Mitä mieltä nimestä Kuura?
Kommentit (20)
mutta mielestäni sopii vain talvella syntyneelle eli nyt erittäin hyvä valinta :)
minusta. Kuura on ihana asia ja sanakin äänteellisesti ihan ok, etuvokaaleja
Kaikista harvinaista nimistä voi sanoa, ettei tiedä, onko pojan vai tytön nimi, mutta kun nimi tulee yleisemmäksi ja vakinaistuu jomman kumman nimeksi, ei sitä ongelmaa ole.
Entäs Tuisku, kumman nimi se on?
Tai Pyry? No, sehän onkin vakiintunut pojan nimeksi.
Minusta kyllä Kuura sopisi hyvin tytölle.
Joistain keksityistäkin nimistä tietää kyllä kumman nimi on kyseessä, koska ovat johdettuja jostain toisista nimistä tai ovat äänneasultaan jomman kumman nimiä.
Tulee mieleen Joel Hallikainen :) No ei, oikeesti on tosi kaunis nimi!
sanana kaunis, mutta nimeksi en antaisi missään nimessä.
Kaikista nimistä voi vääntää jotain, jos haluaa.
Tule mieleen mullekin jotain tosi kylmää ja kalmaa. Ja kaikenlisäks vielä kuulostaa vähän kuralta.
Oikein hyvä nimi, valkoiselle koiralle, kissalle ja ponille.
Minulle tuli jotenkin haikea fiilis, mutta totuushan on, että nopeasti kiusaajat keksivät esimerkiksi kuuron ja kuran tuosta. Opettajat eivät kiusaamiseen puutu eikä kukaan häntä koulussa tule puolustamaan niin jos epäilet, että ei kestäisi niin valitsisin suosiolla toisen nimen. Sellaista se valitettavasti on.
Jos meille olisi syntynyt intersukupuolinen lapsi, hänestä olisi tullut Kuura. (kyllä, jotkut miettivät tällaisiakin)
Vierailija kirjoitti:
minusta. Kuura on ihana asia ja sanakin äänteellisesti ihan ok, etuvokaaleja
Kuurassa ei kyllä ole ensimmäistäkään etuvokaalia.
Etuvokaaleita ovat y, ä, ö
Takavokaaleja a, o ja u.
Välivokaaleja e ja i.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli jotenkin haikea fiilis, mutta totuushan on, että nopeasti kiusaajat keksivät esimerkiksi kuuron ja kuran tuosta. Opettajat eivät kiusaamiseen puutu eikä kukaan häntä koulussa tule puolustamaan niin jos epäilet, että ei kestäisi niin valitsisin suosiolla toisen nimen. Sellaista se valitettavasti on.
Voisitko kertoa minulle jonkin nimen, josta ei saa vastaavanlaisia väännöksiä?
Siskokset Kuura ja Kaura Peltonen.
ei edes tiedä, kumman ne on.