Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oOo Lokakuiset vko20 oOo

12.05.2008 |

Jokohan joku nopeampi kerkesi ensin aloittaa uuden viikon :)

Mahtava kuva Angel eyes!! On siinä masulla jo kokoa :) Itse oon pyöristynyt joka suuntaan, joten maha ei pääse niin hyvin esille.. Niinkuin tuossa viime viikon pinossa kysyinkin, niin kukas toinen olikaan, kenellä paino noussut jo 10kg.. Onko neuvolassa sanottu mitään? Mulla kans on 10kg mennyt jo nyt rikki ja ylihuomenna saan varmasti kuulla siitä th:lta..

Ja tosiaan, viikonloppuna tunsin ensimmäiset liikkeet :) Oikia pulpahtelujen sarja, eli jotain siellä kasvaa ja kovaa vauhtia :)

Aurinkoista uutta viikkoa kaikille!

Fanny 18+1

viime viikon jutustelut:

[http://http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=f...|http://http://www.va…]

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mahtaako olla samanlaisesta kivusta kyse, mutta mulla sattui n. viikko sitten tonne oikeaan kylkeen (nimenomaan kylkeen, ei vatsaan vaan ehkä jopa hieman selän puolelle) joka kerta kun yritin vetää keuhkoihin paljon ilmaa. Uloshengityksessä kipua ei tuntunut, mutta jälleen kun hengitti sisään ja keuhkoissa oli jo jonkin verran ilmaa, niin pistävä kipu alkoi välittömästi. Siis aivan sietämätön kipu ja oikein huolissaankin olin, kun en sitten voinut vetää keuhkoihini riittävästi ilmaa vaan hengitys oli kovin pinnallista. Meinasin jo, että pitää sunnuntai-iltana päivystykseen lähteä, mutta tunnin tuota kesti ja sen jälkeen sitä ei ole ollut. Miehen kanssa pohdittiin, että sisuskalut varmaan alkaa olla aika ahtaissa oloissa ja hakevat omaa paikkaansa että ehkä sen takia saattaa tuntua kipua... Kurjaa ja huolestuttavaa jokatapauksessa!Kiitos AngelEyes, tosi hieno lista tuo. Mietin, että onkohan nuo kaikki enää kyydissä mukana, kun listassa on varmaan ainakin 80 nimeä?!?Erica 19+5

Vierailija
22/46 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sinähän se olitkin, 10kg:n rikkoja :) Mulle tuli vähän sanomista th:lta.. jos vielä ensi kerralla on samanlainen nousutahti, niin mennään sokerirasitustestiin.. oon kuullut siitä joskus puhuttavan, mutta en tiedä kuitenkaan mistä on kyse? Mutta antoihan se motivaatiota katsoa vähän tarkemmin mitä suuhun työntää :)mutta muuten oli kaikki neuvolassa hyvinfanny 17+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erica, mie joskus yritin karsia siitä kaikki sellaiset jotka on tänne ilmoittaneet poistuvansa odottajista. Mutta luulisin että on varmaan sellaisia joita ei täällä enää palstaile, hankala vaan alkaa karsimaan kun ei tiedä kuka vaan lueskelee ja ketkä on sitten oikeasti tippuneet kyydistä.

Vierailija
24/46 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tää kipu on enemmän mahan kuin selän puolella, mutta muuten kuulostaa samanlaiselta. En ole ainakaan vielä soittanut neuvolaan, kipu ei oo mitenkään kokoaikaista mutta tuntuu aina välillä. Neuvolatäti epäili eilen umpisuolta, mutta luulen että olis tulehtuneena kyllä vielä kipeämpi. No kaikkia kivoja juttuja tulee tässä raskaudessa:) Kun toisesta pääsee niin toinen tulee vastaan..Yö meni painajaisia katsellessa, näin unta että aloin vuotaa verta kun seula ja olin ihan hysteerinen.. nyt on pakko alkaa ottaa hiukan rennommin kun kuitenkin näin pitkällä ollaan!katjaäippä ja masukki 19+2

Vierailija
25/46 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tulen minäkin ilmoittautumaan, eli mukana ollaan, vaikka harvakseltaan on tullut raportoitua...Aika tasaista on elo ja olo, liikkeitä kovasti odottelen. Välillä tuntuu ihan pientä lepatusta, mutta en kyllä varmuudella yhdistäisi vauvaan. Rakenneultraankin on vielä muutama viikko, joten vähän on sellainen "epätodellinen" olo. Masu on pikkuhiljaa alkanut kyllä kasvaa, joten eiköhän siellä joku ole kyydissä edelleen.Liitoskipuja (kai ne niitä on??) on tuntunut ihan erilailla kuin esikoista odottaessa. Eilen käytiin pitkähköllä kävelyllä ja nyt tosiaan jomottaa. Toivottavasti pysyvät kivut aisoissa, niin voisi kesällä nauttia ulkoilusta ilman suurempia vaivoja. Ja reissuunkin ollaan lähdössä kesäkuun puolivälissä.Miehen lomaa odotellessa tuntuu aika menevän. Onneksi on ihan kivoja juhlia ja tapahtumia toukokuussa, niin vähän katkeaa arki välillä. Oon nyt ollut suunnilleen tasan vuoden kotona esikoisen kanssa, ja vaikken sinänsä töihin kaipaa, niin vaihtelu on välillä erittäin tervetullutta!Hyviä vointeja ja kasvavaa massua vaan kaikille,Koala rv 17+1

Vierailija
26/46 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea, että muillakin on samat mietiskelyt painon kanssa. Oikein painon kanssa painimiset...Helpottaa omaa vyörymistä eteenpäin :) Nyt en muista kuka mutta joku muukin on samassa tilanteessa eli pihi kunta ei tarjoa rakenneultraa ja minä itse olen myös mietiskellyt mennäkö vai ei. Neuvolassa rauhoiteltiin, että kaksi normaali raskautta takana ja np-ultra ok joten ei sinänsä tarvetta. Mutta toisaalta ikää jo on (36) ja sellainen hermoheikko vähän olen. Mutta tässä mietiskellessä aika kohta jo umpeutuukin...Konkarille (joo-o) neuvolaakaan ei sitten ole useammin kuin joka kuudes viikko. Kai sentään loppuraskaudesta useammin...???Niin ja siitä liikkeiden vahtaamisestakin joku mainitsi. Minä teen täällä samaa ja odottelen, että muuttuisivat kunnon potkuiksi. Mutta kuten jo sanoin, on se lohduttavaa, että muita yhtä hermoheikkoja mahan kasvattajia on olemassa. Kiitos siitä. Nyt töihin on lähdettävä ettei tarvitse hulluna polkea mäkiä ylös ja sitten kärsiä liitoskivuista. Kuten viime viikolla kävi, ihan pelästyin. No sepäs harvinaista minulle :) susasana 19+1

Vierailija
27/46 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen Naikkarilla mukulankurkistelu ja kaikki oli todella hyvin mallillaan. Hieman näytti siltä kuin esikoispoikamme olisi saamassa pikkusiskon. Omaan napaan ei kuulu mitään kovinkaan kummallista, mulla myös liitoskivut vaivaavat, muttei nyt niin pahasti että varsinaisesti tarvitsisi valittaa... Omapa on ongelmani putkeen näitä vauvoja tehtailla;)Noista kummallisista kivuista keuhkojen, kylkien, pallean kohdalla. Niin voivat helposti olla joku kramppaava lihas. Usein kun raskaana asento muuttuu ja kasvava maha rasittaa kropan normaalia olomuotoa lihakset kramppaavat. Se ei ole vaarallista, mutta itselläkin välillä tuntuu kuin sydänkohtauksen saisi. Lihaskramppi voi kestää pitkään tai mennä ohi nopeasti. Välttämättä siis ei ole mitään vakavaa :)Neuvola mulla on vasta tämän kuun lopussa, mutta kotipuntarilla mitattuna painoa ei olisi tullut edes kahta kiloa ja hyvä niin, sillä edellisestä en tosiaan ihan ehtinyt kaikkia vauvakiloja saada pois. Painoa tuli esikoisesta 14 kiloa koko raskauden aikana ja niistä 6 oli vielä tallella kun tämä uusi asukki valtasi kroppani. Yritän siis vähemmällä päästä kun olisi tarkoitus mahtua omiin vaatteisiin sitten kun uusi tulokas on kunnialla maailmaan saatettu ja imetetty.Rouvaii 19+3

Vierailija
28/46 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kirjoittelu onnistuu...Pitää sen verran hehkuttaa, että itse olen nyt muutamana päivänä tuntenut liikkeitä. Nyt olen oikein kyttäysfiiliksissä kun tänään ei ole tuntunut mitään... Nyt pikkuhiljaa on alkanut tökkimään tuo mahallaan nukkuminen (itse en oikein osaa nukkua mitenkään muuten, tuossa edellisessä raskaudessa meni puolenvälin jälkeen yöt ihan plörinäksi kun ei se uni tule kyljellään tms.)Varasin ensi viikolle yksityiselle tuon rakenneultran (tai ei nähdä ihan kaikkea vastaavaa mitä virallisellä puolella, mutta kuitenkin jotain :) ), tässä on kuitenkin ollut nyt kaikenlaista säätöä, etten ole sitä vielä ehtinyt jännäämään...Painosta sen verran, että edellisneuvolaan sitä oli tullut vajaa kolme kiloa, mutta sen jälkeen kun on tullut käytyä vaa'aalla niin tuntuu, että se painonnousu vaan jotenkin eksponentiaalisesti kiihtyy ;) Eli vaaka saa olla rauhassa siellä kaapinperukoilla. Ja tosissaanhan tässä +/- 20 viikoillahan sitä painoa kuulemma tulee melkoista kyytiä (mistä sitten lie johtuu, muksu kun ei kuitenkaan kasva mitään hybervauhtia), vaikka itselle sitä kyllä puski viime raskaudessa VIEELÄ ENEMMÄN loppuajasta...Jätänpä jutut sangen omanapaiseksi. Tyttö tuossa "auttaa" siihen malliin kirjoittamisen kanssa, että aina kun saa yhden kirjaimen laitettua saapi kaksi poistaa :DColtsfoot ja miniH 19+3

Vierailija
29/46 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös masu kasvaa! Puntarilla en ole edes uskaltanut käydä, toivon hartaasti, että viime viikkoina ei niin kamalasti olis painoa lisää tullut.. Sitä kun oli tullut jo viime neuvolaan se 7 kg!Mä olen toistaiseksi säästynyt vaivoilta, kuten selkäsäryltä ja liitoskivuilta. Olo on siis aika hyvä, mutta edelleen vähän väsynyt. Olen siis vielä esikoisen kanssa kotona ja nukun lapsen kanssa joka päivä kahden tunnin päiväunet! Eikä illalla silti tee tiukkaa käydä nukkumaan! Onko kukaan muu enää näin väsy?? Toi mahallaan nukkuminen on munkin lempiasento, viime aikoina olen onnistunut nukkumaan jotenkin puolittain toisen lonkan päällä. Kohta tuskin onnistuu sekään masun kanssa.Liikkeitä tuntuu silloin tällöin, mutta ei edelleenkään mitenkään säännöllisesti. Mäkin odottelen jo ihan kunnon potkuja. :)Ens viikolla on rakenneultra, sitä kovasti jo odottelen! :) Cisse rv 18+5

Vierailija
30/46 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla edelleen olen, jalka vieläkin puuduksissa ja kipuja riittää. Tänään tuli viimein kutsu saikulle lisätutkimuksiin, onko vika puristuksissa olevassa iskiashermossa vai onko selässä välilevyn pullistuma. No aika olikin vasta kesäkuun alussa. On inhottavaa odotella kun ei tiedä vaivan syytä, vaikkei tällähetkellä siihen mitään hoitoa kipulääkkeiden lisäksi olekaan.Paha olo ja oksentelu oli pari viikkoa poissa, mutta viikonlopun ja alkuviikon aikana on pönttö tullut uudelleen tutuksi. Masu mukavasti pyöristyy, nopeammin kuin edellisissä raskauksissa, tämä neljäs. Ei kyllä vedä vertoja kuvassa olleen AngelEyesin masulle =o) Painoa ei ole tullut lisää, oksentelun vuoksi putosi ainakin pari kiloa, nyt lähtöpainossa n. 63kg. Tänään sen verran suoriuduin kauppoihin että sain käytyä ostamassa kesävaatteita. Petyin tarjolla oleviin t-paitoihin, kaikki melkein riemunkirjavia tai sitten niissä oli jotakin kulta-/ hopeapainatuksia. Muutamia yksivärisiä onneksi löysin ja pitää tavallisia paitoja ostaa suurempina.Liikkeet tuntuu selkästi, isä ja isommat sisaruksetkin ne jo tuntevat. Oletteko käyneet äitiyspakkausta katsomassa? Aiotteko ottaa? Minusta se oli ihan nätti mutta pakkauksen vaatteita on tullut tosi vähän isommilla lapsilla käytettyä, varsinkin kun 60cm vaatteet on menneet meidän kirpuilla lähes puolivuotiaana.spp rv 18+4

Vierailija
31/46 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei aiota ottaa äitiyspakkausta siitä syystä, että saatiin mun siskolta iiiiso pahvilaatikko, joka oli täynnä vain ja ainoastaan pienen vauvan vaatteita. Potkuhousuja riittää siis vuoden jokaiselle päivälle ihan omat..ainakin melkein:) Siskolla on 3 lasta, niin heiltä saadaan vanhat vaatteet, jotka kuitenkin vielä tosi hyvässä kunnossa. Otetaan sitten tuo äitiyspakkaus rahana, vaikka eihän tuo 140¬ nykyään enää kaupassa mihinkään riitäkään. Juteltiin miehen kanssa, että ostetaan koko summalla samantien pelkästään vaippoja ym. vauvan käyttötavaraa, niin ei tule sitten tuhlattua sitä rahaa mihinkään typerään.Mä olen itse ihan kypsä jo, kun masu ei enää mahdu vanhoihin vaatteisiin. Tai mahtuuhan ne vaatteet juuri ja juuri päälle, mutta en toki halua näyttää typerältä. Kierrettiin sitten jälleen etsimässä äitiysvaatteita. Taas pitää todeta, että Turussa on todella huonot valikoimat. H&M:mältä en löytänyt mitään silmää miellyttävää. Sitten täällä on sellanen OZ-lastentarvikeliike ja siellä oli mahdottoman kallista, eikä oikeastaan mitään kesäisen kaunista. Jonkun mekon ehdottomasti kesäksi haluaisin. Saatiin sitten eilen kutsu miehen serkun häihin, jotka on heinäkuun lopussa. Siitäkin ehdin jo närkästyä, kun en varmasti löydä mitään päällepantavaa. Huoh!Vaatteista ulos pursuava Erica 19+6

Vierailija
32/46 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkään ei kyllä mitään raportoitavaa. Liikkeitä koitan bongailla, mutta en saa selvää, onko ne ilmakuplia vai jotain muuta. Tuntuu, että aiemmin ois tuntunut selvemmin, mutta vaikea sanoa. Onneksi maanantaina on neuvola, että pääsee ainakin sydänääniä kuuntelemaan, jos sitä vähän sitten rauhottuis. Esikoinen (4v) on kuulevinaan kaikkia ääniä masusta. Muutenkin on tosi kiinnostunut vauvan anatomiasta ja erityisen yksityiskohtaisesti haluaisi tietää, mistä se tulee ulos. Harmittelee, ettei pääse mukaan synnytykseen... Spp: tosiaan tuntuu, että nuo äippävaateon vähän erityylisiä kuin normaalimallistot. Aika vaikea löytää omantyylistä - varsinkin monet housut on jotenkin huonosti istuvia.Kirjoittelemisiin taas, kiva kuulla muidenkin kuulumisia, vaikka onkin aika seesteinen vaihe kaikilla menossa.elwa 17+4

Vierailija
33/46 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan pitkiin aikoihin kirjoitellut, koska ei ole ollut mitään uutta kerrottavaa. Liikkeet tuntuvat ihan päivittäin ja useasti, erityisesti, jos syön jotain makeaa (äitiinsä tullut) ;-). Mieheni sai myös vauvan heräämään huhuilemalla vatsaan! Liikkeet tuntuvat jo ulospäin isukin ja isosiskon kädelle. :)

Painosta olette puhuneet, en viitsi muuta sanoa kuin että täällä on tullut varmaan jo ylikin 10kg, kuten viimeksi kerroin, karsin todella paljon herkkuja ja lisäsin liikuntaa, kun pahoinvointi oli loppunut ja silti oli painoa tullut neuvolassa n. 3kg neljässä viikossa! Se oli kamala pettymys :/

Rakenneultrassa kävimme eilen, rv 20+0. Vauvan painoarvioksi tuli 272g. Kasvaa sopusuhtaisesti ja kaikki rakenteet oli OK. Mitat vastasivat vain viikkoja 19+1, joten saimme kontrolliajan uuteen ultraan kahden viikon päähän. Terveydenhoitaja ei ollut kyllä mitenkään huolissaan, sanoi, että kaikki kasvavat eri aikaan jne., mutta varmuudeksi katsotaan kahden viikon päästä, että paljon on kasvanut ja jos silloin on viivästymää, niin sitten lähetettä eteenpäin. Onko muilla ollut tälläistä nyt tai edellisissä raskauksissa? Pitäisikö olla huolissaan? Esikoista odottaessa sf-mitta oli minulla kuulemma liian pieni, ravasin äitiyspolilla ja syntyikin terve 3690g painava tyttö, että noinkin päin. :)

Niin ja saimme tietää odottavamme erittäin suurella todennäköisyydella poikaa! Näin oikein itsekin ruudusta, ettei se kyllä tyttö ollut ;). Ihan uskomatonta kuvitella, että minusta tulee pojan äiti, kun on tuo esikoinen tyttö!!

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Lillian, 20+1

Vierailija
34/46 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisen moni teistä on käynyt jo rakenne ultrassa=) Meillä sama edessä reilun viikon päästä....menisi aika nopsaan=) Mulle painoa on tullut n. 7-8kg, kaiken tän ylipainon lisäksi. Viimeksi tais tulla yli25kg joista tosin 18kg jäi jo laitokselle. Olen vertaillut ekan ja tän raskauden painoa viikkoihin nähden(vertailu on helppoa koska lähtöpaino oli sama nyt kuin edellisessä) ja paino on noussut ihan tasan samaan tahtiin molemmissa raskauksissa(100g tarkkuudella) =)

Lillianin tuntemukset voin hyvin ymmärtää tuosta poika asiasta, itsellä esikko myös tyttö joten en osaa lainkaan kuvitella olevani pojan äiti=)

Nyt ei taida tulla muuta mieleen(tuijotan tässä samalla ykkösen puutarha ohjelmaa ja on hankalaa joskaan ei mahdotonta samalla lukea telkkarin tekstiä ja kirjoittaa tätä viestiä, älkää siis ihmetelkö jos kirjoituksen seassa on jotain puutarha aiheista tekstiä;) )

maranta 18+5

Vierailija
35/46 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä odotus jatkuu samaan tahtiin, ei mitään maata mullistavia muutoksia. Eilen oli neuvola, olin sitä odotellutkin kieli pitkällä, kun en vaan vieläkään tunne mitään vauvan liikkeitä. Kyllä ilo oli suuri kuulla sydänäänet ok. Rakenne-ultra on kahden viikon päästä. No onneksi ei tarvitse neljää viikkoa odottaa, niinkuin viimeksi oli neuvola-käyntien välillä. Painoa on mulla tullut vain n. 3kg. Siitäkin jo keksin olla huolissani, että onkohan liian vähän, että eikö vauva kasva.. Mutta lienee ok, ei neuvolassa mitään sanottu. Ja eikös täällä joku sanonut laihtuneensakin..

Laitoin tänään töihin ensimmäistä kertaa mamma-housut jalkaan, ja olihan ne kyllä mukavat noihin tavallisiin farkkuihin verrattuna. Vähän olen niitä karsastanut (kävin jo pari kuukautta sitten ne housut ostamassa), kun tuntui, etteivät ne vielä pysy päällä. No nyt pysyy jo aika hyvin, alan olla sen verran turvonnut.

Minähän töissä kerroin jo tosi alussa raskaudesta, olinkohan n. viikolla 7 tai 8. Ja tulihan se jo tavallaan ilmi työpaikan jossain bileissä, kun en alkoholia juonut, ja kahvinkin olin jättänyt pois. Kukaan ei silti kehdannut asiaa kysyä, ennenkuin esimies-tasolta sitten ilmoitettiin kaikille. (toki lähimmille työkavereille olin kertonut). Nyt meillä sitten haetaankin minulle jo äitiyslomasijaista, että ehtisin kunnolla perehdyttää hänet töihini. Hyvä niin minusta! Ja voihan sitä tulla vaikka vähän kevyempi kesä, kun saa apulaisen ;)

Kuulumisiin! Ja tosi kiva kuulla, että monella on mennyt rakenne-ultra hyvin.

t: Merrily 18+5

Vierailija
36/46 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan ainoa jolle tää on jotenkin vaikeaks menny tää sivusto..? Viimeks meni vastaus tonne "yleiseen jakoon" yms. ?:|

No,kuitenkin täällä ollaan. Neuvolassa tänään terkkari oli tyytyväinen kun painoa ei oo 5 viikossa tullu kuin 400g, viimeks oli 4 viikossa tullu 4 kg.. :| Syke vauvalla mukavat 135. Sokerirasitustestin kaikki arvot oikein hyvät,eli nou hätä senkään suhteen. Mut uusivat sen noin 10 viikon päästä joka tapauksessa. Hemppa edelleen 125, mikä yllätti kaiken huiman vuodon yms jälkeen. Eli kaikki hyvin täällä. :)

Tarvii lukea tein kuulumiset vielä paremmin. En oo tällä viikolla ollu oikein paikalla kun ärsytti tän tökkiminen...

Parempaa onnea ja edelleen hyviä kuulumisia!

Määitte & Mini08 18+6

Vierailija
37/46 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty ja hemoglobiini noussut 109:ään kun ennen oli alle sadan. Eli tämä voimattomuus ja heikotus johtuu yleisesti vain tästä raskaudesta ja olihan se esikoisen kanssa eri asia kun istuin koulunpenkillä ja asuttiin mun äidin luona jonkin aikaa, niin eipä tarvinnut paljon mitään tehdä. Nyt sitte oon koko ajan liikkeessa ja touhuamassa kun en osa rauhottua jos kotona on vähänkin jotain mikä pitäsi hoitaa. Täytyy varmaan lähteä kesällä pois kotoa rentoutumaan, kun ei se kotona onnistu. Eilen kävin taas keskustelun esikoisen kanssa tästä vauvasta, hän kyseli että syötänkö mä sillel ruokaa ja mitä jos sille syöttääkin ruokaa eikä maitoa:) muutenkin hän mietiskelee hirveesti tätä vauva asiaa ja kyselee kaikkea mahdollista. Minulle painoa on tullut pari kiloa, tosin nyt en ole uskaltautunut vaa`alle. Herkkuja tekee jatkuvasti mieli varsinkin jäätelöä ja suklaata, enkä väsyneenä jaksa vastustella ja sitten tulee vähän huono omatunto, mut syönhän minä paljon hedelmiä ja salaattiakin ja muutenkin terveellisesti, nuo herkut vaan on sellanen mitä olis pakko vähentää! Tämä viikonloppu meneekin ikkunoita pestessä ja kaupoilla käydessä, ei kyllä jaksais mitään mutta ei auta kun ikkunoista ei kohta näe ulos. Minulla ultra on 4.6 ja neuvola 9.6 lisäksi menen hammaslääkäriin heinäkuun alussa, iiks. Mut nyt täytyy herätellä tuo tyttö ja lähteä taas hoitelemaan lapsia. Viikonloppuja kaikille!

äitykkäinen 18+1

Vierailija
38/46 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma taas ulkona, toivottavasti tulee lämmin viikonloppu!

Noista mammavaatteista oli puhetta; mä olen löytänyt tosi hyvin H&M:ltä, sitten olen tilannut tunikoita Josefssonilta ja Ellokselta ja pari paitaa Kids&Mums nettikaupasta. Nyt taitaa olla tarpeeksi kesää varten, ehkä jonkin mekon ostan vielä ja caprit. Meillä on kanssa kaveripariskunnan häät heinäkuun puolessavälissä, sinne tarvii jonkin mekon ainakin. Nyt on kyllä hyvä kun toi muoti on tollasta väljää "äitiysvaatetta" ihan muutenkin, niin ei tarvii kaikkia vaatteita ostaakkaan äitiysvaatteina. Mulla on parit H&m:n äitiyshousut joissa kangas nousee mahan yläosaan, ne on alkaneet tuntuu tosi inhottavalle, täytyy se kangaskaistele kääntää tonne alas. Mua ainakin häiritsee kun se painaa mahaa.

Ultraa odottelen tosi kovin ja onkin onneksi jo ensi viikolla! Kiva nähdä vauva pitkästä aikaa!

katjaäippä ja masukki 19+3

Vierailija
39/46 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana auringonpaiste tuolla ulkona vaikka onkin vähän kylmä. Pitäs lähteä ulkoilemaan kunhan tuo pikkuneiti heräilee aamupäiväunilta. Muutamaan juttun kommenttia ensin.

Onnittelut kaikille joilla oli hyviä uutisia rakenneultrasta. :)

[b]Selkä/vatsa/mahakivuista[/b]:Miulla kanssa on ollut tuollaisia hengitykseen liittyviä kipuja jokaisessa raskaudessa kun alkaa massu kasvaa. Taitaa jotenkin painaa tuonne keuhkoihin, kun juuri tuolla tavalla pistää kun Erica kuvaili. Muutenkin tuntuu että koko kroppa on kohta remontissa, kun keskiviikkona tuli tuohon vasemmalle puolelle lonkan yläpuolelle sellainen kipu ihan kuin olisi työntänyt seipään vatsasta läpi ja töissä meinasi jalat lähteä alta. Muutenkin vasenpuoli tuntuu olevan jotenkin tosi vaivanen, kun jalkaan on tullut suonikohjujakin. No jos tästä vaikka hengissä selvittäisiin. :p

[b]Äitiyspakkauksesta[/b]: Mie meinasin tuon ottaa, ja ensi neuvola kerralla saankin jo nuo laput millä sitä hakea. Vaikka meilläkin on vaatetta kyllä ennestään niin silti tuon pakkauksen otan, oli sen verran kiva. Eilen kävin kirppiksellä ja sieltä tarttui mukaan 56 cm vaatteita. Oli kyllä pieniä, vaikka eihän meidän neidinkään vaatteet vielä kauhean isoja ole.

[b]Painosta[/b]: Miulla ei tuo paino ole vielä noussut yhtään, vaikka masulla onkin kokoa. Tosin lähtöpainokin oli kyllä melko iso, kun edellisestä raskaudesta tuli 20 kiloa lisää ja kaikki jäi tuohon. Eli eilisellä käynnillä paino oli vielä 0,5 kiloa alle ensimmäisen neuvolakäynnin.

(.) Niinkuin tuossa mainitsinkin, eilen käytiin siis neuvolassa. Tässä tiedot käynniltä.

Paino: 88,3 muutos +50g

Paineet: 124/65

Pissa oli puhdas

Hb:a ei mitattu

Sf-mitta 12

Vauvelin syke 140, siellä hienosti jumpsutti sydän

Melko rauhallinen kaveri täällä miun masussa taitaa majailla, kun harvoin tuntuu mitään muljuamista. Tai sitten taitaa potkutella tuonne selän puolelle. Pari viikkoa olisi vielä rakenneultraan, joka on siis 5.6. eli sitä odotellessa.

AngelEyes ja masukki 18+3

Vierailija
40/46 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissailtana tuli tehtyä mittavia tunikaostoksia Ellokselta:-) Täytyy sanoa että muoti suosii pyoristyvää vatsaa.

Eilen yksi työkaveri arvasi salaisuuteeni. Lupasi pitää vielä omana tietonaan. Hitsi miten tarkkanäköinen olikin. Ei auttanut jakku ja muut peiteoperaatiot. Ei oltu aikoihin nähty, ja sanoi heti huomanneensa että kun aiemmin kuulemma on ollut kolo vatsan kohdalla, niin nyt jakun nappi kiristi...

Illalla pikkukaveri tuntui mylläävän vatsassa... Ihmettelen voinko jo oikeasti tuntea liikkeet vai onkohan vaan ilmaa vatsassa? Aika selviltä kyllä toisinaan tuntuvat ja toistuvat...

Viiru 16+5