Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaamea närästys, onko turvallisia lääkkeitä?

25.01.2006 |

Minkälaista tietoa olette saaneet närästyslääkkeiden esim. Gaviscon tai Antepsin käytöstä raskauden aikana? Toisessa apteekissa sanottiin, että em lääkkeitä voi käyttää turvallisesti raskauden aikana, toisessa apteekissa taas ei suositeltu ko lääkkeiden käyttöä niiden sisältämän alumiinin vuoksi. Uskaltaako vai ei?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on suositeltu neuvolassa. Pitäisi olla ainakin turvallinen, ja minulla se auttaakin.

Vierailija
2/7 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusasi raskausaikana närästys ja muistin joskus käyttäneeni valmarin- kivennäisliuosta. Vein sen pullon jopa neuvolaan ja pullon tutki niin kätilö kuin lääkärikin ja tulivat siihen tulokseen että kuulostaa jopa järkevältä käyttää, koska sisältää myös magnesiumia, joka helppaa kramppeihin.

Se on sellasta nestettä, mitä sekoitetaan ruokalusikallinen veteen 2-4 kertaa/ pvä ja aterioiden yhteydessä mieluiten. Saa ainakin luontaistuote- kaupoista, eikä maksa kuin joku..... oisko ollu 7.- pullo ja se kyl sit kestääkin jonkun aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanan makuistakin, suosittelen! (kuin karkkia söisi:) ja auttaa varmasti!

Vierailija
4/7 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kotona oon popsinut Rennietä.

Äippis75 ja vaavi rv 34+6

Vierailija
5/7 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on närästäny raskauden loppu ajan aivan kamalasti ja luin jostakin, että lusikallinen ruokasoodaa vedessä tepsis närästykseen. Olen pari kertaa kokeillu ja joka kerta on auttanu. Muistaisko joku oliko jotakin haittaa raskaus aikana? Sehän on natriumbikarbonaattia, eli turvotusta saattas aiheuttaa..? Vai?

Vierailija
6/7 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen raskauden ajan olen rennietä posinut pakettitolkulla ja nyt neljännessä oksettaa ajatuskin renniestä, eikä se oikein autakkaan. Gavisconia otin aluksi mutta sitten sekin alkoi todella etomaan. Lääkäri sanoi että antepsinia voi ottaa ja lisäksi kirjoitti reseptillä ranilia, jota oon nyt joutunu ottamaan kun antepsinkaan ei tunnu tehoavan. Tosin ei tähän taida enää auttaa ku synnytys. omalla kohdallani närästystä pahentaa helikobakteeri.

Vierailija
7/7 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kaviskoonia" juottavat myös sairaalassa ja olen ottanut sitä myös kotioloissa, koska tuntuu olevan hyvä apu, vaikkakin on aika etovan makuista. Rennietä olen popssinut listakaupalla edellsiessä raskaudessa, eikä juuri tehoa koviin kipuihin.