**MAALISKUISET viikonloppuun**
Kommentit (37)
[color=purple] Se eilinen valmennuksen toka osa oli aika turha... aikaa meni ihan hirveesti hukkaan, se vetäjä oli myöhässä ja haahuili millon missäkin. Ihan mukavan tuntuinen nainen se vetäjä oli, mutta olisikohan otettu äkkiseltään esim tuuraamaan jotain, kun vaikutti olevan vähän pihalla... Pari videota imetyksestä katottiin ja tutustuttiin paikkoihin.
Enää kolme työpäivää jäljellä! Nopeesti on aika menny. Vajaa kuusi viikkoa laskettuun aikaan. Mies on ihan varma, että yli menee, ennen kuin syntyy.
Millaisia viikonloppusuunnitelmia kaikilla? Mä saan olla viikonlopun ihan rauhassa kun mies lähtee reissuun koko viikonlopuksi. Huomenna meen siskon tupaantuliaisiin.
NapNap rv34+2 [/color]
Projekti06:lle jaksamisia sairaalaan, toivotaan ettet siella ihan viikko tolkulla joudu makoilemaan!! Ja muillekin suppareiden ja muiden vaivojen kourissa oleville jaksamisia tahan loppurutistukseen :)
Kyllapa on masentava ajatus jos raskaus menisi paljon yli. Mulla alkaa nimittain olla aika epamukava/ahdistava olo.. Yot menee kukkuessa, ja vanha vaiva eli suonenveto on taas tullut takaisin. Aamuisin on sitten pahoinvointia, ja huimausta... Eli vali vali taalta vaan...
Tuosta D-VITSKUSTA sen verran, etta en ole varma tarviiko sita taalla auringossa ollenkaan. Toisaalta tuskin mina vastasyntyneen kanssa ulos polttavaan aurinkoon menenkaan, vaan kaikki aktiviteetti tapahtuu iltasin ja varjossa. Mita mielta olette???? Taytyy tosin muistaa kysya laakarilta taallakin mika normaali kaytanto on.
Sit toinen kysymys vauvan ROKOTUKSISTA. Tietaako kukaan mika on Suomessa kaytanto talla hetkella???? Taalla kuulemma annetaan BCG ja hepatiitti B-rokotteet heti synnyttya ja sit 6 viikon iassa muita.
Suomessa ei varmaan tota hepatiittia anneta, mutta taalla se on aika valttamaton.
Mutta nyt jatkamaan viikonlopun viettoa...
Browniette 34+1
muutkin saikkulaiset...
Kirjoitit Melike, että kävit viemässä sairaslapun töihin. Kävikö homma noin helposti?
Mä olen tässä rampannut töiden ja Kelan välissä niin että alkaa uraa olla kohta tiessä. Hain siis äitiyspäivärahaa myös 6 kk tulojen perusteella (jos nyt alusta ja pitkän kaavan mukaan alkaisin tämänkin jutun) ja toimitin ns. palkkatodistuksen Kelaan vasta parin päivän päästä. Kelan virkailija ihmettelemään, että voivoi, mitenkäs tässä on vain kk-palkka, pitää olla koko palkkasumma ja onhan teiltä vähän aikaa sitten tämä sama ihminen näitä papereita ennenkin tehnyt. Aikoivat ottaa töihin yhteyttä.
Sitten tuli sairasloma, jonka lapun palautin töihin. Palkanlaskija kehotti käymään Kelassa ja hakemaan työpaikalle päivärahaa. Ihmettelin vähän, en ole aiemmin ollut saikulla ja pidin sitä kyllä työnantajan hommana.
Tein työtä käskettyä, ja palautin töihin taas uuden lomakkeen sairasloman ajan palkkakyselystä sekä pyynnön lähettää alkuperäinen sairaslomalappu Kelaan. Kerroin myös, että Kelasta vielä myöhemmin tullaan kyselemään tuosta äp:n 3 kk:n palkasta tarkemmin. Palkanlaskijat antoivat kipakat terveiset takaisin, että Kelan tulee osata kk-palkan perusteella laskea laskureillaan oikeat summat, eivätkä he voi antaa palkkatodistuksia etukäteen.
Taidan siis tänään taas pyörähtää Kelan toimistolla ja pyytää ottamaan ihan suoraan palkanlaskentaan yhteyttä...jospa alkaisivat puhua samaa kieltä keskenään.
Kantoliinaesittelyyn painalsin eilen aika kiireellä (ja voi kiesus että kiireisenä kaupungilla kiitäminen aiheutti välillä lepotaukoja, todella, iski sellaiset krampit että kiire pois ja puhaltelemaan). Vähän ujompana seurailin vierestä ja mietin, että vauvan käsittelyssä on varmasti alkuunsa haastetta ihan riittävästi, mutta ehkä sitä sitten joskus yksinkertaisimmilla sidonnoilla pääseen alkuun sen liinahässäkänkin kanssa.
Nuken kanssa sidonta näytti aika hankalalta, mutta eräällä oli vauva mukana, ja tyytyväisenähän tuo napotti rengasliinassa koemallina. Ja tällä muistaakseni 5 kk vauvalla oli tämän vuoden pakkauksen toppis päällään. Oli vielä aika reilu, joten eiköhän ne maalisvauvoille ole ensi syksynä suht sopivat :).
Potkis ja navan ympärys 106 cm
Ja taas on viikonloppu... Miten musta tuntuu että koko ajan on viikonloppu. Sitten se menee tosi nopeesti ohi ja taas on kohta perjantai...
Viikonloppusuunnitelmia ei ole kummepia, tai miten sen ajattelee. Tänään on mun mumminveljen uurnanlasku, ei kylläkään olla menossa kun neidin unet on juuri silloin (hautajaisissa oltiin viimeviikolla). Uurnanlaskun jälkeen mun mummi tarjoo ruuan ja kahvit, mennään siis sinne neidin unien jälkeen ja mies tulee sitten töistä perässä. Miehellä on illalla peli, joten yksin olo ilta kun neitikin on silloin nukkumassa. Huomenna sitten mennään aamupäivällä ensin erääseen lastentarvike liikkeeseen tekemään vertailua parista rataasta. Ollaan ostamassa neidille kevään aikana istumarattaat (Brio Pony tai Race). Välissä käydään kotona neidin uniaikaan ja sitten lähdetään Iso Omenaan kauppaan (siellä on halvimmat lasten soseet...).
Sunnuntaina sitten mennään äänestämään ja sen jälkeen mun äidille kattomaan mikä niiden tietokoneessa on vikana. Samalla otetaan vauvan ensisänky mukaan.
Siinäpä meidän viikonloppu meneekin:)
ALkaa tuo neiti olemaan aika kiukkunen ja tekee tuhmuuksia, taitaa olla päikkäri aika...
-Santtu ja Valttu 35+2
Täällä sitä kökötellään töissä vielä olis viikko jäljellä ennen äitiyslomaa, selkä on ollu ihmeen hyvä tän viikon, joten luultavasti pystyn olemaan töissä tän loppuajan ilman saikkua (ellei nyt jotain äkillistä ilmaannu).
Tosiaan tuntuu että mein vauveli sit käänty (oltuaan jo pitkään pää alaspäin) sivuttain viime viikonloppuna ja on jotenkii tosi ylhäällä. Kylkiluiden alla molemmilla puolilla on kovat möykyt, joten epäilisin että toisella puolella on pää ja toisella peppu... Kääntyisi vaan nyt takas!!!! Ahistaa jotenkii kylkiin nyt paljon enemmän. Potkut tuntuu jotenkii alhaalla joten taitaa olla selkä ylöspäin just kylkilluiden alla... tai näin arvelisin, mistäänhän en mitään tiedä varmasti.
Tottakai kirjotellaan maaliskuisiin vaikka vauvat ei syntyiskään maaliskuussa. orpoahan se olis vieraisiin pinoihin mennä jutustelemaan.
VIIKONLOPUKSI mennään maalle anopin luokse ja omat vanhemmat tulee kyläilemään sinne, meillä molempien vanhemmat asuu samassa kaupungissa 250km päässä, kun Helsinkiin ollaan töiden perässä muutettu. Voikin olla ettei enää sitten ennen vauvan syntymää lähdetäkkään reissuun, kun tuo istuminen ei oo niin kovin kivaa tuntitolkulla... Jos lääkärissä kaikki kahden viikon päästä on kunnossa niin saatan pikku visiitin kyllä heittää junaillen, katsotaan nyt, mitkä on olot.
Toisinaan sitä tuntuu tuskaiselta tää odotus, mutta koitan olla valittamatta, kun vauva on niin odotettu ja jotenkii sitä pitää muistaa olla kiitollinen, tuttava piirissä kun on monia, jotka eivät vauvaa ole onnistuneet saamaan... Mutta ei kyllä malttais odottaa enää, että saisi pienokaisen syliin ja välillä myös isän syliin ;) Toivon silti että vauva pysyisi masussa maaliskuulle LA 12.3. ettei kovasti etukäteen syntyisi, mutta ettei kovasti jälkikäteenkään, molemmat kummipojat on menny sen 2 viikkoa yli....
no mutta eiköhän tässä ollu tarinaa tarpeeksi.
Mukavaa viikonloppua kaikille :)
Fiona rv 33+5
Täällä vaan istun koneella vaikka pitäis reippaasti siivota.. Jotenkin vaan hirmusen painava toi siivouskaapin ovi ;)
Jotkut muutkin on valitelleet huonosti nukuttuja öitä ja huonoa oloa. Mä liityn samaan kerhoon. Kulunu viikko on ollu enemmän ja vähemmän huono yöunien kannalta. Illalla kyllä väsyttää ja käyn ajoissa nukkumaan mutta kun kunnon asentoa ei vaan tunnu löytyvän. Yhtenä yönä oli hyvä hetken kun yksi tyyny oli jalkojen välissä ja toinen selän takana, mutta sekin on jo havaittu huonoksi. Ja varsinkin kun tämä masuasukki on todellinen yökukkuja.. Jos asetun jommalle kummalle kyljelle niin heti tulee ankara vastalause ja pakko kääntyä selälleen ja kun on hetken selällään niin alkaa jotenkin ahdistaa henkeä kun vauva painaa keuhkoja.. Joten tyynyjä hartioiden alle ja puoli-istuvaan asentoon ja siinä tunnin torkkuja vessakäyntien välillä.. Ja aamulla olen niin hyvällä tuulella :) Mies ei uskalla enää edes kysyä, että olenko saanu nukuttua.. taitaa huomata jo ilmeestä että parempi olla hiljaa vaan ;) Siis valivalivali täälläkin. On vaan niin mukavaa kun on joku paikka missä voi kertoa tuntojaan ja " kuuntelijat" todellakin ymmärtää.
Mutta muuten elämä sujuu oikein hyvin ja kaikki on valmista vauvaa varten. Eilen illalla mies seiso vauvan sängyn vieressä ja sanoi hiljaa: Voi kun tuossa nukkuisi jo joku... Ihan meinasi multa itku päästä kun mieskin jo niin kovasti odottaa.. Alkaa jo pikkuhiljaa jännittämään kun laskettu aika lähestyy päivä päivältä ja toivon myös että ei menisi hirmuisesti yli. Mulla on 3 sisarusta ja me ollaan kaikki synnytty 4 päivää ennen laskettua aikaa. Jos olisin sen periny äidiltä, niin todellakin h-hetki alkaa olla lähellä!
Nyt kuitenkin pölykoirien kimppuun ennenkun inspiraatio katoaa kokonaan.
Rentouttavaa viikonloppua kaikille mahtaville masuille!! :)
Kati ja Nestori -rv35+2
Ihana aurinkoinen sää täällä!! Ihan tekis mieli ulos lähteä... Tuntuu vaan jotenkin, että päivät vaan menee ihmetellessä, eikä mitään saa aikaiseksi, vaikka tietysti sehän se on sairasloman tarkoituskin, mutta olishan se kiva jotain hyödyllistäkin tehdä... Toistaiseksi en ole saanut mitään aikaiseksi!!
Jee, tänään tuli lappu postissa, että äitiyspakkaus on haettavissa... VIHDOINKIN!!
POTKIS: Juu, kyllä se sairaslomatodistuksen töihin vieminen kävi noin helposti... Jätin sen vaan pomolle ja se lupasi sen laittaa eteenpäin!! Tiedän sen jo entuudestaan, sillä viime vuonna näihin aikoihin olin saikulla 2 viikkoa ja silloinkin työnantaja haki Kelalta korvausta... Oliko niin, että peräti 9 vai 10 päivää on omavastuu (työnantajan siis) ja sitten sen jälkeen saavat Kelalta avustusta??? Sillon mulle tuli kotiin Kelalta lappu, että ovat maksaneet korvausta työnantajalle ja työnantaja maksoi minulle ihan normaalin palkan!! Onpa teillä tehty asia hankalaksi...
VIIKONLOPPUSUUNNITELMISTA: Niitä ei ole... :( Mies on töissä koko huomisen ja osan sunnuntaistakin, joten itse käväsen ehkä parilla kaverilla ja lopun aikaa ihmettelen taas kotona!! Nyt varmaan ei edes kummemmin tunnu, et on viikonloppu...
Olikohan vielä jotain mitä piti kommentoida? Hmm... Eipä muistu nyt mieleen!! Palailen siis myöhemmin!! Aurinkoista päivää kaikille!!
Mellu ja pikku-ukko rv31+4
[color=lightblue]Mullakin tuo siivous odottaa, mutta jotenkin tuo sänky huutelee kutsuvammin... jospa menis ensin päikkäreille ja sitten pirteänä (?) aloittaisi siivouksen. Neiti lähti just kerhoon ja tulee vasta puoli viiden aikaan, niin tässä olis nyt sitten aikaa.
Täälläkin YÖT menee vessassa ravaamiseen, mutta saan onneksi unen aina heti sänkyyn palatessa, mutta sitten kyllä parin tunnin päästä pitää jo taas könytä sängystä ylös. Ja muutenkin iltaisin kolottaa milloin mistäkin, eilen illalla miehelle sellasen valitusvirren vetäsin näistä vaivoista. Yritti rohkaista, etteihän tässä enää kauaa ole... joo, ei oo kuin noin kaksi kuukautta = la:han 54 päivää! Ja sekin ärsyttää, että kun neiti yöllä jotain huoneestaan huutelee, niin se olen MINÄ joka siihen herää ja sinne könyän mahani kanssa. Miehellä hyvät unenlahjat tai ainakin osaa hyvin teeskennellä nukkuvaa... saa kyllä sitten vauvan synnyttyä herätä edes neidin huutoihin.
Joku muukin valitteli, ettei oo saanu mitään aikaiseksi lomaillessa. Mulla sama ongelma, kuten jo eilen mainitsin. Inspiraatio vaan ihan hukassa ja silti päivät menee tosi nopeesti. Ensi viikolla yritän, eikun lupaan, ryhdistäytyä!
VIIKONLOPPUSUUNNITELMIA ei meilläkään ihmeemmin ole, tänään mies tulee vasta kuuden aikaan töistä ja aattelin sen jälkeen suunnata kauppaan ruokaostoksille ja jospa sitä jotain herkkujakin viikonlopuksi ostaisi. Huomenna ollaankin neidin kanssa koko päivä kahdestaan, kun mies menee risteilylle. Mitähän sitä keksisi? Ja sunnuntaiksi täytys varmaan keksiä myös jotain ohjelmaa neidin kanssa, kun mies varmaankin viettää koko päivän sängyn pohjalla olojensa kanssa.
Ei kai [b]Caddie[/b] ole hylännyt meitä niiden ilkeiden AV:laisten takia? Tuu takasin [b]Caddie[/b]!
Kyllä mä nyt ennemmin kallistun niiden päiväunien puoleen, odottakaoon siivoukset sen aikaa, eihän nuo villakoirat mihinkään karkaa, korkeintaan lisääntyvät...
-Monkey ja mosse rv. 32+2-
Moikka,
meillä hajosi eilen pesukone, juuri kun mä olin aloittanut noiden pienten, ihanien vaatteiden pesurumban!!! Laakerit meni tai jotakin sellaista mies selitti...argh!
Onneksi on nykyään hyvää palvelua noissa kaupoissa ja juuri äsken mukava setä toi meille uuden pesukoneen, jotta nyt alkaa taas show uudelleen. (mies siis kävi eilen illalla ostamassa sen.)
Me ei kerrassaa voitais kovin kauaa elää ilman knetta, kun normaalisti molemmat treenaa useita kertoja viikossa ja kohta siihen vielä kahden lapsen pyykit niin meillä pyörii joka päivä kone vähintään yhden rummullisen verran. Sitä eioikein tajuakaan, miten oleellinen masiina se onkaan, ennen kuin sitä ei ole!!
Nyt siis asia kunnossa. mulla meni viime yö pitkästä aikaa paremmin ja sain jopa nukutuksi, enkä käynyt kuin 3 kertaa vessassa. Kovin vilkas tuntuu tuo vauva olevan, paljon vilkkaampi minusta kuin esikoinen, joka on kyllä vieläkin aika rauhallinen poika.
Aamulla käytiin koko perhe uimassa, kun miehelläkin vapaapäivä ja olipa kivaa puuhaa se! Siellä vedessä sitä tuntee itsensä niin kevyeksi ja sulavaksi! :) Pikkuisen nappailee tuolta alapäästä, kun innostuin uimaan melkein kilometrin, muttei mitenkään kovin huolestuttavaa eikä käy kovin kipeetä.
Täällä on ihana auringonpaiste, joten siitä nauttimaan....
Urkki 30+3
Uskallankohan edes tätä ääneen sanoa... Mä nimittäin nukun yöni varsin hyvin - ainakin vielä. :) Muutaman kerran on yöllä herättyäni ollut vaikea saada unen päästä kiinni, mutta pääsääntöisesti en voi kyllä valittaa. Toivon vaan, että tilanne jatkuu samanlaisena hamaan loppuun asti.
Eilen rupesi tuntumaan, että mä olen ihan hännän huippuna näissä vauvavalmisteluissa. Sain sitten jonkun energiapiikin ja raahasin varastosta sen vaatelaatikon sisälle, jossa on pieniä unisex -vaatteita. Nyt ne odottelevat tuolla narulla viikkaajaansa... Edistystä siis. Kaveri myös lupasi lainaksi avorattaat tosikoiselle, joten ehkäpä nyt nuo vaunun kankaat voisi pestä seuraavaksi. Ja turvakaukalon.
Browniette mietti D-vitamiineja. Meidän sukulaiset asuvat Pohjois-Englannissa ja siellä on ihan eri käytäntä D-vitamiinin kanssa kuin täällä pohjolassa. Muistini mukaan heidän lapset saivat muutaman kerta-annoksen ja se oli siinä. Mutta lääkäri varmaan tietää...
Tämä masuasukki on viime aikoina ollut varsinainen iltakukkuja. Kun saadaan kaksi aikaisempaa petiin, niin tämä aloittaa kyljen kääntämisen ja jumppailun. Ehkä vain kuvittelen, mutta tämä tuntuu vilkkaammalta tapaukselta näillä viikoilla edellisiin verrattuna. Ihan kivahan se on :) eipä ainakana tarvi miettiä onko masussa kaikki hyvin.
Mitä jäljellä olevan raskauden kestoon tulee, niin mä olen 100%:n varma että yliajalle menee. Esikko oli sen 10 päivää (yhtä tuskaa!) ja tosikko 5 (ei niin tuskasta, koska olin varautunut 10:een :), joten ennusmerkit eivät ole hyvät. No, jos ei 10 päivää enempää menisi, niin se olisi kiva. Että vielä on matkaa edessä...
Nyt menen sohvalle pötkölleen, kun kaikki muutkin ovat unten mailla :)
T. MaalisPapu rv32+2
PS. Tiesittehän muuten, että vko 8 on hiihtolomaviikko, luullakseni myös Hesassa? Ajattelin vain, että silloin saattaa olla " ylimääräistä" jengiä paljon liikkeellä ja ruokapaikat tms. tavanomaista tukkoisempia...
oon ollut vähän laiska enkää oo maanantain jälkeen käynyt kirjoittelemassa, eilen kyllä kävin lukemassa kuulumisia. Nyt ajattelin piristyä ja kirjoitella kuulumisia : )
Mietiskelin viimeksi et mitähän se mies tuo tuliaiseksi Empulle Ruotsista kun oli työmatkalla siellä maanantaina, No, sieltä tuli tosi söpö vaaleanpunainen mekko : ) On niin söpö kun odottaa kans innolla neitiä..
Eilen posti toi kutsun synnytysvalmennukseen, eli meillä olisi 3 kertaa ja 13.2 olis eka kerta, Oonkin jo odotellut kutsua olis jo kiva päästä.
Viikonloppuna meinattiin vähän järjestellä asuntoa uuteen uskoon että mahtuu Empun tavarat paremmin paikoilleen : ) Tosin tänään mies menee kaverinsa 30v juhliin joten taitaa järjestelyt jäädä sunnuntaille. Onneks tänään tulee mun ystävä viihdyttämään meitä kun sekin mies lähtee viettämään poikien iltaa (pleikkari+kalja) : ) Meinattiin tehdä hyvää iltapalaa ja katsoa joku leffa.
Meillä neiti on ollut pari iltaa tosi villillä tuulella kun koko masu jytisee kun neiti touhuaa,miehen kanssa ollaan katseltu mahan jytinää ja naureskeltu : )
Kun jäin tälläviikolla sairaslomalle äippälomaan asti niin toimitin paperin pomolle joka lähettää sitten palkanlaskijalle.
Ens viikolla olis neuvola ja äitiyspakkauksen pitäis tulla myös ens viikolla, vihdoinkin, on sitäkin jo odotettu innolla : )
Oikein mukavaa viikonloppua kaikkille!!
Nasu 31+1 ja Emppu
Vitsi kun rupesi tekemään mieli suklaata, pojat katsoo Jali ja suklaatehdas leffaa ja siinä on sitten niin ihanan näköisiä suklaa juttuja kun olla ja voi. Mutta ei auta, olen luvannut itselleni, että olen karkkilakossa vauvan syntymään asti, lukuunottamatta ensiviikonloppua, silloin lähdetään laivalle ja aion kyllä joustaa muutaman karkin verran- joopa joo varmaanna se siihen " muutamaan" jää...uskoo ken näkee...
Muuten ei mitään kummoista kuulu, esikko oli tänään ekaa päivää koulussa kun koko viikko meni sairastaessa. Kaksi nuorinta edelleen röhässä ja äänet painoksissa. Oma olo ok, tuntui jopa eilen jumppaa vetäessä että tällä viikolla olo " kevyempi" kuin viimeviikolla, johtuisikohan vauvan asennosta, tuntumani mukaan muksu majailee taas poikittain. Jos entiset merkit pitävät paikkansa mulla " kärvistely" fyysisten kremppojen kanssa alkaa tossa viikolla 36 ja ellei synnytystä käynnistetä mennään yliajalle niin että rytisee.
Ensiviikolla sitten saan taas osviitta miten vauvelin paino on kehittynyt. Oma painoni on tullut kilon verran alaspäin kahden viikon aikana. Just katoin kuopuksen neuvolakortista, että silloin viikoilla 30-39 painoa tuli kokonaisuudessaan 1,5 kg, joten en asiasta ole kovin huolissani (kuitenkin kokonaissaldo on tähän mennessä " komiat" 10 kg). Ja varmaan toi kaksi viikkoa sitten aloitettu karkkilakkokin puree. Olen nimittäin ihan toivoton noiden makeiden suhteen, ei sitten mitään rajaa kun makuun pääsen, niin että tällainen " totaalikieltäytyminen" on ainut tapa pitää homma hanskassa.
Viikonloppu menee varmaan suhteellisen rauhallisissa merkeissä, yritetään toipua nästä sairauksista nukkumalla ja syömällä hyvin, pari jumppaa olisi pidettävänä ja uimassa olisi myös mukava käydä.
Jaksamisia kaikille " vaivaisille" , perässä tullaan ja hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti, toivottelee
Maisa rv 31+6 kera pesueen
Moro,
Kirjoittelen taas vaihteeksi kotoa.. eli pääsin kuin pääsinkin juuri kotiin sairaalasta. Verenpaine oli laskenut tämän päivän mittauksissa ja valkuaistakaan ei ollut enää virtsassa.. Ja koska on lyhyt matka takaisin sairaalalle, niin pääsin sitten onnellisena kotiin viikonlopun viettoon (liekö syynä ollut myös se, että osastolla oli vain yksi sänky vapaana, ja porukkaa oli tulossa sisään koko ajan lisää..) No, nyt sitten otetaan vähän varovaisemmin ja huilaillaan kotona.
Kyllä tuo sairaalaan joutuminen jo vähän säikäyttikin. Me kun ei olla vielä hommattu mitään vauvalle valmiiksi (" kyllä sitä sitten äippälomalla ehtii.." ) ja lääkäri eilen totesi, että et sinä taida täältä enää mihinkään lähteä muuta kuin vauvan kanssa.. Tuli jo hieman paniikki, että näinkö sitä jäätiin samalle reissulle sairaalaan loppuajaksi. Vauvan kokoarvio oli eilen ultrassa 1800 gr, joten saisi nyt pikkuinen vielä vähän aikaa pysytellä ihan rauhassa massussa.
Kiva oli kyllä päästä kotiin, kyllä tuolla sairaalassa tuntee itsensä hetkessä niin kipeäksi ja huonovointiseksi. Olin aiemmin hieman pahoillani, kun täällä (kuopiossa) ei pääse sairaalalle aiemmin tutustumaan, eikä mitään perhevalmennusta järjestetä, joten tulipahan nyt sitten tutustuttua samantien äitipolille ja osastolle..ihan käytännön kautta.
Viikonloppusuunnitelmia ei ole kummoisia. Taidan keskittyä nyt ihan paikallaan oloon ja sohvalla makoiluun. Ja niitä vauvatarvikkeita alan kyllä hommaamaan heti maanantaina, ihan varmuuden vuoksi..
T: projekti 06 + väiski
Jee! Postin ilmoitus äitiyspakkauksen saapumisesta tuli tänään! Nyt sitten tulee meillekin jotain vauvatarvikkeita, meillä siis on varmasti pohjat, ei mitään paitsi 1 body ja yhdet tumput.... Isommpia tavaroita on kyllä kavereilla varauksessa, mutta ei voida niitäkään vähään aikaan hakea kun ei ole autoa (siellä korjaamolla, ties koska saadaan)...
Turvotuksesta tuli mieleen (niille keillä sitä on): Ystäväni kokemuksen mukaan, veden kun korvaa vichyllä tai jollain muulla missä on vähän suoloja, kuulemma auttaa.
Mitä on ollut AV:llä??? Caddielle sanottu jotain??? Caddie älä mistään välitä, me tarvitaan sua täällä!
Liikkuminen rupeaa olemaan jo hankalampaa. Mä kun käytän koiran 2 x pv ulkona, aamu- ja päivälenkit nykyään, ja varsinkin kun se saa jonkun hajun nenäänsä ja vaistomaisesti vetäsee, tuntuu pahalta alhaalla.... (aika iso kun on) Vaikka onneksi se osaa kyllä tavallisesti käyttäytyä siististi.
Viikonlopuksi ei ole oikeen mitään suunnitelmia. Autoa kun ei ole, ei jaksais lähteä julkisilla minnekään. Kai luvattu hyvää säätä, joten se on ulkoilua koko perheen voimin, kivaa.
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
V+Helmeri rv 33+2
Nyt on viikkoja 35 kasassa ja olokin on ihan ihmismäinen. Pitkästä aikaa! Kuukausiin ei ole ollut näin hyvä olo. Koko raskaus on itse asiassa ollut ihan kamala - siis täysin päinvastainen kuin se auvoisa esikoisen odotus niin kuin tuntuu olleen muutamalla muullakin. Pitkään ja hartaasti tätä vauvaa " tehtiin" , mutta kyllä on välillä käynyt mielessä, että eihän sen tällaista pitänyt olla... Niin on ollut raihnaisia ja väsyneitä nämä kuukaudet ja kaikenmaailman vaivat on kiusanneet, mutta nyt loppumetreillä yllättäen elämä tuntuu palaavan. Oisko se tuo aurinko joka paistaa risukasaankin? Tietysti maha on tiellä ja on sellaista tavanomaista vihlontaa sun muuta, ja yöunet on olemattomat, mutta jotenkin olo tuntuu silti paremmalta ja energisemmältä.
Niinkin oudoista asioista voi ilahtua kuin siitä, että mulle tuli tänään HIKI! Oon ollu tämän raskausajan niin kylmissäni ja rutikuiva, etten oo hikoillu yhtään ja ihokin on ollut ihan kamalan kuiva ja ärtynyt. Mutta tänään mulle siis tuli hiki ja ihokaan ei tunnu niin kutisevalta kuin vielä pari päivää sitten. Eilen kävin nopeasti suihkussa eikä tullut näppylöitä (tähän mennessä aina suihkun jälkeen on noussut punoittavia kutisevia näppyjä paikat täyteen).
Tänään aion mennä pitkästä aikaa tanssitunnille (ihan lääkärin luvalla). Seksikielto ja imurointikielto on vielä ainakin viikolle 36 asti voimassa, mutta eiköhän niistäkin kohta päästä. Mä en vielä oo saanu äitiyspakkausta ja muutenkin vauvavalmistelut on aivan vaiheessa. Ehkä kohta, jos olo pysyy näin hyvänä, saan jotain tehtyäkin.
Jaksamista kaikille raihnaisille, otan osaa vaikka itsellä nyt ainakin hetkellisesti helpotti!
Kauhee ku ei pääse nettiin taas ku vaan jos käyn mun vanhemmilla, kirjastoon ku ei jaksa mennä. Oli taas hirveen paljon sit luettavaa että tietää miten muilla on viikko menny.
V80 Onneks selvisitte säikähdyksellä, autosta viis. Ja hyvä että olitte jo valmiiks matkalla kättärille nii ne kai siellä katso että kaikki on varmasti kunnossa.
Ennen kauheeta valitusvirttä... Pyydettiin kertomaan miten treffit meni. No se oli ihan mukava kundi mut ei ihan mun tyyppii. Mut pitäisköhän harkita itekki että alkaa soittelee vääriin numeroihin???
Ollu kauheita kipuja ja särkyjä millon missäki koko viikon, lähinnä oon sit vaan sohvalla maannu ku kotityötki on kielletty, tosin ihan sama ku eipä ne häiritse ku mua. Neuvolassa vaan sano että jos lepäily auttaa nii sit ne on ihan normaaleita ku paikat alkaa venyy. Viime yö meni taas valvoessa ja pyöriessä hirveiden selkäsärkyjen takia. Mitkä taas aiheutu varmaan eilisestä parin tunnin metsälenkistä kaverin ja koirien kans ku oli aamulla oikein hyvä olo. Yksin en oo enää käyny ettei tarvii soittaa kellekkään että mä oon täällä jossain metsässä tuu hakee. Kaverilla on laskettu aika parin viikon päästä, oli se meidän töpöttely varsin koomista, etenki ku piti kiivetä yhden nyppylän päälle nii ensin toinen työntää toista ja sit toinen vetää toisen yös. Siihen päälle sit hirvee painon tunne vatsassa, polttelut reisissä ja hirvee vessa hätä koko ajan, kyllä me taas kirottiin koko raskaus aika. Hyvä ku ite saa kengät jalkaan, ja miten pukeminen ja riisuminen voiki olla niin vaikeeta, miten ihan kaikki voi olla niin vaikeeta. Ja se vessassa ravaaminen, varsinki ku pitäis lähtee jonnekki. Ja vieläki päässä soi " pyöriikö elämäsi vessan ympärillä??" mikä kuului itiksessä vähän väliä. Että onneks ei olla norsuja, eiks ne kanna poikasta jotain pari kolme vuotta???
Niin siitä neuvolakäynnistä, kaikki on aivan normaalisti, hemppaa ei tällä kertaa mitattu, verenpaine on noussu, ollu tosi matala koko raskaus ajan, nyt oli muistaakseni jotain 105/70. Saan synnytysvalmennuksen ihan yksin ku nyt keväällä olis ollu mun lisäks vaan 2 ensisynnyttäjää, mites sattu että ne just nyt muutti pois, sit on vasta toukokuussa. Jos olis menny vasta sit jälkikäteen??? Ens neuvolakäynnillä katsotaan sit synnytysviedeo. Oon tosi taitavasti jättäny tähänki asti kaikki synnytykseen liittyvät jutut lukematta, joskus teininä oli niin hirveet mielikuvat synnytyksestä että olin ihan sitä mieltä että adoptoin lapseni mut biologisia en hanki ikinä.
Tässä kai sitä tärkeimmät taas.
Muumi ja Pikku Alien
Minäkin taas linjoilla pitkästä aikaa. Meillä ollut nettiongelmia ja sairasteluja ja reissuja enkä siis ole käynyt pariin viikkoon pinoutumassa niin että olen jo melkein pudonnut kärryiltä mitä kaikille kuuluu:)!
Aloitetaan valittamalla;) Eli samoja vaivoja kuin monella muullakin:liitoskivut lonkissa kamalat niin että herään joka yö kun vaihtelen niitä kaikkia kahta nukkuma-asentoa(vas. tai oik. kylki) kovaan kipuun koko lantionseudulla..Sitten ne hemmetin vessareissut joissa kestää saman verran kuin raihnaisella vanhuksella ja vielä kuopuksen yöhuutelut, joihin olen nakittanut rakkaan ukkoni huolimatta hänen aikaisista aamuistaan-MINÄ olen nyt RAUKAMPI ja itsesäälissä kaikenmaailman kolotusteni kanssa rypien ANSAITSEN puolueetomasti ajatellen;)enemmän lepoa!!!!!
Olen minä vaivoistani huolimatta saanut jotain aikaankin valmistelu-rintamalla; nooh, vaatteet on pesty ja silitetty(odottavat vetoketjullisessa laatikossa kuin aarrearkussa että vaatehuone valmistuu).Käyn aina säännöllisesti nuuhkimassa ihanaa vauvahajua, olen pessyt poikienkin vauva-ajan vaatteet aikoinaan samalla yhdistelmällä(Omo sensitive hajuton ja tilkkanen Comfort pure allergiatestattua huuhteluainetta, hieman tuoksuvaa)ja voi että tulee vauvanen tuoksu! Kaksostenrattaat on pesty, harsot pesty ja SILITETTY:0 ja kaikki tarvittava tuteista ja liivinsuojista lähtien hankittu.
Rintapumppu minulla oli jo esikoiselle jonka aikana kärsin rintatulehduksesta - kuopuksen kanssa en laitetta tarvinnut ja se onkin ollut ystävälläni lainassa.Nyt sain sen takaisin ja ajattelin steriloida sen vasta jos tarvetta ilmenee. Hoitopöytäkin hankittiin ja kirjahylly vauvan huoneeseen- sänky tulee ensi viikolla. Tänään ostettiin turvakaukalo-otettiin muuten se gracon autobaby jossa kiinteä kiinnityssysteemi joka varmasti kätevä kun kiinnittelen kolmea muksua takapenkille..Ja se sopii myös niihin gracon matkarattaisiin jotka ostettiin kuopukselle kesällä-turhamaisena otin vielä samalla kuosilla;)
Enkös olekin ollut reipas!??!Joku ihmeen pesänrakennusvietti on tänne iskenyt- haluaisin että kaikki olisi valmista kun vauva saapuu-hyvä etten ukkoparkaa patista viimeistelemään ulkolaudoitusta:)
Olen kyllä myös realisti- ei tämä olo tästä helpommaksikaan käy. Kauniiksi lopuksi ahkeran viikon jälkeen esikko sai vatsataudin ja oksensi ti-ke(voitte kuvitella miten ihanaa on siivota oksuja tällä herkällä hajuaistilla..)ja juuri kun juhlin että selvisin tartunnatta, vietin viime yön ämpäriä halaten ja itkua tuhertaen olo oli niin hirveä! Nyt sitten odotan kauhulla saako pikku kuopus 1,5vee tartunnan..
Vielä neuvola-asiaa; eilen kävin,kaikki ok. hb124 mutta kehotti aloittamaan raudan kun synnytys lähestyy, painoa nyt tasan 10kg tullut-tosin viime yö ja tämä päivä syömättä sai kyljet lommolle joten ehkä -200g;), verenpaine 140/68 ja pissassa +-prot. Ensi to lääkäri jota ennen käyn pissillä nlassa ja katsotaan oliko tuo +- vaan valkovuodosta johtuva harha.SF mitta 33cm,keskikäyrän yllä mennään vaikka vauva kuulemma käsikopelolla siron tuntuinen. No,sehän on jo todettu että mitta on vain viitteellinen.Sain myös kaikki loput 3 aikaa ja alkoi jo tuntua että loppusuora häämöttää-IHANAA!
Jaksoikohan kukaan tätä jaaritusta taas lukea;)
Hauskaa viikonloppua!
jokuli ja mönkijätär(35+1)
oli vielä kuvottava olo. Aamupahoinvointi palannu ; ) Tosin eilen ja toissapäivänä oli koko päivän pahoinvointia. En kyllä käsitä mistä johtuu?! Toissaviikolla oli sama homma parina peräkkäisenä päivänä. Ja vetää sitten ihan petiin tuo olotila ja ruoka ei maistu lainkaan.
Soitin tänään neuvolaan ja kysyin että voiko olla oire esim raskausmyrkytyksestä mutta oli sitä mieltä että jos mulla ei turvotusta ole ja olo jo paranemaan päin niin ei sitten huolta. Turvotusta ei ole kuin sormissa mikä normaalia mutta ei ole esim nilkoissa.
Tuntuu tosiaan että nuo lantion luut yms ratkee katkee kohta. Vauva kun vielä sellasessa erikoisessa perätila asennossa että kun venyttelee niin natina kuuluu. Ja yöllä sattuu niin vietävästi joka paikkaan kun kääntää kylkeään : ( Tuo tyyny tosiaan vois auttaa alapään kipuihin..siis kun yöllä pitää sitä polvien välissä niin häpyluu ei aamuisin oo niin mahottoman kipee. Mä vaan tuppaan hukkaan tyynyni yöllä jonnekin..lattialle.
Olossa ei muuten erikoista. Välillä suppailee aika kivasti ja nytkin alaselkää jomottanu menkkamaisesti pari tuntia. Ens viikolla neuvolla ja sitä seuraavalla taas äippäpoli aika. Loppu alkaa häämöttään. Luultavasti sitten 5 viikon päästä synnytys käynnistetään tai leikataan sen vaivan ison koon takia. Hui! Alkaa jänskättään. Tarvis varmaan tuo pinnis hakea varasttosta ja koota se sitten voi silittää siihen nuo verhot yms valmiiks. Sitte onki kaikki muut paitsi sairaalakassi pakttu ja sitä en uhallanikaan tee vielä. Jos sen teen niin tässä kärvistellään vielä liian kauan ; )
Viikonlopuksi ei kummoisia. Huomenna ulkoilua ja esikon uimakoulu. Koti ilta. Sunnuntaina käydään kaveriperheellä kylässä. Sellaset suunnitelmat siis. Nyt siirryn tuonne sängyn puolelle. Heipsat.
Voi hemmetti! Tässä varmaan tunnin näpyttelin viestiä ja tsadaa eiköhän se kadonnut kun lähetin! Kyllä nyt v*tuttaa suoraan sanottuna! AAARRGGH!!
Nyt kirjoittelen sit lyhyesti kun täytyis päästä nukkumaankin!
Eli hieman on unirytmi mennyt sekaisin kun kukun vielä tähän aikaan hereillä...
V80 huh mikä onni onnettomuudessa ja onneksi selvisitte säikähdyksellä! Auton kun voi aina korjata. Meidänkin bilikka menee ensi viikoksi korjaamolle kun mies peruutti tolppaan, heh. Ressukka oli ihan nolona kun kotiin tuli ja alkoi kertomaan mitä oli tapahtunut =)
Projekti06 Varmaan tosi kiva päästä viikonlopuksi kotiin. Muistan miten tylsää siellä sairaalassa oli makoilla. Tiedä vaikka sun arvot nyt pysyiskin hyvänä eikä tarttis enää mennä sisään osastolle.
Mulla on verenpaine ollut hyvä koko raskausajan, vähän jopa matalakin. Hb on noussut 102 --> 117 ja vielä sais varmaan nousta. Itseäni saan kyllä syyttää väsymyksestä kun muistan vaan suunnilleen joka toinen päivä ottaa sen tabletin.
Masussa pikkuisella luultavasti kaikki hyvin tai ainakin kiitettävästi ilmoittelee itsestään tasaisin väliajoin. Selällään ei kauaa enää pysty makaamaan, joten melkeinpä jommalla kummalla kyljellä tulee nukuttua. Nukutteko muut ikinä maha miehen selässä kiinni? Mun mies oikein tykkää siitä varsinkin jos vauva sattuu olemaan hereillä. Tuntee liikkeet tosi hyvin ja sanokin tossa joku aika sitten, että ei ihmekään jos en saa unta kun vauvan liikkeet niin voimakkaasti tuntuu. Vatsallaan nukkumista vaan alkaa olemaan jo ikävä *haaveilee*
Nyt en muista olikohan jotain muuta vielä, joten taidan pikkuhiljaa painua pehkuihin josko se uni tulis tännekin...
Simbucca ja pikku-fisu rv 35+0 *tallentaa viestin ennen lähetystä ;)*
En vielä meille pinoa löytänyt joten aloitin sitten sellaisen. Viime yö meni yllättävänkin hyvin. Kokeilin nyt sitä tyynyä jalkojen välissä ja aamulla ei alapäätä särkenyt ollenkaan. Selkää särkee kyllä tosta alhaalta vasemmalta.
Juniori on päättänyt ettei äitin masussa ole enää tarpeeksi tilaa joten yrittää tosissaan venyttää itselleen lisää tilaa. Puskee pyllyllä toiseen kelkeen ja jaloilla toiseen. Tuntuu aika hassulta vaikkakin joskus hieman epämukavalta.
Sain eilen laitettua vauvan sänkyyn pinnasuojan ja verhon. Vielä kun saisi sen vauvan sinne laittaa. Hirmuinen ikävä jo vauvaa syliin... Millähän sitä malttais odottaa viel seuraavat viikot mahdollisesti jopa yli 7 viikkoa.
Nyt lyö pää tyhjää. Tuun myöhemmin viel kommentoimaan ja vastailemaan. Nyt aivot on viel unessa.
Kati (rv 34+5 37 päivää laskettuun)