Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

O-O-O Marrasten uusi viikko! O-O-O

23.01.2006 |

En ainakaan löytänyt vielä pinoa...

Mitäs teille kuuluu?

Meillä vieteltiin eilen " nimiäisiä" . Olikin oikein hauskaa! Tykkään hirveesti leipoa, joten oli kiva tehdä kakkua ja piirakkaa ja vielä keksejäkin :) Virkisti kummasti oloa pakkasviikon jälkeen, joka olikin aika hiljainen (siis sosiaalisesti). Keksin vasta eilen lykätä vauvelin autotalliin nukkumaan vaunuissa - ja tepsi! Yöuniksi tuntuu vakiintuneen 5+3+2h, ja nukahtaminen iltaunille on rauhoittunut. Näin jos jatkuu, niin mukavasti mennään!

Ystäväni sai viime viikolla vauvan, ja voi että, kun oli pieni! Oma pian tasan 2kk vanha poitsukka tuntuu oikein vonkaleelta!

Joko teidän vauvat hymyilevät kovasti?

Se on kuulkaa tammikuu kohta ohi, helmikuu hujahtaa " hetkessä" ja sitten ollaan jo kevään puolella! Vielä kuitenkin lumisateisin terveisiä kaikille! Jaksamista kaikille!

Näätä77 & poitsu lähes 2kk

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva käy yöunille n. 20.00 maissa ja herää yhden kerran syömään n. 03.00 maissa. Olen tosi onnellinen vauvasta ja esikoisen pahin uhmakin näyttää olevan ohi. Tosin joskus ahdistaa, kun olis niin paljon hommia, mitä pitäisi tehdä ja kun yrittää pitää huushollia jotakuinkin siistinä. Yritän olla ottamatta stressiä.

meillä 2 kk synttärit 30.11.

Tuntuu, että päivät menee tosi nopeesti. Päikkäreitä ei juuri kerkiä nukkua, vaikka haluaisinkin.

Vierailija
2/85 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin oli edelliset pinot hiljaisia ja kun lähdimme isomummolaan maanantaina, en ajatellutkaan että tämä pino kasvaa näinkin paljon!!:)

Meillä on rytmi pysynyt pakkasista huolimatta samana, nukuttiin viilennetyssä kylpyhuoneessa vaunun kopassa päikkärit. Saas nähdä miten vaikuttaa kotiutuminen kun oltiin tosiaan 4pvää Savossa isomummon luona.

Meillä iltaisin ei riitä enää tissit, nannia on annettu lisäksi reilut 100ml.

Pakko myöntää että " lievä" vauvakuume on nostanut päätään ja olemme puhuneet miehen kanssa alustavasti että jos söisin pillereitä tuonne marraskuulle ja sit saisi tärpätä uudestaan.

Miehen osallistumisesta joudun myös ylistämään meidän isäntää, sillä kaikkea tekee paitsi imettää:) ja tuntuu että välillä hän keksii ne parhaat niksit jos tyttö kitisee ja hermot hänellä on kuin rautaa...

Mutta nyt täytyy jatkaa tuon Lostin katsomista kun tyttökin nukahti jo puoli tuntia sitten!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saatte vauvanne nukkumaan jo 20 aikoihin. Meillä ukko nimittäin kukkuu kaikista yrittämisistä huolimatta vähintään 23 asti.

(huomatkaa paljonko kello on jo ja ukko senkuin kukkuu ja naureskelee virkeänä)

Toukkis73:

Päätin mennä vkon loppuna mummola reissulla ostamaan suosittelemasi Emman pumpun. Toivotaan että homma alkaisi pelittämään ja tissimaitoa tulisi. Alkaa tuota korviketta menemään jo niin paljon.Olisi kiva jos ukko huolisi tissiä mutta ei..

Meilläkin on välillä mennyt noi " rytmit" (ukolla tuntuu aina välillä olevan rytmi mutta sitten taas mennään) sekasin reissujen jälkeen. Tuntuu että täytyy vähän taas tutustua uuteen paikkaan (kotiin) ja siksi huonosti nukutaan. Ensimmäisen yön jälkeen yleensä on taas rauhallista.

Yrittäkää nyt puhua munkin miehelle järkeä tuon vauvakuumeen kanssa ;) Meillä myös toinen lapsi, KIITOS :D

Kuten aiemmin olen todennut- kakkonen saa odottaa.

En tiiä mikä tuota meijän pojua vaivannu. Pari viime päivää on ollut kamalan itkuisia. Viime yökin meni heräillessä. Poju ei onneksi kunnolla herännyt mutta äiti heräsi.

Päiväkin on ollut kamalan rikkonainen, toivotaan ettei poju ole tulossa kipeäksi! Lämpöä ei ainakaan ollut.

Ettei vaan hampaita tekis? Muutaman lapsosella oli jo hampaita?

Mitenkäs lapsi on oireillut ennen hampaiden puhkeamista?

NOOh, kirjoitellaan viikonloppuna, tai viimeistään maanantaina. Viikonlopuksi mummolaan kyläilemään.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Terkuin, 10kaks ja Jere

Vierailija
4/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maksanut muuten kuinka paljon nuo teidän kestovaipat?

Mistä saitte tietoa vaipoista? Entä mistä ostitte vaipat?

Mitä olette tehneet itse, vai saako kaiken valmiina?

Terveisi kestoilu asiaa miettivä 10kaks (joka ei ole käsityö ihminen kovinkaan paljon)

Vierailija
5/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallan mainiota & kivaa! :)

Pakko vielä kirjoitella itsekin. Ekaksi huonot uutiset (mielenpurkausta...). Eilen oli jälkitarkastus. Muuten kaikki ok, mutta verenpaine huitelee korkealla (155/100). Eipä ole ennen ollut mitään ongelmia. Koko raskausajankin oli tosi hyvät. Meillä on kyllä suvussa verenpainetautia, ja joudunkin nyt vappuun saakka seurailemaan. Tuli vaan aikas kamala olo itelle. Alle kolmikymppisenäkö sitä joutuu jo lääkkeille loppuelämäkseen? Nyt pitäisi pudottaa loput raskaudesta jääneet (n. 5kg) pois. Samantien sais kyllä lähteä 10kg. Vähän pelottaa, miten itsekuri riittää...

Nojuu, se siitä itsesurkeudesta.

Meillä oli eilen IHME ilta nukahtamisen suhteen! Menimme nimittäin iltatisulle ENNEN kuin herra kerkesi sanoa " ääääääyhyyyy" . Siinäpä sitten imaisi tisun tyhjäksi, irrotti otteensa ja nukahti. Havahtui hetken kuluttua, työnsin TUTIN suuhun ja nukahti. Havahtui vielä puolen tunnin kuluttua, itki hiukan. Laitoin toiselle kyljelle ja valmistauduin olemaan seuraavan tunnin nahkatuttina... Mutta poju päästikin vähän ilmoja, ja nukahti. Siis EKA KERTA, kun EI NUKAHTANUT TISSILLE (siis tissi suussa)! Ohhoh. Nyt täytyy testata, pääsenkö " tissitakiaisesta" näin eroon!

Joku kyseli syöttöväleistä. Meillä syödään päivisin noin 2-2,5h välein aika luonnostaan. Tähän neuvolassakin kannustettiin, että pidentää välejä. Päivisin syödään ensin toista, röyhtäytys, ja sitten toista, jos maistuu. Öisin syödään vain yksi tissi kerrallaan.

Kestovaipoista: ostin omamme (18kpl harsoja, 3 kpl villahousuja ja 6 kpl flannelisia lisäimuja) Ruskovillasta. Rahaa upposi noin 130 egeä. Mukana oli myös pesuaine ja sappisaippua sekä riisipaperirulla. Meillä osakestoillaan; 1-2 vaippaa päivässä. Mutta vähentää sekin 365-700 vaippaa vuodessa! Olen ollut näihin tyytyväinen. Villahousut hengittävät kivasti.

Meillä mies osallistuu kyllä aina vauvanhoitoon, jos vain on kotona. Tekee välillä 8-20 päiviä... Yrittäjä. Välillä ehtii olla kotonakin. Yöt on kyllä mun " harteilla" . No, poju syö noin klo 04 ja seuraavaksi 07, joten eipä siinä paljon ole hoitamista! Eri asia olisi, jos tuttipulloa annettais. Sitten sais mies kyllä nousta ja lämmitellä myös. Tosin itse herään kyllä pieneenkin ähinään, mies ei. :)

Nyt meillä torkutaan kantoliinassa. Taidamme lähteä pian pienelle kauppakierrokselle. Tahtoo pojulle uusia vaatteita (ja ajatukset plussan puolelle)!

Oletteko jo olleet yksinänne paljon liikenteessä? Itse lähden huomenna kavereiden kanssa syömään alkuillasta. Ihan kiva, olen käynyt vain kampaajalla ja pari muuta pientä menoa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Näätä77 & Santeri

(Turun seutu)

Vierailija
6/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kuulumisia on ihana käydä aina lukemassa. Alkuviikosta ajattelin, että hukkuu koko pino taas perjantaihin mennessä! Onneks ei.

Meillä oli joku rytmi kaks viikkoa, alko sekoamaan pakkasilla. Eli kymmeneen mennessä illalla nukkumaan pari herätystä yöllä ja sitten seittemän ja puol ysin välillä aamulla ylös. Pikkutirsut ja sitten kahentoista pintaan ulos päikkäreille. Nyt viime yö oli hulluin taas vähään aikaan. Oli pirteimmillään ysin jälkeen illalla (kun yökkäri oli vaihdettu päälle), niin siis oli tosi väsyneen oloinen päivällä. Jokelteli leluilleen vielä yhentoista aikaan. Puol kakstoista kampesin tytön sänkyyn ja sitten nukahti tissille joskus varmaan yhteen mennessä... en katsonut enää kelloa, sekun tuntuu öiseen aikaan noita mun hermoja kiristävän. Heräs ennen kuutta syömään, ja sen jälkeen pirteenä puolisen tuntia jokelteli ja taas tisulle, nukahti ja nukku puol ysiin söi ja heräsi hetkeksi. Puol kymmeneltä uuvahti sänkyyn nukkumaan (halus taas tissiä ja nukahti siihen heti) ja siellä nyt koisii. Tavallisesti tähän aikaan on pirteimmillään aamupäivästä... Että sanonpa että voi rähmä! Mihinkähän neiti nyt rytminsä kääntää. Meni varmaan jo tollon puol kymmeneltä pitkille päikkäreille. Enpäs raaskinut ulos paiskata nukkumaan noin aikasin. Minäkun oletin että on jo oppinut rytminsä kun niin hyvin nukku hetken aikaa. No, tämä on tätä vauva-arkea kait.

Tulihan valitus.

Kovasti odotan jo 3kk neuvolaa joka on 6.2. saa nähä kuinka paljon on neiti kasvanut. Tuntuu ainakin jo siltä, että on yli 60cm pitkä kun ton kokoset vaatteet rupee olemaan aika naftit.

Mutta nyt ihmettelemään mitä tekis, kun tyttö koisaa tähän aikaan!

Hertta ja Anni sunnuntaina 12 vkoa

Vierailija
7/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä :)

Näätä77:

Onkos niitä kestoja helppo käyttää? Pitääkö hyvin löysät kakat?

Meijän ukolla nimittäin tuntuu välillä tulevan yli kertiksistäkin.

Vaivaa ei tuota (jos päädyn kestoja hankkimaan) pyykinpesu mutta jos on työlästä pukea päälle. Tai jos tarttee sorminäppäryyttä niin ei onnistu ;)

Täytyy varman surffailla internetin ihmeelliseen maailmaan tutustumaa kestoihin.

Pitäiskö meijän aloittaa ryhmätsemppi " näin katoavat raskauskilot" ?

Itelläkin pitäis tuota painoa pudottaa 15kg vähintään.

Ei lähtöpaino nimittäin ollut kovin imarteleva sekään.

Mulla oli ihan ok verenpaineet mutta vähän koholla.

Ja täytyy sitä kakkostyypin diabetestakin varoa! Sain raskausajan harmiksi sen diabeteksen. Nyt on sitten 50% suurempi mahdollisuus saada kakkostyyppinen diabetes.

Tutti on kyllä ihme kapistus :)

Pojalla on todella suuri imemisen tarve. Syömisen aikana tulee sellaisia ihme ravareita (pullolla) Sitten hoksaa että jaahas, ei ole enää nälkä ja laittaa tutin suuhun, se oli siinä.

Sitten ollaan tyytyväisiä ja saattaa silmätkin alkaa lurpsumaan. Yöllä sama juttu, tutti rauhoittaa kummasti.

Kannattaa siis jatkaa kokeiluja!

Hertta05:

Meillä menee aina välillä rytmi ja unet sekaisin.

Onneksi ne on palautunut suunnilleen uomiinsa hyvin nopsaan!

Yksi yö saattaa viikossa olla huono ja sitten kyllä ottaa päähän tosissaan. Juuri samanlaista touhuilua on meillä kuin teilläkin.

--

Nyt täytyy vähän perua " haukkumisiani" .

Tällä viikolla iltaisin olen ollut onnesta soikeana!

Mies on hoidellut poikaa ja olen itse saanut vähän omaa aikaa täällä.

Huomaa, olen nimittäin ahkerasti käynyt täällä ;)

Kakkapyllytkin on ihan omaehtoisesti pessyt, aiemmin kakkapyllyt tuotiin minulle..

Dignosoin eilen miehellekin miksi vauvakuume iskee nyt.

Kuukausi sitten olin ihan varma että ei kiitos. Nyt sitten.. oih toinen lapsi olisi niin mukava!

Noh, miksi vauvakuume sitten iskee nyt.

Vauva ei ole enää niin pieni, oppii jo uusia asioita ja ihan pieni ihminen ei enää ole. Sitä alkaa haikailemaan siitä niin kivasta mahasta

(okei, myönnetään mahani oli kamala koska oli NIIIIN suuri).

ja kaiken päälle siitä niin ihanan pienestä vastasyntyneestä.

Nämä siis minulla tuntuu olevan syyt. Aika hassua silti että kuinka voi jo nyt haaveilla toisesta vauvasta :)

Lähden tästä surffailemaan,

hauskaa viikonloppua kaikille!

10kaks ja Jere 2kk 1pvä (niin ne vaan kasvaa)

Ai juu, eilen isukki söi lakua ja poika katteli innoissaan.

Isi siinä laitto yhden lakun leikillään, että haluatkos?

Vähän aikaa poika katteli ja sitten nuolaisi lakua.

Kyllä meillä nauru pääsi, pojankin hymy kun levisi melkein korviin!

Ja kokeili onko siinä vielä jotain lisää, kieli lipoi muutaman kerran vielä.

Vierailija
8/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanokaa kun kyllästytte :D

Lueskelin tuossa lokalahjojen kasvupinoa niin tuli tämmöinen mieleeni:

Paljonkos teillä muilla on ollut sairaalasta lähtöpaino?

Meidän ukko s.5160g ja LP: 4820g

(tässä ehtinyt jo kevyemmästä ajasta nousemaan paino)

Vierailija
9/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kaks: Kestot on helppoja käyttää jos valitsee jonkun valmiimman systeemin kuin harsot. Ne on aika työläitä taitella varsinkin alkuun. Muotoonommeltu sisävaippa, kuten esim. froteinen Snappi, on tosi helppo ja nopea pukea päälle. Kuoria sitten mieltymysten mukaan, joko villaa tai PUL:ia. Meillä mies laittaa aina kestot kun vaipan vaihtaa!

Meillä oli poika syntyessään 3995g ja kotiin lähtiessä 3810g, joten ei suurta laskua. Nyt siis jo 5,8kg =)

Tällä viikolla on metsästetty rytmiä takaisin, ja kun sitkeästi vien pojan ulos samaan aikaan päivästä, alkaa entinen rytmi palata. Kun maanantaina käytiin yrittämässä päiväunia neljä kertaa ja tuloksena oli vaivaiset 1-2h unta, nyt sitten nukkuu 4h + 3h. Ihanaa kun nukkuu suurimman osan päivästä, saa viimein omaakin aikaa touhuilla kotona mitä haluaa! =) Illan nukutussessiot kestää entiseen malliin kolmisen tuntia, yöt on nukkunut kahdella syötöllä paitsi viime yönä, jolloin söi jostain kumman syystä viis kertaa... Meinas pikkusen verran väsyttää aamulla!

Vierailija
10/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy ihan ajan kanssa aloittaa tutustuminen noihin kestoihin.

Siinähän taitaa ajan kanssa säästää rahaakin.

Suositelkaapa hyvää ja halpaa itkuhälytintä.

Keksin tässä että semmonenkin täytyis ostaa :)

On nimittäin raivostuttavaa kun oman mielenrauhan takia tarttee juosta ulkona koko ajan.

Vaikkakin pidän ulko-oven auki, että kuulen. Juuh, on mulla kyllä väliovi kiinn :)

Vierailija
11/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa taas hetken joudan kirjottelemaan. en ehtinyt/jaksanut nyt kyllä koko pinoa lukea, on niin kiitettävästi tullut kirjoituksia, mutta nopeasti selailin.

10kaks: en muista mistä päin olit, itse täällä helsingissä ja mietin kans noita kestovaippoja. mä sain täällä hirmu hyvää opastusta ruohonjuuri-kaupasta, ostin sit jotakin sieltä kokeiltavaksikin, en oo tosin vielä testaillut =D

meillä oli tänään kaksivuotisneuvola. pojalla ikää 2kk ja 9 pv. hyvin kasvaa... tänään 63,5 cm ja 7540 g muistaakseni. äippä tarvis vähän lisää hauiksia tai jotain... =D

meillä on kans alettu kovasti juttelemaan, ja hymyilemään. voi että noi vauvan hymyt menee kyllä suoraan jonnekin sydämeen. Ihania!! samoin vauva laittaa nyrkkiä koko ajan suuhun ja kuuluu kova maiskutus ja nassutus. tuttikin kelpaa meitin vauvalle.

ai niin onhan tuolla vauvalla jo nimikin, viime sunnuntaina oli ristiäiset. tulee vaan vieläkin sanottua monesti vaaviksi vain :) pojasta tuli Otso Vili Johannes. Aika touhu päivä oli kyllä, ja vähän jännitystä ilmassa. miehen ja mun suku tapas suurinosa ensimmäistä kertaa toisiaan. samoin mun eronneet vanhemmat noin 8 vuotta sit viimeksi nähneet, mut onneks tulivat toimeen ja ilmapiiri oli ihan hyvä.

meillä mä kans heräilen yöt, vauva menee nukkumaan aika myöhään joskus klo 23-02 ja mies joutuu kuitenkin aamulla töihin. mä koitan sit aamusta saada torkuttua vähän pitempään. illalla mies suht kivasti osallistuu vauvanhoitoon, joskus vähän muistutan sitä et " pitäis varmaan noi vaipat vaihtaa..." jos se istuu täällä tietokoneella pitempään tms. hoidan kyllä itsekin illalla, et molemmat sekä että...

tulikohan kovin sekavaa höpötystä...no mut, oikein aurinkoista viikonloppua!

gerda ja otso

Vierailija
12/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerda79:

Missäs päin Hesaa tuo liike on? Liikun aika paljon siellä pääkaupunki seudulla, vaikka asustelen nykyisten täällä Riihimäellä.

Niin, ei teijän ukko muuten kahtavuotta taida vielä olla?

Vai onkos teillä esikoinen? Kunhan vähän vain ihmettelin :)

Vierailija
13/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas loppu. Kärsin unenpuutteesta ja unettomuudesta.

Muutama yö sitten valvoin vielä puol neljä, kun ei vaan pystynyt nukkumaan. Ja sitten tietysti kun itsellä uni silmässä niin vauva levoton.

Mistä apua kun meijän 2,5 kk tyttö siis heräilee alle kahden tunnin välein????????????. Yksi 2-4 tunnin pätkä yössä on, mutta muuten juoksuttaa mua 5-7 krt yössä. Ja yöuni ei meillä kestä kuin 8-9 tuntia. Päikkärit sitten 3 + 1.

Sain ehdotuksen, että antaisin kiinteitä, tyttö kasvaa hyvin, pari viikkoa sitten 5330g ja 57,3, nyt varmasti liki 6 kg. Onko siinä kiinteiden antamisessa kuitenkaan järkeä kun multa tulee hyvää rasvaista maitoa mielestäni riittävästi??Eli erittäin harvoin tuntuu sille että rinnat olisi tyhjät, ja läheskään aina tyttö ei jaksa molempia rintoja. Öisin varsinkaan ei mene kuin toinen, siitäkin hätänen 2-3 min ja sitten ottaa taas unta. Neuvokaa pliis.

Joku voisi sanoa, että jos sillä on kiinteän imun kausi, mutta kun tätä on jatkunut jo 1,5 kk oikeastaan. Ja yhden käden sormilla voin laskea ne yöt kun ollaan kahdella syötöllä menty.

Nyt sitten päivällä olen

a) väsynyt

b) erittäin huonotuulinen

c) kiukusta kärsii esikoinen eniten

d) esikoinen tulee kiukkuiseksi

Ja oravanpyörä on valmis....

Loppuisiko tämä joskus?

Tai kyllähän se joskus loppuu, mutta milloin? Tuntuu että itse ei jaksa enää kauaa tällaista, eikä tämä ole kaukana enää masennuksesta tämä touhu. Sitten päivällä kun pikkuinen nukkuu, koetan ulkoilla isomman kanssa ja tehdä kotihommat. Omaa aikaa ei siis ole, paitsi iltaisin kun yksinkertaisesti lähden kauppaan tai koiran kanssa lenkille, ja jätän muut kotiin. Vali, vali siis. On vain niin paha mieli kun esikoinen on huoneessaan ovi kiinni murjottamassa, kun taas hänen kanssa otin yhteen.

Hyvää viikonloppua kuitenkin muille!

Onneksi sentään sää sallii ulkoilut ja kohti kevättä ollaan menossa.

Vierailija
14/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkät teillä on yösyöttövälit? Teillä taidetaan mennä kokonaan tissillä? Olen tässä puhunu useamman lapsen äidin kanssa yöheräilystä.

Hän sanoi että yöt menivät sen jälkeen hyvin, kun antoi lisämaitoa.

Tuttelia, Nania tms.

Tissimaito on kuulema helpommin sulavaa- vauvan ruuansulatus kestää sen paremmin.

En tiedä, itse saattaisin kokeilla lisämaito yöksi?

Eikai siitä haittaakaan ole, mutta kannattaa (jos kokeilee) niin Nania.

Kuulema parempaa kuin Tutteli, joka meillä käytössä.

Tutteli laittoi kakan tiukaksi.

Mutta jos lisämaitoa sekoittaisi äidinmaitoon, niin ei olisi niin tuhtia tavaraa?

Vierailija
15/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnii, nyt on sitten vaunuiltu tälle päivää. Neiti heräsi yheltätoista ja puol yks sain sen uudelleen unille ulos. Tai siis vein ja läksin vaunulenkille. Heräsi heti kun tulin kotia, mutta heijaamalla nukahti onneks uudelleen. Jos nyt nukkus ne normaalit 3-4h niin vois rytmikin takas löytyä joskus... Samoin ajattelin kuin kittykatti, että sitkeesti vaan samaan aikaan päikkäreille niin kyllä se siitä.

Kotitöistä piti kommentoida. Meillä viikkosiivous tehdään yhdessä, muuten saan tehdä kyllä kaikki kotityöt. Neitin hoitoon mies osallistuu vaihtelevalla menestyksellä. Jos väsyttää tai telkkarista tulee uutiset tai muuta mielenkiintoista, niin saattaapi sylissä pitää, mutta ei vahingossakaan viihdytä. Eilen jopa vaihtoi illalla vaipan. Yöheräämiset hoidan minä, on kätevämpää niin mies ei yleensä pieneen (eikä välttämättä isoonkaan) itkuun herää. Pahoina öinä kyllä osallistuu myös neitin rauhoittamiseen/nukutamiseen.

Vauvakuumeesta. Keskiviikkoon asti vauvakuume ihan vähän nosti päätään siten että ajatuksena oli alle kaks vuotta ikäeroa neidin ja pikkukakkosen välille. Keskiviikkona mun vanha kaveri kävi kylässä (ei olla nähty vuosiin) ja se odottaa esikoistaan kesällä syntyväksi. Tuli suunnaton ikävä sitä raskausaikaa. Niitä ihania pikku potkuja mahassa... Onneks mies on samoilla linjoilla että se kakkonen saa tulla kun on tullakseen.

Hertta ja Anni 2kk ja 21 pv

Vierailija
16/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi yösyöttövälin pitenemiseen ja tiheään heräilyyn vieressä nukkuminen. Itse ei paljoa tarvi silmiään raottaa kun tissiä antaa, eikä tyttökään kokonaan herää syömään niin nukkuu hyvin. On pirteämpi. Tosin muutama yö meillä meni harjotellessä, kun minusta meinasi tulla nahkatutti maidonhajuineen, mutta varovasti tissi pois suusta kun imeminen loppui.

Unettomuus kannattaa ottaa puheeks vaikka neuvolassa tai käyt vaikka lääkärissä. Luulisin että jotain sellaisia nukahtamislääkkeitä on mitä imettävätkin voivan käyttää... ihan vain pahojen päivien varuiks. Nehän käsittääkseni auttavat nukahtamaan, mutta kuitenkin sitten vauvan itkuun herää.

Hyvät viikonloput ja oikein paljon voimia ja jaksamista sinulle!

Hertta

Vierailija
17/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo kaksikuukautisneuvola piti sanomani, ei kaksvuotis!! hih :) mitkäs muuten teidän " pikkuisen" viimeisimmät mitat on?

se ruohonjuuri-kauppa on eduskuntataloa vastapäätä vr:n makasiineilla. semmoisia punaisia matalia ja pitkiä rakennuksia. eli ihan keskustan tuntumassa. mulle ainakin myyjä kertoi tosi hyvin ja paljon tietoa kestovaipoista kun kysyin, ja sanoin että ne on mulle ihan vieraita. käy ihmeessä kattoos jos oot täälläpäin käymässä.

niillä on nettisivutkin www.ruohonjuuri.fi

Vierailija
18/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10KAKS:Eli jos ottaisi tuttipullon niin olisin varmaan luopunut koko imetyksestä.

Eino ei sentään, mutta jostain syystä musta tuntuu että pullolapset nukkuu paljon paremmin. Ei kelpaa muuten tuttikaan. On kokeiltu pulloista Aventia ja Ainua, tuteista Ainun, Mamin ja Nukin sekä silikoni että luonnonkumista.

Ja millä tolle vauvalle mitään syöttää, kun se on joko niin väsynyt että nukkuu rinnalla tai sitten niin ylensyönyt että oksentaa loput olkapäälle.

Täytyy varmaan sinnikkäästi opetaa vaan tota pulloa, jotta joskus saisi itsekin levättyä. Anteeksi nyt että olen niin maassa. Lähinnä just harmittaa ton ison siskon puolesta. Aikuinen nainen tappelee 4 v lapsen kanssa. Kyllähän se kuulostaa lapselliselta käytökseltä, mutta minkäs luonteelleen tekee...

Mulla on kaapissa Tutteli plus-merkkistä korviketta. Eikö se ole hyvää?

Voinhan mä sitä NAN:iakin kokeilla.

Esikoinen söi korviketta lisämaitona 3kk alkaen ja sille kelpasi vain BabySemp tai joku sen niminen.

Normivauvahan mulla kuitenkin on. Toi yöpomppiminen on kuitenkin kauheeta.

HERTTA05: Tietätkö kuulostan ehkä kauheelta mut en mä voi vauvaa viereen ottaa. MUlta tulee niin kaueesti maitoa että joudun öisin nostaa vauvan aina välillä olkapäälle " hengittelemään" , joten makuusyöttö ei ole meijän juttu ollenkaan. Ja sit kauheet sanoo, mutta äijä kuorsaa niin kauheesti, että ihan siksi olen siirtänyt koko vauvan omaan huoneeseen nukkumaan. Tuntuu olevan aika herkkäuninen ja isäntä kuorsaa niin kauheesti että sekin on osasyy mun omaan unettomuuteen.

No meen taas. Kauheeta kun sitä on niin sippi, että roikkuu päivät täällä eikä osaa edes pieniä hetkiä levätä, hih.

Vierailija
19/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kaks: käytän harsojen kanssa riisipaperia, johon kakka yleensä suht hyvin " osuu" . Se vaan pyttyyn, harso ämpäriin ja valmis. Eli meillä ainakin pitää kakatkin ihan hyvin, vaikka sitä tavaraa tuleekin ihan kivasti nykyjään. Eivätkä harsot ole ollenkaan vaikeita tai työläitä taitella! Se on yks viuhvauh, kun ovat vaippana. Olen harkinnut myös jotain kuorivaippoja, mutta mietin, jäävätkö nopeasti pieniksi ja toisaalta, villahousut ovat niin hengittävät ja hyvät iholle. Ja pienenpienille kiveksille, jotka eivät hiostu ainakaan liikaa!

Kannattaa käydä www.kestovaippainfo.fi ja www.kestovaippayhdistys.fi. Tuolta yhdistykseltä voi tilata kestovaippalehden, muistaakseni 4eur. Siiinä on hirveästi tietoa kaikenlaisista vaipoista.

Alkaa mieli jo piristyä. Kävin ostamassa pojulle 40 eurolla alekuteita KappAhlista :)

Joo, mä ainakin voisin vaihtaa ajatuksia myös kilojen tiputtamisesta! Tosin näin imettävänä täytynee olla aika tarkka, ettei liikaa tiputa. Eikös ne elimistöön sitoutuneet raskasmetallit lähde reippaalla laihiksella liikkeelle --> äidinmaitoon --> vaaviin? Ja maidontulokin voi loppua. Mut jos nyt ihan ekaksi jättäis keksit-karkit pois. Niin, ja lempparini lakun, koska se nostaa verenpainetta... :(

Jaaha, meillä olis pian tisuaika. Ja mieskin alkaa kohta jo olemaan kotona töistä. Taas on ilta... Miten nää päivät voi mennä näin äkkiä!

Kiva, kun porukka näin aktiivista!

Viikonloppuja kaikille!!!

- Näätä77

Vierailija
20/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiituliitu:

En oikeen osaa neuvoa kuinka saada vauvalle pulloa- meillä on laitokselta asti syötetty pullolla ja nenämahaletkulla.

Helppoa ruokaa eikä tissi siis ole maistunut kunnolla.

Kuulostaa siltä että olet oikeasti väsynyt!

Nyt jos koska kannattaa mielestäni pyytää apua tilanteeseenne. Tilanteen ei saa antaa mennä enempää hankalaksi. Siitä ei kärsi kuin sinä, miehesi ja lapsesi.

Näätä77:

Taidanpa käydä vilkaisemassa noita suosittelemiasi sivuja!

Mikäli aikaa on ja innostusta niin saatan poiketa siellä makasiineilla.

Olen ex-pkseutulainen joten enköhän sinne löydä :)

Meijän ukko paino 17.2. (n.6vko iässä, synt. 26.11.) 6420g ja oli 61.5cm pitkä.