Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-11 vuotiaden TYTTÖJEN vanhempia ajatustenvaihtoon? Mm. säänmukainen vaatetus+liikunta+ulkonäkö

Vierailija
27.01.2006 |

Taas takana aamu tapellen vaatteista. Lähinnä ulkoliikunta ja ulkohousujen käyttäminen. Miten teillä ratkaistaan nämä asiat? Meillä ei auta kuin pakko, kotiaresti ja riitely =(

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalaisesta, mitä päälleen pistää. Onneksi on ollut aina ylipukeutuja, tyyliin kolmet pitkät kalsarit ja kolme villapaitaa.

Joskus on tullut virheitä, mutta aika hyvin osaa katsoa lämpömittaria.

Minkä ikäisenä ajattelette luovuttaa pukeutumisvastuun lapselle/nuorelle itselleen? Ihmettelen usein tuttuani joka tappelee vaatteista 16-vuotiaansa kanssa, minulla ei ainakaan riittäisi energiaa.

Vierailija
22/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni saa päättää jo aamupalansa, koska olen nähnyt että osaa ratkaista asian fiksusti. Ei siis syö esim. lihapiirakkaa aamupalana.

Saa mennä suoraan koulusta ystävälle, koska tiedän hänen tekevän siellä ensin läksyt yhdessä kaverin kanssa.

jne

ap

Vierailija:

Minkä ikäisenä ajattelette luovuttaa pukeutumisvastuun lapselle/nuorelle itselleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lantiomalliset farkut, navan paljastavan topin ja kittanan pienen lyhyen ja ohuen talvitakin, eikä suostuisi niitä vaihtamaan, koska kaverit saattaisivat nauraa, olisitko edelleen sitä mieltä, että lapsesi saisi valita itse vaatteensa? Mikset suostuisi ottamaan vastuuta lapsesi pukemisesta? Pelkäisitkö kenties, että lapsi ei enää pidä sinusta, jos menet sekaantumaan hänen asioihinsa?

Meillä 13 vuotias päättää itse vaatteensa ja pukeutuu lämpimästi ja järkevästi, mutta tytön ystävä pukeutuu samoin, kuin tuossa aiemmin kuvasin. Minusta vanhemmuus ei lopu vauva-iässä, vaan lapsesta on edelleen kannettava vastuu, vaikka tämä olisikin jo isompi. Kyllä minä kielsin tyttäreni ystävää lähtemästä meiltä ilman että hän puki ylleen minulta lainatun neuleen, kaulahuivin, hanskat ja lakin, kun pakkasta oli 27 astetta ja tuuli navakasti. Ja kiitollisen tuntuisena tyttö tämän otti vastaan. Silti hän oli seuraavana päivänä koulussa jälleen samoissa vaatteissa, kuin edellisenä päivänä.

Vierailija
24/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kunhan sekaannun.

Tulee vaan mieleen, että mä en ainakaan ajattelis, että " itsehän palelee" , koska vilustuessaan sairas lapsi kuitenkin on äidin taakkana, eli ei se elämä nyt vaan niin itsenäistä vielä silloin ole, vaan pukeutuminenkin on osa perheen yhteistä linjaa! Kärjistetysti: mä en ainakaan paapois pätkääkään vilustunutta 13-vuotiasta, jos se omaa tyhmyyttään viipottais pakkasessa napa ja lantio paljaana. Kääntäen: en olis niin tyhmä äiti, että antaisin lapsen tehdä noin!

No, joo, mulla siis toi vääntö vasta tulevaisuudessa. Puhun sitten lisää.

Vierailija
25/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut pahemmin vielä riitaa vaatteista, ainoastaan joskus toppahousujen käytöstä. Kovilla pakkasilla laittaa ne kyllä mielellään päälle, mutta leudommilla keleillä ei. Tänäänkin läksi kouluun farkuissa ja paksuissa sukkahousuissa, mutta pakkasta ei olekkaan yhtään, joten kyllä varmasti tarkenee.

Pipoa ja hanskoja pitää mielellään ja kaulaliinakin on kaulassa omasta tahdostaan.

Toistaiseksi pärjätty hyvin, aina on aamulla kelvannut äidin valitsemat vaatteet kouluun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi