vaikuttaako huoltajuuskiistassa jos syö masennuslääkkeitä
pelottaa ettei mies ala tappeleen lapsesta erossa. Ero vaan masentaa, ja mies, ja kaikki vaikeudet, ja ajattelin pyydänkö lääkäriltä masennuslääkkeitä että jaksaisin tämän ajan yli.
Kommentit (11)
Tuntuu että en jaksa, itkeskelen ja kaikki näyttää toivottomalta. En halua olla miehen kanssa enää mutta en näytä pääsevän siitä millään eroonkaan. Perheneuvolassa sanovat ettei saisi tässä tilanteessa tehdä mitään suuria muutoksia, mutta kun tää tilanne tuntuu ihan umpikujalta. Tässä en halua olla ja minnekään en pääse, vähemmästäkin sitä masentuu. Itkettää ja kiukuttaa ja väsyttää.
Kai ne tabut on pakko aloittaa. Sitten kai ollaan tasoissa, mies syö niitä jo. Pelkään vaan että se käy eron tullen hankalaksi. Sekin masentaa ja pelottaa.
ap
Jotta voitte aloittaa uuden elämän: lapsenne vanhempina!
Tietenkin hoidat itseäsi ja joskus lääkkeet voivat auttaa. Huolehdithan kuitenkin muutenkin itsestäsi, yritä liikkua ja syödä terveellisesti ja näen ystäviäsi ja aloita harrastu, (ajatukset pois erosta). Voimia!
T. myös eronnut (ja teksin kaiken niiiiin toisin)
Olin miettinyt tätä eroa pitkään ja kun tein päätöksen tuli valtava helpotus. Mutta sitten mies alkoikin tehdä töitä että emme eroaisi, tekee kaikenlaista ja jarruttaa ja puhuu ympäri. On todella raskasta roikkua kun oli päätöksen jo tehnyt, eikä luota toiseen. Kauhea ristiriita samalla kun pitää rikkoa lapsen perhe, mutta kun en haluaisi enää olla ja voimat loppuu.
Mies siis ei auta yhtään tässä eroasiassa, hän ei halua erota. Se on hänelle selvästi huonompi vaihtoehto kuin tämä vanha jossa hän saa kaiken valmiina... hän tulee panemaan kampoihin koko matkan ja se on tosi rankkaa.
Miten olisit tehnyt toisin? Erositteko te yhteisestä sopimuksesta? En tiedä miten muuten pakotan miehen hyväksymään eron kuin että vain muutan pois. Sitä jo yritin ja hän sanoi ettei minun tarvitse, hän muuttaa. No eipä sitten näköjään olekaan muuttamassa minnekään:(
ap
Vierailija:
Jotta voitte aloittaa uuden elämän: lapsenne vanhempina!
Tietenkin hoidat itseäsi ja joskus lääkkeet voivat auttaa. Huolehdithan kuitenkin muutenkin itsestäsi, yritä liikkua ja syödä terveellisesti ja näen ystäviäsi ja aloita harrastu, (ajatukset pois erosta). Voimia!T. myös eronnut (ja teksin kaiken niiiiin toisin)
lääkäri kehotti minua olemaan tosi valppaana jos tulee masennusoireita, koska pienen lapsen äidillä on vastuu lapsen hyvinvoinnista. Masentunut on tunnekylmä ja poissaoleva, ja se on lapselle tosi paha. Haluan estää sellaisen ennalta ja kyllä, siis ymmärtää pitää ajoissa huolta itsestäni ja lapsesta.
Jos mies olisi mennyt lääkäriin ajoissa niin enpä usko että olisin edes sairastunut.
Meillä oli aika laillla eri tilanne. Olin tosi sinisilmäinen ja tunsin syyllisyyttä erosta.ex-mies käytti lasta kostonkappaleena enkä osannut hakea apua. Kaveritkin jäivät kun mies ei hakenutkaan lasta tapaamisiin jos kuvitteli minun pääsevän ulos ihmisten ilmoille jne.
Toivottavasti asiat menevät parhain päin, mutta itse huomannut sen, että erot vie aikaa. silloin on vielä mahdollista vaikuttaa toiseen kun asutaan yhdessä, sitten kun muutetaan erilleen ei saisi olla enää " avoimia asioita" . Vaan pelin pitäisi olla came over.
Voimia ja pidä itsestäsi huolta!
Olin ajatellut että kunhan pääsen muuttamaan pois niin sovitaan niistä asioista sitten. Mutta taitaa olla parempi neuvotella asiat selviksi niin kauan kun on vielä saman katon alla. Tosin kun tässä ollaan neuvoteltu niin mies ensin suostuu johonkin ja vähän ajan päästä huomaan ettei se aiokaan pitää sitä sopimusta vaan yrittää koko ajan kammeta sitä itselleen edulliseen suuntaan.
ap
masennuslääkkeitä, oletko silloin lapsille hyvä tasapainoinen hoitaja? Ajattele itse.
Ja olisinko parempi hoitaja kun masentuisin vain salaa enkä hakisi lääkkeitä ettei kukaan tiedä?
Tarkoitatko että kaikilta synnytyksen jälkeisiltä masentuneiltakin vain vauvat pois kun he eivät ole hyviä tasapainoisia hoitajia?
Hienoa, älkää myöntäkö masennusta ettei teitä leimata hulluiksi. Suoraan 70-luvulta.
Tosi lupaavaa huoltajuuden kannalta:(
ap
Vierailija:
masennuslääkkeitä, oletko silloin lapsille hyvä tasapainoinen hoitaja? Ajattele itse.
lapset olen saanut pitää. Lasteni isä koitti myös tähän vedoten aikanaan saada lapsia minulta mutta lastenvalvoja kyllä näki hänen lävitseen ja totes vielä mulle et hän hukkuis töihin jos kaikkien masennuslääkkeitä syövien lapset pitäsi huostaanottaa. Vieläpä sanoi et se on vaan merkki ihmisen herkkyydestä ja tunteellisuudesta, muistelen häntä lämmöllä ikuisesti. Kävin myös terapeutilleni puhumassa assiasta ja hän ois heti kirjoittanut lausunnon minun puolestani jos sitä ois tarvittu.
Kyllä multa kysyttiin syönkö masennus tai muita mieliala lääkkeitä. Ja onko muutenkaan mielenterveysongelmia.