Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko totta et suomessa lähihoit/perushoitaja ei...

Vierailija
01.02.2006 |

Ota verikokeita? Mä asun ulkomailla ja täällä vastaava kun lähihoitaja ottaa verikokeet ja katetroi ja muitakin toimenpiteitä. Kuulin kuitenkin jostain et suomessa ei lähihoitaja saa ottaa es. verta suonesta. Onx näin? Onko sairaalassa lähihoitajia/perushoitajia? Ja mitä ne siel sitte tekee?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuuluukin, sillä miksi sitä opiskelisi turhaa sen 3 v jos saisi vain pyllyjä pyyhkiä?

Vierailija
2/9 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin av:n lähihoitajat ottavat, samoin määrääväät ilmeisesti potilaille lääkkeitä ;))

Tämä on ihmeellinen paikka tämä av.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kun väitti et ei saisi:/ Ajattelinkin et ois se kumma. Kiitti et tuo selvisi:)

Vierailija
4/9 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

What a h...?

Vierailija
5/9 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä palvelutalossa ja lähihoitajat ottavat tarvittavat verikokeet. Näin on tehty vuosikausia! Samoin lh:t jakavat lääkkeitä.. ei siihen sairaanhoitajaa tarvita vierelle katsomaan... taitaa lh:t kin osata lukea... '

Vierailija
6/9 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun piti kotipalvelu yksikköön mennessäni töihin suorittaa sairaalan labrassa verikokeiden ottoluvan...nyt olen viimeisen puolentoista vuoden ajan ottanut verikokeita..että näin täällä savossa!

Vierailija
7/9 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskellaan verinäytteen ottaminen suonesta mutta on sitten eriasia missä paikoissa lähihoitajien niitä annetaan ottaa. Samoin lähihoitaja saa ammatillisen pätevyyden annostella jaettavat lääkkeet mutta sekin on taas niin työpaikkakohtainen tekeekö sen siellä sairaanhoitaja vai lähihoitaja vaiko molemmat eli laittakaa riita poikki.

Vierailija
8/9 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitaja on töissä ambulanssissa ja päivystyspolilla ja laittaa tippaa ja ottaa verikokeita suonesta ja antaa lääkkeitä suoraan suoneen. elvytyksessä en ole konsultoinut lääkäriä,muissa tapauksissa kysyn lääkäriltä luvan laittaa lääkkettä esim. puhelimitse.

ja kyllä täälläpäin esim vanhainkodeissa ja palvelutaloissa ja kotisairaanhoidossa lähihoitajat/perushoitajat ottaa verikokeita. ja se on minusta ihan ok,kunhan vaan osaa asiansa.

Vierailija
9/9 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun aikanaan itse opiskelin lähihoitajaksi ja olin vuodeosastolla harjoittelussa, tällä osastolla oli asia niin että vain sairaanhoitaja annosteli jaettavat lääkkeet. Kun sitten opiskelijoiden piti annostella lääkkeet opintoihin perustuen niin tämä vakituinen lähihoitaja joka osastolla oli otti semmoiset hepulit että oksat pois!! Oli niin lähihoitajaa ja hänen ylpeydelle kävi tosi pahasti kun opiskelija harjoitteluaikana sai tehdä homman jota hän ei saanut tehdä, että kyllä sekin pitää paikkansa joillakin lähihoitajilla että meinaa nousta hattuun ; )