Olen NIIN VIHAINEN! Mies osti auton!!!!!!!!!!!
...just päästiin eroon edellisestä ja sen kuukausieristä;maksettiin 300e/kk. Ja se jo tuntu tooosi paljolta, kituuttamista...
No, ostettiin halpa auto ja nyt mies on viikon vihjaillu uudesta KALLIIMMASTA AUTOSTA..
No, sanoin ettei me voida ostaa kun tekee tiukkaa.. Mutta, sainkin nyt kuulla että on ostanu auton ja tässä kuukausmaksu 400e!!!
KIVA HOMMA, kituutellaan perkele vielä enemmän!!!
Vaikka autokuume iskeekin miehillä yleensä ja pahana niin silti pitäs jumankauta ymmärtää jos ei oo vara..!
Kommentit (28)
voisit kirjoittaa tuon ketjuun " sairaita pihejä" ja miehesi olisi heti top 10:ssä
älä osallistu sen auton maksuun. Meillä ei mies maksa minun ostojani enkä minä miehen kaljoja. Meillä on omat tilit + taloustili.
Iske miehelle tarkka budjetti nenän eteen ja sano, että rupeepi sitten paiskimaan ylitöitä, että saa autonsa maksettua. Sinä et osallistu siihen, mutta yhteiset kulut, kuten ruoka, vaatteet, sähkö, asuminen ja kotivakuutus tulee hoitaa.
Minusta olisi viisainta teidän miettiä noi yhteiset tilit uusiksi. Laske paljonko vuodessa menee rahaa asumiseen, noin suurinpiirtein ruokaan (lisää siihen +10 % vaihtelunvaraa pesuaineisiin ym), laskuihin jne. , ne on helppo laskea! Jaa summa 12:lla ja avaa pankkiin taloustili, jonne käyttöoikeus vain sinulla ja sinne miehen pitää joka tilistä laittaa se tasasumma+150 euroa hätävaraa(lääkäri ym., vaatteita ym) teidän tulojen suhteessa eli sinullekin pitää jäädä vähän hätävaraa omiin laskuihin. Sen yli jäävä on miehelle törsäysvaraa, josta maksaa omat henkilökohtaiset laskunsa. Ei siinä muu auta, tai se teidän asuntohomma on pian konkurssissa ja luottotiedot menneet.
Entäs kun alkaa päivähoito ja tarhamaksut, milläs mies meinaa niistä selvitä?
taida olla kohdallaan. Rakennetaan taloa vaikka ruokarahaa on vain 100 euroa/kk
Ostipa sitten toisen auton (avoauto) ihan harrastusmielessä. Siitä olenkin nalkuttanut ihan joka käänteessä. Tyhmää maksaa turhasta autosta vakuutukset, verot ja autotallipaikka!
Mutta tapansa kullakin.
Ymmärrän kyllä sua ap. Itse olisin miehelle täysin vihainen, jos menis tollasta tekemään. Sais kyllä tuntea nahoissaan tai jossain.
Eli nykyään meillä on yhteiset rahat, joita yhdessä käytetään yhteisiin tarpeisiin ja yhdessä keskustellen omiin haluihin.
Jos oma mieheni tosiaan osoittautuisi NOIN huolettomaksi yhteisen rahan suhteen, pitäisi kyllä laittaa järjestelmä uusiksi: kummallakin vain omat tilit ja omat rahat, asuin- ja elinkustannukset ja lasten kulut tarkkaan puoliksi (ja summat paperille), kukin maksaa tarkkaan omat laskunsa ja omat velkansa ja ostaa itse omat herkkuruokansa ja henk. koht. tarpeensa. Olisipas tosi hilpeää elämää, mutta en muutakaan keksisi, jos ei tuon vertaa voisi luottaa mieheen ja sen taloudellisuuteen ja haluun puhaltaa samaan hiileen.
Ap