Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sensuuria!!!

Vierailija
21.01.2006 |

VAALIKESKUSTELUA SENSUROIDAAN

Lähde http://artolahti.com/a_78.php

Asia: Tiedote 11.01.2006, julkaisuvapaa

Lähettäjä: Professori Arto Lahti

Lisätiedot: www.artolahti.com, Email

Onko vaalikeskustelun järjestäjällä oikeus sensuuriin? Vaadin ulkomaiset vaalitarkkailijat YLE:n suureen vaalikeskusteluun!

YLE sulki minut kansalaisehdokkaana kahdessa suorassa vaalikeskustelussa pääosin ulos keskustelusta. Sain muutaman puheenvuoron pääkeskustelujen välissä ja silloinkin toimittaja esitti vaatimuksen ¿¿lyhyesti¿¿. En saanut yhtään puheenvuoroa asiakysymyksissä, vaikka esim. globalisaation tai yrittäjyyden osalta olen kirjoittanut tuhansia sivuja.

YLE uutisoi senkin vähän, mitä olin saanut sanotuksi epäjohdonmukaisesti tai virheellisesti. Esimerkiksi Parolassa esitin kannanoton: ¿¿luopuminen maamiinoista oli virheellistä¿¿, mitä kolme muuta ehdokasta kannatti. YLE uutisoi kuitenkin asian siten, että mainitsi nämä kolme asiaa kannattanutta ehdokasta mutta ei minua. Jälkikäteen nettisivulle tehty korjaus ehti olla siellä vain hetken.

Eilinen suora vaalikeskustelu Sanoma-talosta oli sensuuria. Sain puhua vain toisen avauspuheenvuoron. Toinen puheenvuoro koski leikkimielistä lasten vaalitenttiä. Siitä leikattiin suorasta lähetyksestä pois loppuosa eli asia, josta puhuin. Kuitenkin aamun uutisoinnissa edelleen puhuttiin suorasta vaalikeskustelusta.

Tämän jälkeen en saanut yhtään puheenvuoroa, vaikka pyysin niitä. Samaan pöytään suunnattiin puheenvuoroja kahdelle muulle ehdokkaalle. Jopa viimeisessä teemassa, jossa käsiteltiin ehdokkaiden saamaa ¿ei-kannatusta¿, minut mainittiin nimeltä kärkinimenä, mutta silti toimittaja pöydässäni vain viittasi saamaansa ohjeeseen: ¿Sinulle ei myönnetä puheenvuoroa¿.

Tämä menee jo ¿banaanivaltioiden¿ tasolle. Minut suljettiin ilmeisesti toisen johdantopuheenvuoron jälkeen kokonaan pois lähetyksestä ¿ ja mahdollisesti katkaisemalla puheyhteys. Tämän mahdollisti järjestely, jossa kullakin ehdokkaalla oli oma mikrofoni. Kampanjapäällikkö Tomi Riihimäki seurasi teknisen henkilökunnan toimintaa läheltä ja päätyi em. johtopäätökseen.

YLE:n suuri vaalikeskustelu on viimeinen. Kotimaiset vaaliviranomaiset eivät ole puuttuneet minua koskevaan sensuuriin ja syrjintään, vaikka ovat sen varmasti havainneet. Äänestäjätkin ovat sen havainneet ja ilmaisevat sen kadulla seuraavaan tapaan: ¿¿olet paras ehdokas, mutta kun en ole saanut kuulla kantojasi, en äänestä¿¿.

Suorien tv-keskustelujen sensuuri ja syrjintä on siten kiistatta vaikuttanut äänestäjien valintoihin tappioikseni. Minulla ei ole julkista puoluetukea, kuten puolue-ehdokkailla. Siksi suorat tv-keskustelut ovat ainoa keino puhua suurelle äänestäjäjoukolle. Nyt tämä on estetty kahden tärkeimmän keskustelun järjestäjien toimesta.

Demokratiassa kansan pitäisi valita presidentti, eikä median. Pääosin media on auttanut minua, kiitos siitä. YLE:n ja Sanoma-konsernin sensuuri ja uutisointi on pääosin ollut ala-arvoista, vääristelevää ja jopa selkeästi virheellistä. Siksi vaadin ulkomaiset vaalitarkkailijat YLE:n suureen vaalikeskusteluun ja harkitsen vaatimusta vaalien mitätöimiseksi!

Lisätiedot:

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näille vaalien " pikkuehdokkaille" anneta puheenvuoroja(kuka muistaa esim. Keijo Korhosen?). Muutenkin on törkeää, että jo ennen ensimmäistä äänestyskierrosta valtakunnan verkossa lähetetään vaaliohjelmia tyyliin " vaalien pääehdokkaat tentissä" . Mitkä ihmeen PÄÄehdokkaat??? Juuri näin ja gallupeilla ihmisten äänestyskäyttäytymistä ohjaillaan.

Vierailija
2/3 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punatoimittajat panettelivat Paavo Väyrysen niin pataluhaksi, että kansa uskoo nuo veriset valheet vieläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi