Millä rv synnytit jos kipeitä supistuksia raskauden aikana?
Kommentit (10)
viikosta 32 lähtien. Vauva syntyi 39 ja risat.
Mulla oli vk 30+ lähtien kohdunsuu pehmeä ja vähän auki. Supistuksia tuli välillä säännöllisesti ja välillä oli päivien taukoja. Ensin supistukset olivat kivuttomia, mutta noilla viikoilla suunnilleen kun sullakin on, niin alkoi tulla välillä muutamia kunnon supistuksia.
Synnytys käynnistettiin vk 41+5 :)
Suppareita viikolta 17 lähtien, kipeitä. Lääkitys päällä ja lepo, ei auttanut enennaikaisesti tuli.
ja useamman viikon olin lääkärin määräämässä vuodelevossa. Lapsi syntyi rv 42...
Rv 36 muuttuivat kipeiksi, ja supisteli päivittäin useamman tunnin, kipeästi mutta ei niin kipeästi että olisin sairaalaan lähtenyt. Kävin aina välillä tarkastuttamassa tilanteen, aina sama juttu, sentin auki. Yritin tehdä vaikka mitä että supistukset olisivat voimistuneet mutta ei millään ollut mitään vaikutusta asiaan.
Synnytys käynnistettiin rv 42+2 (eka yritys) ja tokalla yrityksellä 42+3 käynnistyi. Kaksi edellistä raskautta menivät yli, eka 41+0 ja toka 40+3.
Supistuksia oli suunnilleen viikosta 30 lähtien ja kolme kertaa luulin lähteväni seuraavan puolen vuorokauden sisään sairaalaan. Mulla siis kolmas raskaus ja kaksi ekaa syntyivät viikolla 37.
Poika syntyi 37+2, ja jouduttiin kuitenkin käynnistämään lapsiveden tihkumisen takia, ei meinannut sitten lähteä käyntiin millään...
Mulla on nyt rv 37 ja supistukset ovat joskus aika kipeitä ja kerran vaikuttivat jo säännöllisiltäkin noin tunnin ajan ennen kuin lopahtivat. Supistuksia on ollut jo kymmenen viikkoa ja kohdunsuu on pehmentynyt ja vähän auki. Toinen raskaus, ensimmäinen meni reippaasti yli lasketun ajan. Neuvolasta ei sanota juuta eikä jaata, olisi kiva tietää, joudunko todennäköisesti vielä kärvistelemään pitkäänkin. Onko tällaiset merkit enteilleet synnytystä vai eikö niistä voi päätellä mitään?