Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Hyvää Torstia Syysystävät**

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myötätuntoa valvoneille! Toivottavasti päivä menee edes siedettävästi ja ensi yönä saisitte nukkua.

Me oltiin pihalla ja syötiin hyvin ja nyt nukutaan. Siis tuo toinen meistä nukkuu. On vähän outo olo, kun ei ole oikein tekemistä, ei väsytä päikkyjen edestä ja mitään sanottavaakaan ei ole. En tiedä, jaksaisko sitä soittaa kaverille, jonka kanssa on puhuttu kai marraskuussa viimeksi... Tosiaan siitä on niin kauan. Joten soittamaan siis.

T-P

Vierailija
22/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa (tai kolme kerrosta ylempänä) taas porataan. Toivotaan ettei lapset herää. Tämä remppa jatkuu aina huhtikuulle asti :(. Sinäänsä ihmettelen, miten ovat lähteneet noin isoon remonttiin, kun ensi vuonna tulee kuitenkin koko taloon putki- ja sähköremontti.

Oltiin taas tänään perhekerhossa, kun poika oli omassa kerhossaa. En taida enää mennä, kun pienissä tiloissa oli monta aikuista ja lasta. Hartaus oli kirkkosalissa (samassa salissa on muuten mun vanhemmat vihitty) ja tytöt menivät pitkin alttaria. Stressaavaa mulle ja tytötkään ei osaa tehdä mitään järkevää.

Tomera: mäpä näin Sedu Koskisen viikonloppuna salilla ;)

Pilette

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavis ja Motti ovat matkalla meille yökylään. Toivottavasti matka menee ilman kommervenkkejä, Aavikselle kun tuppaa sattua ja tapahtua..

Väsyneille, yön valvoneille, jaksuja tämän päivän läpi rämpimiseen. Ja sikeäunista ensiyötä!

Mimmuli, kait se niin, on että jos täydellinen lattiamateriaali olisi keksitty niin eihän silloin muita vaihtoehtoja olisikaan markkinoilla. Kaikilla on ne loistavat ja huonot puolet. Teidän perheelle onnistunutta valintaa!

Jospa saisin omppupiirakan aikaan jäätelön kyytipojaksi..

Lila75

Vierailija
24/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne mitään ihmeempää kuuluu mutta tavaksi on jo tullut jotakin laittaa jos ehtii.

Paljon paljon voimia teille kaikille joita vaivaa univaje! Ainakin tässä pinossa Jatu, Ynis ja Leanna. Toivottavasti jotenkin saisitte levättyä ja nukuttua! Sitä ei pidemmän päälle polla kestä, tuota unettomuutta. Ihan pöhkö edes sanoa ääneen tätä itsestäänselvyyttä mutta joo ...

Tytöllä on vaihteeksi jonkin sortin ruokalakko. Ja eilen illalla kun pesin hampaita, tuli hieman verta alaikenestä. Sinne toiselle puolelle on tulossa poskihammas, nyt tytöllä on jo 3 poskihammasta. Tämä viimeinen on näköjään todellinen ilkimys, aiheuttaa tytölle itkua, kiukkua oikein kunnolla ja vielä ihan vereslihalla tuo ien (sain kuin sainkin kurkattua suuhun kun vähän huijasi tyttöä). Tänään suosiolla soseutin oikein kunnolla lounasruuan (aamupuuroa kun söi noin 3 lusikkaa eikä muuta :( ) että menisi edes jotakin alas. Paremmin menikin sitten, joo. Eilenhän tyttö ei juuri mitään syönytkään, n. 3 lusikallista/ateria. Maitoa kyllä latki sitten.

Ihana oli tyttö tänään ruokailun päätteeksi. Kun oli syönyt lautasen loppuun, sanoi " kaaka oppu" elikkäs suomennettuna " ruoka loppui" Ensimmäinen kahden sanan lause meillä :) Ja melkein tuli tippa silmään ... minun pienen pieni vauvani, kehittyy kovalla kohinalla. Pienestä se on kiinni joskus se äidin kyynel. Vaikka ei tuo mun mielestä mikään pieni homma ole! Tärkeä juttu tytölle.

Lopetan turhanpäiväiset höpinäni ja siirryn ruokapöydän ääreen.

Vointeja !!

Alli

Vierailija
25/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mur mur, olipas p...stä viime yö. Sassalle aloin kokeilla tiistaina Keijua puuron sekaan... Puuro lakkas maistumasta (tästä halusin syyttää vaan outoa makua), päiväunet lyheni 2,5tunnista vajaaseen tuntiin jonka jälkeen heräsi kiukkuisena ja väsynä ja viime yö oli jo aika syvältä :( En nyt tiiä jaksanko jatkaa latistusta ku nukkuaki olis kiva... Nii ja ihottumaa alko tulla kaulalle... Kai se on uskottava?

Lisäks poitsu herätti neljän maissa (kolmen maissa olin valvonu Sassan kanssa) ku isohätä iski. Ei sit ehtiny ees vessaan asti :( Eli ripulin tynkää näyttää olevan. Edellisenä iltana teki yhet ripulit mut ajattelin johtuneen jostain sopimattomasta (kananmunaa) syömisestä ku ei eilen jatkunu. Kaveri oli vielä sit eilen lapsineen kylässä.... Yöllä käytiin sitten kolmesti... Aamulla oli olo kyllä niin kaamee...

T@hti: Mun on pitäny sulta kysyä siitä Pekan maito-asiasta. Ku olen jääny kans ihmettelee sitä et miten voi olla et hyla sopii mut täysin laktoositon ei. Ainoo järkevä lisäkysymys heräs tää: Mitä hyla-maitoo olet käyttäny? Siis onhan kyseessä nimenomaan hyla-maito ja laktoositon maito? Ettet vaan yleisesti tarkoittanu maitotuotteita, jugurtteja yms? Eli oletko käyttänyt ns. tuoretta hyla-maitoa, (maitokaapista ostettua, kylmässä säilytettävää) vai sitä tiiliskiven mallista hyla-maitoa joka säilyy avaamattomana lämpimässäki? Tuon kun saan tietää ni sit kerron mitä ajattelin...

Tikru: Eikö ole ihanaa ku Onni nukkuu nyt hyvin? Lyhyet päiväunet ja rikkonaiset yöunet ottaa pattiin... Nautiskele!!!! Ja seuraa muuten samalla vaaleneeko ne ihottumat nyt, eikö?

Ynis: No, tervetuloa joukkoomme, kakkojen kyttääjien ja pähkäilevien joukkoon runsaaseen :( Kurjaa että liityit. Siis tajuat varmaan mitä tarkoitan...

Olihan lyhyenläntä pino. Missä kaikki?

Taidan lähteä ruoanlaittoon. Kalapuikkoja ja muusia. Ja Heinzin tartar-kastiketta, nam. Jos joku koulusta kaipaa tartar-kastiketta eikä ole tuota kokeillut niin suosittelen, nam. majoneesi-pohjainen kylläkin, ei niin laihisruokaa...

Sain nimittäin sen verran motivaatiota reissussa bikineissä ollessani (yök) että maanantaina aloitin, hmm, jonkinsortin laihiksen. Mitään herkkuja en syö ja ruokaakin koitan miettiä silleen et leivän päältä rasva pois ja koitan elää pienillä annoksilla. Mulla on se painonvartijoitten cd-romppu mut niin pitkälle en ole vielä jaksanu suoriutua. Ku noissa neidin syömisten ja oireiden kirjaamiseenki on jo nin puutunu... Piti oikeen pakottaa eilen aloittaa sen pito taas ku reissussa annoin itelleni lomaa siitäkin. Kohat unohtais taas kaiken ja sit olisin pihalla ku lumiukko etä mikä mitäkin aiheuttaa....

Ärsyttää ku opettelin taas kantapään kautta. Niinku ei olis ennen niin käyny... Eli ennen reissua muka-latistin ne quinoa-murot. Nii vissiin. Tossa ku tänään tavasin oirepäiväkirjaa ni mähän olin samaan aikaan aloittanu taas hammastahnan käytön Sassalle :( Eli taas opin, vain yksi muutos kerrallaan!!!! Eli oireilu alkoi mut nyt en sit taaskaan tiedä kummasta johtui :( Argh... enkö vois jo oppia???? Älkää siis tehkö niinkuin minä teen vaan tehkää ihmeessä niinkuin mä sanon ;-)

Nyt siis sinne ruoanlaittoon...

Kerppu

Vierailija
26/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo noista mitään tietoa. Tällä hetkellä näkyy olevan tiiliskiviä, jotka kyllä ite pidän jääkaapissa. Eli olen oikaissut kertomisessani.

Oireilu: Vatsanväänteet ja kaamea huuto aamuyöllä. Ei rupulia tai ummetusta.

Maitotuotteiden käyttö ja sopiminen: Juo ruokien kanssa Gefilus-maitoa( ihon takia aloitettiin ja tuntuikin auttavan), mutta koska se ei käy ruuanlaittoon, niin maitoruuat teen tuotteista, joissa maininta hyla tai vähälaktoosinen (viime aikoina Valion tiiliskivi hyla-maito). Suoraan tankista tullut maito ilmeisesti käy myös. Mun kotona sellaista on tarjolla. Ja jugurteissa sekä piimänä nuo vähälaktoosiset (neo- into ym). Mutta mies toi välillä väärinymmärryksen vuoksi laktoositonta maitojuomaa ja tutut käyttää sitä täytekakun kermana ja niistä siis huuto seurauksena.

Lactophilus-maitohappobakteerit on tuntunu auttavan.

Ite oon ajatellu, että ei liene varsinainen laktoosi- tai maitoallergia , vaan vatsan herkkyys tietyille maidon käsittelyille. Mutta toisaalta taitaa nuo muutkin olla pastoroituja. Kaupan luomu-maitoa en oo kokeillu.

Jokohan tuli kaikki? Ihan varmasti ois molempien atoopikojen kannalta ihan järkevää kirjata ylös, mitä syödään, mutta koska kumpikaan ei oireile rajummin eikä muita vatsajuttuja tai valtavia ihottumia oo, niin olen antanut asian olla. Mulla on ihan täysi työ, kun yritän pysyä selvillä rasvaamisista ja huomioida nuo kaks pientä maitojuttua.

Mun äiti ja sisko on laktoosi-intolerantikkoja (tai miten se nyt sitte kirjoitetaankin), isä ei, mutta ei sille maitotuotteet oo ikinä sopinu, vaan tulee vatsakipuja. Miehen täti ja paappa on la-all ja miehen veljeksistä moni on jonkin aikaa käyttyäny hyla-maitoa, muttei nykyään tarvi.

Pekkaa en oo käyttäny missään testeissä, koska iho on paremmin vain kuivanlainen kuten mulla itelläkin ja kasvoissa sitten on välillä ihottumaa, mutta perusvoiteilla pääasiassa on pärjätty.

T@hti

Vierailija
27/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesukokeilut jatkuvat. Tavallinen, tylsä ja arkinen koneeseen, narulle ja kaappiin -rutiini ei kiinnosta juuri ollenkaan. Olenkin siksi keksinyt erilaisia keinoja piristää pyykinpesuaskaretta. Olen mm. lopettanut pyykinpesun, pessyt pyykit vessan lattialla samaan aikaan kuin koneessa ja nyt uusimpana kokeilen savustettua pyykkiä. Miksi ei voisi olla palvattua pyykkiä, onhan lohta savuna, kalkkunaa savuna ja olen törmännyt jopa savusuolaan?

Mulle on opetettu että missä tahansa työssä voi olla luova. Ettäs tiedätte. Ei siis ole mitenkään mahdollista, että kyseessä olisi silkka peltien unohtaminen kiinni uunia sytyttäessä. Ei. Tämä, jos mikä, on luovaa elämää.

Muuta? Kukkanen nukkuu ulkona. Leikki ensin puolisen tuntia pihalla ja hoki " apio, apio" . Ostin ne kuuluisat Peukalopottihanskat, jotka todella on hyvät, ja Kukkanen saa tartuttua ulkonakin esineisiin.

Poikanen on mummilla yökylässä, kuuluu sairastaneen pikakuumeen eilen illalla.

Yöllä unessa mun vakiovastustaja, hämähäkit, hyökkäsi jälleen. Sitä en enää kestänyt, kun näkökentässä oli raidalliset hämähäkinjalat, vaan piti herätä. Muutoksia elämässä, joudun syväluotaamaan omia varjojani, väittäisin unen perusteella.

Kukkuu

Vierailija
28/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan syyssiskot!

Olen roikkunut aktiivisesti lukemassa näitä teidän juttujanne , mutta en ole saanut kirjoitetuksi aikaisemmin. Varmaan mahtuu mukaan... Meillä siis syyskuussa 04 syntynyt pikkuinen ja pippurinen tyttö.

Eilen oli ärsytys-päivä... ja sen innoittamana pistänkin kyselyä.

G: Vieläkö käytätte tai oletteko kuinka kauan käyttäneet ÄP:n toppahaalaria?

Meillä pieni tyttö mahtuu vielä hyvin haalariin ja olen siihen oikein tykästynyt autoiluhaalarina. Kunnes eilen perhekerhossa kuulin kommenttia " Ai vieläkö teidän tyttö käyttää tuota vauvahaalaria!?" No kommentti tuli äidiltä, jonka oma lapsi kulkee Reimatecissä ja haalareita/takkeja yms vaatteita löytyy runsaasti joka lähtöön.

No meilläkin kyllä käytetään ulkoleikeissä ihan " oikeaa" talvihaalaria, mutta minusta on helppo pukea autoreissulle ohuempi ja taipuisampi pakkauksen haalari. Kuinkas te muut syyskuiset?

Vierailija
29/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerppu! neokattia vilho nautiskelee edelleen : ) muksu puuroista löytyy pari maidotonta vaihtoehtoa,valitettavasti niissä on vaan kaikkia kotimaisia viljoja,riusta,kauraa,ohraa ja vehnää. Olen muutamaa kertaa kokeillut Vilholle puolukkaista puuroa ja kerran marjaisaa: vadelma-mustikka. Sitten on vielä luumu-omena-ohrapuuro,mutta omppu ei Vilholle käy. Mua tosiaan vaan mietityttää kun noissa tulee sitten ohra ja ruis molemmat,et pitäiskö kuitenkin kokeilla vaikka ruis ensin erikseen.

Tea,hyvä idis käydä tekeen paperihommat perjantai aamusta.sopis mullekin kun olen aamunvirkku ja iltapäivästä ei aina ajatus muutenkaan kulje enää oiken mihinkään. aikanaan mulla oli yhdessä työpaikassa torstai päivä järkätty siten että alotin klo 12 työäivän ja sitten iltapäivästä oli paperitöille varattu aikaa,se oli hyvä kanssa koska silloin ei 16 jälkeen tullut enää puheluja yms keskeytyksiä.

hoh,pakko mennä puuhastelemaan jotain ennenkuin poikulainen heräilee.

tiiviiska

Vierailija
30/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Empuliini mukaan :)

Ei otettu äp-pakkausta ollenkaan, koska ystävälläni oli hirmuläjät vaatteita odottamassa pääsyä meille.

Tomera kiitos jaksamistoivotuksista. Ihan hyvin tämä on mennyt, kop kop kop...

Tää miehen keikka vaikuttaa tuloihin sen verran positiivisesti (päivärahat+matkakorvaukset) että jaksan tätä. Syksyllä kun oli tosi tiukkaa niin mua ahdisti aamusta iltaan, kun mietiskelin kuinka ihmeessä saa rahat riittämään seuraavaan palkkapäivään asti.

Se nyt tietysti ei ole kivaa kun meillä on vain viikonloput, jolloin voidaan olla koko perhe yhdessä. Mutta eipä tämä kestä kuin korkeintaan toukokuuhun asti, kohtahan jo helmikuu kolkuttelee.

Jaksamista väsyneille Jatu, Leanna, Ynis ja Kerppu.

Hilu

Vierailija
31/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TiPi, sua huhuillaan algeriapuolella.

Kaikkea hauskaa Aavikselle ja Lilalle, Motille ja Sinille!

Vierailija
32/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ettiny äitin korttii runoa nii et silmissä kohta sumenee...

Tervetuloa Empuliini,kiva saada uutta väkeä :-)

Meillä äp pakkaus vuodelta2000 ja se puku oli tyttömäinen,joten en käyttäny esikolla ja nyt kun tuli tyttö se puku ei ollu vaaleenpunanen joten käyttämättä edelleen ;-) Mutta jos päälle mahtuu ni käytä vaan ja unoha mokomat kommentit!!!!

Hiljastapa on täällä...

jatu

Vierailija
33/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mustavalkoiset kuin muutkin.

Kukkanen NUKKUU, kolmatta tuntia pihalla turkkien kätkössä. Olen jo pessyt keittiön lattian (Jatua muistellen) enkä viitsis lukemista aloittaa, kun lapsonen kohta kumminkin herää.

Puvuista: meille äiti eli Kukkasen mummi osti Reimatecin ökykalliin haalarin. Tulee puettua se päälle, kun kengät roikkuvat pysyvästi haalarien lahkeessa, enkä jaksa irrottaa. Mitään muuta syytä olla käyttämättä äp-haalaria ei ole. Tervetuloa Eppuliini (hmm.meniköhän nicci oikein?)

KalaG: Kalaruokien kuningas arkiruokapöytään?

Viikon ruokalistalla pitää olla kalaa ja keittoa eikä kalavaihtoehtoa ole vielä ollut. Lohi kyllästyttää, mutta paistetut silakka- ja muikkuruoat käryttää niin kovasti.

Kukkuu

Vierailija
34/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en tiedä, mistä sen mateen saat. kait niitä kaupoissakin myydään. Vielä jos voi laittaa lorauksen kermaa ja pikasen voita ja tilliä ja tekee siis liemenkin ite, niin johan tulee hyvää.

Tuhat hommaa painaa päälle, mutta aina johonkin pitää tääläkin tarttua.

T@hti

Vierailija
35/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seitä siis.

Eikö oo kivoja pikaviestejä ja kaikki erikseen ;)

Vierailija
36/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta laitatko T@hti juustokastikkeen valkokastikepohjalla + juustoraasteella? Kuten lasagneen?

K

Vierailija
37/37 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Sitä tarkoitin.Mietinkin, että pitäiskö mainita erikseen.

T@hti