Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60-luvun kuumeilijat vko 4

23.01.2006 |

Tervehdys kaikille,

en löytänyt pinoa ja edellinen oli jo kovin pitkä, joten eiköhän laiteta tälle viikolle uusi pino pystyyn.

Miten voit Sonjaemma? oletko sairaslomalla vai joko töissä? sairasloman pituudet käsittääkseni vaihtelee melkoisesti keskenmenon jälkeen. toivottavasti olosi on ok, eikä mitään ylimääräisiä kipuja.

omaa napaa sen verran että kp 16, rinnat vähän arat eli kuten tikutkin asian näytti niin ovis oli (tosi aikaisin mutta kuitenkin), eli ens viikon alusta voi sitten piinailla jos sikseen. ketäs meillä oli piinapenkillä tällä viikolla?

kovin pyryttää ja kelistä varoitellaan, eli autoilijat malttia!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain ovistikuissa oli että pitäisi testata aina suht samaan vuorokauden aikaan. viivoihin varmasti vaikuttaa virtsan vahvuus, aamupäivällä varmaan enemmän yön jäljiltä tujumpaa ja illalla sitten laimeempaa. jossain kai suositukset että testatako aamulla (ja eikös aconeissa joskus ollut että 2. pisusta aamulla, mutta sitä ei kyllä enää niissä lue). vaihtelee varmaan merkeittäin, mutta luulisin että kerta per päivä testaus riittää.

muistaisin joskus jonkun muunkin huomanneen finnien esiintymisen oviksen aikoihin, joten varmaan liittyy siihen.

no nyt se myöhästynyt klo 10 palaveeraus alkaa...

Vierailija
22/32 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, en tiedä siitä vahvuudesta, taitaa olla omaa jääräpäisyyttä ja ihan kiukulla vaan eteenpäin. Ja kyllä ne vahvatkin sortuu...eilen meinasi jo tulla taas itku, peruutin yhden auton kylkeen ja miehelle paasasin jo että mitä seuraavaksi tulipalo, potkut, tai joku sairausko iskee. Kyllä nyt koitellaan! Onneksi ei isot vahingot eli omaan autoon ei mitään kun vetokoukku osui mutta toiseen autoon tuli lommo oveen. Kaskohan mulla on mutta silti. Kai sitä on kuitenkin vielä niin sekaisin että on näköjään vaaraksi itselle ja muillekin tuolla liikenteessä.

Niin, menkkojahan tässä saa kuitenkin odotella vielä monta viikkoa. Eli ehtiihän tässä tätä plan B:tä vielä hiomaan. Ajattelin että soitan tai meilaan sinne diacoriin ja voidaan miettiä yhdessä vaihtoehdot. Henkisesti olisi niin paljon helpompaa jatkaa siellä mutta se 2000 ¿ on paljon rahaa. Lisäksi kun olen lukenut tuolta lapsettomien puolelta tylystä kohtelusta mitä monet tuntuvat saaneen niin sekin kallistaa vaakaa diacoriin. No, jos tulee tylyä kohtelua niin pitää sitten vaikka kehoittaa lääkäriä menemään " kuinka kohtaan potilaan" -kurssille ;).

Trattis, minä ole piilottanut sun kirveen joten et voi vielä suunnata sinne kaivolle päin...

Ja sitten taas töiden kimppuun, tulee taas kummallisia kysymyksiä ja ongelmia sieltä täältä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Aattelin kirjoittaa ennen kuin lähden töihin ja iltavuoroon, plaah tänään ei yhtään ole työmotivaatiota. Jotenkin on ollut niin kamalan raskaat 2vkoa, että haluaisi vain hautautua sänkyyn ja nukkua, mutta jonkunhan on se leipä hankittava pöytään. Grrr murinaa ...

Soonjaemma kiva kun olet kunnossa ja suunnittelet vauhdilla jatkoa. Milloin sinulla on kontrolli käynti ? Kumma juttu tuo info, mutta koita puhua järkeä siellä nkl:lla jos vaikka jättäisivät turhat tarinat sikseen ja aloittaisivat hoidot niin pian kuin mahdollista, ja onhan teillä plakkarissa plan b.

Täällä edetään kp3 voi hitsi kohta alkaa taas tikutus. Välillä tuntuu, että olen niin väsynnyt tähän touhuun mikä on kestänyt kesällä 2vuotta, etten enään jaksa, mutta sitten lukee muiden kirjoituksia, missä vauvaa on yritetty viisikin vuotta ilman tulosta ja edelleen yritetään, niin silloin alkaa omatunto kolkuttamaan -hyi emmi - Aina vain marisee ja valittaa :)

Dietti alkaa puremaan ja olo jo paljon kevyempi ja mukavampi, vaikka eihän tämä saastunut kroppa viidessä päivässä parane, uskon että joudun noudattamaan pitkä kaavan diettiä, eli muutaman kuukauden ajan. Mutta sehän jatkuu koko elämän ajan-jippii. Kauhea tunnustaa että olen oikea karkkimaani.

Oikein mukavaa torstaita kaikille kuumeilijoille ! Ja tetille onnea uuteen tikuttamiseen !!!

t.emmi

Vierailija
24/32 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käy vilkas mielipiteenvaihto, mikä on mukavaa...

Noista ovistikuista. Jossain vaiheessa perehdyin aiheeseen tarkemmin, joten hiukka tietoa on. Viivoja on helpompi verrata toisiinsa, jos tekee testin joka päivä samaan aikaan. Ekasta aamupissasta ei saisi kuitenkaan tehdä. Hormonin eritys alkaa ja loppuu melko äkkinäisesti, ja jos sitä on alkanut erittyä esim. iltayöstä, virtsarakko on aamuyöstä ehtinyt täyttyä ja hormonimäärä laimentua. Tikku ei sitten amulla näytäkään ovista, vaikka pitäisi. Väestöliiton ohje: testaus aamun toisesta pissasta.

Testeissäkin on minusta eroja: esim. Fertest näyttää monta päivää haaleaa testiviivaa, joka tummuu sitten pikkuhiljaa. Acon taas saattaa näyttää pelkkää tyhjää vaikka kuinka kauan, kunnes sitten jonain aamuna pamahtaa paksu tumma viiva ihan yhtäkkiä. Tykkään itse Aconista enemmän, minusta sitä on helpompi tulkita.

Oma napa: kp jotain, työstressiä, mistä johtuen unettomuutta. Tsombi-tyyppinen olo. -paide-

Vierailija
25/32 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minähän suoritin omalta osaltani jonninlaista empiiristä tutkimusta silloin kun tikuttelin inssejä varten. Minulla aconit näytti hailakkaa viivaa monta päivää kun clearblue taas ei näyttänyt kuin sitä yhtä viivaa. Clearbluella tuli sitten kerralla vahvat viivat, mutta mulla ne tuli niin että kun sain aamulla tosi vahvat viivat niin sinä tai seuraavana päivänä inssiin mennessä ovis oli jo tapahtunut. Kummallakaan, aconilla tai clearbluella sain parhaimmillaan tasavahvat viivat. Eli varmaan on sekin hieman henkilökohtaista miten lievästi/vahvasti lh-taso nousee. Inssiä varten kun piti olla tarkka niin luotin sitten noihin cleablueihin koska niissä mulla oli selvä ja varma tulos. Tosin en oli kyllä kalliita. Nyt jos alkaisin tikuttelemaan ilman hoitoja niin käyttäisin varmaan aconeita, vaikka niillä heikko viiva näkyy aika kauan.

Ai niin ja peesaan paidea: hyvä tikutella aina samaan aikaan vuorokaudesta ja ainakin minulla tuo aamun toinen pissa tuntui olevan paras. Joskus tein huvikseni testin sekä aamulla että illalla ja illalla oli selvästi heikompi viiva. Sitä LHta erittyy kai jotenkin sykäyksissä.

Jos nyt jaksatte vielä " kuunnella" tätä minun km:stä jauhamista: vaikka tuo lääkkeellinen tyhjennys pitäisi olla lempeämpi kohdulle niin vähän on jäänyt harmittamaan etten sittenkin päätynyt kaavintaan. Siinä olisi kuitenkin sitten ehkä selvinnyt syy km:lle. Nyt vaivaa se ettei tiedä miksi näin kävi. Jälkitarkastukseen käskivät mennä terveyskeskukseen, mutta siellä eivät kai ota kuin verkokeen. Ajattelin että menen sitten gynelle itse ja pyydän ultralla katsomaan että on varmasti tyhjä. Meillä on työsuhde-etuna yksi gynekäynti vuodessa joten voin käyttää sen sitten vaikka tähän.

Kävin hoitamassa vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiössäkin tuosta minun mokailusta parkkipaikalla. Että hävettää... itse olisin varmaan tosi kiukkuinen jos joku pösilö tuolla tavalla peruuttaisi kylkeen ja haukkuisin lyttyyn. Ja sitten itse törttöilen tuolla tavalla...joku on selvästi sitä mieltä että meikäläistä pitää nyt nöyryyttää kunnolla.

Vierailija
26/32 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta kaavinta/lääkkellinen tyhjennys; tuntuu kovasti riippuvan lääkäristä että kumpaa suosittelevat. itseäni ensimmäisellä kerralla kyllä nyppi, että kun ensin lääkäri toteaa että ei täällä mitään ole, menkää odottamaan hoitajan ohjeita, niin sitten kun hoitajalta kysyy että mikä on ero ja kumpi parempi, niin ei oikeastaan mitään vastausta saanut. mulle lääkäri sitten ehdotti, kun oli tivannut että kumpi, koska mistäs minä sitä voisin tietää kumpi on parempi, kun ei kokemusta silloin vielä ollut, niin suositteli kaavintaa kun viikkoja oli jo sen verran kasassa (10-11, tosin siis kasvu pysyhtynyt pari viikkoa aikasemmin).

mutta siis asiaan; käsittääkseni eipä niistä kaavintajätteistäkään (anteeksi ilmaisuni) mitään yleensä selviä, ei kai niitä kovin kummosesti tutkita. joten enpä usko että mitään informaatiota menetit.

ihmettelen etteivät antaneet sulle gyneaikaa jälkitarkastukseen, mulle se tuli niin kaavinnan kun luonnollisen km jälkeenkin. kannattaa ehdottomasti käydä tarkistamassa ettei mitään ole jäänyt, joka sitten voi saada tulehduksia sun muita huolia aikaan.

se on kuulkaa huomenna vihdoin perjantai...

Vierailija
27/32 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen menikin töissä ja koulunpenkillä:) Kiintoisaa keskustelua olette käyneet ovistikuista. Minähän olen ihan vihreä niiden kanssa. Jännää on aloittaa niiden kassa " leikkiminen" . Niin aamun toisesta pissasta siis pitäisi tehdä. Jos on aamuyöstä käynyt vessassa niin voiko sen tehdä sitten ns. aamupissasta? Tunnen itseni tosi tyhmäksi näiden tikkujen kanssa. Nyt siis kp7 ja kohta ilmeisesti pitäisi alkaa tikuttaa. Tiedä niiden hyötyä ainakaan meillä, mutta onhan kiva saada varmuus milloin noin suurinpiirtein ovis on, jos on. Jännittää jo etukäteen, osaankohan oikein käyttää:)

Hyvä tytöt suklaasta pidättäytymisen vuoksi. Minä olen ollut koko tammikuun ilman suklaata (kuinka ihanaa se on, varsinkin menkkojen aikaan) Kaupassa olen ihan kokeeksi kävellyt suklaahyllyjen ohi ja arvatkaa oisko tehny mieli suklaata:) No ois, mutta niin vain olen jättänyt ostamatta. Painoa on pudonnut sellainen pari kiloa ja nyt sitten jämähti paikalleen mutta odotan että se taas tästä.

Siis taistellen sotaan (hirveä ilmaus kun ei sotaa toivo) näine kaikkine konsteineen (tikuin ja painon pudotuksen). Sonjaemmallekkin vain tsemppiä suunnitelmiin (itsekkin kävisin varmaan naikkarilla ja myös yksityisellä). Ei varmaan ole helppoa miettiä mitenkä sitä tästä kun haluaisi mahdollisimman nopeasti toimintaa ja tietysti tuloksia myös.

Illan jatkoja koko meidän köörille

Vierailija
28/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistikuista vielä tetille: mä siellä Väestöliitossa aikanaan kysyin, että jos aamuneljältä pissalla, niin voinko sitten kuudelta herätessä tehdä testin, johon hoitsu vastasi, että kyllä.

Sonjaemma, älä sitä parkkipaikkakolaria sure! Muistelen jotaihn tutkimusta, että miehet ajaa moottoritiellä kovaa toistensa perään ja ulos tieltä ja ruumiita tulee. Naiset tunaroi pikkkuisen parkkipaikalla, mutta siinä ei ainakaan kukaan kuole eikä yleensä loukkaannukaan. Nimimerkillä " Naarmuja autonkyljessä on..."

Vielä tää päivä pitäisi pikistää ja sitten viikonloppu. Siihen sisältyy vieraita sunnuntaina ja oviksen toivoskelua... -paide-

Vierailija
29/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tikuttelu-asia käy nyt niin mielenkiintoisena että on ihan pakko jatkaa. Minähän tutkin itseäni nyt toista kuukautta, siis tikkujen kanssa, kyllä on jännää miten löytää itsestään ihan uusia asioita. Olo lähentelee varmaan samaa luokkaa kuin pikkutytöllä lelukaupassa. Minä siis tikuttelin eilen ruokatunnin aikaan ja sain melkein yhtä vahvat viivat ja illalla taas seitsemän aikaan yhtä vahvat viivat. Illalla olikin sitten maha taas " turpean oloinen" ja nippaili vasemmalle puolelle aivan niin kuin edellisessä kierrossa, tosin silloin oikealle puolelle. Olen pitänyt tätä " teoreettista tilastoani" näiden muutaman viime kierron aikana, johon olen merkannut limatuntemukset, voi jyäk, mikä sanavalinta, ja tulin illalla siihen tutkielman lopputulokseen että ovis voisi olla tänä iltana. Kuinkahan paljon vikaan mennään tässä kuussa.

Älä sinä sonjaemma murehdi tuollaisia pikku kolhuja. Ainahan ne harmittaa mutta noita sattuu tekevälle eli ajajalle.

Tetille onnea tikutukseen. Ainakin minulla ne auttoi tuonne korvien väliin, tiedänpähän suurinpiirtein ajankohdan milloin kannattaa yrittää, varsinkin kun tuo kierto yleensä on mitä sattuu.

On se jatkettava että pääsee viettämään ansaittua viikonloppua. Toivottavasti nyt pääsee pakkasten jälkeen jo hiihtämään, eikä keli mene liian lämpimäksi.

Vierailija
30/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät perjantaihuomenet kaikille!

testeistä vielä; itse tein ne aamun ekasta, mutta melkein aina kyllä käynyt silloin yöllä vessassa. ennen niissä tosiaan luki että toisesta, mutta nyt ei enää.

taitaa olla lumen luonti kaivolle kuitenkin edessä.... rintojen arkuus selvästi häviämässä. no, kaiken varalta pidän luget loppuun (tämän mun miniannostuksen 1 tabl 15.-24. kp) ja testaan sitten ens ke.

näin kyllä unta että olin menossa johonkin isoon taidenäyttelyyn, jossa ovella tarkastettiin sellasella turvasauvalla, joku röntgen tms. ja vartija sanoi että kohtu supistelee, tiesitkö että olet raskaana. sanoin että ei kai se vielä voi näkyä näin aikasessa. ja sitten kun heräsin oli kamala pissahätä... että kaikenmoista.

Vierailija
31/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tetille onnittelut painonpudotuksesta ja sitkeydestä suklaattomassa elämässä...niinhän se taitaa yleensä olla että ensin paino saattaa tippua muutaman kilon nopeastikin, sitten ehkä pysähtyy hetkeksi, ja sitten lähtee taas tippumaan ehkä hitaammin.

Minä muuten ihmettelin hieman tuota että mullekin suositteltiin lääkkeellistä tyhjennystä vaikka viikkoja oli niinkin paljon kasassa. Tässä kun olen vähän viikon aikana surffannut ja yrittänyt hakea tietoa niin olen ymmärtänyt että varhaisessa vaiheessa lääkkeellistä suositellaan mutta oliko se jos on yli 10 vkoa niin yleensä kaavitaan. kaipa tuo on sitten niin lääkärikohtaistakin. Tänään aamulla oli taas ihan menkkamaista jomotusta vatsassa, ei siis mitään varsinaisia kipuja, vuoto ollut aika niukkaa. Taidan mennä parin viikon päästä sinne ultrattavaksi yksityiselle ja sitten käyn erikseen vielä veritestin joskus 4 viikon päästä.

Kummallinen olo, ilmeisesti kroppa on jo palautunut sen verran kun alkaa tuntua epätodelliselta koko raskaus. Että ihan kuin olisi ollut vain unta tai jotain. Painoa on tippunut viikossa pari kiloa, toisaalta valitettavasti, noin kilon verran oli varmaan ihan raskautta ja toinen kilo sitten ollut nestettä ja mennyt tässä tuskaillessa. Kaipa se hormonitaso oli sitten jo alkanut laskemaan kun sikiö oli jo ollut kuolleena jonkin aikaa.

Meillä ei ole vielä viikonlopulle erityisiä suunnitelmia, paitsi että menen kaffelle kaverin luokse. Kaipa sitä pitäisi taas alkaa energiaa suunnata noihin kodin remontointi- ja sisustuspuuhiin...Me reppanat kun ei ole vieläkään saatu makuuhuoneita tapetoitua vaikka tulee vuosi täyteen siitä kun muutettiin.

Vierailija
32/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin ihmiset näyttää karkaavan viikonlopun viettoon. No, voipahan pikaisesti palstailla ennen kotiin lähtöä. Koneen taidan kaapata mukaan mutta täytyy taas yrittää olla avaamatta viikonloppuna...

On tämä elämä yhtä päivien laskemista. Ensin laski kiertopäiviä, piinapäiviä, sitten raskauspäiviä ja nyt laskee päiviä km jälkeen (eli odottelee menkkoja). Maha on ollut kumman täysi ja turpean oloinen koko iltapäivän. Vähän niin kuin joskus kun ovis tapahtuu. Mutta eihän nyt voi olla ovis kun on vasta 8 päivää tyhjennyksen käynnistyksesta? Ehkä tuo päivällä syöty pulla ei vain sopinut vatsalle (joo, tunnustan, oli tarjolla pullaa ja söin). Ehkä pitäisi alkaa kuitenkin tilailemaan noita aconeita. Voisi tarkkailla tuota raskaushormonin laskemistakin.

kaipa tästä pitäisi alkaa kampeamaan tuonne perjantaruuhkaan. Töitä kyllä piisaisi mutta ei oikein näin perjantaina...

Oikein hyvää viikonloppua, kuhinaa peiton alle niillä joilla on sellaiseen mahdollisuus ja peukutukset piinaajille. Minä kyllä koitin se kirveen pistää niin hyvään jemmaan ettei trattis sitä löydä... =)