Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lasta pakottaa oikeakätiseksi? miten se tietää kumpikätinen on?

Vierailija
26.01.2006 |

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjata voi, eli antaa aina tavarat oikeaan käteen jne. Lapset ovat aika pitkään molempikätisiä, mutta jos lapsi lähes poikkeuksetta ottaa esim. kynän vasempaan käteen, on todennäköisesti vasenkätinen.

Vierailija
2/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää minusta. Pappa yrittää kovasti tehdä pojasta oikeakätistä, vaihtaa lusikkaa aina oikeaan käteen, mutta turhaa työtä. Aina se löytyy vasurista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka vaihtuminen onnistuisi.

Ja kolmoselle. En elä keskiajalla, mutta vasenkätinen mieheni on sitä mieltä, että vasenkätisen elämä on niin vaikeaa, että siltä kannattaa yrittää varjella lastaan.

kakkonen

Vierailija
4/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasenkätisiä. Jokusilla voi olla molemmat puoliskot vahvoja ja toisilaa taas joko oikea tai vasen. Juuri juttelin tästä ammatti-ihmisen kanssa kun meillä poika vasuri ja isovanhemmat yrittää muuttaa pojan luontaista vahvuutta.

Vierailija
5/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella kumma, jos ei lapsi saa olla rauhassa enää vasenkätinenkään. Eikös tänä päivänä erilaisuus ole vain rikkautta? Sitäpaitsi vasenkätiset ovat taiteellisia ja yleensä poikkeuksellisen lahjakkaita.

T: ylpeä vasenkätinen..

Ps. kätisyyttäni en antaisi pois mistään hinnasta. Ihmettelen vaan, miksi purkinavaajat sun muut härvelit tehdään väärän kätisille;););)

Vierailija
6/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtapaturmilta ym? Haluaisin lapsestani duunarin ja sellaiset hommat ovat usein aika vaarallisia vasenkätisille! Siis tyypilliset miesten työt (lapseni on poika).

kakkonen

Vierailija
7/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Haluaisin lapsestani duunarin

Vierailija
8/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että toteutumismahdollisuuksiakin on, jos kasvatan lapseni arvostamaan oikeaa töitä ja rohkaisen häntä hankkimaan oikean ammatin - toisin kuin äitinsä (siis minä), joka on akateeminen... Oikeisiin töihin ryhtyminen kun on luultavasti järkevämpi valinta.

kakkonen

Vierailija
9/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasenkätisyyshän voi olla jopa etu, jos lapsesi alkaa joskus harrastamaan vaikka miekkailua tai nyrkkeilyä. :) Ymmärtääkseni vasenkätisyys ei ole vain sitä kätisyyttä, vaan se toispuoleisuus ulottuu koko lapsesi kroppaan ja jossain määrin aivotoimintaankin. Eli väkisin käden vaihtaminen tekee lapsesi elämästä vain turhaan vaikeampaa, koska et kuitenkaan sitä koko ominaisuutta pysty muuttamaan, sekä voi vaikka luoda lapselle mielikuvia huonommuudesta, kun vanhemmat eivät hyväksy hänessä jotain, mikä on häntä ominta itseään.

Molempikätisiä ihmisiäkin on toki olemassa, mikä on aika kadehdittava ominaisuus (veljeni on näitä tyyppejä, piirtää hienosti kummalla kädellä vaan yms.).

En lähtisi muuttamaan kenenkään kätisyyttä, vaan auttaisin sitten pärjäämään eri kätisenä kuin muut. :)

Vierailija
10/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vasuri, enkä tosiaan ymmärrä, miten se vasenkätisen elämä voi NIIN kauhean hankalaa olla??? Taitaa johtua se hankaluus muista asioista kuin siitä vasenkätisyydestä esim. että on vaan kömpelö kätisyydestä riippumatta!

Vierailija
11/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ainoa pora tms. on suunniteltu oikeakätisille. Niissä hommissa ei kuulemma vasenkätisen ole hyvä olla.

kakkonen

Vierailija
12/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätiseksi ei saa pakottaa. lapsen kätisyys vakiintuu yleensä n.4 vuotiaana. tärkeämpää kuin onko lapsi oikea vai vasuri on että toinen käsi yleensä on vahvempi ja lapsi käyttää sitä luonnostaan. vanhempien tulisi tukea vahvemman käden käyttöä. tiedän tosin että joskus muslimivanhemmat eivät halua lapsen olevan vasuri uskonnollisista hygienia syistä.

Vierailija
13/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että elämä vasenkätisenä on niin rankkaa ja vaarallista???

Kyllä sun ukkos on se elämän itteleen vaikeaksi tehny, ei kätisyys...

Vierailija
14/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isa oli vasenkatinen duunari 45 vuotta, eika se ikina ollut hanelle ongelma. Yhtaan tapaturmaa ei sattunut.

Tyttoni on myos vasenkatinen eika ole tullut mieleenkaan yrittaa

tehda hanesta oikeakatista.

Ainoa juttu minka muistan on etta vaarin piti opettaa tytolleni

miten sitoa kengan nauhat kun ei minun oikea katinen tapa

onnistunut.

Anna poikasi olla, Minakin haluisin tyttoni opiskelevan laakariksi, mutta ei kaikki mita haluaa toteudu.

Vierailija
15/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin aion kaikin keinoin ohjata (huom. en pakottaa) lastani oikeakätiseksi. Toistaiseksi hän on molempikätinen, mutta annan aina esim. hammasharjan oikeaan käteen. Ihan siitä syystä, että oikeakätisen elämä on helpompaa - ja turvallisempaa. Sanokaa mitä sanotte.

ja 17, en tosiaankaan aio pakottaa lastani ammattikouluun. Jos hän välttämättä haluaa yliopistoon, menköön. Hänen elämänsähän se on, ei minun. Mutta yritän saada hänet ymmärtämään ammattikoulutuksen arvon, se on hyvä kyky, vaikka akateemisen uran valitsisikin.

Vierailija
16/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tietenkin tehda poikasi kanssa miten tahdot. Mun on vaan vaikea tajuta minka takia sanot etta vasen katisena olo on niin vaarallista.

Kuten sanoin isani ja tyttoni ovat molemmat vasenkatisia, eika se ole ikina ollut ongelma.

Oletko varma ettei se ole vaan sinulle ongelma, ja vasenkatiset itse tulevat ihan hyvin toimeen. Tajuan kylla milta se valilla nayttaa, tyttoni on jo aikuinen ja vielakin minua kauhistuttaa katsoa kun han esim. leikkaa juustoa tai leipaa vasemmalla kadella. Se nayttaa vaaralliselta meille oikea katisille, mutta tytto itse nakee sen taysin luonnolliseksi, ja nauraa minua huolta.

Mieheni aiti yritti pienena samaa kuin sina, aina vaihtoi tytolle lusikan tai lelun oikeaan katiin, ja tytto vaihtoi heti takas.

Olen vaan sita mielta etta jos pakotat, annat pojallesi sen kuvan etta hanen normaali olonsa ei ole oikein ja hyvaksytty.

Tama on vaan mun mielipiteeni ja anteeksi kun sotken lusikkani soppaasi, mutta kuten sanoin alussa, en vaan voi ymmartaa mita vaarallista on olla vasen katinen. Jos sua kiinostaa niin selita lisaa, lukisin mielenkiinnolla.

Vierailija
17/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on samaa laatua, niin en ihmettele, että hän pitää elämää vasenkätisenä hankalana. Voi tjiisus teitä! Olkaa onnellisia, että teillä on edes toimivat kädet!

Vierailija
18/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska aivoradat nyt vaan menee sillai, että toisella kädellä on luontevampaa toimia.

Vierailija
19/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä miehesi tekee?

Vierailija
20/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on ikänsä kaiken tehnyt vasemmalla kädellä, niin ei todellakaan ole hankalaa.

Niin, ja isäni on vasenkätinen raksamies. On myös erittäin taitava käsistään. Enpä tiedä, miten olisi kädentaitojen laita, jos olisi pakotettu oikeakätiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän