Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihlauksen purkaminen - suhteen jatkaminen

Vierailija
25.01.2006 |

Mitä mieltä olette? Ollaan kolmikymppinen pari ja olen ollut avoni kanssa kihloissa pari vuotta. Silloin oli puhetta, että häät olisi aika pikaisesti (siis n vuoden päästä). Olin kihlautumishetkellä raskaana, joten halusin synnyttää ensin ja sitten vähän toipuakin. Yhteisiä olivat nämä puheet naimisiinmenosta, minä tosin halusin kihloja enemmän - myönnettäköön. Mies ei ole siis kosinut, vaan yhteisestä sopimuksesta kihlauduimme.

Nyt on käynyt kuitenkin niin, että minä olen se, joka on koko aikana naimisiinmenosta puhunut. Pidin välillä taukoakin pitkään, kuukausia, jotten vaan painostaisi. Välillä suunnittelimmekin jo yhdessä, mutta nyt olen repeämässä ihan täysin asian suhteen. Mieheni on yhteensä kolme kertaa sanonut aiheesta tosi pahasti, kerran ystäviemme kuullen. Juteltiin porukassa kun yhdet toiset ystävät menivät aika pikaisesti kihloihin ja naimisiin, siis tunnettuaan n vuoden verran. Aiheesta sitten juteltiin ja vähän ihmeteltiinkin heidän " kiirettään" , ja mieheni tokaisi, että " mikäs siinä, jos asiassa ei ole mitään miettimistä ja kaikki on selvää" . Ajattelin itsekseni, että meillä ilmeisesti on sitten jotakin epäselvää ja itkin kotona, niin ettei mieheni saanut tietää. En halua, että hän tietää tämän olevan minulle näin kova pala.

Nyt olen ajattelut ehdottaakin että puretaan kihlaus, jatketaan avoparina maailman loppuun asti, eikä mennä koskaan naimisiin. Sillä minusta kihlat ovat lupaus avioliitosta ja se lupaus ei nyt tule täyttymään. Olen aika perinteinen ajatusmaailmassani ja saattaa kuulostaa että ihan kauhea ämmä, mutta tämä sopisi minulle paljon paremmin kuin koko aikainen asian päässä pyörittely.

Vinkkejä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toiset miehet tarvitsevat kunnon potkun ettei mitään vihjailuja vuodesta toiseen. MUISTAKAA NYT NAISET MIEHILLÄ ON PUTKIAIVOT

Vierailija
22/24 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 sen sanoi, mitä itse ajattelin - nöyryyttävää. En tunne olevani tarpeeksi hyvä miehelle tai jotain. Jotenkin minua myös tässä koko meidän suhteessa ärsyttää se, että pitää itse olla ja hoitaa aina KAIKKI hommat. Toinen tekee kyllä kun pyytää, neuvoo ja käskee, mutta eipä oikein muuten. En haluaisi olla tämä huomattavasti vahvempi osapuoli ja siksi olen antanut toisellekin tilaa, etten ainakaan ahdistaisi liikaa. En tiedä... Koko juttu on jotenkin niin syvältä. Ollakko vai eikö olla?

Joku taas moitti minua siitä, etten ole tarpeeksi avoin suhteessamme. Olen aikoinani huomannut, että monesti on parempi pitää mölyt mahassaan. En tiedä miten tässä tilanteessa sitten olisi parasta toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja ajatuskin siitä että alkaisin uhkailemaan tms., juu, ei kiitos!

Vierailija
24/24 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksesta tiedän, että vuosien varrella puhumattomat asiat patoutuvat ja katkeroittavat sinua. Jonain päivänä voit vielä katua sitä, että annoit kohdella itseäsi noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi