**MAALISKUISET viikonloppuun**
Kommentit (37)
Hei,
satuinpa eksymään tänne vauvalehden sivulla, ja huomasin, että täällähän on paljon odottavia jutskailemassa! Vieläkö mahtuu yksi joukkoon? Mulla on la 14.3., äitiyslomaa tässä odottelen. Enää olisi noin viikko töitä jäljellä. Uskomattoman nopeasti on aika mennyt, vaavin syntymäänkään ei ole enää kuin reilu kuukausi... Nyt vain mietin tulevaa äitiyslomaa, kuukausi on pitkä aika odotella kotona. Miten olette ajatelleet kaiken sen vapaa-ajan viettää? Mietin vaan, että tuskin äitiyspakkauksen vaatteiden (olivat muuten tosi söpöjä!) peseminen vie ihan niin kauaa...:) Onko pääkaupunkiseudulla esim jotain mammakahviloita tai vastaavia?
Kyselee,
- Bertta
[color=gold] Nukuin harvinaisen pitkään, vasta noin tunti sitten nousin ylös. Heräilin kyllä yöllä ja aamulla, mutta onneksi jatkoin unia. Nyt on levännyt olo.
Muuten vointi on tosi hyvä, mutta tää turvotus rupee ottaa päähän! Sormet on aamusin ihan hirveet nakit, hyvä että saan käsiä nyrkkiin. Jalatkin on ihan pullukat ja kipeet välillä. Ja kutisee!
Tänään voisi käydä vähän ulkoilemassa ja sitten valmistautua lähtemään siskon tupareihin. Mitäköhän sinne tupareihin laittais päälle...? Vaatteet rupee käymään vähiin ja on inhottava olla liian pienissä vaatteissa. Mulla olis pari polvipituista hametta, mut en mä niitä kehtaa laittaa, kun pullukat jalat näkyy... arg.
NapNap rv34+3 [/color]
Ja tervetuloa Bertta tänne meidän joukkoon! :) Meitä onkin jo aikamoisen iso porukka.
Todella ihana ilma tänäänkin. Mies lähti setänsä 50-vuotispäiville ja munkin oli tarkotus sinne mennä, mutta mitä lähemmäs ajankohta tuli, niin sitä enemmän aloin perumaan. Ne pippalot kun ei ole tässä ihan nurkilla vaan autoss olis pitäny istua melkein kolme tuntia, joten päätin jäädä kotiin ja ottaa levon kannalta.
Joten nyt sitte koiran kanssa ollaan kohta lähössä käpyttelemään tuonne aurinkoon. Ja siis tosiaan käpyttelemään. Ei voi enää mennä sellasta vauhtia kun ennen.. Välillä tuntuu, että koira ihan turhautuu kun meikäläinen vaappuu niin hiljaa eteenpäin. Siks yritänkin valita sellasen reitin, missä voin laskee hauvan vähäks aikaa irti, niin se saa mennä sitte niin lujaa kun haluaa :) Eilen ihan itteäkin alko huvittamaan, kun koira päätti vääntää kakat vähän turhan näkyvälle paikalle ja pakko oli korjata ne siitä pussiin ja roskikseen, mutta kun tuo kaksinkerroin taipuminen ei olekkaan niin helppoa ja näytin varmasti tosi koomiselta kun pyllistelin noukkimaan ne jätökset :) No, pitäähän sitä kanssaihmisille järjestää pieniä ilon aiheita :)
Sitte vähän omaa (.) Mulla on tuo närästys alkanu olla oikein todellinen vaiva isolla v:llä. Ja viimeyönä mietinkin, että miten " turvallisia" Renniet mahtaa olla jos niitä joutuu popsimaan semmoset kolme-neljä yössä. Kysyin kyllä niistä kerran lääkäriltä ja se sano, että satunnainen käyttö ei oo pahasta. Oisko kellään mitään " kotikonstia" , mikä helpottais närästykseen. Oon yrittäny nukkua mahd. istuvassa asennossa (kaiken muun kivistyksen takia) mutta silti närästää ja herään siihen.. Siis jos en herää pissalle tai vauvan möyrimiseen tai selkäkipuun.. Kyllä on mukavaa :)
Olisin kiitollinen jos jollain olis tepsivä konsti tähänkin vaivaan. Jos ei, niin kärsittävä on, ei onneks oo enää hirmu pitkä aika :)
Mutta nyt vääntäytymään ulkoiluvaatteisiin ja nauttimaan auringonsäteistä.
Kati ja Nestori -rv35+3
[color=lightblue]Hiljainen viikonloppupino meillä taas. Ihana talvinen auringonpaiste varmaan houkutellut kaikki reippailemaan...
TERVETULOA joukkoomme [b]bertta76[/b]! Käyn nostelemassa tota meijän virallista listaa, niin voit käydä sinnekin itsesi lisäämässä. Kyselit mammakahviloista, joihin en kyllä osaa anoa mitään, mutta me ollaan tällä maalismussukoiden porukalla nähty n. kerran kuussa Hesassa. Tervetuloa mukaan!
Mekin oltiin aamupäivällä neidin ja naapuriperheen kanssa tossa Tuusulanjärvellä kävelemässä. Neiti luistelikin osan matkaa ja välillä istui pulkassa. Napakelkkaakin käytiin kokeilemassa. Nyt on nivuset ihan älyttömän kipeet tosta kävelystä ja pulkan vetämisestä. Hyvä, että kävelee pääsen ja lattialta ylösnouseminen on ihan tuskaa. Ja huomenna ollaan menossa tekee sama lenkki miehen siskon ja hänen tyttären kanssa. Oikein mennään makkaraa paistamaan, eipä tartte aamupäivän ruokaa miettiä =).
Omaan masuun ei siis kolotusta kummempaa. Hikka vaivaa mossea päivittäin. Yöllä olen minäkin yrittänyt nukkua tyyny jalkojen välissä, mutta samallalailla kuin [b]Lyytikki[/b], minäkin hukkaan tyynyn tuhat kertaa yössä milloin minnekin. Tänä aamuna jalkoja särki ihan älyttömästi, en todellakaan tiedä mistä johtui. Saa nähdä, kuinka tän päivänen reippailu kostautuu yöllä...
Nyt ruuanlaittoon!
-Monkey ja mosse rv. 32+3-
Heips!
Mä olin eilen iltapäivällä töiden jälkeen niin rikkipoikki, että menin oikopäätä sänkyyn ja nukahdin saman tien. Heräsin kuuden pintaan, kun mies tuli kotiin. Hän vähän ihmetteli löytäessään mut pöpperöisenä sängystä. :) Taisi valvotut yöt tehdä tehtävänsä.. Nyt ei oo pariin yöhön tarvinnut kärsiä kovista suppareista *koputtaa puuta*. Vessassa on pitänyt sitten senkin edestä rampata.
Meillä on molemmilla koko viikonloppu vapaata. Tänään loikoiltiin sängyssä pitkään ja sitten lähdettiinkin mun vanhempien luo ja siellä meni tunti jos toinenkin. Ilta menee ihan kaksistaan kotosalla rentoutuessa ja telkkua tuijottaessa. Tehtiin oikein pizzaa, joka on nyt uunissa paistumassa. Nam! :P Huomenna mennään miehen vanhempien luona käymään ja jos sää ja vointi sallii, niin varmaan uloskin mennään kävelemään.
( . ) ei uutta. Sitä perinteistä vaan. Supistellut ei oo nyt ihan niin paljon. Onneksi. Liitoksia kuitenkin repii perinteiseen malliin ja öklö olokin meinaa pukata koko ajan päälle. Äitini päivitteli kävelyäni, kun hänen mielestään kävelen jotenkin vaikean näköisesti. No, kai sitä nyt kävelee vaikeasti, kun joka paikkaan sattuu ja masu on niin valtavan kokoinen jo. Olo on kuitenkin pirteä ja kaksi päivää enää töitä ennen äippälomaa, niin sekin piristää. :)
Nyt mä menen katsomaan sitä pizzaa, jos se vaikka olisi jo kohta valmis. Nälkä meinaa jo nimittäin olla..
Oikein ihqua iltaa kaikille!
Lily & Nappo 35+3
Voi, että kadehdin teitä, joilla ei vielä ole lapsia ja saatte nukkua päikkäreitä milloin huvittaa!! Miten sitä ei ekaa odottaessa tajunnutkaan, kuinka onnellisessa asemassa on, kun kaikkea pystyi vielä tekemään;=)
Nykyään siis täysi " viihdytys" päällä vaikka kuinka väsyttäis/ kolottais. Mullakin kipeytyi häpyluut ihan järkyttävästi parin päivän koulutuksista, kun eihän sitä pysty olemaan rauhallisesti. Hyvä, ett käveleen pääsee. Joten taas kerran monkey olet ajatuksissani;=)
Joku kysyi närästyksestä...suurin helpotus on, kun ei syö jotain 4h ennen nukkumaan menoa mitään. Rennietä voi turvallisesti syödä. Närästys loppuu synnytykseen!
Hyvää la iltaa kaikille!
[color=gold] Kotiuduin juuri siskon tupareista. Mukavaa oli. Mutta kyllä olen aika poikki... Taidan mennä kohta suihkuun. Ihana saada kiristävät vaatteet pois päältä!
On ollut ihan kiva olla itekseen kotona viikonlopun, saa olla ihan rauhassa ja tehdä mitä lystää... Ei taida tällaisia viikonloppuja vähään aikaan tullakaan... [/color]
Monkey: toivottavasti tuli nyt oikein päivitettyä tuo lista, en ensin meinannut löytää sitä. Tapaamiset kuulostas tosi kivalta, oletteko jo sopineet millon seuraava olis? Mulla alkaa lomakin reilun viikon päästä, joten aikaa ainakin on kahvitteluun.
Kiva huomata, että samoja raskausvaivoja tuntuu olevan kaikilla... Väsyttämään tuppaa täälläkin, ja kuitenkin heräilen aamulla jo viimeistään kuuden aikoihin, oli sitten arki tai viikonloppu. Päikkärit on kova sana! Pinja taisi sanoakin, että tämä on vielä helppoa, kun ei ole pieniä lapsia entuudestaan. Enpä ole siitä asiasta huomannut olla iloinen aiemmin, mutta totta! Nyt voi ainakin nukkua aina silloin kun itsestä tuntuu siltä.
Pirteää sunnuntain alkua kaikille aamuvirkuille!
- Bertta rv 33+5
Heipä!
Viime yö meni jälleen kerran supistusten kourissa. Ensin oli varmaan puoli tuntia tavallisia suppareita ja jouduin nousemaan sängystä kävelemään. Siinä aikani käveltyäni, alkoi lantiota polttamaan. Sitä kesti sitten noin 1½ tuntia. Mutta seinään loppui taas supistelut. Vauveli piti sitten vielä hereillä jonkun aikaa ja loppuyö meni tosi levottomasti. En löytänyt hyvää asentoa ja sitten näin jos jonkinlaista painajaista. Mies vielä nukkuu, mutta mun oli pakko nousta ylös, kun ei makoilu tuntunut oikein hyvältä. Ajattelin tulla sitten teitä moikkaamaan ennen kuin käyn kysymässä mieheltä, nouseeko hän syömään aamupalaa.
Tänään olisi tarkoitus mennä miehen vanhemmille tuossa alkuiltapäivästä ja kun sieltä tullaan, niin voitais käydä pienellä kävelylenkillä. Ilta menee jännätessä pressanvaalien tulosta ja Neloselta tais tulla ysiltä ihan kiva leffakin. Jos niiden välillä surffailisi illan. :)
( . ) ei uutta. Kovasti mä jo odotan, että saisin pienen nyytin kainalooni. Mies silittelee joka ilta massua ja suunnittelee elämää eteenpäin. Eihän sitä sillä tavalla voi kauheasti suunnitella, kun ei yhtään tiedä, millainen persoona masuasukista tulee ja miten se meitä muuttaa. Mutta noin yleisesti ottaen paljon mietitään, mitä kaikkea tehdään keväällä ja kesällä. Toisaalta mä oon nauttinut (vaivoista huolimatta) raskausajasta ja jännittää, kuinka paljon tätä aikaa tulee kaipaamaan. Onhan toi masukin ihan kiva. :) Siihen voi laittaa lautasen ja syödä. Heh.. No, vähän huonosti se lautanen siinä todellisuudessa pysyy, mutta pakko oli kokeilla.
Mutta nyt vauvelia taitaa nälättää, kun jalkaa tunkee masusta läpi. Menen tökkäämään miestä kylkeen, josko hänkin haluaisi tulla jo syömään. Oikein kivaa päivää kaikille! Ja muistakaa käydä äänestämässä, mikäli ette ole vielä sitä tehneet. :)
Lily & Nappo 35+4
Moi,
Viikonloppu on vierähtänyt nopeasti kotosalla. Kävimme eilen hankkimassa jo vähän vauvatarvikkeita, ihan siltä varalta, että jos vauva syntyykin jo etuajassa. No, en tiedä kostautuiko tuo eilinen kaupungilla käynti vai mikä, mutta tänä aamuna sitten mittasin jo verenpaineeksi 140/101. Vähän hirvittää, että kun menen alkuviikosta neuvolaan, niin näinköhän tulee lähtö takaisin sairaalaan ja osastolle. Ei tuo verenpaine saisi kai yli sataa hipoa... En vain oikein tiedä, mitä pitäisi tehdä jotta se pysyisi alhaalla. En osaa olla sängyssä nukkumassa ja koko aikaa paikallaan..
Ulos tekisi mieli lähteä liikkumaan mutta en tiedä, onko se sallittua vai ei. toisaalta raitis ilma tekisi vain hyvää, mutta kun käskettiin sairaalassa lepäämään..
No, toivotaan, että kaikki menee hyvin ja " väiski" saisi vielä muutaman viikon lisää kasvuaikaa.
Projekti06 + väiski (32+1)
Ajattelin tulla pikapikaa lukemaan uusimmat kuulumiset ja kirjoittaa pari rivia. Omassa masussa ei uutta. Talla hetkella olokin on oikein hyva :)
Miehen tyokaverin vaimo Englannissa, jolla siis la samoihin aikoihin mun kanssa ( kai... mieheni toimi siis viestintuojana.. ja sanoi etta voi se la olla ollut huhtikuussakin :-/ ) kuitenkin siis, oli jo synnyttanyt pari paivaa sitten. Oli lahettanyt pikku tyttosesta muutaman kuvankin, ja itkuhan multa paasi. Han oli niin hentoinen ja pikkuinen, puhumattakaan kaikista letkuista ja muista... Tiedan etta keskoshoito on todella kehittynytta ja mahdollisuudet selviytya ja olla taysin terve on valtavat, mutta silti..
Kylla muutaman viikon saisi nama meidankin vauvat olla viela tuolla masussa kasvamassa ja turvassa!
Mutta nyt ruokaa laittamaan...
Browniette 34+3
[color=lightblue]Ihan ensimmäiseksi [b]projekti06[/b], koita nyt tosissaan ottaa ihan rauhallisesti! Aika korkeilta nuo verenpaineesi kuulostavat. On varmaan kuitenkin mukavampaa makoilla kotona kuin sairaalassa, vaikkei se varmasti herkkua ole kummassakaan paikassa. On vauvallekin ihan hyvä vielä saada kasvaa pikkasen siellä masussa. Ja toivottavasti myös [b]Lilyn[/b] vaavi malttaa vielä muutaman viikon kerätä voimia masussa!
Ei kai [b]Caddie[/b] ole meitä hylännyt? Tuu takasin! Älä anna AV:läisille sitä iloa, että saivat yhden ajettua pahoilla sanoillaan pois.
Käytiin aamupäivällä taas tuosta jään yli Vanhankylänniemessä paistaa makkaraa, laskemassa mäkeä ja luistelemassa (tai siis neiti). Mieskin yllätti ja lähti mukaan, vaikka oli eilen siellä Tallinnan risteilyllä. Ihana yllätys! Yleensä sillä kun menee tuo seuraava päivä ihan kokonaan sohvan pohjalla maatessa. Aivan mahtava auringonpaiste ulkona ja väkeä oli kuin pipoa jäällä.
Omassa masussa samaa vanhaa ja nyt on sitten nivuset ihan älyttömän kipeet kävelystä. Aamulla oli eilinen pakotus menny ohi, mutta heti kävellessä palasi. Ihanaa kun täällä saa valittaa ja muut ymmärtää mistä puhun. Mies kun ei todellakaan voi käsittää tätä kipua. Ainakin [b]pinja[/b] tietää... =) Mulla on nyt tosi usein ollu niitä harjoitussuppareita, joiden aikana masu menee ihan kovaksi ja ahdistaa. Ei kai ne vielä paikkoja aukaise? Inhottavan tuntusia ne osaa myös olla ja sen jälkeen on aina pakko päästä vessaan heti.
Pizzaa aattelin tehdä illaksi, kun jännitetään vaalien tuloksia. Käytiin äsken äänestämässäkin savunhajuisissa ulkovaatteissamme. Mutta kohta pitäs varmaan kyllä jotain syödä, kun ei nuo makkarat nyt tunnu nälkää niin kauan poissa pitävänkään.
Jännää vaali-iltaa kaikille!
-Monkey ja mosse rv. 32+4-
Aivan mahtava sää on kyllä ollut tänään... Käveltiin tossa päivemmällä äänestämään (tai minä äänestin, mies ei jostain syystä nyt pressanvaaleissa saanut äänestää, vaikka viime kunnallisvaaleissa äänestikin).
Nyt sitten tuo kävely kostautui ja tuolla kohdun suulla viiltelee todella ilkeästi ja napakasti... Vähän pelottaa, että mitä se oikein tekee siellä, vielä kun olisi monta viikkoa jäljellä!! :(
BROWNIETTE kirjoitteli miehen työkaverin vaimosta, joka jo nyt synnytti, vaikka LA olisi ollut ties koska... Minun miehen veljen vaimo Hollannissa synnytti rv24 viime vuoden maaliskuussa yhden lapsen (he odottivat kolmosia), joka sitten kuoli. Jollakin ihme tapaa he saivat pidettyä kaksi muuta vielä kaksi viikkoa kohdussa ja annettua heille kortisooni piikit keuhkoja kypsyttämään. Lopulta hekin syntyivät rv26 ja ovat terveitä pian vuoden vanhoja veljeksiä!! He painoivat syntyessään 620g ja 680g!! Kyllä koko kevät jännättiin heidän puolestaan ja tietysti surtiin yhtä menetettyä vauvaa!! Toivottavasti tälle pikku prinsessalle käy yhtä onnellisesti, kuin näille kahdelle!!
PROJEKTI: Koitahan ottaa nyt rauhallisesti, aika korkealta kuulostaa tuo sinun verenpaine kyllä... Minulle sanottiin neuvolasta, että alapaine ei saisi olla yli 90 montaa päivää (mulla se oli viime neuvolassa 94), joten nyt vain lepäilet ihan rauhassa ja annat miehen hoitaa kaiken muun, muuten olet pian taas sairaalassa...
Hmm... Mikähän leffa sieltä tänä iltana tuleekaan? LILY jotstakin hyvästä leffasta puhui... Leffa meinaan kelpais tännekin oikein mainiosti!! Täytyy lähteä katsastamaan teksti-tv:ltä ja samalla kurkata uunissa porisevaa makaroonilaatikkoa...
Jännittävää vaalitulosten laskua kaikille!!
Mellu
Kovin aktiivisesti en ole koskaan kirjoitellut ja nyt poistun sitten maisemista muutenkin pariksi viikoksi. Eli reissuun lähdetään tänään kaksistaan pojan kanssa yöjunalla. Toivottavasti reissusta ei tule kuitenkaan liian rankkaa. Kiva raahata rinkkaa ja reppua tämän vatsan kanssa.
Olin autuaasti unohtanut käydä kilpirauhasverikokeissa, ne olisi pitänyt taas ottaa ennen vko 33 ja nyt sit siirtyy parilla viikolla vielä. Yöllä heräsin taas kovaan vatsakipuun joka meni onneksi asentoa vaihtamalla ohi. Illallakin olo oli hassu kun vauva makasi selvästi toisella puolella ja vatsa oli toiselta puolelta ihan korkea ja toiselta lättänä.
Pika kuulumisien jälkeen niin pakko jatkaa pakkaamista. Hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti kukaan meistä ei vielä ainkaan synnytä.
Minttulia rv 34+2
Hei!
Minähän tänään harvinaisen ahkerana kirjoitan. :) Tänään ollaan tosiaan kyläilty ja ulkoiltu. Anoppilassa oli tuvan täydeltä porukkaa, kun miehen molemmat veljetkin olivat käymässä. Kun me saavuttiin paikalle, niin miehen nuorimmainen veli tuli juosten eteiseen katsomaan maailman seitsemättä ihmettä eli mun jättimasua. Kovasti silitteli mun masua ja höpötteli, kunnes mä suunnilleen työnsin tyypin pois, kun piti päästä vessaan. Hätinä vessasta pääsin pois, kun anoppi seuraavana halusi silitellä ja taputella masua. Mua ei oo koko raskauden aikana häirinnyt perheen ja sukulaisten taputtelu ja silittely, mutta tänään jotenkin vähän otti päähän, kun tuntui, että koko pari-kolme tuntinen vierailu meni masun ihmettelyyn. Mä olisin lähinnä halunnut puhua mistä tahansa muusta kuin raskaudesta. No, parempi tietysti sekin kuin riidellä anopin kanssa. Me oikeasti tullaan anopin ja appiukon kanssa loistavasti toimeen ja toivottavasti vauvan syntymänkin jälkeen tullaan. :)
Kun anoppilasta kotiuduttiin, niin siitä sitten kohta lähdettiin kävelylenkille. Ei vaan oikein enää tosiaankaan mahdottoman pitkiä matkoja tee mieli kävellä, eikä vauhtikaan oo mikään päätä huimaava. Mutta pääasia oli, että tuli ulkoiltua ja sai olla oman kullan kanssa. :)
Telkku on jo tuossa vieressä päällä ja odotellaan vaalivalvojaisia alkavaksi. Melike kyseli Nelosen leffaa, mutta taisi varmaan jo saada selville, mikä sieltä tulee. Me ollaan tuo silloin joskus aikoinaan käyty miehen kanssa leffateatterissakin kattomassa ja silloin ainakin ihan tykkäsin. Me ollaan niin leffafriikkejä molemmat, että viikossa tulee katsottua jopa 7 leffaa. Nyt en enää jaksa istua leffateatterissa, mutta telkusta katsotaan, jos sattuu hyviä tulemaan ja sitten käydään vuokraamassa ja ostetaankin dvd:nä aika paljon. Meillä on sellainen erillinen leffahyllykin täällä olkkarissa. :)
No joo.. Nyt mä käyn väsäämässä itselleni kurkkuvoikkuleivän ja kaakaota. Rupes tekemään valtavasti nimittäin mieli. :) Oikein rentoa iltaa kaikille!
Lily & Nappo 35+4
sama jo mikä päivä on kun olen kotona ; ) Mies tietty viikonloput kotona niin ehkä se tekee vielä jotain luxusta näihin viikonpäiviin.
Eilinen meni muuten ihan kotosalla mitä nyt kuskasin esikkoa uimakouluun ja kävin ruokakaupassa. Vaari ja vara mummo kävi kylässä ja porukalla oltiin luistelukentällä. Illalla saunottiin ja siinä se lauantai menikin. Saunomisen jälkeen oli taas suppareita. Alkaa se synnytys tosiaan jo häämöttään.
Tänään sitten ulkoilin aamupäivän ja sisälle en olis malttanu tulla kun niin ihanan keväisesti aurinko paistoi mutta pakko oli ruokaa tulla väkertään. Nyt iltapäivästä-illasta käytiin tuttavaperheelle kylässä ja nyt jännitetään vaalien tulosta. Tai siis ei nyt varsinaisesti jännitä mutta kuitenki..Loppujen lopuks ihan sama kuka siellä penkillä istuu kun suoranaisesti ei meikäläisen elämään kuitenkaan vaikuta. Niin tosiaan. Käytiin me äänestämässä menomatkalla kylään. Siinä se viikonloppu. Lapset menee huomenna ja tiistaina päikkyyn ja sitten ovatkin tästä lähtien koko kevään siten hoidossa että tuon 2 päivää/ vko.
Käyn sitten huomenna töissä moikkaan työkamuja ja asioilla. Että semmosia suunnitelmia heti aamupäiväksi. Nyt meen kattoon kuka voittaa pressan paikan itelleen. Hyvää vaalipäivän iltaa muillekin.
Kela asiaa oli pakko tulla kommentoimaan;
Mä hain myös 6kk tulojen mukaan äitiyspäivärahan. Jo aikaa sitten täytin tarvittavat paperit ja pyysin palkanlaskijaa toimittamaan loput tarvittavat paperit kelaan.
No eiköhän sieltä tullut kirje sit, että täytyy vielä ilmoittaa tulonhankkimiskustannukset vaikka olin ne jo siihen alkuperäiseen ilmoittanut.
Nyt sit taas viime viikolla tuli kirje, että mun täytyy vielä joulukuun palkkatodistuksesta toimittaa kopiot heille tai laskevat jo olemassa olevien palkkatodistusten perusteella. Muuten ihan ymmärrettävää, mutta mulla on sama kk-palkka koko ajan, joten periaatteessa olisin voinut jättää lähettämättä, mutta lähetin nyt sit varmuuden vuoksi.
Jokohan ne nyt osais laskea sen vai keksikööhän ne vielä jotain vaikeuttaakseen asiaa!? Ja tänään on muuten eka äitiyslomapvä! =)
Noniin nyt meen tosíssaan nukkumaan ;)