Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

O-O-O Marrasten uusi viikko! O-O-O

23.01.2006 |

En ainakaan löytänyt vielä pinoa...

Mitäs teille kuuluu?

Meillä vieteltiin eilen " nimiäisiä" . Olikin oikein hauskaa! Tykkään hirveesti leipoa, joten oli kiva tehdä kakkua ja piirakkaa ja vielä keksejäkin :) Virkisti kummasti oloa pakkasviikon jälkeen, joka olikin aika hiljainen (siis sosiaalisesti). Keksin vasta eilen lykätä vauvelin autotalliin nukkumaan vaunuissa - ja tepsi! Yöuniksi tuntuu vakiintuneen 5+3+2h, ja nukahtaminen iltaunille on rauhoittunut. Näin jos jatkuu, niin mukavasti mennään!

Ystäväni sai viime viikolla vauvan, ja voi että, kun oli pieni! Oma pian tasan 2kk vanha poitsukka tuntuu oikein vonkaleelta!

Joko teidän vauvat hymyilevät kovasti?

Se on kuulkaa tammikuu kohta ohi, helmikuu hujahtaa " hetkessä" ja sitten ollaan jo kevään puolella! Vielä kuitenkin lumisateisin terveisiä kaikille! Jaksamista kaikille!

Näätä77 & poitsu lähes 2kk

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näätä77:

niin siis käyn siellä sivuilla, saas nähdä saako hyviä vinkkejä ja jos innostuisi toden teolla :)

Eikö kestoja myydä aika paljon käytettynäkin? Missä on parhaat markkinat, onko tietoa?

Onko KappHallissa ale? Oliko paljon vauvan vaatteita alessa? 70-90cm?

gerda79:

Tämä oli sinulle:

Mikäli aikaa on ja innostusta niin saatan poiketa siellä makasiineilla.

Olen ex-pkseutulainen joten enköhän sinne löydä :)

Meijän ukko paino 17.2. (n.6vko iässä, synt. 26.11.) 6420g ja oli 61.5cm pitkä.

Teillä onkin jo iso mies siellä :D Paljonkos se syntymäpaino olikaan?

joskos tästä taas jatkais matkaa ja kävis kattoo niitä kestovaippa-sivuja!

10kaks ja ukko

Vierailija
22/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina muistelen että mitäs sitä pitikään kirjottaa ja sittwn unehtuu kaikki!

Toukkis73:

Kävin ostamassa sen Emman rintapumpun ja tuntuu tosi kätsältä!

Käsi kyllä vähän puutuu mutta eiköhän se tuosta. Nyt tunnin välein yritän muistaa lypsää. Ehkä sunnuntaina kahen tunnin välein.

On sen verran vähäistä tuo maidon tulo, että on saatava se käyntiin ensin.

Toivotaan että tuloksia syntyy :)

T: kokoonkuivuneet tissit ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin on nukkunut alusta asti hyvin yöt. Herää siis enää kerran yössä syömään. Annan Semper-merkkistä korviketta, mikä on kait miedoimmasta päästä, eikä ollut vatsavaivoja. Tuttelihan on aika vahvaa, joku mietti näitä korvikejuttuja. Muutenkin tämä vauva tuntuu niin helpolta, ei ole ollenkaan niin vaativa, kuin esikoinen.

En nukutu pääsääntöisesti joka päivä välttämättä ulkona. Samalla, kun ulkoillaan esikoisen kanssa tietty laitan vauvan vaunuihin, jos taas on paljon kotihommia, eikä keritä just sillä sekunnilla esikoisen kanssa ulos, vauva nukkuu myös sisällä suht hyvin. Mut mä nautin noista hyvistä yöunista. Yritän itse käydä nukkumaan jo 21 maissa ja silloin saa ihan hyvät unet, kun vauva herää 04.00 maissa. Jeee; isukin vuoro hoitaa yösyötöt nyt viikonloppuna ja mä saan nukkua yöt putkeen. Sen takia oon täällä palstailemassakin.

Vauva ei vielä kääntyile. Hihkuu, jokeltee ja hoitopöydällä ihan innoissaan kun juttelee yläpuolella olevalle nalle-mobilelle. Ihanaa, kun vauva hymyilee ja oppii koko ajan enemmän äänteitä. Mä olen niin onnellinen tästä pikku-kakkosesta ja tietty esikoisesta myös. Hyvää viikonloppua kaikille marrasmammoille !

Kotitöitä mies tekee vähemmässä määrin kuin mä. Käy kaupassa ja hoitaa kyllä vauvaa, mutta siivous on kyllä jäänyt mulle. En muista milloin tampattiin matot. Aina vaan hätäisesti imuroi ja yrittää pestä lattiat. Jotenkin tuntuu, että esikoisen ja itsenikin takia ulkoilu on niin ihanaa ja tärkeetä, että sysään siivousta viimeseen asti.

Keittiö ja pöytäpinnat pitää olla kyllä puhtaa päivittäin.

Onko muilla muuten hirveä ruokahalu ?

Mä en edes imetä, mutta ruokahalu on ihan hirveä ja samoin makeanhimo. Tarvii varmaan aloittaa syömään kromi-tabletteja, jos ne auttaisi, kiloja ei oikeestaan ole enää jäljellä kuin 2,5 ylimääräistä, maha tosin on ihan löysää nahkaa.

Kaikille " pikauusioille" ja vauvakuumeilijoille; kantsii kokeilla synnytyksessä homeopaattista " Arnica montana" -raetta. Mieleton apu !

Synnytyn ilman puudutuksia ja 1,5 tuntia oli synnytksen kesto.

Vierailija
24/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä Turussa oli KappAhlissa -50% osasta alevaatteita, plus sitten muita alevaatteita. Löysin 62/68 (aika reilun näköisiä) bodeja neljä, yhet housut ja parit ihanat vauvan" kengät" 2eur pari. :) Mutta aika vähissä jo olivat vaatteet.

MINKÄ kaupan vauvanvaatteista pidätte? Mä tykkään KappAhlin kuteista. H&M Rowellsilta on tullut tilattua pari hyvää bodia & pöksyjä.

Meillä nukuttiin lähes kellon ympäri, lukuunottamatta klo 01.30-03, jollon oli pakko vaihtaa vaippa ja yöpaita pisujen tultua läpi. Oli tainnut pippelit jäädä ylöspäin, kun kainaloon saakka oli märkä. Meikäläinenkin oli nukahtanut jo iltatisua antaessaan, mies nosti pojan omaan sänkyyn nukkumaan tullessaan. Vähän väsytti vissiin. Nyt alkaa elämä voittamaan. Päätin etten nyt synkistele, eihän mulla v ielä ole mitään verenpainetauteja todettu! Oli vaan aika shokki. Typerää, mutta en ole koskaan aatellut, että suvussa kulkevat taudit voisivat koitua myös kohtalokseni... Taisin kasvaa taas pari henkistä senttiä aikuisemmaksi :)

Nyt vaipanvaihtoon ja syömään. Iltapäivällä teen PIIIITKÄN vaunulenkin.

Näätä77

Vierailija
25/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli että onko jo uskaltanut jättää vauvaa hoitoon ja lähteä ulos? Joo, mä olin loppiaisena ensimmäisen kerran baarissa ja hyvin iskä ja mummo pärjäsivät tytön kanssa. Meil kylläkin helpottaa se, että tyttö syö niin hyvin pullosta, kun joka ilta joutuu antamaan lisämaitoa. Tuon illan lisäksi olen ollut parista tunnista kahdeksaan tuntiin reissussa ilman vauvaa ja mulle ainakin se on suuri henkireikä että pääsee välillä menemään ilman vauvaa, niin ihana kuin se onkin! Mites muilla?

Itkuhälyttimistäkin joku kyseli, niin meillä on ollut käytössä philipsin joku perusmalli ja hyvin on toiminut!

Vauvan vaatteista sen verran, että suurimman osan olen saanut kavereilta ja ostanut kirppiksiltä. Ihan muutama vaate on lähtenyt mukaan kaupasta. Oon niin huono shoppailemaan kaupoissa muutenkin niin ei ole tullut käytyä montakaan kertaa.

Mutta nyt jatkettava viikonlopun viettoa!

Vierailija
26/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Sori kun en ole vastannut kysymykseesi aiemmin. Oli vasta nyt aikaa kunnolla lukea tätä pinoa, kun on noin hurjasti mennyt kasvamaan =) Hyvä niin.

Eli muutamme Irlantiin. Ihana maa =) Meillä on itseasiassa neljäs muutto pikku rapakon taakse. Ollaan haluttu katsoa missä maassa halutaan asua ja nyt kun tuo pikkuinen tuli maailmaan, niin päätimme, että Irlanti se on. Mulla on sinne enemmän ikävä kuin miehelläni =) Muutto tapahtuu hyvin shippausfirman välityksellä. Kyllähän se jonkin verran maksaa, mutta osan huonekauluista myymme täällä. Pääseepähän vähän vanhemmista eroon, vaikka ei niistä mikään kovin vanha ole.

KESTOILUSTA. Meillä käytetään Fuzzi Bunzeja. Muuten olis Ruskovillan 11 harsoa, 6 flanelli lisätäytettä ja lyhytlahkeiset villapökät myynnissä. Jos joatin kiinnostaa, niin tee tarjous tai jätä yhteystiedot, niin otan yhteyttä. Villahousut ovat olleet käytössä kaksi kertaa, flanelleja ei ole käytetty ollenkaan ja harsot ovat käyttämättömiä. Kaikki on kerran pesty kuitenkin.

Vierailija
27/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiituliitu: Meillä nukkuu samassa huoneessa mut herää tosi usein. Viime yö oli hieman rauhallisempi heräs noin 4-5krt. Mut se nukkuki mun vieressä. Olen tosi herkkä heräämään pieneenki narahdukseen. Pelkään et tää väsymys menee masennukseen asti. Sitä kun on väsynyt niin oon tosi kiukkuinen jne,jne...

Ja ei huoli tuttipulloo. Ajattelinkin et jos kokeilis jostain nokkamukista...Mut tiiän miltä tuntuu toi väsymys...

Niin nyt muuten nukkui peräti kolme tuntia vaunuissa mut ei ilman välikitinöitä. Koitan lohduttautua et kyl Tanja jossain vaiheessa nukkuu paremmin :)

Mieheni on seonnut. Puhuu jo neljännestä vauvasta. Tanjalle pikkusisiko...Kiitos ei..vielä ainakaan!!!!Eipä tällä menoo tulekaan. Seksiä harrastettu joskus pari viikkoo sitten. Mulla halut täysin nollassa. Pistän senkin tän väsymyksen piikkiin. Riittää nyt valittelut. Kevät on tulossa, päivät valostuu. Siinä pitäs mielikin kohentua!!

Eija

Vierailija
28/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimme siis yhdessä, kunnes aika kertoo näille kullanmuruille, että yöllä nukutaan. Viime yönä sain likan nukkumaan jo kymmeneltä, nukkui puol kahteen ja siitä syötöllä puol viiteen. ja vasta sitten alkoi kikkailu, eli tunnin välein heräily. Ihanaa. Ensimmäisen kerran nukkui siis kaksi pitkää jaksoa. Paistaa se aurinko näemmä risukasaankin :)

Isäntä osti kaupasta luonnonkumiset tuttipullon päät. Kokeillaan niitä seuraavaksi. Tää kokeilu käy vaan vähä kukkarolle.

Pahintahan tässä on tuo oma unettomuus loppujen lopuksi. Nyt kun olen ite nukkunut viime yön ja koko perhe kotona, on omakin mieli aivan erilainen.

Vierailija
29/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SApettaa hitosti kun meidän piti mennä shoppailee kaupungille tyttöjen kans ja ehkä hampurilaisille, mutta kivastihan mennään : tyttö kävi eilen illalla nukkuu 23:00, heräs aamulla vain ja ainoastaan syömään 11:00 ja sit jo klo 11:30 kätis väsymystään !!! Ei kun neitille vaatteet päälle ja ulos nukkuu ja siellä tuo vieläkin on, siis 5 tuntia koisinu !

Illalla valvoo hätäseen pari tuntia ja mie tietty pelkään et neiti on sairas, tosin tuo kyllä imas 220 ml maitoo tuossa puolilta päivin että hyvin taas jaksaa nukkuu ja nyt mie kyl meen herättää sen, haluun muuten olla välillä pikkuisen kanssa ja silleen et se on hereillä.

T : Rapuäiti ja unitautinen Amalia sekä katras.

Vierailija
30/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän kokoset tein villikset on ? Onkos ne ihan vastasyntyneen kokoa ? Hahtuvat vaiko ihan teolliset pöksyt ?

Meillä käytetään kestoja sekä päivällä että yöllä kun on tuota aikaa neidin unien aikaan ;o). Niin ja onko ne pitkä- vaiko lyhytlahkeiset ?

Vierailija
31/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mullakin oli esikoisen kanssa aina tuota vähintään 2h välein heräilyä, taisi vasta 1 vuotiaana nukkua pidempään kuin sen 2 tuntia. Oli kyllä tosi rankkaa. Täysimetin 5kk ja sitten kiinteitä ja iltapuuroa -eivät kyllä auttaneet. Maitoa on tullut aina paljon.

Nyt mulla on siis tuossa pikkukakkonen, 2,5kk, ja tämä nukkuu (tähän mennessä) tosihyvin! Ihan samalla lailla tulee maitoa kuin viimeksikin, mutta nappasin tällaisen vinkin, jota olen hyödynhtänyt: yritän aina syöttää kaksi tai kolmekin kertaa peräkkäin samasta rinnasta. Siis miltei puolipäivää toisesta ja lopunpäivää toisesta. Jos maito meinaa pakkautua, lypsän vähän, mutta tositosi vähän pois että helpottaa. Tässä ideana on se, että jos vauva saa joka syötöllä paljon ns. etumaitoa, joka sammuttaa janon, hän ei saa niin paljon rasvaisempaa takamaitoa, joka taas pitää nälän paremmin. Jos syöttää monta kertaa samasta rinnasta, saa vauva siitä varmasti myös takamaidon. Epäilisin, että tämä toimii ainakin jotenkin, sillä tämä kuopus nukkuu jopa 5h putkeen öisin. Saattaa myös johtua siitä, etten syö nyt vehnää, kun vauva oksensi aika rajusti aikaisemmin ja kun vehnän lopetin, loppui oksentelukin ja levottomuus. Paino meidän vauvalla kasvaa hyvin, nyt jo 6100g.

Tsemppiä! Tiedän miten kamalaa on herätä koko yö. Itse onneksi sain nukutettua esikoisen viereen, joten yösyötöt sujui puoliunessa.

Ja tämän purkauksen jälkeen takaisin taustailemaan :)

Akane ja tyttö 2,5kk

Vierailija
32/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on Ruskovillan 60cm lyhytlahkeiset villahousut ei siis hahtuvalankaa vaan ne normaalit. Noi kaikki on Ruskovillaa.

Vierailija
33/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelästys ei onneksi ollut negatiivista kauhua ;)

Me olemme edelleen täällä mummolassa, ja kävimme esittelemässä vauvaa sukulaisille.

Nyt on sitten varmaan vaan rytmi (joka olikin jo kestänyt kaksi päivää) mennyt sekaisin. Viikolla on sitten aikaa yrittää korjailla sitä rytmiä.

Täytyis joo tosissaan ettiä itkuhälyt, eli jos on myynnissä niin tarjouksia otetaa vastaan!

Huomenna sitten kotiin ajoissa että ehtii äänestämään!

Mutta, hyviä päivän jatkoja kaikille, tuun varmaan taas vakoilemaan tänne myöhemmin

10kaks ja ukko 2kk2pvä

Vierailija
34/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo ei ainakaan onnistuis, kun poika imee molemmat tisut ja kauan kerrallaa, että luulen takamaidonkin siinä menevän =)

Vierailija
35/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Le_Cheile:

Ootte siis asunu useammakin maassa?

Joskus kyllä tekis mieli lähteä toiseen maahan! Musta vaan ei ois lopullisesti Suomesta muuttajaksi. Teillä taitaa olla sukulaisia ja tuttavia kumminki siellä Irlannissa?

Muuten vois harkita että ostais kokeeksi sulta noita kestohommia- on varmaankin jo pienet, tai ainakin pian jos ei vielä.

näätä77:

Meillä on muutamia Lindexin 62-koon vaatteita ja ne on jo pieniä. Sitten taas äp:n 60-cm on sopivia. Aika paljon koko eroa!

Ite en oo ostanu ku muutamat vaatteet, sukulaiset innostu oikeen todenteolla ostelemaan. Stoccan ne bogin 68cm " olkanepparittomat" on ihan täydellisiä, ainakin meille! Ukko ei oikeen anna ilman itkua laittaa niitä neppareita kiinni tai ainakin on tosi työn takana laittaa ne kiinni.

Akane:

Mua pelottaa että meillä käy toisin päin. Eli, mikäli tulee toinen lapsi niin varmasti on huutaja/kitisijä/huonosti nukkuva..

Ollaan jotenki (loppujen lopuksi) päästy helpolla!

Ja vähänkin kun ukko huutaa, niin miehen kanssa ollaan paniikissa että mikä nyt. Miehilläkin kun tunnetusti, ainakin osalla miehistä, on lyhyt pinna. Nyt on siunattu hiljasella mutta entä mahdollinen seuraava :)

Niin ja älä suotta taustaile, tänne internettiin mahtuu aina kirjoituksia!

Mukava lukea muiden samanikäisten lasten vanhempien arjesta. Vaikka kaikki ei aina menisikään niin " oppikirjojen mukaan" .

---

Mä olen käyny kerran " ulkona" ilman poikaa. Leffassa käytiin kaverin kanssa joulun jälkeen. Käytiin kattomassa Narnia- ja suosittelen jos yhtään tykkää fantasia leffoista!

Muuten en ole vielä " kokenut tarvetta" lähteä ulos. Suunnitteilla on että josko jossain vaiheessa vaihtais viihteelle.

Vierailija
36/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti on kyllä iiiiihana maa!!! =) Miehen kanssa reissattiin autolla kerran yks toukokuinen viikko ristiin rastiin saarta, oltiin B&B paikoissa yötä, tutustuttiin pubien ruokalistoihin ja mentiin minne nokka näytti. Ihania ihmisiä ja upeat maisemat =) Sinne halajaa mieli...

Vierailija
37/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on sit vähän liian pikkaset mein typylle, miulla on yhet Engelit tulossa yhestä vaippakaupasta ja muutoin etenkin öisin käytetään hahtuvia kun ne pitää noi 12 tuntiset yöunet tytön kuivina, siihen ei kertis pysty ;o).

Ja muuten tosta Irlannista sit piti kommentoiman että mies tykkäis kovasti siellä käydä, mie olin yksin yhen kesän 15 veenä Englannissa ja ihastuin niihin karuihin maisemiin ja rantoihin niin että yhen meidän typyn 5 vee nimistä on Isla =). Siis niiden karujen saarten mukaan.... (et varmaankaan tiennyt suomennosta.... =/ *pöljä mie).

Vierailija
38/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa mahtava pino! meillä tyttö ei ole vielä saanut kastetta vaikka 3kk neuvola pian onkin. nimeksi tulee oosa aurora.

meillä tyty menee siinä 21-22 korvilla nukkumaan (nukkuu meidän välissä) ja herää 02n ja 06n aikaan syömään. klo 11 aikaan otetaan tunnin tirsat jolloin äippä pääsee aamupesulle. klo 13-14 lähdetään kärrittelemään ja sitten unoset kestävätkin 17 asti. Riippuu päivästä ottaako tyty enää illalla tirsoja ennen yöunille menoa. Täysimetyksellä mennään. Joskus illalla voi tulla itkua enemmänkin, varsinkin jos ei olla ulkona käyty kovien pakkasten takia tai ollaan kyläilty jolloin pitkät päikkärit on jääny väliin (tyttö kun ei kylässä tykkää nukkua).

oosa on jo kauan kannatellut päätään ja tykkää olla vatsallaan. lelut kiinnostavat ja tyttö tarttuukin jo niihin. nyrkit maistuvat hyvälle ja välillä ei imetyksestä tule mitään kun juttua tulee niin paljon.

oletteko olleet viettämässä vapaailtaa? kävin katsomassa narnian ja se oli riittävän pitkä poissaolo sillä maito pakkaantui niin rintoihin että sattui. jos meinaa olla pois 4-5 h kauemmin niin pitää ottaa pumppu mukaan :)

talviterveisin katzuska&oosa

Vierailija
39/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onhan siellä sukua, kun mies on sieltä kotoisin =) Noi kaikki muutot on ollut Irlannin ja Suomen välillä =) Hurjaa vai mitä? Mutta itse olen asunut ennen mieheni tapaamista Saksassa, Itävallassa, Englannissa ja sit viimeinen Irlannissa, jossa mieheni tapasin toisena iltana siellä ollessani =) Sinne sydämeni juurtui =)

Vierailija
40/85 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mein yhden typyn yks nimistä on myös Aurora, muut nimet ovat Olivia Iris Aurora =). Ja nätti nimihän tuolle tein typykälle on tulossa. Ja miedän pieni ei vielä oikein juttele, 2 päivää sit ekaa kertaa sanoi hennosti höööö, ja on syntyny jo 14.11 tuo neitonen. Ei pidä kiirusta, tosin ainahan tuo nukkuu, joten ei ehi paljon jutella =).

En oo ollut viettää vapaailtaa, en yhtään tuntia ilman neitiä. Syynä se että meil ei oo hoitajaa ja ainoostaan mies tai minä. Haluisin mennä miehen kans johonkin, mutta äitini ei halua vauvaa hoitaa sen enempää kuin miun siskot tai veli, miehen suku asuu kaukana ja miehen äiti ei oo vauvaa vielä nähnytkään saatikka kyselly mitään edes puhelimitse vauvasta.....