Paljonko 163cm pitkällä se ihannepaino?
Otsikko. Ei erityisen lihaksikas, normaali luusto ja normaali lihaksisto.
Kommentit (47)
Minulle paras paino olisi jotain 52-55 kilon väliltä. Alle 50 kilon jäävät kuukautiset pois ja yli 60 tuntuu olo aika tuhdilta. Nyt painan 61, paino on laskusuunnassa. Rasvaprosentti 26 mitattuna ravitsemusterapeutin kanssa. Mielelläni tähtään tuohon 55 kiloon että pienet maha-, reisi- ja selkämakkarat sulavat pois :) jos ulkonäöllä ei ole niin väliä, niin sanoisin että ihannepainona olisi kaikki 50 ja 65 väliltä, eli normaalipaino.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:21"]Pituus miinus 105, sanoi yks lääkäri.
[/quote]ihan paskaa. Painaisin silloin 8 kiloo enemmän
Jaa et 110 senttiset painaa kymmenen kiloo ja 190 senttiset 90
mä oon kans 163cm ja painoo nyt about 65kg. oo huoleti ap:) ja heii Pandora on saman pituinen kuin mekin <3
Oon 163 ja aikuisiällä pienimmilläni oon painanut 60kg, ja sekin oli kaukana hoikasta. Joku 50+ ois mulle paras.
66kg yli menee jo ylipainoksi.
Mulle olisi sellainen 55-57. Nyt painoa 61 kg. En ole hento mutten romuluinenkaan.
Oon 163 cm ja nyt 55kg. Pitäisi saada laihdutettua takaisin ihannepainoon joka minulla 48-50kg.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:48"]
mä oon kans 163cm ja painoo nyt about 65kg. oo huoleti ap:) ja heii Pandora on saman pituinen kuin mekin <3
[/quote]
Haluun vielä lisätä edelliseen tekstiini, että..
No mä olin joskus 48kg ja kuukautiset kyll jäi pois ja lääkäri sanoi, et oon alipainoinen.
Pätevämpi ja kehon kolmiulotteisuutta huomioimaan pyrkivä uusi versio laskurista:
http://yle.fi/uutiset/laske_uusi_painoindeksisi_taalta/6476582
Kun saat BMI:n jonnekin 20-22 välille niin olet ok. Jossakin 52,5-57,5 kg välillä liikutaan.
Olen 163,5cm ja mulle se ois noin 54-56kg. Mutta olen 60kg.
Olen 166cm pitkä ja painan noin 83kg. Ylipainoa on, tiedetään, mutta ei tulisi mieleenkään tällä ruumiinrakenteella tavoitella reilun 50kg painoa. Eihän minusta jäisi mitään jäljelle:) 6-alkavaksi kun saisi painon niin se riittäisi. Olisi tallella lihakset ja tissit:)
Painan nyt tasan 50kg. Ihannepainoni on mielestäni jotakin 47-49kg, nyt olo on hieman epämukava. Olen painanut aikuisiällä myös 44kg, silloin olin jo mielestäni liian laiha.
Kamalan vähän oikeesti! Oon teininä painanut 50kg ja olin todella hoikka silloin ja terveydenhoitajan mukaan täydellisessä painossa. Nyt ikää 25 ja olen tiputtanut 90kg:sta tähän 65kg:een. Hassua että VIELÄ 10-15kg pitää saada pois, kun nytkin pieni olo, tietty on pieni olo kun olin todellinen sotanorsu vielä vuosi sitten. Iik en malta odottaa että laihdun unelmapainooni. En vain tiedä onko se enää mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:57"]Kamalan vähän oikeesti! Oon teininä painanut 50kg ja olin todella hoikka silloin ja terveydenhoitajan mukaan täydellisessä painossa. Nyt ikää 25 ja olen tiputtanut 90kg:sta tähän 65kg:een. Hassua että VIELÄ 10-15kg pitää saada pois, kun nytkin pieni olo, tietty on pieni olo kun olin todellinen sotanorsu vielä vuosi sitten. Iik en malta odottaa että laihdun unelmapainooni. En vain tiedä onko se enää mahdollista.
[/quote]
-ap
Kyllä mäkin sanoisin että kaikki jossain 55-65 on ok. Itse olen noin 165 ja parhaimmalta on tuntunu 68kiloa. Ruumiinrakennekin vaikuttaa kuitenkin. Jos on leveä lantio tai suuri rinnanympärys, niin painaa helposti muutaman kilon enemmän, vaikka olisi sopiva rasvaprosenttikin.
Yli 170 kertaa katottu tätä ketjua. Onko täällä noin paljon tuon mittaisia naisia, vai mikä tässä aiheessa kiinnostaa?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:25"]Pituus-110 toimii minulla. Olen 164cm. Nyt painan pari kiloa enemmän ja on hiukan epämukava olo.
[/quote]painat 110 kiloa ja hiukan epämukava olo? Vähemmästäkin.