Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimit, kun lapsesi lyö tai tuuppii toista lasta?

Vierailija
25.01.2006 |

Kyse 3-vuotiaasta lapsesta. Toinen lapsi tekee jotain, mistä tämä 3-vuotias ei tykkää (esim. ottaa tavaran kädestä tms.). Lapsi hermostuu ja tuuppaa tai lyö tavaran ottanutta lasta. Parin tuuppaisun jälkeen toinen lapsi tuuppaa / lyö takaisin. Tavaran ottaneen lapsen äiti kieltää omaa lastaan tuuppimasta, mitä sinä teet?

Entä jos tämä sama ensin tuuppinut lapsi lyö päälle päätteeksi tavaran ottaneen lapsen äitiä. Mitä teet?

(Selostinko sekavasti?)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienempää kiellän ja voi olla et saa mennä halaamaan, jos onnistuu. mutta 3 vuotias saisi jo pyytää anteeksi ja halata. ja myös jos lapseni olisi rikkonut myös toisen leikin niin saisi pyytää anteeksi.

Missään tilanteessa ei saa lyödä, vaikka toinen tekisi mitä..

Vierailija
2/5 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttavaa joka päivä kymmeniä kertoja kieltää tuuppimasta ja käskeä pyytää anteeksi ja panna omaan huoneeseen hetkeksi miettimään. Elän toivossa, että lapsi oppii vuosien mittaan tavoille, mutta erityislapsilla tuo voi olla todella vaikea prosessi.

Mutta siis: kieltää, pakottaa pyytämään anteeksi ja rangaista vetämällä pois leikistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen väliin, rauhoitan lapsen jos se on tarpeen ja hän joutuu pyytämään lyömistä anteeksi. Sen jälkeen voimme selvittää kenellä lelu on alunperin ollut ja kenelle se kuuluu vai voisiko sillä mahdollisesti jopa leikkiä ihan yhdessä.

Meillä kolmevuotiaan selitykset ovat hyvin usein häntä itseään puoltavia, vaikka hän olisi aloittanut koko kiistan. Esimerkiksi eilen kuului leikkihuoneesta hirveä parkaisu, kun olin itse valmistamassa päivällistä. Menin katsomaan mikä siellä oli hätänä ja kolmevuotias kiiruhti selittämään " Minä otin ponin Linnean kädestä ja sitten Linnea otti sen minun kädestäni. Kylläpä Linnea oli tuhma, sietäisi pyytää anteeksi." Jonkin aikaa keskusteltuamme tyttö kuitenkin käsitti, ettei hänellä itsellään ollut oikeutta ottaa lelua ja hän pyysi isosiskoltaan anteeksi sekä antoi lelun takaisin. Isosisko tosin on vähän hellämielinen ja antoi sen pikkusisarelleen ja sanoi, että " Minä olinkin jo leikkinyt sillä tarpeeksi, ota sinä vain."

Vierailija
4/5 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vaan sanoo lapselleen " Älähän nyt" tms. ja puolustelee lapsensa käytöstä sillä, että minun lapseni otti ensin tavaran hänen lapseltaan, ei päästänyt keinuun, puhui hänen lapsensa päälle niin ettei tämä saanut kerrottua tarinaa loppuun... Kun hänen lapsensa tuuppii ja lopulta minun lapseni tuuppaa takaisin, hän vasta sitten puuttuu ja sanoo:" Nyt ei kumpikaan tuupi" .

Tämä kaverini on fiksu, kiva ihminen, jonka kanssa ei yleensä tule ristiriitoja. Mutta mua vihastuttaa tämä seikka lapseni puolesta! En ymmärrä hänen käytöstään..

Vierailija
5/5 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei lyödä eikä tuupita, mutta näin sattuessa on pyydettävä nätisti anteeksi. ja jos jstkuu taas niin sitten jo pitää viedä lyöjä vähäksiaikaa muualle rauhoittumaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi