Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummasta parempi pyttipannu, raaoista vai keitetyistä perunoista?

Vierailija
24.06.2008 |

.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raaoista perunoistakin voisi tehdä pyttipannua!?

Vierailija
2/15 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitää vaan kuutioida aika pieniksi. Tulee itseasiassa maukkaampaa, eikä mene yhtään sen kauempaa kuin keitetyissäkään! Miten niin pyttipannu ei ole pyttipannua, jos tekee raaoista perunoista? Samat aineethan niihin silloinkin menee. Ettette vain olisi kaavoihinne kangistuneita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää keitettyjä perunoita yli. En jaksaisi myöskään vartavasten pilkkoa raakoina niin pieneksi.

Vierailija
4/15 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyttipannun ideahan just on se, että laitetaan "jämät" pannulle! Tottakai pyttipannu pitää tehdä keitetyistä perunoista!

Vierailija
5/15 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanko sielläkin jämät pannuun? Luulisi, että oikea pannu tehdään raaoista perunoista. Mutta tietenkin jämätkin on näin kotikäytössä hyvä käyttää!

Vierailija
6/15 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliseltä päivältä jääneet perunat ja lihat tehdään pyttipannuksi. Sehän on tyypillistä tähderuokaa. Mutta, voihan sen tehdä raaoistakin perunoista, mutta silloin jotenkin se "idea" mun mielestä ainakin kärsii. Mieluummin sitten teen niistä raaoista perunoista jotain "kunnon" ruokaa.

Vierailija
7/15 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma, mutta tällaisiakin pyttipannuohjeita olen nähnyt. Itse teen raa'asta perunasta, ja se on kyllä paljon parempaa kuin keitetystä perunasta tehty.

Vierailija
8/15 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliseltä päivältä jääneet perunat ja lihat tehdään pyttipannuksi. Sehän on tyypillistä tähderuokaa. Mutta, voihan sen tehdä raaoistakin perunoista, mutta silloin jotenkin se "idea" mun mielestä ainakin kärsii. Mieluummin sitten teen niistä raaoista perunoista jotain "kunnon" ruokaa.

Makkaran sijasta sekaan lohta tai muuta kalaa, paljon sipulia ja vaikka herneitä ja muita juureksia... Mä lähinnä käsitän pyttipannulla sen ulkonäön ja valmistustavan, eli paistamisen. Eli kaikki pyttipannut ei tarvitse olla just niitä jämä peruna/makkara-juttuja.

Vierailija
9/15 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista mitä tehdään silloin kun ei mitään muuta keksi, ja kaapissa on jotain jämiä edelliseltä päivältä

Vierailija
10/15 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ruotsissa oon ravintoloista pyttipannua eli pytt i pannaa tilannut niin raaoista perunoista on tehty ja melko pieninä kuutioina ja lisäksi kinkkua ja makkaraa kuutioina ja tietty sipulia ja paistettu kananmuna. Ei tarvi olla mikään jämäruoka vaan kunnon raaka-aineista tehty pytt i panna!

Vierailija
11/15 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitetty peruna paistettuna on tosi hyvää makkaran kanssa, pitää vaan osata maustaa hyvin

Vierailija
12/15 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistetuista

Vierailija
13/15 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pitää vaan kuutioida aika pieniksi. Tulee itseasiassa maukkaampaa, eikä mene yhtään sen kauempaa kuin keitetyissäkään! Miten niin pyttipannu ei ole pyttipannua, jos tekee raaoista perunoista? Samat aineethan niihin silloinkin menee. Ettette vain olisi kaavoihinne kangistuneita?

Tämä taitaa nykyisin olla ei-hyväksyttävä termi, mutta minä olen tottunut raaoista perunoista tehtävää pyttipannua, kutsumaan mustalaisperunoiksi. Erityistä herkkua se on uusista perunoista tehtyinä, hyvin ohuet siivut.

Vierailija
14/15 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa nykyisin olla ei-hyväksyttävä termi, mutta minä olen tottunut raaoista perunoista tehtävää pyttipannua, kutsumaan mustalaisperunoiksi. Erityistä herkkua se on uusista perunoista tehtyinä, hyvin ohuet siivut.

Onko samaa sukua kuin nistipata noi??

15/15 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyistä.

Ai että, rupesikin tekemään mieli pyttipannua. Harmi että makkara on niin epäterveellistä. Täytyy tehdä vaikka kikherneistä kasvispyttipannu lähiaikoina. Pyttipannuun sopii hyvin raejuusto niin että sen lisää ihan lopussa kuuman ruoan sekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi