Miten herkästi lähtisit lääkäriin? Lapsesta kyse
Eilen kolme vuotiaani sai " kohtauksen" . Istui illalla 21 aikaan isänsä sylissä ja sanoi että tämä koti pyörii. Samalla silmät alkoivat mennä nopeassa tahdissa oikealta vasemmalle niinkuin olisivat seuranneet sitä pyörimistä. Meni kyllä tosi nopeaan ohi, kun laitettiin selälleen , jalat koholle ja silmät kiinni. Huolestuttaa silti kaikenmaailman aivokasvaimet jne... =(
Kommentit (13)
Aluksi ehkä leikillään, mutta kun huomaa huolen voi alkaa käyttää sitä väärin..
Toki jos huolettaa todella vie lääkäriin! Oliko muita oireita?
seuraavassa kerralla(jos käynti kohtuu pian). Kysyisin kuitenkin.
Eipä ole muita oireita ollut, vesirokko taitaa olla tulossa, tänään noussut sen näköisiä näppylöitä ja kovasti sitä ollut liikkeellä pk:ssa.
ap
kun tuo lääkärikin vastasi... :(
ap
Leikki- ikäinenkään ei pysty esim. nopesti liikkuvasta autosta kohdentamaan/ kiinnittämään katsettaaan sivuikkunasta katsoessa vaan silmät pyörii kun hedelmäpelissä.
sh
Mutta koska kysyit, että kuinka herkästi lähtisin lääkäriin, niin vastasin rehellisesti. Haluisin, et mun lapselle tehtäis kunnollinen neurologinen status (tarkoittaa, et lääkäri katsoo refleksit, pyytää lasa tekemään tiettyjä temppuja, katsoo silmänpohjiin, tutkii ihotunnot yms.). Itse en alkaisi tutkia omaa lastani. Jos neur.status normaali, olisin rauhallisin mielin.
Siis arpeeksi hyvin ;) Kun jos tuo rokko puhkeaa niin täytyy saiaslomaa hakea kuitenkin, niin samalla sanon tuosta. Tytöllö on mytö selektiivinen mutismi, jota ollaan vasta lähdössä selvittelemään, kannattaa varmaan myös psykologin luona tästä jutusta kertoa?
ap
Itse olen aika vasta valmistunut ja voin sanoa osaavani kyllä tutkia. Olen ollut töissä sekä tk:ssa että sairaalassa ja tykkään hoitaa lapsia. Joillekin kurssikavereilleni lapsipotilas on taan kauhistus (siis " pelkäävät" lapsia). Eli esitä asia tk:ssa. Jos tutkii kunnolla, tutkimiseen menee väh.
t. 9,4
Eli jos tutkii kunnolla, aikaa menee väh. 15min.
Mistä sinä vastavalmistuneenakaan tk-päivystyksessä löydät tunnin aikaa yhden lapsen tutkimiseen??
toinen lääkäri
http://www.10023.fi/suomi/