Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin, että jos tulen tänä vuonna raskaaksi, äitiyspäiväraha lasketaan VUODEN 2004 TULOJEN MUKAAN?

Vierailija
22.01.2006 |

Hitto, olin vuonna 2004 osa-aikatyöläinen ja opiskelija, viime vuonna taas todella hyvät tulot. Auttakaa tyhmää, miten tämä juttu nyt menee?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on vuoden 2004. Tosin, mulla laskettiin puolen vuoden palkkatulojen mukaan, koska ne ylitti 30%:lla viimeisen vahvistetun verotuksen tulo. Minä olin myös silloin ollit opiskelija.

Tähän äitiyspäiväraha systeemiin on minun mielestäni kuitenkin tullut nyt jotain muutoksia, mikäli oikein muistan, niin yhden kuukaudenkin työtulojen perusteella voi nyt laskea sen. ÄLÄ NYT LUOTA TÄHÄN, KUN EN OLE IHAN VARMA. MUISTINI VAAN SANOO, ETTÄ OLISIN JOSTAIN LUKENUT.

Vierailija
2/2 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla jatkuu nuo hyvät tulot edelleen ja sattuisit äitiyslomalle jäämään hyvien ansioiden aikaan, äitiyspäivärahasi laskettaisiin todennäköisesti viimeisen 6 kk:n tulojen mukaan. Jos taas sinulla oli vain viime vuonna hyvät tulot, laske sen mukaan että jäät äitiyslomalle aikaisintaan 1.1.2007, eli lasketuksi ajaksi jotain helmikuun alkupuolta. (eihän tarvitse odotella enää kuin 3 kk). Tällöin päivärahasi lasketaan 2005 tulojen mukaan.

Tuo 1 kk:n tulojen mukaan laskeminenkin onnistuu, mutta jos saa hyvät tulot vain yhdeltä kuukaudelta päiväraha-anomuksen jättöaikaa edeltävältä 6:kklta, niin ei sillä vielä kovin isoille päivärahoille pääse. Tuo 1 kk:n tulot lasketaan koko 6 kuukauden ansioksi ja kerrotaan 2:lla, jolloin siinä on sitten vuosiansio, minkä pohjalta päiväraha lasketaan (eli kuukausiansioksi 1 kk:n tulot * 2 /12) . Olis muuten aika paha porsaanreikä, kun melkein kuka vaan voisi yhden kuukauden tehdä vaikka vuorotta 3 duunia, että saisi sitten 10 kk ajan hyvät päivärahat, jos siitä suoraan saisi n. 60%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme