BABY SHOWER
Eli oletteko järjestäneet kyseisiä juhlia? Mitä olette tarjonneet? Ketä juhliin on kutsuttu ym..
Haluaisin järjestää jotkut kivat " vauvabileet" , joissa lahjojenkeruu ei tietysti olisi pääasia!!!!
Kommentit (6)
Näin minäkin olen sen käsittänyt, että ystävät järjestää sellaiset jos järjestävät. Tosin varmaan kovin moni ei tätä keksi tehdä, kun ei tällaista perinnettä Suomessa ole.
Joten mikä nyt periaatteessa estäisi niitä itsekään järkkäämäst... Mutta jotenkin itse en ainakaan nyt sitten tohdi/ajatellut itselleni mitään järjestää.
Vaikka olen kyllä varma myös siitä, että ei kaveritkaan mitään järkkää, etenkin kun ei ole sellaista niin tiivistä porukkaa jotka olisi oikein tekemisissä keskenään, vaikka osa kavereista kyllä toisensa tietävätkin/tuntevat jollain tasolla.
Työkaverille reilu vuosi sitten järkättiin työpaikalla työpäivän aikana tällaiset yllätys-vauvakutsut, joissa oli sitten kakku, vähän jotain leikkimielistä vauva-aiheista tehtävää/leikkiä/peliä hänelle (ja koko porukalle), ja annettiin lahja.
Mä kutsuin tyttöjen illan koolle kolme viikkoa ennen laskettua aikaa. Kielsin tuomasta lahjoja, eikä kukaan tuonutkaan, mutta osa toi jotain tarjottavaa.
Halusin viettää rennon illan ystävien kanssa ja mieskin pääsi vielä kavereiden kanssa ulos. Tarjosin salaattia, viiniä, patonkia, juustokakkua yms...joten ei mielestäni yhtään itsekästä pyytää itse kavereita kylään, sillä jouduinhan aika paljon näkemään illan eteen vaivaa. Meillä oli tosi kivaa ja viimeiset vieraat lähtivät vasta yhden aikaan yöllä.
Varmasti odottava äiti voi halutessaan kutsua ystävät koolle! Enemmänkin kysymys taitaa olla vakiintuneesta termistä. Samoin kuin ei polttareitakaan oikein voi itselleen järjestää, niin ei periaatteessa baby shower -juhlaakaan. Mutta koolle kutsuminen mielikuvituksen rajoissa on varmasti mitä suotavinta.
Terv. Suippo
Ystäväni järkkäsivät baby showerit minulle yllätykseksi ystäväni luona. Olivat porukalla hankkineet ruuat ja juomat, vaippakakutn ja muutaman pienen lahjankin (ei missään nimessä ollut pääasia!!!). Mukana oli pari vauvaakin, mikä sopi mielestäni menoon ihan hyvin.
Itse olen ollut mukana järkkäämässä yllätysjuhlia parikin kertaa, tällöin pidettiin ne tulevan äidin kotona (miehet tietty tiesi, jotta saatiin yllätys toimimaan). Näissäkin tapauksissa vietiin porukalla ruokaa, juomaa ja pienet lahjat.
Baby showerit voi järjestää ilman muuta itsekin. Jostain luin joskus, että tuleva äiti järkkäis ne parhaan (??) ystävänsä kanssa ja ruuat vois tehdä joko itse tai sitten nyyttäri-periaatteella. Meillä on ollut syötävänä mm. tortilloja, salaattia, pizzaa, patonkia, kakkua, keksejä, karkkia...
Nuputus rv 36
edellinen viesti karkasi kasista.
Jokaiset kutsut ovat olleet omanlaisensa, mutta kaikki ovat onnistuneet ilahduttamaan viimeisillaan raskaana olevaa aitia ja antaneet syyn yhdessaoloon.
Jos haluaa jotain ohjelmaa, niin tallainen oli aika kiva omasta mielestani: Kutsussa jokaista vierasta pyydettiin tuomaan yksi oma vauvakuva ja kutsuilla sitten yritettiin tunnistaa kuka on kukin. Kuvien taakse kirjoitettiin pienella numero, jotta kuva ja nimet eivat arvatessa menneet sekaisin. Myos aiti toi oman kuvansa. Kuvia oli tosi hauska katsoa. Jokaisesta kuvasta nakyi ajan vauvanvaatetustyyli jne.
Hedelmalautanen on mielestani kiva lisa tarjoiluihin. Yksi kiva kakkuidea on palikan mutoinen kakku, johon on rajattu reunat pursotuksella seka kirjoitettu esim. A -kirjain tms. Palikoitahan voi tehda useammankin pienemmassa koossa.
Itse järjestin kummitytön äidille sellaiset. Kutsuin sinne hänen lähimmät ja parhaat ystävät johon tein sitte suolaista piirakkaa, 2 erilaista salaattia, patonkia ja mehuja ja virvokkeita juomaksi. Jälkkäriks sitte sellanen vauva-aiheinen kakku kera kahvin/teen/mehun.
Ystävät toivat vauvalle pieniä lahjoja ihan pyytämättä.
Juhlat oli mukavat ja sellainen ns. naisten oma hetki ilman miehiä ja lapsia. Siellä sitte jaettiin synnytys tarinoita, raskauden ihanuuksia ja kamaluuksia, uttuja yleensäkin.
Me tehtiin myös sellaiset nimiehdotus kortit äidille. Eli jokainen laittoin kartongille 5 tytön nimeä ja 5 pojan nimeä ja annettiin ne sitte odottavalle äidille. Nimet piti sointua nätisti heidän sukunimeen jne. Yksi nimi sieltä sitte olikin onnistuneesti huomioitu ja tuli kummityttöni nimeksi =)
Pakollistahan se ei ole, leikkimielistä vaan.