Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

club-30 maanantaita

23.01.2006 |

Johan tuo olo alkaa helpottaan, mutta olihan se kunnon flunssa. Vielä on ääni köhäinen, mutta pystyssa sentään pysytään ja ajatuskin luistaa joten kuten.

Mites piinailijoilla menee? Entäs muilla jotka odottaa jotain tapahtuvaksi, hyödynsittekö pakkaspäivät vällyjen välissä ;0). Ite olin siellä mutta olo oli sen verran tukkonen etten edes viitsinyt ehdottaa mitään....

Hieman omaa napaa, jos epäsäännöllinen kiertoni pysyy kutakuinkin epäsäännöllisen säännöllisenä vuoto alkais helmikuun 5 tietämillä joten PAS voisi olla joko viikolla 7 tai 8. Jaa-a noin kuukausi menis, ei oo paha.

Oikeen hyvää viikon jatkoa kaikille.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun löytyi tuttu pino taas.

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä, kierto jossain puoli välissä, olen itse jo siinä vaiheessa, etten jaksa oikein tärppipäiviä laskea, kait tuo olisi jo 3 vuoden aikana tärpännyt..

Piinailijoiden kuulumisia olisi kiva kuulla.

Minulla kun on huhtikuussa tuo ivf hoito, niin samalla pääsisi mukaan monenlaiseen tutkimukseen.

Onko kukaan osallistunut, ainakin asperiinin käyttöä tutkitaan, ivf vastaan icsi hoitomuotona, jos lapsettomuus ei johdu miehestä.

Ja sitten vielä joku, jossa hoitojen aikana otetaan aina verikokeet ja ultra oli erilainen.

Tuo viimeinen oli mielenkiintoisin, mutta tulisi ylimääräisiä käyntejä Oulussa ja meillä kun on matkaa reilusti.

Eniten minua mietityttää tuo käynti ivf hoidon jälkeen pp13-14, siellähän kuulisi sitten miten on käynyt.

Itse kyllä haluan yksin tai miehen seurassa kotona saada selville uutisen. Voi sitten itkeä ihan rauhassa...

Mietintäaikaa on onneksi huhtikuuhun, mutta mielelläni kuulisin muiden kommentteja.

Tomeraa tiistaita kaikille!!

Vierailija
2/18 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko vastata kun mekin ollaan OYSsissä hoidoissa. Meillekin tarjottiin mahdollisuutta osallistua aspiriini tutkimukseen mutta meilläkin välimatka on niin pitkä ettei sen takia lähdetty mukaan. Olisi tullut paljon ultria lisää ja aina noin 100km suuntaan ajaa. Osallistuimme siihen IVF/ICSI arvontaan ja meille osui IVF. Tuosta hoidosta ois 2+2 pakkasessa ja helmikuun aikana pitäis tehdä eka PAS.

Mulle ei tehty mitään erikoisia ultria eikä koskaan otettu verikokeita ym. Ainut verikoe tehtiin kun aloteltiin hoitoja ja niistä tutkittiin HIV ja hepatiitit. Muista tutkimuksista en tiedä.

Nyt sitten tehdään se PAS luonnolliseen kiertoon joten lets see what happends. Noin 5 vuotta yritelty eikä tosiaan enään jaksa laskea tai miettiä tärppipäiviä vaikka selittämättöminä vois luomuki olla mahdollista.

Vaikka täällä joku onkin moittinut OYSsin toimintaa, me saatiin aina mukavaa ja empaattista hoitoa. Soittoajat on kyllä syvältä mutta ei auta ku yrittää ja yrittää niin joskus sitä pääsee läpi.

Onnea huhtikuulle ja toivottavasti teille suodaan plussa ja oma nyytti kotiin asti. Jaksuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli vielä kommentoida, sillä myös minä olen tosi tyytyväinen Oys:in toimintaan.

Toki jonot on pitkät, mutta minulle teki ainakin ihan hyvää olla " vähän" aikaa hoitotauolla.

Hoitajat ovat aivan ihania ja lääkäritkin ovat olleet mukavia.

Asiantuntevaa hoitoa olen kyllä saanut minäkin.

Noista tutkimuksista vielä eli tämä yksi on tällainen, jossa tarkoitus selvittää ivf-hoidon aikana tapahtuvat hormonaaliset muutokset ja niiden yhteys munarakkuloiden verenkierron ja kohdun limakalvon muutoksiin.

Utra tehdään 3-ulotteisella ultraäänilaitteella eli mielenkiintoinen tutkimus, mutta kun tuo välimatka ja ylimääräiset ultrat mietityttää.

Meillä matkaa 130 km sivu eli mehän voidaan olla naapuri kaupungeista, mikäli Oulusta suuntaatte etelään päin :)

Minä kävin vasta vyöhyketerapeutillakin, jos siitä olisi apua.

Taitaa mennä vyöhyketerapeutti vaihtoon, kun kehtasi ehdottaa miehen vaihtamista, mikä ääliö!! Ei edes vitsaillut...

Olin kyllä selittänyt, että lapsettomuus johtuu minusta ja koskaan en ole valittanut parisuhteesta, kun ei ole aihetta.

Taitaa olla liian nuori vyöhyketerapeutin ammattiin ko. ihminen.

Onneksi täällä on muitakin vyöhyketerapeutteja, joten täytyy vaihtaa se terapeutti ei miestä!

Tässä tuli taas tarinaa, miten muiden kuulumiset, missä kaikki luuraa??

T:Minerva

Vierailija
4/18 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaipäivää vaan kaikille tasapuolisesti! Joopa, mulla menossa siis piinistelyviikko, jos perjantaihin asti päästään ,niin sitten olis mahdollisuus testata. Viimeks tuoresiirrossa alkoi tuhruttelut keskiviikkona, joten huominen päivä jännittää siltä osin, että käykö mahdollisesti samoin. Tuntemuksia kyllä on, siis jomotuksia ja painon tunnetta alaoikealla, että vielä en uskalla toivoa mitään. Eilen jo luulin menkkojen alkavan, oli sellaiset menkkatuntemukset, mutta ei kuiteskaan vielä mitään. Koitan vaan nyt pitää pään kylmänä, vaikka kovin hyvin se ei taida onnistua.. pitäs osata ollakin periaatteella " don" t worry, be happy" , vaan helpommin sanottu kuin tehty!

Mites muut, mitä kuuluu??

-tiitiäinen

Vierailija
5/18 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minerva: siis että miestä vaihtoon!? Eipä uskoisi, että vyöhyketerapeutiksi edes rupeaisi noin tahditon tapaus... siellä vastaanotolla asiakas/ihminen on kuitenkin kertonut aika herkkiä ja arkoja juttuja jos on lapsettomuuden ottanut puheeksi. Hohhoh. Toivottavasti sulla on valinnanvaraa. Terapeuteissa siis, eikä miehissä ;-)

Tirpan PASsin kanssa nähtävästi mennään melkein samoissa, mun punktiota ja tuoresiirtoa on suunniteltu vkolle 8. Siis JOS menkat tulee ajoissa ja JOS Puregon puree (mahtavia on kielikuvat mulla tänään...). Se jää nähtäväksi! Joka tapauksessa: onnea PASsiin!

Tiitiäiselle plussapalloja ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤! Ei olisi ensimmäinen kerta kun " menkkaoireet" olisikin tarkoittanut raskausjuilimista...

Mulla seuraava homma on terojen aloitus lauantaina, muuten menkat tuskin ymmärtävät alkaa. Siitä sitten parin viikon päästä piikkiä mahamakkaraan ja loppukuviot onkin toistaiseksi vähän epäselviä. Ultraamisenkaan ajankohtaa en oikein vielä tiedä. Kertokaas viisaammat, koska se eka ultraus tavataan tehdä? No joka tapauksessa

kiva kun homma etenee ymmärrettävissä pätkissä, sopii vähän kärsimättömämmällekin :-) Epislääkkeenkin vaihto sujuu, sekin vähennys/lisäys tuntuu paljon konkreettisemmalta kun tuohon mun dosenttiin saa niitä järjestää. Ja mikä on kanssa yksi ihana juttu, että vihdoin olen saanut nukuttua kunnolla, kun se edellinen/poistuva lääke on niin raivostuttavan piristävä. Lääkityksen muutos tuntuu mukamas heti tosi paljon. En sitten tiedä, paljonko tässä on plasebovaikutusta, ihan sama tietenkin miten vaikuttaa kunhan vaikuttaa :-)

Vierailija
6/18 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut mmalaus hommat menossa, niin en ole pahemmin koneella istunut. Nyt on kuitenkin seinissä hieno uusi väri. =)

Muuten ei mitään sen kummempaa, mietiskelin tossa että koskahan niitä menkkoja alkaisi odotella, joskus helmikuun alulla luulisin (jos vaan kieroto palautuu km jälkeen).

Piinistelijöille kovasti peukkuja [b][color=hotpink]bd bd bd[/b][/color]

ja muillekin jännittäjille tsemppiä. (oli sitten kyse hoidon aloittamisesta tai jostain muusta) Helille erityisesti lähetän kärsivällisyyttä ;) kyllä ne kaikki vaiheet jossain välissä tulee, kun vaan jaksat hieman odotella.

Vierailija
7/18 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heli; hienoa kun sulla on noin positiivinen asenne ja lääkkeen vaihto tuntuu auttavan. Piti oikeen käydä hakeen se mun IVF hoito taulukko noista ajoituksista. ELI Nenäsumute (suprecur) aloitettiin kp 23 26.10, menkat alko 3.11, nollaultra oli ke 9.11 (aikalailla 2vko sumujen aloituksesta) jossa tutkittiin onko sumute tehonnu samalla aloitin Gonal-F piikit 150 annostuksella ja edelleen sumutteet, toinen uä oli ti 15.11 jossa tarkistettiin taas tilanne annostuksen takia joka pysyi samana, kolmas uä oli pe 18.11 jossa päätettiin punktiopäivä ja piikit ja sumut lopetettiin. La 19.11 klo 23.00 irrotuspiikki ovitrelle, ma 21.11 punktio ja ke 23.11 tuoresiirto ja tukihoitona crinone-geeli. Tosta siis nega ja helmikuulle tähdätään PASia. Huh tulihan tekstiä, toivottavasti oli apua.

Tiitiäinen; paljon plussasäteitä oikeen kippurassa täältä lähetän.

SuviTuulia; mitkäs sulla olikaan suunnitelmat hoitojen suhteen? Toi pääkoppa ei näköjään voi pitää paljoa tietoa yhtäaikaa sisällään ;0)

Minerva; Jep etelästähän mekin olemme, ja nyt kun pinnistelin tota muistia niin kyllä se hoitaja tais meillekin mainita siitä 3D ultrajutusta mutta kun toi matka on kohtuuton vaikkakin ois ollu mukava seurata mitäs kohdussa tapahtuu. Voi kun joskus sattus ajankohta sopimaan kesäloman aikana niin eri juttu juosta ultrassa harva se päivä, mutta kun en oo töissä puhellu hoidoista niin ei viihtis olla paljoa poissa. Jospa toi PAS tois muutosta tilanteeseen bd bd bd.

Jaksuja sullekin hoidon aloitusodotteluun. Onko se muuten eka IVF? Laitoin tossa Helille viestiä ajoituksesta niin sulla tulee varmaan olemaan sama aikataulu, luulisin...

Oikeen iso hali kaikille (((((0)))))

Vierailija
8/18 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis tilanne sellainen, että tällähetkellä asutaan ulkomailla ja tuo plussan tuonut inssi oli toistaiseksi viimeinen (tehtiin 10.11.-05). No hieman olen miettinyt että josko kesälomalla Suomessa ollessa saatais ajoitettua niin että pääsis inssiin.

Täällä emme hoitoihin ole menossa ja kuulun sitäpaitsi Suomen sos.turvaan, niin että se onnistuisi niin käytännössäkin paremmin. Mikäli tuo hoidon teko ei onnistu kesällä niin sitten seuraava onnistunee vasta paluumme jälkeen, joka on alustavien suunnitelmien mukaan keväällä/kesällä -07. Sinne on niin pitkä aika että en edes ole niin tarkasti asiaa vielä aatellut.

Tällähetkellä siis odottelen ekoja menkkoja keskenmenon jälkeen alkavaksi. Meillä inssit (AID) on tehty luovutetuilla siittiöillä kun miehellä todettu azoospermia (myös biopsiassa 0 siittiötä).

Vierailija
9/18 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän on täällä näköjään nyt sitten enemmänkin oulun alapuolelta;) Mekin asutaan 200km alaspäin. Hoidoissa ollaan väestöliiton puolella. Aika jännä kun aikoinaan klubissa oli paljon pk-seudulla asujia ja kun järjestitte tapaamisia harmitti kovasti kun ei täältä asti päässyt mukaan=) Mehän voidaan järjestää nyt tapaamisia tänne susirajan taakse;)

Omaa napaa: Ei mitään uutta;) Odotellaan..........

Vierailija
10/18 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli niin kiva nähdä Suviksenkin jutut! Iloisena luen sun kuulumisia, varsinkin kun tunnut olevan suht hyvällä mielellä. Toivottavasti pääset uuteen yritykseen jossain vaiheessa kesää bd bd bd !

Tirpalle suurkiitokset tarkoista ajankohdista, tuo jo antoi jotain käsitystä hommasta. Tosin kun luin tuon aiemman juttuni uudestaan, niin hoksasin, että olin kirjoittanut aloittavani Puregonin parin viikon päästä menkoista. Huoh. Parin _päivän_ siis tietenkin, piti sanomani. Saas nähdä mitä tulee kun sekoilen jo tässä vaiheessa :-D Puregon on vissiin käytännössä samaa sössöä kuin Gonal-F:kin? Mulle on näin alkuun annettu ohjeeksi 5 päivänä pistää tuo sama 150 ja sitten kai katsellaan mitä on tapahtunut.

ELI Nenäsumute (suprecur) aloitettiin kp 23 26.10, menkat alko 3.11, nollaultra oli ke 9.11 (aikalailla 2vko sumujen aloituksesta) jossa tutkittiin onko sumute tehonnu samalla aloitin Gonal-F piikit 150 annostuksella ja edelleen sumutteet, toinen uä oli ti 15.11 jossa tarkistettiin taas tilanne annostuksen takia joka pysyi samana, kolmas uä oli pe 18.11 jossa päätettiin punktiopäivä ja piikit ja sumut lopetettiin. La 19.11 klo 23.00 irrotuspiikki ovitrelle, ma 21.11 punktio ja ke 23.11 tuoresiirto ja tukihoitona crinone-geeli. Tosta siis nega ja helmikuulle tähdätään PASia. Huh tulihan tekstiä, toivottavasti oli apua.

Oikeen iso hali kaikille (((((0)))))

[/quote]

Vierailija
11/18 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon edelliseen jäi Tirpan viestiä kuten huomasitte kun ei suostunut muuhun kuin lähettämiseen tämä sivu/ohjelma/mikälie. Niin sitä piti kysellä vielä Tirpalta, että kun sä pistelit 10 päivää (jos en nyt ihan väärin laskenu), niin onko se joku suunnilleen tavallinen määrä? Anteeksi nyt kun pidän sua tälläisenä IVF-tietokonsulttina, mutta ku äh ku oon vieläkin vähä pihalla näistä eri systeemeistä ja pitkistä ja lyhyistä kaavoista. Sen verran oon siis selvillä, että mä meen lyhyellä kaavalla :-)

Vierailija
12/18 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tätä se on kun muistaa yhden asian kerrallaan. Waimon vetämänä tuonne Oulun suunnalle taitaa muodostua pohjoisjaosto, ja sitten on tietenkin Suvis ja muut ulkkikset. Että paljonkos sitä pk-seutuporukkaa täälä tällä hetkellä onkaan?

Vierailija
13/18 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ei se uni tuu täälläkään ;0)

Meillä hoitona oli pitkän kaavan IVF, mutta luulisin ton pistosannoksen ja keston olevan jotensakin yksilöllistä. Mulla vaste oli Gonal-Fään niin hyvä ettei uskallettu vedättää pidemmälle (muniksia oli ja paljon vielä siinä vaiheessa) ja saattaa hoitopaikoillakin olla erilaiset tavat. Joillakinhan annostukset ovat eri luokkaa ja kestoltaan erimittaiset mutta ilmeisesti keskivertona ois toi 10 pv. Annostuksellahan saadaan ihmeitä aikaan joko nopeutettua tai hidastettua tarpeen mukaan.

Siksi se kolmas uä on melkeinpä tärkein jotta nähdään millä mallilla munasarjoissa ollaan...

Joku erohan niillä pitkän ja lyhyen kaavan hoidoilla oli muttei tuu nyt mieleen, oisko ollu ettei lyhyessä ois tota sumute hommaa, en oo nyt yhtään varma.

Mehän voitas järjestään omat alaosastot; pohjoinen, eteläinen, keskinen, läntinen ja itäinen mutta kuiteski " juteltais" samassa tyyliin tirppa pohjoisesta päivää hih hih

Taitaa olla jo aika lähtä nukkumaan kun rupee kikatuttaan..... Öitä ja palailemisiin.

Vierailija
14/18 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei clubilaiset!

Nyt on voimat vähissä, negaahan veritesti tänään näytti. Olo on apea ja alakuloinen. Olihan tämä nega aavistettavissa, mutta silti tiedon saaminen aina viiltää syvältä sisältä.

Tsempityksiä teille muille piinistelyyn ja hoitotaipaleelle.

Heli, mun eka IVF on oli lyhyt/antagonistinen, olinhan myös Fertinovalla hoidoissa. Laitan sulle sähköpostilla annostuksista tänä iltana, jos sinua kiinnostaa. Tää toinen IVF tehtiin pitkällä kaavalla.

Nyt ei enempää jaksa kirjoitella. Kaikkea hyvää teille toivottaen

Vierailija
15/18 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoillani olen puolestasi, pettymys hoidon epäonnistuttua on niiin suuri. Itse jouduin pitämään vapaapäivän, kun silmät oli itkusta niin turvoksissa edellisen hoidon epäonnistuttua.

Rankinta näissä hoidoissa on ehdottomasti tuo piina-aika ja tuloksen odottelu.

Anna itkun tulla ja lohturuokakin on sallittua. Toivottavasti miehesi osaa myös tukea, vaikka pettymyshän se on hänellekin.

Jotenkin miehet ovat kuitenkin vahvempia, meillähän ne hormoonit jyllää.

Millaiset teillä on jatkosuunnitelmat? Ei muuta kuin katse tulevaisuuteen, kyllä sinä sen oman nyytin vielä saat!

T:Minerva

Vierailija
16/18 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blääh! Koita jaksaa.........

Waimo *läntisestä alajaoksesta* (mielestäni pohjoiseen kuuluu vasta oulun yläpuolella asuvat;))

Vierailija
17/18 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla sinulta surullisia uutisia! Vaikka olisi miten nega" olo" , ja vaikka miten pienenä se toivo takaraivossa eläisi, aina sitä plussaa kuitenkin toivoo ja siihen uskoo niin kauan kuin se mitenkään on mahdollista...

Muistanko oikein, että tämä oli tuoresiirto? Muistelen sun puhuneen Synarelan nuuskutteluista. Jäikö teille alkioita pakkaseen? Jos jaksat ja viitsit, niin olisi tietysti kiva kuulla sulla toteutuneista IVF-aikatauluista, mutta jos mieluummin haluat sulkea kaiken IVF:ään liittyvän mahdollisimman kauas mielestä, niin pärjään mainiosti ilmankin. Tee nyt vain sellaisia asioita, jotka voisivat tuoda paremman olon. Voimia ja paljon!!

Vierailija
18/18 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOi kurjuuden kurjuus, olen niin pahoillani puolestasi Nuru! Itseänikin suorastaan pelottaa mitä tuleman pitää tällä viikolla, pääseekö edes testaamaan, mutta koitetaan silti nousta ja uskoa parempaan huomiseen!! Toivottavasti saat paljon rakkaiden ihmisten huolenpitoa ja olkapäätä tällä hetkellä.

Lohtuhaleja lähtee täältäkin kasapäin tulemaan :)))

- tiitiäinen itäisestä osastosta