¤Joulukuiset uudelle viikolle¤
Aloitetaanpas uusi pino. Edelliselle kertyikin mittaa ihan mukavasti:)
Kommentit (70)
Oli meilläkin illat/yöt aluksi vaikeita mutta näköjään ikä tuo helpotusta asiaan :) Mutta tiiän kyllä mitä on valvoo huutavan käärön kanssa :/ En enää yhtään ihmetelly miksi neuvolassa varoittavat esim vauvan ravistamisesta tms. Varmasti en omaani millään tavalla satuttaisi mutta väsyneenä ja itkusilmässä en enää ihmetelly jos joku äiti/isä on joskus suutuspäissään ravistanu..Kamala ajatus,tiedän mutta jollain tasolla aloin ymmärtää.En toki hyväksyä!!
Silloin pitää vain huolehtia että itse jaksaa ja ottaa erätauko jos todella tuntuu ettei hermo kestä..
Voimia kaikille joilla itkuisia vauvoja..
Niin ja tsemppiä myös puglu-ongelmien kanssa kahlaaville :P
Meillä Tyttö myös piereskelee välillä ihan mahottomasti!!Luulen että johtuu mun juomasta kahvista.. :PP Joskus katsotaan miehen kanssa toisiamme että ' sinäkö farttasit?' mutta eheiii se olikin tyttö..hampaattomat puhuvat ;))
Lahja,voi kuinka ihana kuulla että mammanpoika alkaa toipumaan.Tosiaan,vauvat ovat ihme vekottimia xD toipuvat niin äkkiä ties mistä taudeista..
Minea,kiitti selostuksesta!Eli tavallaan Ensilumi on samanikäinen kuin nää muutkin ' joululahjat' :)
Kerhoista ym.. Me ei vielä missään virallisissa kerhoissa käydä.Epävirallisissa sitäkin enemmän ;) Siis tavataan muita äitejä ja vauvoja/lapsia tiuhaan. Olen kyllä ajatellut jotain muskaria tjtn vähän myöhemmin..esim ensi syksynä :)
Kirjoitatteko tai teettekö te muut vaaveillenne päiväkirjaa tai vauvakirjaa?? Vauvakirjaa oon jo aloitellu ja nyt ajattelin myös alkaa kirjottaa päiväkirjaa pienestä :D Siis siten että kirjoitan sen ikäänkuin Nean suulla.. Tyyliin:
***Tänään heräsin klo 10.00. Minulla oli niin tylsää yksinäni että päätin samalla myös herättää äidin seurakseni.Hän on sitten kiva tyyppi,äitini siis..hassuttelee minulle vähän väliä!! Sen lisäksi vaihtaa vaippani kuiviin ja antaa aina maitoa kun minun on nälkä.Mistä hän tietääkin kaikki!!Hänen on pakko olla todella viisas..
Niin,ja on minulla isäkin.Hänkin on mukava.Tosin hänellä on joku ihme päähänpinttymä että minun pitäisi jo alkaa liikkumaan!!Kuvitelkaa!! Minulle käy ihan hyvin että toiset liikuttelee minua ja minä vain olen sylissä tai vaunuissa tai kaukalossa.. (kaukalossa minua liikutellaan sellaisella maisemanvaihtovälineellä,en tarkalleen tiedä mikä se on).
Niin siis miksi muka liikkuisin itse? Kysyn vaan.. ***
..tuohon tyyliin siis ajattelin alkaa kirjottaa Nealle päiväkirjaa!Varmaan kiva sitten isona lukea mitä kaikkea päivien aikana tehdään jne jne..
-Tiggr&Nasu
Loistava idea Tikru tuo päiväkirja. Itse saisin siitä itselleni stressin, joten täyttelen vauvakirjaa. Kyllä on varmasti mukava lukea sitten isompana!!Jotkut ne jaksaa!
Juu, tässä odotellaan, että aika kuluisi! ja koliikki loppuisi. Enää ehkä vain 2 kuukautta:)
Itse en kuulu mihinkään äiti-lapsijuttuun, mutta tosi monella kaverilla on pieni vauva, että pitäs alkaa heidän kanssaan tekemään jotain yhdessä. Yhden kaverin kanssa ajateltiin vähän vauvauintia, oletteko muut ajatelleet?
Niin piti vielä kirjoittaa, että viime yönä mietin juuri samaa asiaa kuin Tikru ravistelusta. Kauheaa se on, mutta kyllä siinä vanhemmat niin sekaisin on, että saa olla tarkkana ettei vaan vauvalle tee mitään. Meille ei ravistelusta puhuttu mitään neuvolassa, vaikka on tärkeä asia. Ja varsinkin nyt kun on tämä koliikki. Mutta jos rupeaa liikaa hermostuttamaan, niin voin antaa vauvan isälle, joka on taas onneksi rauhallinen luonne. Itse olen niin herkkä, että olen itsekin paniikissa, kun vauva karjuu
aurinkoista sellaista=) ihana ilma ja olinkin lasten kanssa kävelyllä n.tunnin,esikoinen jaksaa hyvin,tosin pulkka oli mukana ja välillä istui siinä mutta eniten halus ite sit vetää pulkkaa.Seisomatelinettä joka lainaksi saatiin,ei saa meijän vaunuihin,eka pitäis irrottaa vaunun ritilästä vähän eikä sitä viiti.
Juho nukkuu ja osittain toppakuteet päällä,jos eka kirjoitan ja sit riisun ettei heti herää=)
JAKSAMISTA KOLIIKKI/MAHAVAIVAISTEN ÄIDEILLE!
tuntuu kamalalta lukea,eilen illalla ekan kerran Juho itki vähän pidempään,niin että tyttökin heräs,mutta rauhoittu poika kun iiison pierun päästi ja kaksi röyhtäystä...
kyllä kans meillä kakataan ja piereskellään usein..puklaa välillä mutta ei mitenkään paljon,esikoinen puklasi kaaressa ja paljon,Juho vain kerran niin että lensi lattialle asti.Hotkii ruokaansa kyllä aina ja se on kamalaa kun kakoo ja kuulostaa tukehtuvan siihen...
tuttelimäärää on lisätty kun tisseistä syö yhteensä n.10-15 min.enää,ei varmaan tuu mulla niin paljoa enää.
nyt menee 50-60ml tuttelia per syöttökerta.
no,meen riisumaan,meijän kämpässä on niin kuuma...
TIKRU:mä otan junan alle ja tuun Hesaan,lähetään bailaan=)heh,no okei,ehkä pitää tyytyä virtuaalibileisiin*kippis*
mä päätin lähteä maaliskuussa bilettään,jos ei tarvis niin paljoa lypsääkään enää jos ees maitoa sitten tulee.
ja jos mun kunto olis vähän parempi kun kävelen nyt usein...en jaksais tanssiakaan(ja se on mun into,tanssiminen).
miehellä ja mulla 10-v päivä 5.4 ja maaliskuussa mä täytän tasavuosia,siinäpä aihetta juhlaan(paitsi ei se että musta tulee vanha käpy heh heh)
hyvää viikonloppua,pysyispä ilmat näin kauniina!
äitiliini ja Juho huomenna 2kk!!!!!(neuvola tiistaina)
..muisti on niin hyvä nykyisin...piti vastata(en tosin muista ku yhden kyssärin....) eli me käydään MLL:n perhekahvilassa,sinne saa mennä 10-14 välillä milloin vaan ehtii,oon siellä esikoisenkin kanssa käynyt ja kun töissä olin 2vuotta oli taukoa mutta nyt taas.
esikoinen käynyt vauvasta asti muskarissa ja jospa pojankin kanssa syksyllä mahduttais ryhmään.
nyt ei vauvaryhmää ollutkaan kun liian vähän ilmottautui(asutaan pikkukaupungissa...)
ja uudet tervetulleita aina!!me vanhat löpistään täällä vaan=)
Ihana ilma ulkona, käytiin koko perhe kaupassa kävellen. Ihan kivasti sai meikä mamma hien pintaan vaikkei siinä tuu ku ehkä reilu 2km edestakaisin, mutta kunto on todella huono.
Vaavi jäi nukkuun vielä kuistille vaunuihin ja mies ja poika lähti ostamaan vielä jääkiekkomailaa iskälle. Mun oli puhe mennä päikkäreille mutta kaskas netti riippuvainen jouluisa heti kyttäämässä.
Tikru sun tosissaan kannattaa kyllä ruveta pitämään tuommosta päiväkirjaa kun sulla on tuo kirjoitus hallussa. On niin kiva aina lukea sun kirjoituksia kun ne on niin hauskoja, tuot asiat huumorilla höystettynä ja kivasti esille. Itse olen hirveän huono kirjoittamaan saatikka pitämään päiväkirjaa. Vauva kirjakin on vielä hommaamatta. Sää voisit muutenkin harkita jonkun kirjan kirjoittamsita ja mennä jonkun kustantajan juttusille. Oot varmasti ollu hyvä ainekirjoituksessa koulussa.
Nyt huutaa itkuhälytin..
Heips!
menikin aikaa, että sai luettua teidän muiden kuulumisia. Ite saan kyllä vaan huokasta, ettei tällekään pojalle ole tullu mitään masuvaivoja =koliikkia. Voimia teille, kenen pienokaisella niitä on. Pieneltä vaivalta kyllä tuntuu tuo sammas, minkä kanssa me ollaan jokaisen kanssa kyllä sitten jouduttukkin tappelemaan. Tälle pienimmällekkin se sitten tuli ja meni yli viikko, ennenkuin tajusin sen. Siinä vaiheessa oli se jo aika ärhäkkänä mulla rinnoissakin. En oikeen kunnolla pystyny edes imettämään ja lypsymaidon ja nanin turvin mentiinki muutama päivä kokonaan. Samantien alko onneksi helpottamaan mulla rinnoissa, kun saatiin daktarin-kuuri päälle. Koskaan ei ole mikään muu tehonnu meillä.
Poika kasvaa hirmusta vauhtia. Ei ole enää pikkusta vauvaa meilläkään. Kovasti on pikkumies alkanu juttelemaan, äsken 15min kuunneltiin, kun jutteli lelulleen ja naureskeli.. ihana:-)
Elämä alkaa asettumaan pikkuhiljaa uuteen omaan uomaansa, kun pikkuisellakin alkaa rytmiä olemaan enemmän. Menee kyllä yöt nyt perhepedissä, oppi tosi nopeesti siihen ja nyt herää varmasti viimestään 15min päästä, jos omaan sänkyynsä laittaa. Itellä vaan tuntuu monena aamuna, että huonosti nukkunu olen, kun en kylkeä (onneksi) ole kääntäny yhtään kertaa.
Reilun viikon päästä olis ristiäiset meiläkin. Nimi muka jo päätettiin, mutta nyt ei ollakkaan enää varmoja siitä. Oli/on pikkusen harvinaisempi nimi, ei edes almanakassa sitä.Vanhemmilla pojilla on kuitenkin ihan tavalliset nimet.
Huomenna menen kampaajalle nauttimaan olosta. Oon pari kertaa kyllä käyny shoppailemassa ilman vauvaa. Isoveljien vauva-aikana en olis voinu kuvitellakaan läheväni. Nyt vaan tuntuu, et mökkihöperöksi tulee, jos en pääse joskus ilman lapsia minnekään. Jotain hyötyäki nuista viruksista, mitä liikkeellä, kun en uskalla niitten takia vauvaa ottaa mukaan.
Alkaapa ääniä kuulumaan vauvan kopasta, äitiä huudellaan..
Smiigus + pojat 3v, 1,9v ja 1kk+
Minäkin täällä yksikätisenä naputtelen. Neiti torkkuu sylissä, taitaa olla jo yöunet tulossa. Viime yönä valvottiin pitkästä aikaa, mut onneks ilman huutoa. Jaada heräs kolmelta syömään ja valvoi kuuteen asti:) Muuten on täällä mennyt ihan hyvin.
On tälle pinolle kertynyt ihan mukavasti mittaa viikon aikana ja vielä on pari päivää aikaa.
Eilen käytiin tosiaan siellä fysioterapiassa. Oli ihan mukavaa, Jaadakin viihtyi niin kauan kun oli liikettä ja se vaihtui tiheään:) Lopussa piti vauvaa keinutella sylissä, ei toiminut meillä, liian hidasta ja rauhallista. Muut vauvat oli ihan rauhassa ja meiän Jaada huus raivoissaan. Piti sit vaihtaa tytön asentoa, että rauhoittui.
Meillä ei ole vielä varsinaista Vauva-kirjaa ostettu. En ite ostanu kun aattelin et jos saadaan lahjaksi, mut ei saatu. Sairaalasta saatiin sellainen Minun sairaalamatkani-kirja, johon oon kirjotellu sairaalajuttuja. Kotona oon kirjotellu kalenteriin tärkeimpiä juttuja ja välillä muutakin päivän kulkua, jos oon ehtiny. Mut toi päiväkirjaidea on kyllä kiva. Vielä ei vaan taida ehtiä tai sit pitäs jättää nää keskustelupalstajutut kokonaan. Välillä oon kyllä aatellu, et pitäs varmaan tallentaa näitä juttuja johonkin omalle koneelle, ni vois tuo neiti lukea sitten näitä juttuja isompana.
Meillä nukutaan yöunia, joten taidanpa hetken rentoutua tuossa telkkarin ääressä ennen nukkumaanmenoa. Viikonloppuja kaikille!
Minea ja Jaadis
Ehtii taas kirjoitteleen pitkasta aikaa...
Meilla muuten kaikki ok mut tuo tytto on vaha huono syomaan, kauheat rimpuilut alkaa kun pullo tulee suuhun tai syo ihan ok 50-60ml ja sitten alkaa nuo rimpuilut. Nyt viimeiset 3vko on syomiset ollut tosi huonoa paino on silti onneksi noussut mutta vaan 200g viikossa. Han on syonyt ihan sellasia maaria kun laitokselta tullessa joka ei tietenkaan ole oikein tarpeeksi. En tieda neuvolassa ei tehda mitaan niin kauvan kun paino nousee, mutta itsea vahan huolettaa kun tytto muutenkin pienikokoinen niin saisi nyt syoda ainakin kunnolla. No eilen oli pitkasta aikaa paiva kun tytto soi " normaalisti" jospa tama tasta.....Niin meilla nukuttais tosi pitkia unia yolla 6tuntia joten se asia on kunnossa(koputtaa puuta).
Minakin hain eilen ehkaisy pistoksen on meillakin sitten asiat kunnossa seuraavat 3kk ja menkkojakaan ei vissiin sitten tule nain sanoi laakari tai jotain valivuotoja voi tulla. No aika outoa voi olla jos ei tuu menkkoja. Niin laakari maitnitsi etta jos haluaa uudelleen raskaaksi niin kun lopettaa ton pistosjutun niin raskaaksi tulo voi kestaa kauemmin joten ei suositellut jos on suunnitteilla pian uusi raskaus. Mutta meilla ei ole joten tuo on ihan hyva vahtoehto mulle.
Muuten ei kummempia odotellaan kovasti maaliskuuta jotta paastaan suomeen. Asuntoja katseltu mutta ei oikein tiedeta mita sita tekis ja missa asuis jne...
Annora ja Iiris 9vko
Oliko paino noussut siis kolmessa viikossa 200g? Aika hidastahan tuo painon nousu on, mutta ei silti välttämättä syytä huoleen.
Meillä myös typykkä syö pieniä määriä, öisin syö yleensä 80ml, mutta päivisin 60ml on saavutus. Päivisin syö kyllä todella tiheästi, mitenkäs siis teillä syökö tiheästi? Jotkut vauvat syö vaan pieniä määriä kerrallaan, mutta useasti päiväsaikaan.
Meilläkin tuo painon nousu oli vähän hitaanpuoleista, kun jätettiin keskosen ravintorikaste. Nyt Jaada on saanut pari viikkoa vellejä maidon ohella ja ollaan maisteltu myös soseita, nyt taas paino nousee hyvin. Paljonkos Iiriksellä olikaan ikää? Me alotettiin maissivelli viikkoa vajaa 3 kuukautisena. Velliä saanut koko ajan laimennettuna maitoon. Muistaakseni Iiriskin syntyi hivenen etuajassa vai muistanko ihan väärin, mutta pieni taisi olla syntyessään.
Eli jos uskallat niin kokeile antaa maissivelliä aamuisin ja iltaisin. Siihen miten vauvan saisi syömään enemmän en valitettavasti osaa auttaa. Jaksamisia sinne Australiaan ja tervetuloa takaisin Suomeen!
Meillä aamut alkaa klo 10-11 =) mutta pienempi tyttö on hereillä yleensä klo 4-7.Viime yönä tosin klo 5-7.30 ja muutenkin nukkui koko yön tississä kiinni.Iltaisin on saanut kannella kun ei viihdy kuin sylissä.Onneksi on kantoliina!Raskausaikana en saanut sitä millään toimimaan mutta nyt onnistukin heti ensimmäisellä kerralla.
Tällä hetkellä tyttö nukkuu sitterissä mikä on suuri ihme.Kaiken lisäksi nukahti ilman nukuttamista.Kävin suihkussa niin sillä aikaa oli nukatanut.Olen varmaan aina ottanut heti pois kun hieman kitisee mutta nyt en tietenkään kitinää suihkuun kuullut.
Esikoisella alkaa olla mustasukkaisuutta.Molempien nukuttaminen yhtäaikaa on aika tuskaa kun tietenkin pitäisi isomman saada olla äidin kainalossa.No onneksi eilenkin sitten loppujen lopuksi nukahti.
Mutta nyt leikkimään esikoisen kanssa kun siihen mahdollisuus...
huomenna... ja tyttö 3,5vko
Minäkin pitkästä aikaa taas jaksoin kirjautua ja alkaa kirjoittelemaan! Viimeks oon kirjottanu silloin ku vielä masun kanssa ähisin!=)
Laitoinkin jo sinne kehityspinoon tietoja, mut kerronpa nyt tässäkin vähän, eli meidän poitsu syntyi 16.12 ja painoa oli 4360 ja pituutta 53 cm!
Oli " pienoinen" urakka, kun itse olen huikeat 158 cm pitkä...!
Onneks kaikki meni hyvin, vaikka synnytinkin alateitse...
Lääkärit ei nähneet että poika on noin iso, muuten ei kuulemma missään nimessä olis laittaneet mua synnyttämään alakautta!
Ponnistusvaihe kestikin 45 minuuttia ja pojan pää jäi synnytyskanavaan " junnaamaan" eestaas vähäks aikaa, kun en jaksanut kunnolla ponnistaa, kun olin ollut jo 17 tuntia synnytyssalissa!
no, just ja just sitten selvittiin ilman hätäsektiota! huh! =)
Poika on kasvanut hyvin, ja kovin sillä on kiire " isoksi pojaksi" : kääntyy jo vatsaltaan selälleen ja jokeltelee ja hymyilee kovasti ja uskokaa tai älkää, mut tekee jo ensimmäisiä hampaita...!!!
Laitoinkin jo tänne palstalle kysymystä että onko tuohon hampaiden tekoon mitään poppakonsteja, että sais helpottaa vauvan oloa, kun näkee kuinka kipeää käy, eikä oikein mikään tunnu auttavan...
Kovin on " kiltti" (tai no eihän ilkeitä vauvoja ole olemassakaan..) meidän poika, itkee vain kun on nälkä tai massua kipristää (mitä on ollut kyllä TODELLA vähän! ehkä 10 kertaa on itkenyt vatsakipuja n. 10 minuuttia,,,) ja no nyt on ollut hieman kärttyinen kun ne hampaat puskee... Mut tosi hyvin on meillä mennyt, yöt menee kolmen tunnin syöttöväleillä ja heti takas nukkumaan. Aamu meidän herralla alkaa klo 8-10 aikaan, riippuu päivästä ja yöunille mennään yleensä n. klo 23... herää n. klo 3 ja 5 aikaan syömään ja heti nukahtaa uudestaan...=)
No mut tulipas pitkä sepustus.... toivottavasti joku jaksaa lukea! SORRY!
*äiskä ja poitsuli 6 vk*
No nyt tämä meidän Typy on sitten nukkunut yöt eikä huutanut. Eilen jouduin antamaan lisämaitoa illalla ja aloinkin miettiä, että apua jos reppana itki ne muutamat yöt nälkäänsä. Tosin yksi yö kokeilin antaa lisämaitoa huutoon, mutta ei kelvannut...
olipas jonkun vauvalla (en nyt muista enää nimeä, huono muisti kun on) nopeaa kehitystä, kun kääntyilee jo ja hampaitakin on jo tulossa. Itselläni oli syntyessä jo yksi hammas (puoliksi irti ja se poistettiin heti) ja toinen tuloillaan:)
Ihailen teitä, kenellä on enemmän laosia, kun itsestä tuntuu, että hyvä kun ehtii tämän yhden kanssa olemaan ja tekemään kotityöt. Rintareppu on kyllä hyvä!!!Mutta olen tässä jo laskeskellut, että koskahan alettáis puuhaamaan sisarusta typylle. Ehkä ei vielä kuitenkaan..Jos haluais vuoden ikäeron (toinen ekalla ja toinen tokalla luokalla) niin kiirehän täs tulis. Kahden vuoden ikäero tolla luokkasysteemillä ajateltuna, tuntuu vähän liian aikaiselta itselle kuitenkin. No eipä näitä voi sillee liiaksi suunnitella. Lapsen saadaan, ei hankita...Juu pitänee alkaa niitä kotitöitä tekeen aina vaan jatkuvan remontin keskellä...
Nyt on kyl pakko ensin kirjottaa kun kerrankin on mahdollista, on muuten ihme et nyt se on mahdollista kun oon YKSIN lasten kanssa kotona!!! No tytöt nukkuu ja esikoinen leikkii omassa huoneessa;) Mies lähti osatamaan meille isompaa autoa:)
Tytöt on jo kauheen isoja, varmaan jo yli nelikilosia, kovasti seurailee ympäristöö, mut vielä ei kunnolla jutustella tai hymyillä (voi kun antais ees peienen hymyn) muuta kuin unissaan!
Edelleen mennään osittaisimetyksellä, eli NANia annetaan päälle jos ei tule tyytyväiseksi. Nyt taas tuntuu kun oon ahkerasti illat jaksani tissitellä niin maitoo on taas ihan mukavasti, tänään ei oo viel kertaakaan pullosta annettu:)
Tytöt nukkuu yöt ihan mukavasti, toinen edelleen n.6h putkeen ja sit syö parin tunnin välein ja toinen n.4h ja sit taas parin tunnin välein:) Eli tpoinen syä siinä välissä kerran enemmän ku toinen, muuten syö aika samihin aikoihin, ensin syötän toisen ja nukun ite samalla sit jo toinen herää syömään:) Mut mä nukun aina sen aikaa kun syövät ja kaikki mahdolliset välit tietty. Meillä kun mies on ajettu sohvalle ja tytöt nukkuu meitin parisängyssä keskellä ja minä vain vaihdan puolta syöjän mukaan!
Mua oikein ihmetyttää et kuinka hyvässä kunnossa oon, oon siitä kehujakin kuullu;) Poljen päivittäin kuntopyörää 15-30min ja sit lenkkeillään muutaman kerran viikossa 1-2h, painoa onkin nyt -1,5kg odotuksen alkuun verrattuna:D Sit oon ihan äly pirtee päivät ja tosiaan nytkin suostuin kaikkien kolmen kanssa jäädä yksin kotiin koko päiväksi (mies lähti ostaan sitä autoo vähän kauempaa)!! Ja oon tosi hyvällä päälläkin kaiken lisäksi (paitsi iltasin kun ittee jo nukuttais;))
Niin ja mä oonkin jo ravintolassa käynyt:)) Mut kylläkin vain syömässä ja tulihan siinä juotua viiniä ja siideri. Ja minä jonka ei enää ikinä pitäny tupakkiin koskea vedin 3 tupakkia!! HYIHYIHYI mua!!! Mut kyllä oli rentouttavaa!!! Jos Tikru vielä et oo ollu ja pähkäilet niin mee ihmeessä!!!
Nyt alkoi täälläkin sit ilmeisesti menkat:((( Tulee tosi tummaa vuotoa ja kun jälkivuotoa ei oo tullu pariin viikkoon:( Höh, esikoisesta meni 9kk ennen ku alko, miks jo nyt! No toivottavasti ois jotain jälkvuodon jälkivuotoo;) Esikoisestakin meinaan tuli, kun luulin et menkat alko niin loputtua ei sit näkynykkään 9kk!! Ihmetyttää kun ei oo mitään menkka kipuja, ja mulla ne oli ihan tuskaset aina!
Jassoo, jos nyt meen lukemaan teitin viestejä niin paljon ku ehdin ennen ku nuo tytöt herää, kun ne on sellasia sylikissoja et ei viihdy missään muualla kun sylissä;(
Rölli-peikko ja esikko 2v4kk ja Aada ja Vilma 6vko3pv
Siis aatelkaa täällä nukutaan edelleen:)) Tytöt vetelee edellee sikeitä kun oltiin ulkona yli tunti ja sisällä unet on jatkunut jo toista tuntia:) Nyt siis nukkunut jo 3h!!! Ja isosiskokin on tän kokoajan leikkinyt tosi nätisti omassa huoneessa, kun mulla siis meni melkein tunti lukee tuo pino:O Kerrankin on näin rauhallista ja mä oon ainoo joka siitä saa nauttia:)
Kerhoista oli kyselyä, me ollaan esikoisen kans käyty seuriksen avoimessa kerhossa sekä muskarissa. Ja kyllä tullaan niinssä edelleen käymään joko vauvat mummun kans kotona tai mukana kerhossa. Nythän ne aikalailla nukkuu just siihen aikoihin, joten itkuhälytin vain kerhossa mukana;)
Tosi paljon voimia kaikille, joiden vauvelit valvottavat tai muuten huutavat! Meillä Aada on nyt muutaman päivän ollut tosi itkuinen, eilenkään ei nukkunut kun 15min pätkiä ja itki vain:( Tää päivä on onneks ollut ihan päinvastanen:) Vilma taas on ite rauhallisuus aina ja nukkuu paljon enemmän!
Meillkin Vilma jo menee vattalta selälleen, mut sehän johtuu siitäkin kun pää vielä painaa sen verran et sen " avulla" kääntyy. Päät täällä on jo niin pystyssä kun masullaan ollaan.
niin ja piti vielä laittaa siitä et mä oon kaupoilla käynyt jo monta kertaa ihan yksikseni (toivottavasti ette saa musta sitä kuvaa et aina menossa ja lapset mummun hoisdossa;)) ja sit tosiaan siel ravintolassakin jo kerran. Mut mä meen aina sillon ku vauvelit nukkuu, niin pärjää mummukin ihan hyvin:) (Meillähän mun äiti asuu meitin tykönä viikot ja vkonloput pääsee kotiin rentoutuun, en ikinä pärjäis ilman äitiä joka jäi vuorotteluvapaalle kaksosten takia).
Josko menis kattomaan mitä se esikoinen puuhaa ja rentoutus hetkeksi ennen ku vauvelit herää, kun ei ne enää tuntia kauempaa kumminkaa nuku!
R-p ja tyttötrio
Niin Minea-81 paino siis on noussut viikossa 200g. Meilla syodaan 3-4 tunnin valein ja pitaisi syoda noin 120-150ml kerralla. Siis syottoja tulee 24h sisalla 6 kertaa. Taalla nimenomaan painotetaan laakarit ja neuvolat etta ruokailujen valilla " tulee" olla vahintaa n3 tuntia etta vauvan maha ehtii levata nain meille jo laitoksella sanottiin kun Iiriksella oli mahavaivoja(tieda hanta mutta oon itse sitten tota linjaa noudattanut). Ja Iiris on ihan hyvin oppinut nain syomaan tai ei ainakaan yleensa ennen 3tuntia ala ruokaa huutamaan. Joskus paivisin on 3tuntia joskus 4 ja iltaisin oon yo ruuan antanut niin etta valiin jaa 2 tuntia. Ja nyt kun oli tuota ruoka ongelmaa niin oisin varsinkin ei suostu syomaan kun 60-80 ml ja tuntuu vaikka nukkuisi 5-6 tuntia niin silti uppoaa vain tuo. No nyt kun on syonyt vahemman oon tuputtanut ruokaa useammin mut ei se silti oo oikein uponnut. Illat on arsyttavia kun tytto huutaa mahakipuja niin ei sitten suostu oikein syomaankaan vaan huutaa vaan kun pullon saa suuhun. Jos tama tasta taas helpottaa ensi viikolla neuvola niin nakee kuin toi paino on mennyt ja saa jutella tosta ruokailusta. Laakarillekkin asiata puhuin mutta ei sanonut viela ainakaan mitaa etta katsotaan nyt.....Joo joo
Muuten taalla voidaan ihan hyvin nuo Iiriksen hymyt on niin ihania. Paivisin kaydaan yleensa karryttelemassa meinaa vaan tulla aina hiki kun taal on niin lammin ja joskus ei jaksa kun vasta illalla kun ilmat vahan jaahtyy.
Hyvat sunnuntai kaikille ja niin tanaan kai siella suomessa tuo presidenttikin sitten selviaa
Annora ja Iiris
Tikruuuu?! Onko pää pipi?! Kuinkas eilinen meni, tulepas kertomaan =)
Violet, mun tyttö painoi tasan 7 kiloa 10kk ikäisenä =) Hän onkin sirpakkaa sorttia, painoi vuoden ikäisenäkin vain 7760g. Musta tuntuu että tämä meidän joulutyttö alkaa olla kohta jo painavampi kuin isosisko nyt (sisko painaa nyt 8260g).
Joo, voi jösses että ruoka maittaa meidän " pikkuiselle" . Posket on niiiiin isot ettei tosikaan. No, hyvähän se on että maitoa riittää...
Tulin vaan pikaisesti lukemaan jos Tikru olisi selvinnyt jo tietsikan ääreen... Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!
Tansku & joulutyttö 1kk+
*kuiskaa ääni käheänä* Älä huuda..Nuppi räjähtää :PP
Onpas mulla KARSEA KANUUNA!!! En oo nukkunu kuin vasta pari tuntia.Tappiin asti olin baarissa,neljän jälkeen kotona,viideltä rojahdin sohvalle nukkumaan mutta kaheksan jälkeen en oo enää nukkunu..Alko päässä pyörii niiiiin sairaasti etten yksinkertasesti pystyny enää maata :// Heti kun yritti maate ja silmiä kiinni niin aaaapuuuaaaa joku pisti karusellin päälle ja mä näin tähtiä ~~*****~~ tsi tsing.. Kaikki kulmakunnan kissat on käyny paskoo mun suuhun.maistuu niin järkky maku... :PP Hyh kun OKSETTAA!!
Mutta hauskaa oli!!!!Ihan törkykivaa oli olla taas vanhojen kamureiden kanssa viihteellä :DD
Tyttöä tuli illan aikana monta kertaa ikävä mutta auttoi kun soitin kotiin ja tiedustelin kuulumisia ;) Hyvin ukko pärjäs pienokaisen kanssa,ainakin omien sanojensa mukaan :)
Mutta niiin on dagenefter etten ihan heti suunnittele seuraavaa reissua.Miten sitä voikin olla näin hirvee kankkunen!! huh
Valitettavasti sorruin myös muutamaan savukkeeseen,mutta annoin sen itelleni anteeks...nyt ei missään nimessä tee mieli nähdäkään minkään sortin syöpäkääryleitä..hyh hyh!!
Istuskelin aamulla kolme varttia suihkun lattialla puhisemassa kun se tuntui helpottavan oloa..
No ny meen yrittää jos pystyis nukkuu pari tuntii...Pelottaa vaan laittaa silmiä kiinni jos se spinnaaminen taaaas alkaa ;))
-pahoinvoinnista vihreä Tiggr
heips!
eilen en ajatelkaa käynyt koneella ollenkaan ja tänäänkin olin kylässä päivällä.
TIKRU:oot siis ollut bailaamassa,jee!!vaikka tiedän ettei tuo krapula olotila ole ollenkaan jee mutta sillä hetkellä kun on hauskaa,niin se on mahtava fiilis!Mä odotan kans maaliskuuta ja silloin lähden,varmana!!valitan sitten omaa krapulaani,mulle se tulee helposti muutenkin!nyt koitan kävellä(50 min,tänään) että kunto nousis ja jaksais,oon niin rapakunnossa nyt.
Juho hymyilee ja ääntelee jo paljon,ihana!!! tänään on paljon ollut asiaa ja nauraa ääneenkin jo!
Mutta painava on,on mun hartiat jumissa täysin.
Tyttö hiihti tänään ladulla ja tykkäsi!! ja luistelemassa oli perjantaina ekan kerran,vihdoin(4,5v) ja tykkäsi.Niin se meijän eka lapsonen on isoksi jo kasvanut,katsoin hymyillen kun se aamulla kantoi suksia autoon kun meni isin kans hiihtään ja mä sillä välin kävelin hiki päässä Juhon kanssa!
moikka!
äitiliini ja Juho mussukka 2kk1pv
Voi hitsit mikä yö!!!Neljä tuntia tyttö itki hysteerisesti ja tulihan siinä moneen kertaan itku myös äitiltä. Isä auttaa parhaan mukaan, mutta tyttö rauhoittuu välilä, jos rauhoittuu, vain mun sylissä. Nyt tyttö on rintarepussa (selkään sattuu) ja nukkuupi. Sänky ei meinaa enää kelvata päiväunille.
Meillä tuntuu olevan kanssa kaikki vaivat, mutta tuota pullauttelua ei ole. Naama on aika pahassa kunnossa ja täytyypi niiden niitä hormoninäppylöitä olla. Ensin ajattelin suklaata (josta en malttanut pysyä erossa) mutta en usko siihen. Päätin kuitenkin olla sitä syömättä, sillä se tekee myös itselle hyvää. Niin vauvan mahallehan saattaa ottaa juuri mm. omena, tuore ruisleipä, suklaa.
En nyt tiedä sitä koliikkikeinua, kun se kohtaus tulee aina noin 24-->et keinuttaisko Typyä sit sen 4 h-5h. Itse matkin eilen koliikkikeinua:) ja aika raskasta on.
Nyt jätin cuplatonin pois ja kokeilen relaa...tuskin autta.. niin ja vyöhyketerapiaan mennään ens ke. kaikkea pitää yrittää kokeilla.
Jaksamisia kaikille!