  Kuvitelkaa !

Makaroonipuuthan kasvaa Italiassa. Onneksi selvisi, en ole vielä ehtinyt itseäni nolata tuon asian suhteen.

Sain ihan vahingossa selville, että tosiaan nämä makaronipuut kasvavat Italiassa. Olen niitä nähnytkin.

[/quote]

Mikä tämä makaronipuujuttu on? :O

Vierailija
57/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:40"]

Luulin pitkään desibelien menevän siten, että 3:n muutos kuulostaa korviin kaksinkertaiselta äänenvoimakkuudelta. Se onkin 10:n muutos... Opin tänään.

[/quote]

Sitten olit aiemmin oikeassa ja opit puuta heinää.

Desibeliasteikko on logaritminen asteikko, joten yhden belin eli 10 desibelin lisäys äänen intensiteettiin tarkoittaa kymmenkertaista meteliä. Kone, jonka arvokilvessä lukee 80 dB, meluaa saman verran kuin kymmenen 70 dB:n konetta yhtä aikaa.

Tästä voidaan laskeskella, että äänen intensiteetin tuplaamiseen tarvitaan noin 3 dB:n lisäys.

-fysiikanope

Vierailija
58/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena luulin, että kaikilla miehillä on vaimo ja lapsia. Nyt viiskymppisenä miehenä rupee tuntuun siltä, ettei näin ole, ainakaan mun kohdalla

Vierailija
59/1649 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin lukiossa että se on jenkkakahvat, ei menkkakahvat. Kaveri nauroi.

Opin netistä sen ettei miehen ja naisen peräaukot ole samassa kohtaa vaan miehellä alempana.

Vierailija
60/1649 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:11"] Reilu parikymppikseks luulin et kaikki pähkinät kasvaa puussa/pensaassa.. Kunnes matkustellessani päädyin maapähkinäviljelmälle.. Sieltä niitä kuokittiin ylös ku perunoita.. Nimi tietty voi antaa viitteitä, mutten ollu koskaa ajatellu niin pitkälle.. [/quote] Maapähkinähän ei ole pähkinä, vaan kuuluu hernekasveihin. [/quote] Opin nyt, ettei maapähkinä ole pähkinä. N40

[/quote]Kai myös tiedät, että tomaatti ei ole vihannes?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi