Paljonko kiloja kertynyt?
Moikka! Uteliaisuuttani kysyisin, paljonko muilla on paino noussut raskauden aikana? Itselläni 25 viikkoa täynnä ja kiloja tullut 6,5 (alkupaino 57 ja nyt 63,5) Ja pituutta on 160. Pelkään että painoa tulee vielä liikaakin, maistuu nimittäin kaikki syötävä niin hyvin...Viimeksi neuvolakäyntien välillä oli tullut lisää 580 g/vko. Painonnousu ilmeisesti vielä kiihtyy loppuraskaudessa?
Kommentit (30)
Edellisessä raskaudessa kiloja tuli koko aikana vain vajaa 9kg, joten nyt taitaa käydä hassusti. Lähtöpaino 55, pituus 170...ja painonnousu on selvästi kiihtynyt. Viimeiset 4 viikkoa +500g/ viikko.
Hupla ja Kupla
Nyt viikkoi 32+5,painoa tullu ainaki 14kg! Noin kuukaus sit alko tulee 1kg/vko ja tahti jatkunu vaikka ei syö mitää " ylimäärästä" ..ihmettelivät neuvolassaki..jos taipumust lihoomisee ni kannattaa kuulemma urheilla voimien mukaa joka päivä..
Ja rv 27+5 mennään. Mullakin on ollu ylimäärästä jo ennestään. Alkuun paino ei juurikaan noussu, mutta viime neuvolassa olikin yhtäkkiä tullu 3kg neljässä viikossa.. Toivottavasti ei kauheasti nousisi, jos alle 10 kilon pysyy kokonaispainonnousu niin täytyy kai olla tyytyväinen.
Tosta painonnoususta on suurin osa tullut joulu- ja tammikuun aikana... Mua kyllä vähän järkyttää, varsinkin, kun ylipainoa oli jo etukäteen ihan riittävästi ja neuvolan tätikin sanoi, että painoa ei tarvitsisi tulla koko aikana kuin n. 7-10 kg lisää. No, nyt kyllä näyttää, että +10 kg menee ainakin rikki.
Heip!!
Tästä painoasiasta. Itse synnytin tyttövauvan nyt reilut 2viikkoa sitten ja itselläni kertyi raskausaikana painoa 22 kiloa joka mielestäni oli TODELLA paljon. En tunnistanut jalkojanikaan omaksi koska turvotusta kertyi todella reippaasti loppuraskaudessa ja vaikka mitä kikkoja yritinkin niin se ei vain hellittänyt, raskausajanturvotukselle kun ei vain mahda itse mitään. Mutta nyt siis paino on tullut jo alaspäin 16 kiloa eli6 kiloa vielä ja taas ollaan samoissa vanhoissa lukemissa. Raskausaikana en syönyt mielestäni epäterveellisesti, mutta välillähän sitätietysti " hairahtaa" herkuttelemaan, mutta siis syökää hyvällä omalla tunnolla terveellisesti ja sallikaa itsellenne herkutteluhetkiä myös. Jos sitä painoa nyt tulee niin se on tullakseen kunhan se ei tule makean sisältämästä sokerista. Hyvin se paino sitten rupeaa tippumaankin kunhan imetys pääsee käyntiin. Hyvin kerkeää vielä kesäkuntoon kesäksi, mutta laihduttaa ei siis saa imettäessä!=) Rianna, Rv 0
Viimeks kun mitattiin mulle oli tullut alkupainoon 900g painoa rv:t oli silloin 20+5. Raskauden alussa olin alipainoinen.
Lilli81 22+2
meil on nyt tullu n. 9,5kg ja raskausviikkoi takana 27+4..
oottekste huomannu et jos oottais poikaa tulis enemmän kiloi ku tyttöö ootellessa?? mä ootan nyt esikoispoikaani..
meil on kyl maistunu jokapäivä herkut; suklaa, jätski, nanna yms. mut onneks sipsit ei maistu ollenkaa, lähinnä etoo, joka on hyvä asia suolaisuuden takii et jos ei sit tulis nii helposti turvotust ku mitä sipsit vois aiheuttaa.. muuten syön monipuolisesti ja terveellisesti: ruisleipää, jogurttii yms., ruoan kans aina mahdollisimman pal salaattii/kasviksii, hedelmii yms..
onkos muuten kukaan koskaa kuullu sellasest et banaani vähentäis suonenvetoja?? mun kaveri siit mul mainitsi et itse oli huomannu sellasen ku mikää muu ei auttanu, ni banaani auttoi.. ittelläni niit on jonkin verran tullu (ovat olleet todella kivuliaita ja aina pohkeeseen!!) mut oon kyl syöny joka päivä banskuu et jos se sit ois vähän auttanu..
Edellinen neuvola oli kun viikkoja oli 23+ jotain ja silloin painoa oli tullut 3,2kg. Pituus 157cm ja lähtöpaino oli 56,5kg. Ens viikolla neuvola, josko olis nyt sit mennyt se 60 jo rikki =)
[color=red]pikku-milli & paco 27+0[/color]
lähtöpaino oli 60 ja pituutta 175. Nyt rv26+2 ja kiloja tullut 14 ellei jo 15 kg.
neuvolassa (rv. 31+1) punnituksessa oli painoa tullut yhteensä 12kg.
-Monkey rv. 32+2-