Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikki / Latokartano, Helsinki. Millainen alue?

Vierailija
28.08.2009 |

Täältä maakunnasta oltais muuttamassa. Millaiset koulut, päväkodit, kerhot, leikkipuistot? Entä palvelut? Ihmiset?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:47"]

Kertokaapa mulle joku lähiö Helsingissä, jossa ois yhtä iso vapaa-ajan luontotila kun tuo Viikin nurmikenttä (johon lasken kuuluvaksi Hallainvuoren kallion ja metsän siinä viljelyspalstojen takana).[/quote]

Vuosaari, Laajasalo, Mellunmäki, Pakila, Siltamäki, kaikki Keskuspuiston vierustan alueet, Herttoniemi nyt ainakin.

Helsingissä on luontoa kaikkialla. Isompia ulkoilualueita on aika monta ja likimain jokaisessa lähiössä on ainakin jonkinlainen lähes luonnontilainen lämpäre

Vierailija
22/84 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:47"]

Kertokaapa mulle joku lähiö Helsingissä, jossa ois yhtä iso vapaa-ajan luontotila kun tuo Viikin nurmikenttä (johon lasken kuuluvaksi Hallainvuoren kallion ja metsän siinä viljelyspalstojen takana).

Terv. Viikin maineen puolustaja

[/quote]

Torpparinmäki ja Paloheinä/Länsi-Pakila lienevät yhtä laajojen, ellei laajempien vapaa-ajan luonnontilojen äärellä. Tosin olen  itsekin tyytyväinen Viikkiläinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:34"]

Viikkiläiset naapurit, meitä puuttuu kahvila! Sellainen, josta saisi ihania leivoksia, lattea ja silleen. Tätä varten pitää mennä stadiin, vaikka toisaalta kiva niinkin. Eipähän ole jokapäiväistä leipää vaan tuntuu spesiaalilta sen kerran kun tekee.

[/quote]

Mä olen joskus miettinyt sellaisen perustamista. Sellaisen mistä saisi peruskahvia, erikoiskahveja, tuorepuristettuja hedelmämehuja ja smootheja, leivonnaisia ja voileipiä, ehkä salaattiannoksiakin. Sijainti on vähän vaikea tuolla miettiä missä olisi paras. Prismakeskuksen lähelle tuskin kannattaa, siellä on Chico's jo. Sitten taas se muu alue on aika isolla alueelle levinnyt, toisaalta Eko-Viikki ja toisaalta Lahden motarin suuntaisesti oleva alue. EI ole kovin helppo keksiä hyvää sijaintia johon riittävän isolla väestömäärällä olisi kävelymatka -autollahan kahville tuskin lähdetään.

Lisäksi hieman huolestuttaa kun tosiaan tuolla valtava enemmistö asukkaista on lapsiperheitä, ja niitä kahvilapalvelujen suurkuluttajia taas on sinkut ja nuoret aikuiset. Että mahtaisikohan oikeastaan kannattaa kuitenkaan Latokartanossa.

Vierailija
24/84 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Malminkartanon ja Kannelmäen välissä pelto/nurmiaukea ja hevostalli, joku kartano, missä on hedelmäpuita, Mätäojan rannat, täyttömäen pulkkamäet jne.

Vierailija
25/84 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 15:05"]

Viikkiläiset naapurit, meitä puuttuu kahvila! Sellainen, josta saisi ihania leivoksia, lattea ja silleen. Tätä varten pitää mennä stadiin, vaikka toisaalta kiva niinkin. Eipähän ole jokapäiväistä leipää vaan tuntuu spesiaalilta sen kerran kun tekee.

[/quote]

Niin, kun siellä toisaalta on kahvila kirjastossa ja monitoimitalollakin se kehuttu sportti-cafe. Varmaan saa kahvia myös siitä uudesta Kaski-bistrosta, leivoksista en tiedä.

Mä olen joskus miettinyt sellaisen perustamista. Sellaisen mistä saisi peruskahvia, erikoiskahveja, tuorepuristettuja hedelmämehuja ja smootheja, leivonnaisia ja voileipiä, ehkä salaattiannoksiakin. Sijainti on vähän vaikea tuolla miettiä missä olisi paras. Prismakeskuksen lähelle tuskin kannattaa, siellä on Chico's jo. Sitten taas se muu alue on aika isolla alueelle levinnyt, toisaalta Eko-Viikki ja toisaalta Lahden motarin suuntaisesti oleva alue. EI ole kovin helppo keksiä hyvää sijaintia johon riittävän isolla väestömäärällä olisi kävelymatka -autollahan kahville tuskin lähdetään.

Lisäksi hieman huolestuttaa kun tosiaan tuolla valtava enemmistö asukkaista on lapsiperheitä, ja niitä kahvilapalvelujen suurkuluttajia taas on sinkut ja nuoret aikuiset. Että mahtaisikohan oikeastaan kannattaa kuitenkaan Latokartanossa.

[/quote]

Vierailija
26/84 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ja taas kirjoitin väärään kohtaan... sori, eli uudestaan:

Niin, kun siellä toisaalta on kahvila kirjastossa ja monitoimitalollakin se kehuttu sportti-cafe. Varmaan saa kahvia myös siitä uudesta Kaski-bistrosta, leivoksista en tiedä.

Vierailija
27/84 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 15:10"]

Ja taas kirjoitin väärään kohtaan... sori, eli uudestaan:

[/quote]

Jep. Tuo Sportti-Cafe on minusta kyllä superankea. Kirjaston kahvila taas on profiloitunut opiskelijapaikaksi, ei siellä taida juuri muita käydä. Mutta epäilen minäkin ettei välttämättä kannattaisi tasokas kahvila Latokartanossa.

Vierailija
28/84 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet Viikissä nyt 5 vuotta ja olemme kotiutuneet hyvin. Asumme rivarissa ja naapureina koulutettuja, mukavia lapsiperheitä. Lasten koulu- ja päiväkotikaveriden vanhempiin on ollut helppo tutustua ja sopia yhteisistä ulkoilu- ym. säännöistä. 

Omat lapseni ovat Latokartanon peruskoulussa, johon olen tyytyväinen. Kohdallemme osuneet opet ovat olleet jämäköitä ja mukavia. Ystäviemme lapsia on Norssissa ja he ovat suorastaan ylistäneet tuota koulua...

Vierailija
29/84 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 13:13"]

Viikissä asutaan eikä täällä ole mitään bloggareita näkynyt..

[/quote]

Minä asun Eko-Viikissä ja olen bloggari :) Bloggaan tosin anonyyminä mutta jotkut on blogissa julkaisemistani maisemakuvista tunnistaneet seudun kyllä.

Vierailija
30/84 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, no joo, ei sinänsä, en tietenkään pyydä tulemaan ulos kaapista, mutta jostain viestistä sai kuvan, että täällä pyörisi kameran kanssa jotain mammoja, mutta en ole koskaan nähnyt. Tai sit olen puusilmä. :D
Mut joo, onnea bloggaukseen! :)

Vierailija
31/84 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

68:lla menee puol tuntia keskustaan tästä norssin kohalta. ruuhka-aikaan kauemminkin. etenkin kun reitti muuttui arabian jälkeen suoraan hämeentietä kulkevaksi, arabiasta kyytiin hyppäävien hipstereiden määrä kasvoi eksponentiaalisesti. ja jumiutuu ruuhkaan sörnäisissä.

25 minuutissa pääsee esim. 22-23 aikaan illalla, kun matkustajamäärä ja muu liikenne on vähäistä.

Vierailija
32/84 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metro Siilitielle + 79. ;)

Vierailija
33/84 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Norssissa paljon kiusaamista? Miten siihen on puututtu?

Meillä pian eskarin aloittava poika, jota jonkinverran kiusattiin päiväkodissa ja haluaisin koulun, jossa kiusaaminen otetaan vakavasti ja siihen puututaan heti!

Kellään tietoa?

Vierailija
34/84 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Jos keität hyää kahvia niin lupaan tulla käymään useamman kerran viikossa. Täällä ei ole mitään! Tahtoo kahvipaikan! sekä Pizzerian! 

Vierailija
35/84 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervysasema on moottoritien toisella puolella, Pihlajamäessä. Palveluja on nyt paremmin kun Prismakeskus on siellä Latokartanon toisessa päässä, pari-kolme vuotta sitten tilanne oli aika ankea. Mutta siisti ja rauhallinen alue, lapset ja varhaisnuoret meuhkaa.

Vierailija
36/84 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kysymyksestäsi jo jonkin aikaa, mutta ehkä joku muukin miettii samaa. Olen asunut Viikin Latokartanossa vuodesta 2006 ja viihdyn oikein hyvin. Kulkuyhteydet toimivat, lähikauppa Valintatalo valikoimiltaan monipuolinen ja Prismaankin kävelymatka. Eniten nautin omasta puutarhapalstasta ja siitä, että alueella on niin loistavat ulkoilumahdollisuudet ympäri vuoden. Lapsille tulee koulumatka olemaan lyhyt ja turvallinen, ja harrastuksiakin on löytynyt monipuolisesti omalta alueelta. En ole huomannut lasten tai nuorten "meuhkaamista", normaalia perus lapsiperhe-elämää alueella eletään. Pihlajamäen terveyskeskus palvellut ainakin meidän perhettä hyvin, ja sinne pääsee bussilla 10 minuutissa (79 linja) tai kävellen Malmin hautausmaan läpi n 20 minuutissa. Oman kokemukseni perusteella voisin sanoa että mukava alue erityisesti sellaiselle joka arvostaa toimivaa perusarkea, lasten viihtyvyyttä ja koko perheen hyviä ulkoilu- ja harrastusmahdollisuuksia. Ainoa mitä alueelle kaipaan olisi mukava perheravintola.

Vierailija
37/84 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamut pöllii välitunneilla lähi-alepasta karkkia, ja mustalaiset antavat pienten taaperoiden mennä kaupassa miten sattuu.

Mustalaisten matkailuauton pakokaasut tulevat viereiseltä parkkipaikalta huoneiston ikkunasta sisään, kun pitävät tyhjäkäynnillä ympäri vuorokauden.

Viikonloppuisin tappeluita ja pari kertaa on poliisitkin käyneet (mellakkavarusteissa) ottamassa uhkailijaisän kiinni huumekoirien kanssa.

Mopoilla ajetaan hiekkateillä tuhatta ja sataa, ilman kypäriä tietenkin.

Jatkanko?

Vierailija
38/84 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon opiskelijoitaa alueella.

Vierailija
39/84 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä slummi on liioittelua, mutta huono alue varmasti. Omistusasunnoista tapahtuu jo nyt white flightia kun niistä vielä saa kohtuu rahat. Ei kannata muuttaa sinne!

Vierailija
40/84 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpön löpön mikään huono paikka.

Missä ihmeessä olet asunut aiemmin?

Käypä pieni mutka esim. Kauppakartanonkadulla Itiksessä ja kerro kumpi on "huono" alue.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi