Atooppinen iho ja helokkiöljykapselit raskausaikana?
Oletteko uskaltaneet käyttää raskausaikana jotain luontaistuotetta? Itselläni on hyvin atooppinen iho ja mietin vain, miten sitä mahdollisen raskauden aikana pitäisi hoitaa. Helokkiöljykapseleita olen kuullut kehuttavan, mutta itse en ole vielä kokeillut. Olen käyttänyt vain ihotautilääkärin määrämiä vahvoja kortisoneja + apteekin käsikauppavoiteíta ja tietenkin perusvoiteita. Nyt mietinkin, kumpi mahtaisi olla turvallisempi vaihtoehto raskausaikana: kortisonivoiteet vai luontaistuotteet (mikäli niistä on apua)? Vastaus on varmasti erilainen eri alan ihmisiltä kysyttäessä. Onko kellään siis käytännön kokemuksia asiasta? Entäs nämä uusimmat ei-kortisonipohjaiset voiteet (joita ei siis saa raskausaikana käyttää), oletteko lopettaneet niiden käytön jo raskautta suunnitellessanne vai vasta positiivisen testin jälkeen? Vinkkejä atooppisen ihon raskausajan hoitoon otetaan myös vastaan!
helokkiöljykapselit ei tehonnut mulla...
kortisoni kestää vuosia ennen kuin poistuu kropasta :( en käyttäisi kuin äärimmäisessä hädässä.
kokeile luontaiskosmetiikkaa:
meillä on nyt käytetty kaivolan tilan vuohenmaitovoidetta ja siitä jää mukava kalvo iholle. auttoi pojan pepussa yhdessä yössä poistaen kutinan ja punakkuuden.
propolis-voide on myös hyvä: se on mehiläisten valmistamaa, luonnon antibioottia.
kuukleta tai kurkkaa luomuperheet-osastolle :)