¤¤¤TAMMIMASUT KESKIVIIKKOON¤¤¤
Kommentit (14)
Nukkunu oon ehkä tunnin verran, jos sitäkään :( ei kovin säännöllisii oo, eikä vielä kamalan kipeitä, mut tuntuu kuiteskin siltä et tänään ehkä lähdetään.. Mua alko yöllä ihan kamalasti pelottaa kun tajusin et nyt se synnytys taitaa tosiaan olla lähellä. Kun nyt sais vielä hetken jossain vaihees nukuttua..
Susku 40+2
Kirjoitin vahingossa helmikuisiin..onkohan aivot todella kutistuneet ihan minimiin???
Eli eilisen päivän supistellut 10min välein ja samoin yöllä(jopa 5min.), joka on jo edistystä, koska aikaisemmin ovat lopahtaneet kun saanut pään tyynyyn =)
Lapsetkin vietiin yökylään kaiken varalta.
Bongasin limatulppaa, joka minulle täysin uutta, yes. Kai se jotain merkkaa =)
Toivon todella että tänään pääsisi synnyttämään. Mieluummin saisi lähteä käyntiin näin luomuna. Huomiselle aamulle on joka tapauksessa varattu käynnistysaika!
Toivottavasti te muut ainakin pääsette tositoimiin.
Mukavaa päivää!
mamma2006 rv 40+6
Onpas tänään lupavia viestejä, supisteluja teillä kaikilla, toivotaan, että pääsette nyytinhakumatkalle!
Itse mietin onko tämä nyt limatulppaa vai lapsivettä? On nimittäin lirahdellut pitkin yötä ja nyt aamulla jotain, lähes kirkasta ja aika juoksevaa, ei kuitenkaan tunnu valkovuodolta. Ihania aiheita.... Mullahan oli maanantaina lupaavia supistuksia, eilinen hiljaiseloa ja nyt tämä, voi kun tulisi jo lähtö!!
Tsemppiä kaikille!
t@mmikuinen ja tyyppi, 41 tasan
Kovasti alkaa enteillä synnytystä kaikilla.. tsemppiä ja voimia oikein kovasti kaikille kun pääsette tositoimiin!! Kyllä se pikku nyytti on kohta kaikilla kainalossa =)
Pomppis ja Poika 2vk3pv
Täällä ei merkkiäkään alkavasta synnytyksestä. Aika käy jo niin pitkäksi. Kaikilla muilla tulee suppareita tai on edes merkkejä tulevasta. Mies on töissä ja täällä yksin kökötän kotona. Pitäis varmaan vähän siivota ja jotain leipoa jos sattuu joku huomenna käväisemään meillä kun on mun synttärit. Maanantaina on seuraava neuvola ja sitä kovasti odottelen josko sais lähetteen jo eteenpäin.
Reitsu 39+4/40+5
muillakin kuin itselläni. Aamuyöstä supisteli oikein kipeästi, mutten alkanut mittailemaan välejä. Jotenkin kolmannen kohdalla ottaa rennommin; lähdetään sitten kun tulee niin kipeäksi ettei enää voi jäädä kotiin tai kun lapsivedet ryöpsähtää. Kummastakin on kokemusta. No, vieläkin supistelee muttei enää kipeästi. Pakkasin kassin valmiiksi ja yritän tässä tehdä (surffailun lomassa) kaikki mahdolliset kotityöt alta pois, jos sattuis pääsemään lähdölle.
Edellinen tenavani syntyi juuri 39+1, sattuisiko tämä vielä tälle vuorokaudelle?? Bongasin eilen sitä limatulppaa minäkin, ruskeaa tihruista/paksua vuotoa, tosin aika vähän.
t@mmikuinen: kyllä vuotosi kuulostaisi lapsivedeltä. Edellinen synnytykseni alkoi juuri siitä kummasta huomiosta, että olen menettänyt rakkoni hallinnan kun kaiken aikaa lorahtelee... Mutta lapsivettä se oli ja supparit tiheni aika pian niin koviksi, että tiesin lähteä synnyttämään, vaikka epäilinkin, olihan laskettuun aikaan melkein viikko vielä...
Lapset on ulkoilemassa, joten nyt olis hyvä aika ripustaa pyykit kuivumaan, heittää keittoainekset kattilaan ja leipoa vielä loppukin pakastin täyteen... Ne neljä pullataikinaa, joita eilen suunnittelin, taidan kuitenkin jättää väliin. Ei kehtaa anopille jättää, jos joutuu kesken lähteä!
Aamulla tein huomion onnellisena ja tyytyväisenä, tää raskaus on ollut ihana ja helppo, melkein nautittava. Vain naurettavia pikkuvaivoja... Jos synnytys ei aivan poskelleen mene, niin meidän poppoo kasvaa luultavasti vielä tämänkin jälkeen!
terveisin sagolika + poikavatsa 39+1
Täällä on nimittäin vaan tätä samaa odottelua. Ei supistuksia, ei mitään lorahteluja suuntaan eikä toiseen.
No, onhan mulla vielä muutama päivä laskettuun aikaan, että ei tämän nyt niin epätoivoista vielä pitäis olla. Alkaa vaan jo riittää tää kaikki.
Yöllä on hankala saada hyvä asento, ja tulee nukuttua käsien päällä. Aamulla sitten tuntuu siltä kuin olis viisi hk:n sinistä lenkkiä kiinnitetty käteen. Jalat on myös turvoksissa varsinkin iltaisin, sukista jää mielettömät painaumat.
ronsu 39+3
Mun supistukset loppuivat ja enää tulee kipeitä suppareita yks silloin ja toinen tällöin...Alapää alkaa oleen kuin tulessa ja kävely ihan samanmoista kuin vanhalla mummulla.Vaan täällä vielä ollaan;(
Nyt kolme yötä nukuttu aikalailla hyvin.
Eilen oli viimeinen neuvola,kaikki kunnossa.Paino vain tippunu nyt kahessa viikossa 1kg400g!
Huomenna mennään äitipolille ja sille reissulle luultavasti saadaan jäädä.
Kovasti kumminki toivon et tajuais tämä vauveli ite tulla maailmaan tän vuorokauden aikana ettei tarvis käynnistää.
Vaan katellaan nyt..
Esikkokin (3.v) on alkanu kyseleen et supistaako äiti sua:)))
Toivottavasti te muut pääsette lähölle,kivasti näytti monia nyt supistelevan.Vaan toivotaan ettei käy niinkuin mulle et loppuu..
Tsemppiä kaikille!
Terkuin
Vell@ 39+1/40+5
ja taas sama homma supistukset loppu aamulla, olin ite nukahtanu ja heräsin 11 pirteenä huomatakseni, että koko yön kärvistely oli turhaa :(
Kyllähän näitä suppareita vielä tulee, mutta ei mitään säännöllisyyttä ei jaksa edes kellottaa niitä enää. Toivottavasti alkavat uudestaa ei millään enää jaksais kovin montaa samanlaista yötä...
Toivottavasti muilla parempi onni.
Kiti 40+3 edelleen
Hei tammittaret!
Meille syntyi suloinen tytär 17.1. (3940 g ja 50 cm). Nyt kotona tuhisee viikon ikäinen paketti, jota perhe kilvan hellii.
Maude
...tuo supistusten alkaminen ja loppuminen, useanan aamuyönä on valvottu ja sitten vaan ovat aikanaan hiipuneet. Eipä tässä mitään muuta enää odotakaan; kaksi aiempaa lähteneet kyllä käyntiin (supistelemalla), mutta molemmissa on sairaalassa puhkaistu kalvot ja autettu vielä tipalla... Nyt ehdittiin jo käydä kerran vastaanotolla näyttäytymässä, kun luultiin supistusten jo vieneen pidemmälle, mutta lääkäri passitti nukkumaan. Kätilö yritti kyllä lääkäriä ympäri, mutta tämä ei halunnut lähteä avittamaan, kun oli yö edessä. Niin kuin siihen voisi vaikuttaa, mihin vuorokaudenaikaan ne supistukset alkavat.... Niinpä halusin enemmin lähteä kotiin, kuin jäädä yöksi sairaalaan; olin varma, että aamulla pistävät kuitenkin kotiin.
Sain kutsun yliaikakontrolliinkin, rv:lle 42+3!!! Hiukan kuulosti myöhäiseltä, ja kun asiaa kyselin, sanoivat,että normaali käytäntö on,että katsovat ultran mukaista la:ta (tällöin 42+1 kontrolli). Neuvolassa vaan oltiin toista mieltä...
Mulla on sunnuntaista asti valunut limatulppaa, jota en aikaisemmissa raskauksissa ole edes huomannut. En vain ole käsittänyt miten paljon sitä voi tulla!!!
Jaksamista kaikille tammikuisille :-)
marili rv 40+5
tulevaan koitokseen.
Itse kotiuduin myöhään eilis iltana topakan pakkaspojan kanssa. Poika syntyi viime keskiviikkona 18.1. klo 17.04. Pituutta oli kertynyt 52cm ja painoa 4110gr. Synnytys käynnistettiin kuten oli suunniteltu ja jos oisin tiennyt miten tuskallinen synnytys edessä oli en olisi alatiesynnytykseen ruvennut.
Kirjoittelen synnytyspuolelle tarkemman selostuksen synnytyksen kulusta kunhan pikku isäntä antaa hetken rauhan.
Ronnika ja Kasper 1vko
Hei,
olin tänään neuvolassa ja sain lähetteen ensi viikolle äitiyspolille. En tiedä mitä siellä sitten tapahtuu, jos vauveli ei ole sitä ennen vieläkään syntynyt. Neuvolan täti meinas, ettei ole tulossa mikään hirmu iso vauva. Onneksi!
Ajan kuluksi olen maalannut keittiön seinää ja häirinnyt miestä kotitoimistolla. Kohta voisi maalata seinän uudelleen ja sitten vaikka huovuttaa vaippahousuja, joita on tullut ajankuluksi kudottua ihan liian monet.
Onnea vaan kaikille, jotka pääsette jo tänään tai ensi yönä synnyttämään.
Maxxle ja 40+5
Jospa tänään pääsis tositoimiin eilisen harjottelun jälkeen. Ilta 10 on supistellut aivan säännöllisesti ensin 10 minuutin välein ja puol 5 alkaen tihentyneet 5-7 minuuttiin. Ei kyllä oo tullu silmäntäyttäkään nukuttua ja ihme, että ei nukuta nytkään ollenkaan. Taidan kuitenkin palautua tonne sängyn pohjalle kun mies lähtee duuniin...
Kiti + karuselli 40+3