**Hyvää Torstia Syysystävät**
Kommentit (37)
Huomenna tulee mies. Voitteko kuvitella, ettei mies löytänyt Floridasta meille uusia matkarattaita:( Surkea valikoima oli ja täällä ne taas maksaa selvästi enemmän:( Vanhat alkaa olla jo surkeassa kunnossa. Kerrankin mies oikein näki vaivaa ja etsi rattaita eikä sitten saanut niitä.
Minä sain jopa puoli tuntia nukuttua aamupäivällä. Ei tule mitään tästä touhusta. Mietin vaan, että johtuuko nukahtamislääkkeistä (niiden poisjättämisestä), vai onko tää normaalia unettomuutta edelleen. Sen takia koitan siis sinnitellä, että näen alkaako uni tulla ilman lääkkeitä ollenkaan. Huomenna illalla polttaripalaveri, saa nähdä nukahdanko sinne pöytään:) Tuntuu, että polttarit on ihan heitteillä ja sen takia haluan mennä mukaan niitä suunnittelemaan. Viikon päästä kun on itse polttaripäivä, siis la.
Nyt jäin vain tuijottamaan ruutua, joten kai se on sama lopetella.
Tuli vielä mieleen, että kun kaikenlaisia tukiryhmiä yms. on olemassa, niin yksi oleellinen vois varmasti olla äitien oma ryhmä jossa pohdittais tätä jaksamista ja uniongelmia (nimenomaan äidin rentoutumista, että unikin tulis normaalisti). Pitänee ehdottaa neuvolassa, vaikka rappiolla oleva Vantaa tuskin pistää rahaa sellaiseen.
T: Ynis
Just Ynis,sellasia äiti ryhmiä tarvittas.Mä en oikein usko siitä kummemmaks tulevani jos meen psykologille juttelee et kun mun tyttö ei nuku...
Tuli mieleen Kukkuun lattian pesusta että kun me sitten vanhana muistellaan elämää ja kaikkihan muistaa syysmamma ajan ni mitähän me toisistamme muistetaa.." oli yks jatu jonka lapsi ei nukkunu ikinä ja se nainen pesi keittiönlattiaa pakomielteisesti" ;-))
Typy nukku päiväl vahingos liian kauan,tuli tosi kiire tarhaa ja oli pakko ostaa maitoo matkal..no vihdoin pääsin sinne ni poika oli vastassa," äiti mä oon oottanu sua,mul on kakka hätä" Ni siinä sitte oottelin ku poika riisu ja kävi vessassa ja puki....Meni jokunen tovi.Sit oli viel sijainen ni ei voinu edes jutella asioita..
jatu
Menin nukuttamaan typyä makuuhuoneeseen. Hirmuinen itku. Huusin miehen paikalle ja itku loppui siihen. Nyt mies nukuttaa ja kuuluu vaan tavanomaista iloista nukahtamishöpötystä.
En tiedä olisinko tästä iloinen vaiko en?! En siis kelpaa nukuttamaan jos mies on kotona! Eilen nukutin yksin, ei ollut ongelmia kun mies oli poissa kotoa.
Nyt ei muuta, vaihteeksi presidentinvaaleja telkusta...
Sassa nukkuu ja poitsu iskänsä kanssa edelleen liikenteessä, menivät Hifk-Jokerit matsiin...
T@hti: Sitä just pohdin et jos käytät niitä tiiliskivi-maitoja ni nehän on iskukuumennettu. Siis ihan samaa ajattelin ku säkin että pitää olla tietty käsittely (tai ihan luomua " utareesta" ) Eli sillon ei ainakaa laktoosi-vaivasta oo kysymys. Juu, vannon etten pitäis minäkään oirepäiväkirjaa yms jos ei olis näin hankala tapaus :) Ja eihän sellasta tietty tarvi jos aivot toimii normaalisti ;-) Mulla ainaki on lasten (ja varmaan kesto-univajeen) myötä kehittyny aikamoinen dementia...
Emppuliini: Tervetuloa joukkoon!!
Kukkuu: Hih sua :) Vähän mä mietin et mitä höpiset ennenku pääsin kohtaan suljetut pellit ;-)
Tiivii: No sit mä ymmärrän, vähän jo mietin että onko mun dementia jo NIIN paha, hih... En tosiaan ole tienny et on maidotontaki. Kiva tietää jos joskus joku muu alkas sopia. Keiju lähti ainaki jäähylle täällä, tänään alko kirkas räkä valua ja rohiseen alko jo vähän eilen. Voi olla pelkkä tauti mut sitähän ei tiiä ennenku TAAS koklaa uusiksi :( Ärsyttää!
24 menossa mut otin nauhalle et voidaan kattoa kimpassa miehen kanssa ku poitsu nukkuu. Kerranki joku yhteinen tekeminen!
Sitä LOST-ohjelmaa en ajatellu edes alkaa kattoo ettei jää koukkuun. Eikä mua kyllä yliluonnolliset ees kiinnosta... En siis ole esim. Potter-fani.
Kukaan ei siis asusta itä-suomessa? Edelleen pähkäilen et raaskinko jättää Sassaa viikonlopuksi! Ollaan niin symbioosissa :) Miehet kyllä pystyn jättää, ei tee tiukkaakaan...
Jos menis illan ärsy-hommaan, vuorokauden pullojen pesuun :(
Kivoja öitä, paljon unta toivoen (Kukkuulle ei hämiksiä!)
Kerppu ja ipanat
Lohi tympii siis mutta oletko tehnyt sitä tälleen:
File uunivuokaan nahka alaspäin.
Pintaan suolaa, sitruunamehua ja sitruunapippuria.
Päälle Bulgarian jugurtti&kevytkerma-seos (purkki/laatu).
Uuniin 200°C noin puol tuntia.
Lisäkkeeksi riisiä tms.
Nam.
Mun kalaherkku.
oh hoh, sanoo Ida oikein painokkaalla äänensävylla, ihan niin kun olis aivan läpeensä kyllästynyt typeriin vanhempiinsa :)
Pile: Tulee se Sedu sittenkin meiän kouluun, mut maaliskuussa, harmi vaan et mä sain pakolliset luennot jo käytyä, siis 4 luentoa ja kolmella piti käydä... Voipi olla et meen uteliaisuudesta kattoon miltä hra koskinen näyttää, onko oikeasti niin k-pää mitä jotkut sanoo...
Haalari: Meillä pistettiin joulun tienoilla äp-haalari pois, sitä käytettiin siis päiväunilla. Mahtuis se vieläkin mut päiväkodissa Ida nukkuu sisällä ni ei oo tarvetta. Haalarina meillä on Reimatec, viime vuoden alesta puoleen hintaan :) ja kauppareissuilla on... mä en kehtaa kertoa... vaaleansininen untsikka/ vaaleanpunainen villakangastakki/tummanvioletti hametakki ja yks jäi jo pieneksi... järkyttävää, on ihan liikaa vaatteita mut yks saatiin lahjaks ja toinen tuttavien tytön vanha. En kyl ymmärrä sitä et arvostellaan toisten vaatteita, pääasia kai olis et lapsella on puhtaat, ehjät ja säänmukaset vaatteet. Miehen sisko (niin, muistatte tyypin?!) ostaa koko ajan itelleen vaatteita, mut lapselleen ei raski joten reilu 13kg tyttö puetaan 80cm vaatteisiin jotka on ihan liian pieniä, ja muutenkin vaatteet tosi usein likaisia. Mua niin säälittää, ja oikeastaan vihastuttaa et ku esim. viidelläkympillä sais tosi paljon sisävaatteita lapselle mut ku he käyttää rahat mieluummin baariin tai omiin vaatteisiin.
Niin, tervetuloa Emppuliini!
Ai niin, käytiin kaupassa ja sit ku tultiin kotiin ni Ida autto tyhjentää kauppakasseja. Kaikki suju hyvin kunnes Ida löysi ostosten seasta suklaalevyn, ryntäs karkuun ja murisi mulle ku otin levyn pois kädestä :) sen jälkeen Ida teki kiitokseks aivan mielettömät kakat, niskaan asti!!! Pampersin housuvaippa ei oikeen pitäny, tollasta määrää tavaraa ei oo Idasta ennen tullu... mitä lie päiväkodissa ollu ruokana.
Tänään tuli päätös päivähoitomaksuista, ja näköjään mikään ei voi ikinä mennä kerralla oikein. Viime viikon alussa vein palkkakuitit ja mun opiskelutodistuksen, ja laskeskelin et meidän superpienillä tuloilla päivähoito maksaa maks. 30e kuussa. No päätöksessä oli et maksimi... joopa joo, mun tulot verojen jälk. 233e ja siitä menis 200e päivähoitomaksuun. no huomenna sit oikasemaan tota asiaa, et eipä oo taidettu laskea ihan oikein.
nyt poistun löpisemästä...
P+I
Motin nukutus on vielä Aaviksella kesken, mutta toivottavasti pikkumies nukahtaa pian. Pääsee äiditkin sitten iltapalalle. Äitien syöminen ollut aika kevyttä päiväkahvin jälkeen. Molemmat kärsineet pienoisesta ähkystä, joka ei pahemmin keventynyt edes 1½h ulkoilulla. ;-) Pikkuihmiset olleet hauska pari. Motti leikkinyt pääasiassa traktorilla ja Sinin aika on mennyt sitten Motin leikkiä seuratessa ja Motin vartaloon tutustuessa. Sini on silitellyt ja paijannut ja taputtanut, pitänyt nenästä ja valitettavasti myös purrut. :-( Toivottavasti ei ota tavaksi tuota toisten pureskelua! Mukavaa katsoa ja seurata kun touhuavat yhdessä. :-)
Allin tytölle onnittelut ensimmäisestä lauseesta! Wau!
Eppuliinille tervetuloa! Voi kumpa äippäpakkausen haalari mahtuisikin vielä Sinille! Ostin violetin äp-haalarin kirpparilta ja tykkäsin siitä kovasti. Nättiä ja kohtuuhintaista autoilu/kyläilypukua en ole vielä löytänyt äp-haalarin tilalle. :-/ Kommentit fanaattisilta Reimatec-faneilta kannattaa ottaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...
Lempille kiitokset toivotuksista! :-)
Lila75
Käykö sulle ke tai pe ens viikolla ?
Hilu
Tervetuloa Empuliini! Meillä kyllä on äp:n haalari vielä käytössä. Päiväunilla vaunuissa se on aina päällä, mutta ulkoilemaan muuten mentäessä on Antsalla päällä vedenkestävä haalari, joka on n. 8 vuotta vanha (varmaan jotain enstexiä ;)). Minä otin äp:n kolmannen kerran, enkä kyllä ole nuorimmaiselle ostanut uutena kuin yhdet verskahousut. Joitain vaatteita on lahjaksi saanut, muuten kuljetaan vanhoissa, mutta ihan hyvissä vaatteissa kumminkin. Vaunutkin ovat 8 vuotta vanhat...
Kalaruokia, joita meillä on arkisin (ja saattapi joskus viikonloppuisinkin olla): seikeitto (minä pidän maitopohjaisesta, mies kirkkaasta), paistettu sei (kieritän suola-venhäjauhoseoksessa..ei ole terveysruokaa..), tomaattisilakat (vuokaan silakkarullat, tomaattimurskaa ja ruokakermaa) sekä siika erilaisissa muodoissaan (keitto, uuni-, paistettu, suolattu, " kalapottu" ), kunhan taas mökiltä päästään sitä hakemaan.
Jaksamista univajeisille!! Minä olen väsynyt joka aamu, vaikka tarpeeksi saisinkin nukkua (jos malttaisin). Mitään en saa kotona aikaiseksi.
Tänään käveli Antsa minunkin nähteni n, 5 askelta peräkkäin :) Poika kävelee kuin hivuttaen, ei vielä kunnolla vuorotahtia. ivan huomaamattaan tuo kuitenkin nopsasti ponkaisi askeleet, kun halusi hellan reunalta äkisti ruokapöytään. Useimmiten liikkuu kuitenkin peppukiitona tahi tukea vasten. Eilen illalla kiitivät isosiskonsa kanssa vierekkäin :) Tyttö huikkaili, että Antsa opettaa hänellekin peppukiitoa :)
Meenpä taas, mies on keittänyt teetä.
:)Saamuska
Sorry, en normaalisti ole näin vaikea. Mulle sopii kyllä, mutta kun miehestä en edelleenkään tiedä. Auton tarviin ja se riippuu miehestä. Lupas laittaa viestiä tulemaan, kun saa katottua menojaan, mutta taisi unohtaa rattaita etsiessään. Nyt taitaa olla jo kotimatkalla. Ehkä se huomenna selviää. Mutta jos on jotain muuta mitä olet sopimassa, niin anna mennä vaan. Älä jätä meidän takia sopimatta, kun me ollaan nyt näin epämääräisiä. Voidaan yrittää seuraavallakin viikolla.
En ole viitsinyt vielä mennä sänkyyn pyörimään, mutta nyt taidan yrittää. Jatu, minä tarkotin eniten sellasta ryhmää jossa äideillä on se suurin uniongelma. Meillä kun lapset nukkuu ja minä en:( Tuntuu ihan järjettömältä. Keinot pitäis lopulta löytyä jostain muualta kuin kemikaaleista.
T: Ynis, uneton Vantaalla
Ynis:Toivottavasti nukut jo!Niinhän sä aiemmin kirjotitki et unettomille äideille..no sellaselleki ryhmälle ois tarvetta.Ongelman alkuhan on typyn heräily ja nyt mun päässä se et odotan millo se taas herää..eli miten tän kierteen sais pois?!Nythän typy taas heräilee ni ei tarvi turhaa odotella...
Lähtee nukkumaan
jatu
Heräsin puolikuuden jälkeen, kun ulko-ovi kävi, pienen paniikin jälkeen tajusin että mieshän se siellä. Hällä oli työpaikan avaimet kadoksissa kaksi päivää ja pientä paniikkia asian suhteen. Oli herännyt kolmelta, miettinyt vain niitä avaimia, syönyt aamupalan ja lähtenyt liikenteeseen. Avaimet oli löytynyt kuntosalilta, kuuden aikaan sitten haki työkamat ja lähti töihin. Huh! En sitten enää osannut nukkua, vaan tulin tekemään kaikkia rästihommia pois. Yksinään vaan hihittelin, että kylläpäs olisi miehen helppoa käydä yöjalassa, jos tarvetta ilmenisi, minulla ei olisi hajuakaan moisesta:)
Lempo, onnea, juhli ja nauti, olet sen ansainnut!
Simam, Tuttis, työelämäkö teidät vei?
Lila, voit sanoa Kipii! Tulossa ollaan, no problems:)
Suloinen lapseni puhuu tuolla unissaan, taidan jatkaa hommia, vielä kun voin.
Aavis ja Motti
Putkimiestä tässä odottelen.. :-) Saisi tulla pian koska kohta pitää lähteä viemään poikia kouluun ja tarhaan, tarhalaisella on jumppa joten myöhästyä ei saa. Putkimies laittaa minulle vesipisteen kuntoon keittiössä.
Mies otti eilen vapaapäivän töistä että sai tehtyä tuota keittiötä sellaiseen kuntoon että putkimiehellä on tekemistä. Nyt on kaikki alakaapit paikoillaan, työtaso päällä ja työtasoon upotettu lavuaarit ja liesitaso. Kaapeista toki puuttuu ovet ja hyllyt ja korit vielä, mutta sellaiset pikkuhommat minäkin pystyn tekemään. Tai pystyisin jos ehtisin. Tänään pitää käydä kaupassa, viedä esikoinen uimakouluun, viedä puutavarajätettä kierrätysasemalle ja siivota sahanpuruja keittiöstä.
Lillillä on kaksi uutta hammasta, ylhäällä pilkottaa poskihampaiden reunat! Sitä se viikonlopun kuume varmaan enteili, ja siksi yöt ovat taas risaisia. Omalääkärimme lannisti minut täysin enkä ole jaksanut pitää ruokapäiväkirjaa enää, mutta jospa nyt ryhdistäytyisin ja rupeaisin taas kirjaamaan meidän syömiset - ja varsinkin omien syömisten pisteet! Tämä vuoropäivinä Kotipizzan ja Mäkkäriruoan syöminen alkaa näkyä vyötäröllä :-/. No mutta, nyt menox. Eikä putkimiestä näy vieläkään!
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Aavis olikin ehtinyt aikaisemmin. Laitan omani tähän sitten. Olinpas sokea.
Yö oli hyvä; unta Onnilla 20-7. Ja ei saanut eilen ohraa. Eli oliskohan tää nyt selvä sitten...
Itsekin nukuin ihan ok mutta silti on vetämätön olo. Ei ole tälle päivälle kauheasti ohjelmaa tiedossa. Kaveri on kotosalla (tämä jonka kanssa ulkoillaan aina) mutta on täyslevossa pienen leikkauksen takia. No, ulkoillaan ja keksitään jotain.
Tässä pikaiset. Nyt taitaa tulla mulle seuraa, vaippalaatikko ei kiinnostanutkaan kovin kauaa.
Yritin iloita huomisesta perjantaista mutta mullapa onkin töihin meno, eli eipä paljon ole ilonaihetta.
T-P
Päivä on täynnä touhua. Oikeastaan matalalento jatkuu sunnuntai-iltaan saakka. Ohjelmassa tänään seurakunnan kerho, kyläilyä (Kipii!), boordilaattojen tilaaminen, maalaustarvikkeiden hamstraus, lattiamateriaalien päättäminen, pohjamaalaamista jne.
Lila: Lattiamateriaalien kanssa painiskelen. Kun kaikilla on niin puolensa. Suuntaviivat on, mutta lopulliset valinnat on vielä epäillyn alla. Jahka saan päätöksen tehtyä, niin ilmoitan. Mielipiteitä olen netistä kaivellut kaiken maailman materiaaleista. Myös sinun ajatuksia on vilahdellut ruudulla. Kiitos! Jaksua! =)
T-P: Vielä jännitetään. Heidän valintaratkaisu ei tapahdu kovin nopeasti, kun haastatteluaikataulukin oli ilmeisen väljä. Jospa helmikuu toisi mukanaan tiedon. Täällä vain toivon parasta, mutta yritän varautua siihen toiseenkin vaihtoehtoon. Silmät on siis koko ajan auki muillekin avoimille paikoille. Tänäänkin yhden hakemuksen kiikutan postiin. Jaksua allergiapähkinöihin.
Nyt täytyy mennä. Smuik!
-Mimmuli ja Nöösä
3 lapsista valvotti ja nukkui levottomasti.
Pää särkee vietävästi.
Isoisoisä vietiin juuri sairaalaan,sydän.
Kaadan huoleni niskaanne,anteeksi.
L+5=(
Pikkurinsessa meni tänään mummolaan ja nyt aion mennä nukkumaan. En taas viime yönä saanut nukuttua, joten 2 valvottua yötä takana. Koitan pitää pääni ja ainakin viikon olla ilman nukkulääkettä, että näen miten elimistö oikeasti siihen reagoi (tai siis sen puutteeseen).
Meilläkin taitaa alkaa jonkin sortin ruoka-aineseurannat. Pikkuisen vaikuttais siltä, että pikkurinsessalla ois jotain herkkyyttä jollekin ruoka-aineelle. Allergiasta en kuitenkaan vielä puhuis. Mutta posket ja suun ympärys punottaa ja on vähän ihottumaista (tuttkin vaikuttaa) ja kakka menee välillä aika ripuliksi. Kiva tässä vaiheessa selvittää mistä se johtuu, kun tyttö syö KAIKKEA. Epäilyksen alla kala, tomaatti ja mansikka, joten koitetaan vaikka ensin ilman niitä kaikkia ja katotaan helpottaako oireeet.
Nyt sinne nukkumaan, niin ehdin noin 1,5h nukkua... Mitähän keksis esikoisen kanssa, kun kahdestaan ollaan iltapäivä???
T: Ynis
Väsytti niin!!Typy heräili 1-1½tunnin välein..kuuden jälkee piti vaihtaa vaippa ja sit kesti ennenku neiti rauhottu.Torkahin ehkä vartiks vaille 8,mut epätoivon itku tuli 7aikaa..Ne on nyt kai ne typerät hampaat!!!!!
Ei auta kauppaa pitäs lähteä,huomenna tulee mammoja ja lapsia...pojalle kaveri ja sit 2 melkein typyn ikästä..On aina hulinaa!!
Mammoja odotan tulevan huomenna,porukat tulee lauantaina,mut odotin niitäki huomenna..äsken äitilleki soitin ku luulin et nyt on perjantai...Mut päiviähän ei tarvii täs porukas tietää? ;-)
Simamia tässä tarhareissulla aattelin et ei ole edes vilausta näkyny,eikä täällä kuulunu...
Kauppaan,ku on tuli edes vähä millä ostaa...
Jaksua joka torppaan!
jatu
Tervetuloa Empuliini! Minäkin vasta vähän aikaa sitten ryhdyin tänne kirjoittelemaan, pitkään taustailin kyllä.
Haalarikysymys: Me ei olla käytetty ä-pakkauksen haalaria. Mä olen myös saanut lahjaksi Reimatecin haalarin ulkoilua varten ja auto/kauppareissuja varten on sitten sellainen takki/housuyhdistelmä jonka ostin (mun mielestäni kätevä kun saa sen takin riisuttua jos tarvitsee). MUTTA kyllä tuo ä-pakkauksen haalari asiansa ajaa! En ymmärrä tuollaisia kommentteja joita sait kuulla! Aina on joukossa joku joka päästelee typeryyksiä. Anna sinäkin vain mennä toisesta korvasta ulos.
En muutenkaan tajunnut kuinka " merkkitietoista" joillekin voi tämä vauvan/taaperon pukeminen tms. varustaminen olla ennenkuin itsestä tuli äiti ja näihin asioihin tämän tiimoilta törmäsi. Meilläkin eräs tuttavaperhe ihmetteli, kun ostimme joitakin tarvikkeita käytettynä (esim. sitteri - joka oli kyllä tosi hyväkuntoinen. Ja tyttö ei sitten lopulta edes suostunut juuri siinä edes istumaan, että sikäli ...). Mutta ei kai siinäkään mitään jos haluaa ostaa kaiken uutena ja ostaa vielä kalleinta. Se on jokaisen oma asia. Samoin kuin ne jotka tekevät toisin! Mutta sitä en hyväksy että mollataan puolin tai toisin! Ihmetellä toki voi :) Jokaisella kai on omat syynsä valintoihin.
Tänä iltana on vielä jumppa. Ihanaa päästä taas hikoilemaan! Ja kun sen jälkeen vielä pääsee kuuman saunan lauteille, niin aika lähellä euforiaa voi olla.....
Toivottavasti Kukkuu sulla ei ole enää pellit kiinni :)
Kerpullekin voimalähetys!
Alli