Pino joulukuussa 2005 ehkäisyn lopettaneille
Hei
tehtäsiinko oma pino joulukuussa 2005 ehkäisyn lopettaneiden kesken? Olisi kiva vaihtaa kuulumisia, fiiliksiä ja ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa.
Meillä eka yrityskierto päättyi juuri tädin kyläilyyn Harmittaa niin penteleesti vaikka järki sanookin, että harvallahan se ekalla kierroksella tärppää.
Nyt siis kp1, ja kovasti yritän saada mieltäni piristymään.
Kommentit (61)
Minähän en mistään mitään tiedä, mutta luulisin ettei raskautumisesta ja hampaapoistosta olisi toisilleen mitään haittaa... Multa on aikoinaan kiskottu ja leikattu viisuksia oikein urakalla, tai siis yhteensä kolme kappaletta. Ne mitkä " kiskottiin" ulos, meni oikeestaan aika helposti, ja ylähampaat oli mutenkin helpommat. Edes särkylääkettä ei tainnut pahemmin tarvita, tai sitten en enää muista ;) Alhaalta mulla leikattiin yksi viisaudenhammas, joka oli kokonaan ikenen sisällä ja niin poikittain, ettei se olis sieltä koskaan ulos tullutkaan. Silloin söin jokusen buranan, ja taisi ne sinne jonkun tikinkin kiskasta. Muuten parani hyvin, mutta n. viikon kuluttua tuli hillitön mustelma leukaan/ poskeen ;) Mitään tulehdusta ei mulle tullut eikä muutakaan ihmeempää, vai oisinkohan mä tän viime mainitun jälkeen antibioottia syönyt. Ei paljon hyödytä mun tarinat sua, kun en enää demetialtani muista juuri mtiään :)
Hengissä kumminkin selviää hampaanpoistostakin, sen verran voin varmaksi luvata :DD
Kiitos vastauksestasi! Rtg-kuva minulta otettiin vuosi sitten, että siinä mielessä hyvä. En sitten tiiä pitääkö siitä joku kontrollikuva ottaa tai haluuko se leikkaava lääkäri ottaanyt uuden, tuskin. Kaikkien kommenttien perusteella taidan ottaa ihan rennosti tuon asian suhteen!! :) Tattis!!
Testasin nyt uudemman kerran Acon 10:llä kp 32/28, ja miinusta näytti! Ei näkynyt edes pikkuriikkistä haamua parhaalla tahdollakaan, vaikka kuinka yritin tihrustaa. Ja mä oikeasti yritin jopa mielikuituksen avulla!! ;) Edelleen oirehdin toivomallani tavalla, eli rintoja särkee ja vihloo, pissattaa ja lämpöäkin on yhä. Tosin voi se olla mielikuvituksen tuotettakin, mikä alkaa vaikuttaa koko ajan todennäköisemmältä vaihtoehdolta... Tosi pelottavaa, jos näin on, että sitä oikeasti voi alitajuisesti ohjailla kroppaansa näinkin paljon! Miksei vois ohjailla tulemaan raskaaksikin yhtä helposti? :)
Onko muilla kokemuksia siitä, että raskaus ei näykään, vaikka kaiken järjen mukaan pitäisi jo näkyä?
Sasali, joka toivoo edes hituista valoa tunnelin päähän.. :)
Heippa kaikille!
Minäkin ilmoittautuisin mukaan joukkoonne!!:)
Lopetin pillerit 31.12.2005 ja nyt toivotaan kovasti esikoista!!! Nyt on menossa kp 33/?
Kiertoni pituutta en osaa sanoa tarkalleen, koska nyt ei ole ollut yksiäkään luomumenkkoja vielä. Aikaisemmin, kun olin ilman pillereitä, kierto oli noin 29-34 päivää.
Kovasti jännittää, että olisikohan voinut jo tärpätä, mutta tein eilen kärsimättömyyksissäni aconin testin ja negaahan se näytti...=(
Vatsakipuja on ja ilmeisesti kuvitteellisia oireita (kylmä, huimausta ja pahoinvointia aina välillä), heh!
Mutta se, mikä tässä on outoa on se, että yleensä minulla on vatsakipuja vain juuri ennen vuodon alkua ja nyt on kyllä kivistellyt jo neljä päivää..
Kyllä tää nyt taitaa kuitenkin olla toiveajattelua.
Mutta haluaisin kuitenkin lyöttäytyä seuraan;)
Ja tänne kuuluu erityisen hyvää; tein testin vihdoinkin eilen (miten maltoinkin odottaa niin pitkään!) ja Plussahan se sieltä tuli! Eli vauva olis tulossa meille lokakuun alussa, jos kaikki menee hyvin! Oikeestaan olinkin aika varma raskaudesta, mutta jotenkin joku kumma tuolla takaraivossa jyskytti, että ei voi olla mahdollista näin pian!
Pääsiskö tämäkin mukaan... jätin pillerit marraskuun lopussa pois... joulukuussa menkat tuli ajallaan ja nyt olenkin jo sit puoltoista viikkoa odottanut et joko ne taas alkaa mutta ei... tein testin vloppuna ja negaa näytti... väsyttää ja paleltaa aivan älyttömästi koko ajan... en sit tiedä mikä on... vielä teen toisen testin ja jos ei vieläkään tärppää ni sit lääkäriin... plussa onnee kaikille :) ....
Voih, paljon onnne nöpölle plussasta!!! Paaaljon onnitteluhalauksia!
Toi on varmaan maailman ihanin uutinen! Nyt vaan tarrasukkia matkaan ;)
Tervetuloa vaan remmiin Stadu ja Tammituuli! Kivaa saada lisää poppoota!
Oma ).( vähäsen, eli täällä kp 18 menossa ja luultavasti bongasin vloppuna oviksen...vielähän me ei ihan oikeesto oikeesti yritetä, odotellaan nyt ihan rauhassa että kierto tasaantuu ja vähän meinigillä tjot, mut sitten kun mies saa töitä (valmistui just, paperit vielä saamatta) niin sit aletaan oikeen tosissaan, lasketaan oviksia ym.! Mutta siihen asti täällä kuumeilen teidän kanssa ja oon fiiliksessä mukana!
kiva kun joukkoon vielä mahtuu :)... minä se vaan vieläkin pähkäilen onko siellä masussa elämää vai ei... perjantaihin asti viel odotan ja sit soitan neuvolaan... olis ihanaa ku pieni nyytti tulis meillekin... onnee kaikille plussanneille ja muille plussa onnee hirveesti!!
Nöpölle ihan mielettömästi onnea!!!! Pidämme peukkuja että kaikki sujuu hyvin. Kertoilehan tänne tuntemuksiasi ja fiiliksiäsi, olisi tosi kivaa kuulla miten asiat etenevät.
Sasasusille sympatiahaleja. Uusi kierto ja uusi kujeet, eiks niin? Mäkin koitan pitää häntää pystyssä vaikka tämä " raskautumiskielto" käy pahasti hermoille:-(
Nimiasiasta: Joulutähdet on kyllä tosi söpö nimi, mutta tuli mieleen sellainen, että onko se " liian julma" niille, joilla ei tärppää siihen mennessä että vauva jouluksi ehtisi maailmaan?
Joukkomme on kasvanut jo tällaisiin mittoihin (toivottavasti kaikilla pian myös masut kasvavat...)
- Nella1971, ehkäisy pois 26.12.2005
- Kaapokatti, ehkäisy pois 31.12.2005
- titsu82, ehkäisy pois marrasjoulukuun vaihteessa 2005
- nöpö79, ehkäisy pois joulukuun alussa 2005
- TiggerX, ehkäisy pois joulukuun puolessa välissä 2005
- mimmuliinu_82 ?
- Tinja-Tuulia, ehkäisy pois 24.12.2005
- Apila79, ehkäisu pois 16.12.2005
- ykkösope, ehkäisy pois joulukuun puolivälissä 2005
- leppis, ehkäisy pois 24.12.2005
- katya_k, ehkäisy pois joulukuun puolivälissä 2005
- Soosi83, ehkäisy pois 24.12 2005
- sasasusi, ehkäisy pois joulukuun 2005 alussa
- nokinenä, ehkäisy pois 20.12 2005
- Harmon, ehkäisy pois marraskuun lopulla 2005
- Tammituuli, pillerit 31.12.2005
- Stadu, ehkäisy pois marraskuussa 2005
Mukavaa viikkoa kaikile. Älkää paleltuko pakkasissa:-)
Yllättävän positiivisin mielin täällä kärsin menkkakivuista. Olivat jo viikon myöhässä ja kahden negatestin jälkeen aloin jo miettiä, että toimiiko mun kehoni ollenkaan niinkuin olisi toivottavaa. Nyt vaan odotellaan ovista, uutena aseena ovistestit.
Enpä tosiaan tullut ajatelleeksi " joulutähti" -nimiehdotuksessani tuota vauvan maailmaantulo näkökulmaa, vaan sillä joululla viittasin tähän yrityksen aloitukseen. Mutta se olikin ihan sellainen kieli-poskessa-juttu, että jos joku keksii jonkun nasevamman, niin minulle sopii mainiosti! :)
Ihanaa kuulla, että joillain on jo nyt tärpännyt! Hurjasti onnea ja plussatuulia lopuillekin!
Sasali
Hellou!
Ilmoittaudun mukaan :)
Kierukka (kuparinen) poistettu joulukuun 28. -05.
Yhdet menkat ja ehkä toisetkin...En ole varma koska kiertoni
on vaihdellut viim. vuuoden aikan 25 - 33 vrk:n välillä.
Nyt oli alkoi niin ihmeelliset " kuukautiset" kp 27, eli TOSI niukat (vain 2 pv), joten saattaa olla mahdollista, että olisikin lykästänyt, jos kiertoni on tällä kertaa sittenkin 33 vrk. Jos tosiaan on näin iloisesti päässyt tapahtumaan, niin oletan, että nuo hämykuukautiset olivatkin kiinnitysvuotoa...
Sunnuntaina testaamaan!
Varasin juuri ensimmäisen neuvola-ajan, se on 8.3. Nyt tuntuu, että ihan oikeesti on raskaana! Väsymystä ja tukalaa oloa on iltaisin, tuntuu että ei jaksa sohvalta eväänsä liikauttaa. Maha on tosi turvonnut, eilen tuntui tosi hankalalta, kun lapset kiehnäsivät sylissä. Mielialat vaihtelee ja tuntuu, että välillä kilahdan lapsiparoille vähän turhan herkästi ja sitten vetistelen sitä. Pahoinvointia ei ole onneksi ainakaan vielä ollut kovinkaan paljon.
Paljon plussia muillekin toivottelee;
nöpö ja masuasukki rv6+1
Kylläpä ne menkat sit alkoikin viime yönä... mutta ei se nyt hirveästi päässy masentaa ettei viel olekaan tärpännyt... nyt on kyl meikän kierto ihan sekaisin mut kyllä se siitä tasaantuu ja toivottavasti lykästää edes syksyyn mennessä... Ihanaa kuulla kun toisilla on jo masussa elämää :)... Onneksi nuo pakkaset taas vähän hellitti niin pääsee muksujen kans ulos... joten taidan lähteä nuorimman kans pihalle ja sit esikoista lähdetään hakee päiväkodista... mukavaa päivän jatkoa kaikille ja tietysti masuasukeille myös :)
Kiva että tulit mukaan, mieletön!
Mua ottaa pannuun oikein kunnolla. Mulla on ovisaika just parhaillaan, ja harmittaa kun on vaan pakko käyttää ehkäisyä. Argggggh. No onneksi seuraavassa kierrossa sitten päästään " asiaan" .
Ryhmä rämämme on nyt siis tämän näköinen:
- Nella1971, ehkäisy pois 26.12.2005
- Kaapokatti, ehkäisy pois 31.12.2005
- titsu82, ehkäisy pois marrasjoulukuun vaihteessa 2005
- nöpö79, ehkäisy pois joulukuun alussa 2005
- TiggerX, ehkäisy pois joulukuun puolessa välissä 2005
- mimmuliinu_82 ?
- Tinja-Tuulia, ehkäisy pois 24.12.2005
- Apila79, ehkäisu pois 16.12.2005
- ykkösope, ehkäisy pois joulukuun puolivälissä 2005
- leppis, ehkäisy pois 24.12.2005
- katya_k, ehkäisy pois joulukuun puolivälissä 2005
- Soosi83, ehkäisy pois 24.12 2005
- sasasusi, ehkäisy pois joulukuun 2005 alussa
- nokinenä, ehkäisy pois 20.12 2005
- Harmon, ehkäisy pois marraskuun lopulla 2005
- Tammituuli, pillerit 31.12.2005
- Stadu, ehkäisy pois marraskuussa 2005
- mieleton, kierukka pois 28.12.2005
Mukavaa loppuviikkoa kaikille.
Nella
Ps. Hei, miettikäähän niitä nimiehdotuksia. Vai otetaanko tuo joulutähdet?
Nella: komppaan sua ihan täysillä! Jos joku nyt mulle sanoisi, että yks kierto pitää jättää väliin, varmaan halkeaisin kiukusta ja turhautumisesta. Mutta onneksi et sentään yhtään kauempaa joudu skippailemaan yritystä. Toivotaan, että se seuraava olisi (sullakin) viimeinen tarvittava kerta tällä erää!
Mulla täällä meneillään kp 3/28-35, eli varsin hiljaista on. Harmittaa, kun tuo kierto venähti noin pitkäksi, sitä ehti jo vaikka mitä toiveita elätellä. Ennen kuin aloitin pillerit, oli kierto kellontarkka 28 pv.
Mitä pillereitä te muut muuten olette syöneet ja miten kauan? Oletteko huomanneet jotain muutoksia verrattuna entiseen? Mä söin Yasmineita n. 1,5 vuotta. Ekat luomumenkat tuli 28 pv:n kuluttua edellisistä, mutta seuraava kierto tosiaan kesti tuon 35 pv. Toivottavasti tasantuu! Mutta toivon, että ovistesteistä on apua metsästyksessä, vaikka kierto vähän hakusessa onkin...
Plussapölyä kaikille!
Sasa
Moikka tytöt!
Mietin eilen tuota nimeä, niin pitäiskö väliaikasesti kutsua meitä lyhenteellä JPPJ:t(joulukuussa pillerit poisjättäneet) ennen ku parempi keksitään! Vois aloittaa uuden pinon...en tiiä, toikin on kyl tyhmä...mut...
Palataan vlopun aikana!
-Tigger kp22
mun mielestä olis ihan hyvä ehdotus toi jppj:t ainakin aluksi... olishan se hyvä joku nimi olla... hyvät vloput kaikille!!
En tiedä, onko tää ihan tyhmä ehdotus... mutta miten olisi nimeksi JEP (Joulukuussa Ehkäisyn Poisjättäneet)?
Mukavaa viikkoa kaikille!
Eli sopii mulle mainiosti!
En ole jaksanut viime aikoina pinoutua juuri ollenkaa, on memeillään se tylsä vaihe, kun ei ole edes oviksen aika vielä.. Enköhän minäkin aktivoidu taas, kun " raskausoireet" ( joita siis EN tässä kierrossa tarkkaile!) alkavat parin viikon päästä..
Kivaa alkanutta viikkoa kaikille!
Sasa
sasasusin ehdotus Joulutähdet kuulostaa tosi kivalle! Eli mun puolesta se passaa oikein hyvin!
En tiedä varmaksi,mutta luultavasti bongasin tänään ovislimat...en oo niitä aikasemmin kattellu. Eli onko ovis siis tiedossa huomenna? Se oiskin vallan hieno uutinen, koska sitten tää mun kierto varmaan ois taasen normaalipituinen!
Yx asia vaan mietityttää....mulla on nimittäin viisaudenhampaan poisto sovittu 6.3. ja silloinhan varmaan joutuu ottamaan rtg-kuvan hampaistosta...eli ei varmaan kannata raskautua ennen sitä? Mietin vaan jos siitä poistosta tulee jotain komplikaatioita, niin ehkä pitää käyttää kumia siihen asti....MÄLSÄÄÄ!!