****syysSÄTEET 05****
Kommentit (28)
Vastaanpa heti gallupiin, ettei pääse unohtumaan: meillä ei ole vielä vauvalla tekonimeä. Puhuttiin juuri miehen kanssa, että se varmaan keksitään vasta siten, kun nähdään pieni ekan kerran ultrassa ja koko juttu oikeasti konkretisoituu. Edelleen on siis vähän epätodellinen olo, kun oireitakaan ei ole ollut mihinkään suuntaan väsymystä lukuun ottamatta.
Jede: upea lista ja kiva että mallariinakin kokeilee listan päivitystä! Mallariina kyseli, että ovatko Vauva-lehdestä soitelleet muillekin. Mullekin tuli puhelu tänään ja minustakin tuntui vielä kovin kaukaiselta ajatus lehden tilaamisesta. En siis tilannut enkä tilaa vielä pitkään pitkään aikaan.
Sormustestiäkin piti kokeilla. Ensin näytti poikaa ja toisella kokeilulla tyttöä. Jompi kumpi siis tulossa :)
nellariina: Oi miten ihanaa, että olet jo liikkeitä tuntenut! En yhtään osaa kuvitella miltä ne ekat liikkeet voi tuntua. Myöhemminhän ne sitten tuntuu ihan potkuilta mutta kertokaapa kokeneemmat, miten olette ekat liikkeet tunteneet? Onko ne hipaisuja vai millaisia?
Taelsa, kiva kuulla, että neuvolakäynti meni mukavasti ja tätikin oli OK. Ja Serafi oli kuullut sydänäänet, oli varmasti ihana kokemus.
No nyt en enää muista mitä muuta piti kommentoida, alkaa väsy taas vaivata. Nukkumaan siis..
venla rv 8+6
Minä päätin tulla taas kirjoittelemaan ja nostamaan pinoa ykkössivulle:) Tuntuu näin opiskelijana, että kaikki muu on mielenkiintoisempaa kuin keskittyminen opiskeluun. Nytkin pitäisi ahkerana kirjoittaa opinnäytetyötä :(
Sitten kun päivän viettää surffaillen netissä, niin iltaisin ei niin kauheasti enää kiinnosta avata konetta kotona, ollaan vaan pojan kanssa ja touhutaan jotain ihan muuta.
Joku kyseli onko vauva lehdestä soiteltu. Ei onneksi. Mulle ei ihan heti ehkä soittelekaan, kun ihan äskettäin tilasin vasta meidän perhe lehden. Muutenkin en aio tilata, koska esikoisen ajalta olen säästänyt kaikki tilaamani vauva lehdet. Ei ne jutut niin kauheasti muutu, ja jos on joku kiva juttu, niin voihan sen irtonumeronakin ostaa.
Mutta nyt on jatkettava keskittymistä johonkin ihan muuhun
Anu rv 9+3
Poika on jo hoidossa ja tässä luulin, että ehtisin vähän aikaa ainakin levätä tai jopa nukkuakin, mutta toisin kävin. Oon tässä hikihatussa yrittänyt arvioidan tämän vuoden tuloja ja verotoimistoon niitä soitellut. Mielestäni kaikki jo olin laskenut, mutta kissanviikset! Mitenhän se onkin niin vaikeaa.... No jotkut tulot sain arvioitua ja yritin yläkanttiin niitä laittaa, että ei tulisi mätkyjä.
Marion kyseli niistä viiltävistä kivuista. Ekassa raskaudessa ei niitä juuri ollut, mutta tässä raskaudessa senkin edestä. Alkuraskaudessa oli paljonkin kipuja ja sitä pelkäsikin, että kuukautisetko ne sieltä tulee. (varmaan noilla siun viikoilla oli niitä kipuja) Nyt on myös ollut paljon viiltävää kipua välillä, mutta varmaan tää mahan kasvaminen sitä sektiohaavaa revittää. Oon yrittänyt olla ottamatta stressiä. Kuulemma jos kipu ei jatkuvaa eikä vuotoa, niin ei pitäisi olla hätää.
Nellariina, tosiaan me mennään samoissa päivissä! :0) Ultra minulla päivää ennen kun siulla, jollen saa siirrettyä toiselle päivälle kun tuo aika ei oikein kävisi. Onko sinulla ensi kuussa neuvolaa, kun on se ultra? Itse meen neuvolaan vasta maaliskuun alkussa skuraavan kerran.
Mutta nyt kiidettävä, kun sinne töihin mentävä pitkästä aikaa!
Säteilevää keskikiikkoa kaikille!
Kidelma rv. 16+2
Yritänpä kesken työkiireiden pinoutua. Ei nämä työt enää kiinnostais yhtään, mä oon alkanut jo laskea milloin alkaa äippäloma :). Sitten kun pidän vielä kesäloman ennen äippälomaa niin mähän jään lomalle jo toukokuun alussa! No joo ei ehkä ihan vielä pitäisi lomaa ajatella, muuten menee tämä aika vieläkin hitaammin¿
Venla: liikkeet on sellasia hentosia hipaisuja ja muljahteluita. Ei vielä oikein voi potkuiksi sanoa, vaikka kyllähän hän siellä oikeesti kovasti potkii :) Välillä tuntuu kun vauveli menee puolelta toiselle. Kyllä se ihanalta tuntuu ja tietää ainakin että joku murunen siellä on.
Kidelma: minäkin varmaan yritän siirtää tuota ultraa. Eilen varasin sen kattomatta kalenteria ja tietenkin sattu just sellanen aika ettei mies pääse mukaan :( Toivottavasti saa muutettua.
Mulla on tänään neuvola ja sitten selviää onko ens kuussa neuvolaa. Tytön ajattelin ottaa mukaan kuuntelee sydänääniä, on niin kiinnostunut vauvasta :)
Noista viiltävistä kivuista, mullakin on ollu niitä. Varsinkin jos teen äkkinäisiä liikkeitä, vihlaisee kunnolla ja on pysähdyttävä.
Vauva lehdestäkin taisi olla joku kysely¿mulle soitti ennen jouluu myyjä, mutta en tilannu lehteä. Ei varmaan soittele enää kun olin sille niin töykee. Rupes suututtaa kun olin tilannu näytenumeron, joka ei ollut tullu ja myyjä alotti et ¿olette nyt saanut tutustua vauva-lehden näytenumeroon¿.¿ Tokasin vaan ettenpä ole saanut tutustua enkä ainakaan tilaa mitään.
Mutta ei ne työt näin tule tehtyä, joten sinne siis..
nellariina 16+2
Olipas pino tippunut kauas.
Viime yönä näin ekaa kertaa unta, että vauva syntyi. Se syntyi siis ihan näillä viikoilla, mutta oli kuitenkin jo reilut 2kg. Vauva oli aivan ihana ja tyttö. Ainut ongelma oli, ettei meillä tietenkään ollut mitään tarvikkeita hänelle, ei vaippoja ei mitään. Ulos lähdettäessä mies oli onneksi löytäyt hänelle päälle kastemekon vaaleanpunaisine rusetteineen. Näin lennokas yö... :D Mutta vieläkin on ihana olo vauvasta. <3 Kai sitä alitajunta jotenkin työstää tätä hommaa.
Nyt ulkoilemaan, pakko oli vaan pikaisesti käydä kertomassa tuo uni.
Mukavaa keskiviikkoiltaa,
mallariina ja masulainen rv 15+2
Mäkin olen ollut " taka-piruna" , töistä äkkiä vaivihkaa koittanut ihmisten kuulumisia lueskella. Mä olen ollut niin hemmetin väsynyt koko ajan! Yleensä olen semmonen iltavirkku, mutta nyt ei tarvitse nukkumattia odotella! Töistäkin kun tulee, niin toivoisi jo, että pääsisi maate-voitte kuvitella missä kondiksessa meidän kämppä on ;-) Meillä ollut remonttia, mikä yhä kesken, eli siivous pyhitetty viikonlopulle.
Muuten olo hyvä, rinnat vain tosi kipeät. Tämä kaikki yhä niin uskomatonta, ihanalla tavalla tosin.
Miten te muut, siis salailetteko raskauttanne ja miten pitkään? Multa on nyt tämän viikon aikana kolme kysynyt, että onko napannut (tietävät siis, että toiveissa lapsi olisi), en ole osannut valehdellakaan, joten kertonut olen. Vähän harmittaa, kun olisin halunnut pitää pitkään matalaa profiilia. Toisaalta, tukijoukot ovat tarpeen, jos tulisi jotakin hämminkiä.
Joku (anteeksi nimimuistini) kyseli siitä sokerirasituskokeesta. Itse jouduin siihen ed. kerralla raskaana ollessani (painoa tuli vaatimaton 21 kg ;-D Auts! Se ed. neuvolan-täti olikin aikasta kauhia, aina piti kamalat saarnat siitä, kun " pikku-äidille" taas herkut maistuneet. Minä aina ihan paniikissa menin sinne neuvolaan, lopulta otin aina aamu8 ajan ja aamiaisen söin vasta sen jälkeen...Vaikka tottahan se, täytyyhän sitä painoa seurata, mutta asiat voi ilmaista niin monella eri tapaa! Itselläni on sen jälk. todettu n.reuma, eli nyt pitäisi kiloja tulla pikkuisen maltillisemmin! Onko muilla mitään ns. perussairauksia ja miten se teidän raskaana oloon on vaikuttanut?
Olen tosi huono kommentoimaan, kun vielä niin hakusessaan nimet ja jutut. Eiköhän se tästä pikkuhiljaa aukene!
Oikein leppoista loppuviikkoa teille kaikille ja voikaa hyvin!
Ps. Listaemo, LA laskin olevan 29.8.2006
Eilen oli siis se neuvola, kommentoinkohan sitä tänne vai johonkin muualle;) Siis niinkuin huomaatte, minulla tämä raskausdementia vaivaa jo tosi pahasti... Anteeksi jos nyt sepustan toiseen kertaan samoja asioita.
Neuvolassa oli kaikki ihan ok. Vähän verenpaineet olivat koholla 136/86, mutta pissi oli puhdasta ja painoa ei ollut onneksi tullut kuin 600g/4 vkossa, joten ei hätää:) Vilma 1v1kk oli neuvolassa mukana ja säikähti kovasti kun vauvan sydänääniä alettiin kuuntelemaan. Piti sitten ottaa tyttö siihen mahan päälle syliin, kun ei suostunut toisen tätin syliin menemään. Pikkarainenkin yritti aina kovasti livistää dopplerin alta pois ja syke saatiin kuulumaan aina vain vähäksi aikaa, ennenkuin pikkarainen taas karkasi alta pois. Taitaa olla yhtä vilkas kuin Vilma aikoinaan;)
Pääsenkin jo 3 vkon päästä ylimääräiselle neuvolalääkärikäynnille, kun minulla on sitä kohdunlaskeumasta johtuvaa paineen tunnetta alapäässä, niin sanoin, että haluaisin varmistaa, etteivät nuo paikat nyt ala aukeamaan ennenaikaisesti. Kohta pitäisi tilata aika yksityiselle rakenne ultraankin, jos sinne meinaa mennä. Meillä kun kunta eí enää tarjoa toista ultraa. Laskin, ettei siihen ultraan olisi enää kuin nelisen viikkoa.
Muuten mallariina, Pikkaraisen sykekin oli tällä kertaa 150. Tuleekohan meillekin jompikumpi;)?
Nyt oli ihan omanapainen viesti, anteeksi kaikille.
Marionille piti vielä kommentoida, että nuo alavatsa viiltelyt/jomotukset/nippailut kuuluu raskauteen. Siellä ne hormoonit pehmittelee vauvalle hyvää pesää:)
Jaja ja pikkarainen rv15+2
mulla oli alussa ehkäpä viikolle 7 tosi paljon kipuja alavatsassa, menkkamaisia juilimisia ja viiltäviä. Myöhemmin ovat muuttuneet hieman erilaisiksi tuntemuksiksi, kuitenkin edelleen vähän " menkkaolo" . Rinnatkin olivat alkuviikoilla ihan tajuttoman kipeät välillä, kuin joku olisi repinyt niitä kahtia. Nyt lähinnä arat ja välillä kutisevat. Mieskin jo ihmeissään, kun ei niihin oikeen saa enää koskea. :(
Kivut johtuvat kaiketi kohdun kasvamisesta ja ovat siis aivan asiaan kuuluvia. Itseänikin kyllä pelotti, että onkohan ihan ok.
Mukavaa, että sait neuvola-ajan. Mulla ainakin se eka neuvolakäynti jollain tavalla konkretisoi odotusta, vaikka alku-ultrassa olin jo käynytkin.
Nyt suihkuun ja nukkumaan.
Öitä!
mallariina ja masulainen rv 15+1