Tarviiko imetyspaitoja oikeasti?
Eikö tavallisilla paidoilla pärjää vai onko ne imetyspaidat niin hyviä että niitä kannattaa ostaa? Ensisynnyttäjä vaan ihmettelee.
Kommentit (19)
niin ei tarvitse riisuutua kun raottaa luukut.H&M myy edullisia imetyspaitoja ja lämpimämpää imetysfleeceä löytyy Pemmikaanilta(ei ökykallis sekään)
tämän kolmannen kanssa ostin imetyspaidan ja nyt en pärjäisi ilman :)
on se vaan niin kätevää kun ei aina tarvitse hinata paitaa kainaloon ja vatsamakkaroita näkysälle kun imettää. minä en nykyisin muita paitoja käytäkään vaan aina on boob päällä olin sitten kotona tai kylillä (no jos lähden aivan yksin ulos niin sitten laitan jonkun muun paidan)...
eli sanoisin että imetyspaita ei suinkaan ole välttämättömyys vaan ilmankin pärjää. mutta jos vähänkin tuntuu että tarvetta olisi niin kannattaa ehdottomasti ostaa vaikka käytetty ja kokeilla onko oma juttu vai ei.
Imetysliivit ovat ehdottomasti tärkeämmät kuin -paita. Mutta imetyspaidalla (ainakin boobilla) voi imettää ihan missä tahansa, eikä kukaan näe yhtään mitään. Todella kätevää, kun vauva saa ruokaa silloin milloin tahtoo, eikä tarvitse pelätä " loukkaavansa" ketään.
mulla on itsellä kolme paitaa. Yksi pitkähihainen ja kaksi lyhythihaista. Yksi noista on toisen merkkinen, mutta boob on parempi.
yleensä niissä sellainen ' tuplaläppä' edessä (ainakin boobeissa), niin ne lämmittää ja ehkäisee rintatulehduksia.
Itse pidän kyllä imetysliivejä tärkeämpänä. Mutta kyllä imetyspaitakin on tosi käteva varsinkin alkuvaiheessa, kun vauva on paljon rinnalla, niin ei tarvii puseroa nostella.
Harmittaa kun itsellä ei tullut hommattua, mutta seuraavan vauvan tullessa kyllä hankin.
Siis ei ne mitenkään edustavia ole, mutta kun nyt vauva syntyy keväällä, ja kesäisin tulee liikuttua paljon enemmän ihmisten ilmoilla, niin on se imettäminen sitten vähän miellyttävämpää sellaisella paidalla. Vaikka toisaalta kesällä imettäminen käy tavallisellakin paidalla, koska ei oo kovin kylmää.
mutta aina kun lähdettiin johonkin. Ostin eka yhden, sitten toisen ja nyt mulla jo kolme. Kaksi kaveria jo imetetty niillä ja hope vielä lisää!
Ostin tosiaan käytettynä huutonetistä, muuten sikakalliita.
Nyt kun kattelen mm. perhekerhossa mammoja, joilla vatsamakkarat vilkkuu kyljissä, niin olen tullut toisiin ajatuksiin. Jos vielä meille vauva tulee, niin imetyspaidalla toivoisin itseni imettävän julkisesti. Toisaalta, mitäs väliä noiden makkaroiden näkyvyydelläkään loppujen lopuksi on. Eihän sitä ole pakko katsoa, jos häiritsee :)
muualla en oikeastaan imetä kuin kotona, niin paita missä on edessä vetoketju, on toiminut hyvin, tai sitten paita missä on edessä v-leikkaus ja ne kaistaleet menee jännästi rintojen päälle.
Tuo extralämmitys on varmaan ihan hyvä asia, ja onhan se tietty " siivompaa" imettää mahd vähällä paljaalla pinnalla, mutta mä en ainakaan kokenut asiaa niin tärkeäksi, että olisin ostanut erikseen imetyspaitoja.
En imettänyt koskaan julkisesti, koska vauva ei suostunut imemään hälyssä. Siispä imetin aina " piilossa" , joten oli ihan sama, mikä paita oli päällä.
Pärjäsin hyvin ilmankin.
Nyt toisen kanssa en edes ole katsellut mitään erikoisvaatteita. T-paita ja collegehousut on ollut hyvä yhdistelmä.
Imetystyynyn ostin, mutta en onnistunut sitäkään käyttään.
Melkein jäi käyttämättä. Ilman olisin pärjännyt.
Itselläni on yksi musta lyhythihainen, ja sitä olen käyttänyt silloin kun olen jossain kylässä tai kaupungilla tms. Kotona menee muutkin paidat. En tiedä miksei ole tullut hankittua enempää niitä, mutta siis yhdellä pärjää ihan hyvin jos hinta pihistyttää.
Mielestäni siinä on sen esteettisen (vatsamakkarat tms.) puolen lisäksi hyvä se, että ei itse palele imettäessä kun ei tarvitse paljastella vatsaa selkää ja kylkeä.
kotona voi pitää mitä vain, mutta yleensä julkisille paikoille lähtiessä on imetyspaita päällä.