Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä vieraille tarjotaan aina vaan jotain makeaa kuten pullaa...?

Vierailija
24.01.2006 |

Vituttaa mennä kylään sellaiseen paikkaan, missä läski emäntä veivaa heti pullaa ja muita herkkuja pöytään. Itse tarjoan mieluusti pientä suolapalaa ja aina on vieraat tykänneet

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne kahvipöydän pikkusuolaisethan tunnetusti ovat TODELLA kevyttä syötävää...

Vierailija
2/31 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkua/juustoa ja vihanneksia päälle. Tosi hyvin kelpaa. Joskus olen tarjonnu vielä salaattia lisäksi. Jos siis vieraat ovat pitempään, kun vaan pistäytymässä.

Vierailija
4/31 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.läski emäntä

Vierailija
5/31 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin luotaansatyöntävä kuin perinteinen kaffepöytä kuivakakkuineen, kekseineen ja pullakänttyineen. Mieheni sukulaisilla on juuri tätä aina, ja en koskaa syö mitään. Läskit tantat alkavat sitten valittaa, että olen anorektikko. Olen selittänyt, etten vain välitä makeasta, mutta eihän ne sokeririippuvaiset valaat sitä usko.

Vierailija
6/31 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. ei lihava " emäntä" ja pullaa tarjolla

Vierailija
7/31 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakku on hienompaa kuin jotkut VOILEIVÄT!!

outoa valittamista täällä tänään.

Vierailija
8/31 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ahmia kaikki mitä on tarjolla..

Itse laitan sekä suolaista että makeaa ja olen iloinen jos vieraille maistuu mutta kyllä on joskus tuntunut nololta kun porukkaa syömällä syö siis herranen aika jossain parin tunnin vierailulla missä keitetään kahvit. en ainakaan itse ilkee kylässä syödä kun hevonen, enkä mene kylään SYÖMÄÄN jos ei vartavasten kutsuta. Meillä on monesti menny kaikki pöydässä oleva vieraiden suuhun, siis todella kaikki mitä pöytään kannetaan. miettikää nyt vaikka 10 pullaa!! ja torttua ja piirakkaa päälle ja keksit ja karkit jälkkäriks ja lapsille jäätelöt.

Vierailija
9/31 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten tehdä juhlavammat voileivät. Niitäkin voi kuule tehdä hyvinkin näyttäviä. Olen täysin samoilla linjoilla ap:n kanssa. Ihan perus juustovoileipä (esim. tuore sämpylä ja joku hyvä juusto) voittaa todellakin mennen tullen jonkun perusrusinapullan.

Vierailija
10/31 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vieraat, jotka tulevat syömään nälkäänsä ovat eri asia.

Vierailija
11/31 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kutsumme tuttavia syömään ihan kunnon ruokaa ja itsekin saamme usein ruokaa kylässä.

Mites ap on niin laiska ettei jaksa edes ruokaa tehdä vieraille vaan jotain voileipiä??!! ;)

Vierailija
12/31 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

karjalanpiirakoita tai vastaavaa. Minusta taas joku veteen leivottu kanelipuusti ei ole ollenkaan ällömakeaa. Samoin joku mamman marjapiirakka, joka tehdään happamista aineksista. Toisaalta, keikauskakku on kanssa tosi nannaa... Jos tiedän vieraista etukäteen, niin meillä ei karjalassa pihistellä tarjoomuksissa! (tänään menossa äidin luo, siellä kuulemma voileipäkakkuja pari erilaista, savuporokiekkoja ja muuta suolasta. )

Vierailija
13/31 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vastaleivottu pulla menee takuu varmasti aina. Toki tarjolla on jotain suolastakin, mutta pulla menee aina.

Vierailija
14/31 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa leipoa, joten meillä ei pullia nautita kotona. Siksi tuore pulla kahvin kanssa on huippujuttu. Kiitos vaan kaikille niille jotka ovat minulle sitä tarjonneet!!!

Ap on kiittämätön moukka, jolla ei ole tapoja. Olisit iloinen, että edes jotain tarjotaan!!!

Vierailija
15/31 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei enää ole niin erikoisherkku erikoistilanteessa. Meillä ei pullia ja kakkuja syödä ja siksi tuntuukin kivalta tarjota niitä kun tulee vieraita että syödä sellaisia kun on kylässä. Sämpylää ja voileipää vedän kahvin kanssa joka aamu, niin ei oikein ole " juhlan tuntua" .

Vierailija
16/31 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset syökööt kotonaan sitä, mistä tykkäävät.

Eipähän tarvitse valittaa tarjottavista.

Vierailija
17/31 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kylässä käydessäsi pullan syöt, ei se lihottavampaa ole kuin voileipä. Yleensä kotona syödään ennen kylään menoa. Minua taas ottaisi päähän vedellä siellä toinen ateria ellei olisi varta vasten syömään kutsuttu.

Vierailija
18/31 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tarjoan kahvin kanssa pullaa, kakkua tai keksejä, joskus juustoleipää. Ei sitä tarvitse seitsemään eri sorttia olla, pari eri lajia riittää arkipäivän kahville. Juhlat on sitten asia erikseen.

Vierailija
19/31 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" läski emäntä" niin MITÄ HELKUTTIA MENET SINNE NÄYTTELEMÄÄN YSTÄVÄÄ, JOS OIKEASTI OLET TOLLANEN ÄLLÖTYS????

Vierailija
20/31 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vituttaa mennä kylään sellaiseen paikkaan, missä läski emäntä veivaa heti pullaa ja muita herkkuja pöytään. Itse tarjoan mieluusti pientä suolapalaa ja aina on vieraat tykänneet

Kuitenkin vieraat mielessään miettii että v*** kun täällä ei saa koskaan mitään hyvää kahvin kanssa, samoja leipiä vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi