Miksi Suomessa rakennetaan tunnin juna Turkuun ja ratikka 1,5km päähän lentokentästä, mutta samalla irtisanotaan hoitajia?
Nuo raidehankkeet maksaa miljardeja. Samaan aikaan hyvinvointialueilta vaaditaan miljardileikkaukset. Osaako joku selittää nämä käänteet? Luulisi että terveydenhuolto ajaisi raideliikenteen edelle 🤔
Kommentit (44)
Rahaa on, mut ei palkkoihin. Ja lainaamalla saa lisää, eikä velkoja tarvitse vihervasemmiston mukaan koskaan maksaa takaisin.
Hoitajat ei varsinaisesti tuota mitään. Junalla voi vaikka kuskata pizzaa.
Rakennusurakka on jo jaettu kavereille, ei voi perääntyä.
Paljonko sitten esim. rantaradan uusiminen maksaisi vs. Turku-Helsinki radan uudelleenlinjaus? Infran ylläpito on sellainen pakollinen osayhteiskuntaa, jotta ihmiset ja tavarat tässä maassa pääsevät liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on, mut ei palkkoihin. Ja lainaamalla saa lisää, eikä velkoja tarvitse vihervasemmiston mukaan koskaan maksaa takaisin.
Vihervasemmiston? Et ole huomannut ettei persu-kokkarit mitään velkaa lyhennä vaan ottavat lisää näihin älyvapaisiin hankkeisiin, jotka eivät todellakaan palvele tätä yhteiskuntaa millään rakentavalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on, mut ei palkkoihin. Ja lainaamalla saa lisää, eikä velkoja tarvitse vihervasemmiston mukaan koskaan maksaa takaisin.
Vihervasemmiston? Et ole huomannut ettei persu-kokkarit mitään velkaa lyhennä vaan ottavat lisää näihin älyvapaisiin hankkeisiin, jotka eivät todellakaan palvele tätä yhteiskuntaa millään rakentavalla tavalla.
Miten junarata ei sinusta palvele yhteiskuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sitten esim. rantaradan uusiminen maksaisi vs. Turku-Helsinki radan uudelleenlinjaus? Infran ylläpito on sellainen pakollinen osayhteiskuntaa, jotta ihmiset ja tavarat tässä maassa pääsevät liikkumaan.
Eiköhän liikkumisen ja ostamisen edellytyksenä ole, että ihmisillä on terveys liikkua ja hankkia rahaa ostamiseen jotta on syy liikutella tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on, mut ei palkkoihin. Ja lainaamalla saa lisää, eikä velkoja tarvitse vihervasemmiston mukaan koskaan maksaa takaisin.
Vihervasemmiston? Et ole huomannut ettei persu-kokkarit mitään velkaa lyhennä vaan ottavat lisää näihin älyvapaisiin hankkeisiin, jotka eivät todellakaan palvele tätä yhteiskuntaa millään rakentavalla tavalla.
Miten junarata ei sinusta palvele yhteiskuntaa?
Turun ja Helsingin välillä on jo junarata
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat ei varsinaisesti tuota mitään. Junalla voi vaikka kuskata pizzaa.
Totta on että Kokoomuksen mielestä vanhat ja sairaat joutaa kuolla pois, pelkkää säästöä
Tämä rata ei ole edes vilkas, pohjoiseen menevää rataa käytetää moninkertaisesti.
Ap laittaa kaksi pakollista yheiskunnallista asiaa vastakkain, vaikka varmasti julkisessa taloudessa on muuta karsittavaa kuin infrahankkeet, joihin on kertynyt miljardien edestä korjausvelkaa. Odotellaan, koska alkaa siltoja romahtaman tai tiet menee siihen kuntoon, että ajonopeudet tarvitsee laskea 50-60 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on, mut ei palkkoihin. Ja lainaamalla saa lisää, eikä velkoja tarvitse vihervasemmiston mukaan koskaan maksaa takaisin.
Vihervasemmiston? Et ole huomannut ettei persu-kokkarit mitään velkaa lyhennä vaan ottavat lisää näihin älyvapaisiin hankkeisiin, jotka eivät todellakaan palvele tätä yhteiskuntaa millään rakentavalla tavalla.
Miten junarata ei sinusta palvele yhteiskuntaa?
Kyllä siellä juna kulkee. Ihan tarpeeksi nopeasti.
Suomessa tehdään jatkuvasti huonoja päätöksiä. Suomi on ollut 1990-luvulta alkaen taantuva yhteiskunta. Parinkymmenen vuoden kuluttua olemme samalla tasolla kuin Itä-Euroopan maat olivat sosialismin romahduksen jälkeen tai ehkä jopa kehitysmaa.
Eivät hoitajat ja tarpeellinen infa ole mitenkään vaihtoehtoisisa. Molempia tarvitaan. Mitä hyötyä hoitajista olisi, jos eivätt pääsisivät töihin, jos ei huolehdittaisi sisitä, että on tiet ja kadut ja vielä aurattuna taalvella kulke työmatkansa.
Vierailija kirjoitti:
Ap laittaa kaksi pakollista yheiskunnallista asiaa vastakkain, vaikka varmasti julkisessa taloudessa on muuta karsittavaa kuin infrahankkeet, joihin on kertynyt miljardien edestä korjausvelkaa. Odotellaan, koska alkaa siltoja romahtaman tai tiet menee siihen kuntoon, että ajonopeudet tarvitsee laskea 50-60 km/h.
Nythän ei ollut kyse siltojen korjaamisesta vaan aivan turhasta nopeammasta radasta turku-hki.
Vierailija kirjoitti:
Ap laittaa kaksi pakollista yheiskunnallista asiaa vastakkain, vaikka varmasti julkisessa taloudessa on muuta karsittavaa kuin infrahankkeet, joihin on kertynyt miljardien edestä korjausvelkaa. Odotellaan, koska alkaa siltoja romahtaman tai tiet menee siihen kuntoon, että ajonopeudet tarvitsee laskea 50-60 km/h.
Mitä korjausvelkaa sisältyy ensi kertaan rakennettavaan ratikkayhteyteen Vantaalla? Entä sellaiseen kuin tunnin juna, jota ei aiemmin ole edes ollut?
Vierailija kirjoitti:
Eivät hoitajat ja tarpeellinen infa ole mitenkään vaihtoehtoisisa. Molempia tarvitaan. Mitä hyötyä hoitajista olisi, jos eivätt pääsisivät töihin, jos ei huolehdittaisi sisitä, että on tiet ja kadut ja vielä aurattuna taalvella kulke työmatkansa.
Eli kulkeeko hoitajat töihin Turun ja Helsingin välillä? Entä minkälainen sairaala sijaitsee Tikkurilan ja lentoaseman välillä, jonka saavuttamiseen tarvitaan ehdottomasti upouutta ratikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Eivät hoitajat ja tarpeellinen infa ole mitenkään vaihtoehtoisisa. Molempia tarvitaan. Mitä hyötyä hoitajista olisi, jos eivätt pääsisivät töihin, jos ei huolehdittaisi sisitä, että on tiet ja kadut ja vielä aurattuna taalvella kulke työmatkansa.
Avainsana: tarpeellinen. Nämä infrahankkeet eivät ole sitä millään muotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on, mut ei palkkoihin. Ja lainaamalla saa lisää, eikä velkoja tarvitse vihervasemmiston mukaan koskaan maksaa takaisin.
Vihervasemmiston? Et ole huomannut ettei persu-kokkarit mitään velkaa lyhennä vaan ottavat lisää näihin älyvapaisiin hankkeisiin, jotka eivät todellakaan palvele tätä yhteiskuntaa millään rakentavalla tavalla.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tarvitseeko-suomen-maksaa-velkojaan…
Junat ja ratikat ovat sentään jollakin tavalla yleishyödyllisiä hankkeita. Suurin hullutus Suomessa on, että täällä lykätään mielettömät määrät rahaa kaikenlaisten yhdistysten tukemiseen. Ikävä kyllä nämä tuet menevät yleensä yhdistyksen hallintohimmelin ylläpitoon eikä itse toimintaan. Ja kun yhdistys on kerran avustusten piiriin päässyt, niin sen jälkeen tuki on käytännössä ikuinen. Tähän järjettömyyteen eivät edes poliitikot ikinä puutu, koska monelle heistä on poliittisen uran jälkeen luvassa paikka jostain tukia nauttivan yhdistyksen johdosta.