Mitä ajattelet äidistä, joka on antanut lapselleen " muotinimen" ?
Kommentit (11)
Annettakoon anteeksi. Kotiäideillä ei taida olla haasteellisempaa puuhaa kuin haukkua lasten nimiä. Kertoo kyllä joidenkin sivistystasosta täällä... No jos on lusikalla annettu, ei kai sitä voi kauhalla vaatia. *huokaus*
Olen ihan tavallinen, amk:n käynyt äiti.
viimeistään koulussa kohtaa 5 samannimistä.
Meillä jokaisella kun on erilainen nimimaku, jokainen nimetköön siis lapsensa sen mukaan.
Itse en osaisi laittaa lapselleni kovin suosittua nimä, koska en osaa nähdä paljon käytettyä nimeä persoonallisena lapselleni. Haluan sellaisen nimen, jota en lähipiirissäni tunne yhtään.
Ei lasteni nimet silti mitään ylimaallisen harvinaislaatuisia ole.
Lähipiirissä ei ole yhtään saman nimistä. Minusta lapseni nimi on lyhyt ja ytimekäs vanha suomalainen nimi.
Muistan jo joskus 15-vuotiaana ajatelleeni, että jos joskus saan tytön niin tämän nimen varmasti annan.
Eikä minua vois vähempää kiinnostaa mitä muut lapseni nimestä ajattelee.
Jos totta puhun, pidän kaltaisiasi vähän enemmänkin yksinkertaisena. Kylläpä olet sitten sivistynyt=)
Ja sitten vielä riippuu äidistä.
Maria, Emilia, Sofia, Olivia, Johanna, Julia, Katariina, Aino, Aurora, Amanda
Juhani, Johannes, Mikael, Matias, Olavi, Aleksi, Valtteri, Elias, Kristian
Nämä nyt on vuoden 2005 top ten -nimiä. Jos ne ovat sitten niitä muotinimiä, niin en ajattele mitään erikoista.
Eikö teillä isä saanut sanoa mielipidettään, vai eikö ole mukana kuvioissa yleensäkään?
Onkohan vähän eri asia mikä on muotinimi ja mikä on lähiönimi eli hienolta kalskahtava suomalaiseksi ultramoderni ulkomaalaisvaikutteinen nimi.
Ihan yhdessä miehen kanssa nimi päätettiin, niin kuin varmaan aika monet muutkin.
t. ap jonka lapsella " muotinimi"
Samoin ajattelen kyllä myös " erilaisen" ja " taiteellisen" nimen antajista, tyyliin Kaarna, Kosmo, Villa, Kaneli jne.