Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****TAMMITENAVAT 23.6. ALKAEN****

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Juhannus tuli ja meni. Aatonaattona lähdettiin Turun saaristoon lukioaikaisen ystäväni mökille. Siellä oli hyviä ystäviä lukioajoilta perheineen, joten vilinää riitti ja myös seuraa esikoiselle. Perjantaina lähdettiin meidän mökille, jonne tuli myös veljeni ja hänen jo 13 vuotias poikansa.

Oma mökki on saaressa, joten Mikael koki ensimmäisen veneretkensä nyt.

Eilen tultiin sitten kotiin.

Kaikesta uudesta kai sitten seurasi, että kun päästiin kotiin, oli Mikael onnensa kukkuloilla! Oli kai saanut jo vähän liikaa uusia virikkeitä ;) Täällä vain hymyili leveästi ja oli todella tyytyväinen (kunnes lattialla oli vierinyt niin lähelle sohvaa, ettei enää onnistunut siihen suuntaan liikkumaan, eikä yrityksistä huolimatta päässyt eteen- eikä taaksepäin),

Nyt rupesi itkemään päikkäreillä, täytyy lopettaa.

Toivottavasti juhannus meni kaikilta hyvin!

Emem ja Mikael 21122007

Vierailija
2/33 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, Emem ehti ensin uutta pinoa tekemään. :)

Juhannus tuli vietettyä leppoisasti sukulaisten kanssa mökillä, kuten edellisetkin liki neljäkymmentä juhannusta. Porukkaa oli vaatimattomat kahdeksan aikuista ja seitsemän lasta - viiden hengen mökissä. Onneksi ei satanut, joten telttailijat eivät kastuneet ja lapset viihtyivät ulkona. Melkein koko ajan piti jonkun aikuisen olla saunan suunnalla, kun neljä poikaa 9-13v ja tyttö 7v uivat ja kävivät välillä saunassa lämmittelemässä. Sauna oli siis lämmin joka päivä ja monta tuntia putkeen. Meidän kuusivuotiaan "uidessa" piti sitten jonkun aikuisen seistä meressä. Hrr, märkäpuku on tosi hyvä siinä hommassa. Onneksi pojan kummitäti uitti poikaa myös, mun ei tarvinnut seistä siellä niin paljon. :)

Tänään mulla onkin sitten täällä viisi lasta, otettiin yksi lasten serkkupoika lisäksi. Pitääkin mennä kohta laittamaan ruokaa.

Pikkuneiti viihtyi mökillä hyvin, etenkin ulkona. Oli aivan haltioissaan kun pääsi tutkimaan puitten lehtiä. Takapuolen pesu meressä ei sitten ollut ihan niin mukavaa. ;) Iso määrä aikuisia oli myös hyvä, aina löytyi joku, jolle saattoi antaa vahtivuoron, jotta pääsi itse tekemään jotain muuta - kuten laskemaan lapsia ulkona. Huomenna ajattelin antaa tytölle perunaa ja porkkanaa, jos ehdin kauppaan etsimään vanhoja perunoita ja kotimaista porkkanaa.

Nyt sinne ruoanlaittoon...

Strutsi ja neiti 31.1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Eipä meilläkään näköjään nukuta pitkiä päikkäreitä enään, kuten Miukkis taisi tuossa aloittamassaan pinossa kertoa.

Se unohtui vielä kertoa, että matkalla Turun saaaristoon Mikael joi lypsämääni maitoa tuttipullosta! Onneksi olimme ostaneet tuttipullon, joka oli käsilaukussani. Kun sitten Mikael rupesi itkemään ollessamme matkalla lossille (ei kuitenkaan lossijonoon oltu päästy, jotta olisin voinut imettää etupenkillä), niin lypsin käsin hieman maitoa tyhjään pulloon ja annoin sen ystävälleni, joka matkasi lastemme kanssa takapenkillä. Mikael rupesio kuin rupesikin siinä sitten heti juomaan pullosta! Mieheltäkin suostui pulloa ottamaan kun heräsi lossijonossa minun ollessa kävelyllä.

Toivottavasti saadaan nyt tätä taitoa pidettyä yllä, jotta voin syksyllä jatkaa koulussa käyntiä.

Niistä onnettomuuksista vielä; minä onnistuin kopsauttamaan Mikaelin pään kaapin oveen kun hän oli rintarepussa ollut minun imuroidessa. Sitten kun olin laittamassa imuria kaappiin kävi tämä kömmähdys. Onneksi ei silloin mitään kummempaa sattunut, mutta opinpahan ainakin, että jätän mieluummin imuroimatta kuin teen sen vauva rintarepussa.

Vielä gallup kaikille: Milloin ja miten aiotte viettää lomaa? Meillä miehen loma alkaa ensi viikolla ja toistaiseksi on viikonlopuksi sovittu matka Turkuun, keskiajan markkinoita katsomaan. Ulkomaille ei ole varaa suunnata, mutta kaipa me kotimaan matkailua harrastetaan. Mökilläkin riittäisi kunnostettavaa...

Voikaahan hyvin ja toivotaan vähemmän sateisia kelejä kaikille!

Emem ja Mikael 21122007

Vierailija
4/33 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauveli nukkuu, mies ja esikoinen ovat raksakaupassa ja mun pitäis purkaa matkatavarat :). Oltiin siis juhannus anoppilassa ja se oli samalla meidän kesäloma. Miehellä on kyllä 4vk lomaa heinä-/elokuussa, mutta ne menee raksalla. Tänään on sentään meidän kanssa!

Reissu meni loistavasti. Saatiin miehen kanssa nukuttua parina päivänä hieman pidempään, ah mitä herkkua!

Emem, kiitos paitavinkistä! En olis saanu pojua nukkumaan reissussa, jos en olis tajunnu heittää omaa käytettyä paitaani hälle unirievuksi. Kerrankin nukkui jopa 2h päikkärit, muutenkin kun nukkuu 20-45min. Nytkin nukkuu mun paidan kanssa. Saas nähdä kuinka kauan.

Onkos kenelläkään muulla käynyt niin, että vauva oppii juuri reissussa jonkun uuden taidon? Meillä esikoinen oppi monta uutta temppua reissunpäällä ja nyt kävi samoin. Löytyi kieli ja konttausasennossa hytkytään ihan koko ajan, kun ollaan lattialla! Kerran jo sai ponkastua itsensä vauhtiin, mutta se oli vahinko :).

Nyt kassien kimppuun!

Oikein mukavaa viikon alkua kaikille toivottelee

Justus & poju 14.1.

Vierailija
5/33 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aloittamaani pinoon kirjoittama plus vähän lisää... Oltiin näköjään samoihin aikoihin koneella!!

Meillä on "lomat" lusittu, eilen tultiin kotiin. Ollaan oltu liki koko kesäkuu liesussa mun porukoilla. Johtuneeko siitä, että aamupäiväpäikkäreille Milla nukahti vain syliin... Kamala parku alkoi kun yritin laittaa pois sylistä. Jep jep, ihan kiva. Toivottavasti ei kauhean pysyväksi jää moinen halu...

Onnettomuuksista: olen kolautellut Millaa otsaan ja päähän kyynärpäällä useampaan kertaan, kun olen vaihtanut imetysasentoa sängyssä maatessani. Onneksi on joka kerta tullut kauhea parku, jos olis ihan hiljaa tällin jälkeen ois ehkä aihetta huoleen. Laivalla kun oltiin niin mies nosti Millaa rintareppuun ja kumautti pikkuisen pään hytin kattoon. Eli kaikenmaailman äksidenttiä on ehtiny sattua, vaikka niin yritän tarkka koko ajan olla...

Jaahas, parku yltyy lattialla, ei viihdytä "yksin", ei...

No niin, nyt ollaan päikkäreillä. Taas sama juttu kuin aamupväpäikkäreille mentäessä: nukahtaa vain syliin pystyasentoon. Argh. Onkohan tota ipanaa alkanu närästää???!! Pliis pliis ei saa jatkua tällainen...

Miehellä ei ollu lomaa kuin 2 vkoa, joten kovin paljon ohjelmaa ei tarvinnu keksiä. Siitäkin meni käytännössä 3 pvää serkun yo-juhliin Ruotsissa. Sitten ollaan mökkeilty. Juhannusviikko, jolloin mies oli jo töissä, oltiin Millan kanssa mun äidillä Porissa. Mökkeiltiin ja mä yritin opiskella. Juhannus mökkeiltiin kanssa Porin suunnalla, ekaks mun äidin mökillä ja pari yötä isän mökillä. Milla sai myös kokea ekan venematkan! Aika liikkis se oli pelastusliiveissä. Juu, merivedellä pesu on mielenkiintoista, mutta me käytiin pyllypesulla saunassa ja padasta sai lämmintä vettä. Vaippoja (siis harsoja) huuhdottiin kans meressä, ku pesuväli venähti, ettei siis olis ollu kamala haju vaippapussissa.

Ollaan syöty nyt myös broileria ja kalaa. Ostin niitä kaupan valmiita juttuja (hitto ku ne on pahanmakuisia!), ku oltiin siel reissus. Broileri meni ihan jees (ei kylläkään edes puolta purkkia/kerta, max 1/4 purkki menee!), mutta se pikkukalastajan herkku taitaa olla vähemmän herkkua. Puuroa (kaura) ajattelin kans kokeilla kohtapuoliin. Ei ole enää kauaa kun maaginen 6 kk on täynnä ja alan antaa ruokaa ihan tosissaan, kun nyt on ollu sellainen maistelumeininki.

Miukkis & Milla 3.1.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=cebfaa10-411c-11dd-aa49-…!

Vierailija
6/33 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikoihin päässyt kirjoittamaan kun aina on sivut jumittaneet. Kokeillaan siis nyt.

Meillä juhannus meni leppoisasti oman perheen kesken. Oli oikein mukavaa. Juhlan voi tehdä silloinkin, hienot pöytäliinat, kristallit ja hopeat.

Meillä miehen loma alkaa ylihuomenna, mutta ei meillä ihmeellisiä suunnitelmia ole. En halua lähteä mökille, en ole ollenkaan mökki-ihmisiä, saati sitten vauvan kanssa. Ehei... Päivän keikkoja varmaan tehdään, ja ehkä risteilylle sitten elokuussa. Viikko sitten oltiin Muumimaailmassa ja se meni ihan hyvin.

Oltiin yötä hotellissa ja taas sain huomata että mies ei herää vaikka talo romahtaisi... Esikoinen putosi ryminällä sängystä, vauva itki ja muutakin mekkalaa koko yö, joten itse en nukkunut oikeastaan yhtään. Mies oli tajuttomana klo 22-09. Piti välillä oikein kokeilla että elääkö se kun ei mitään elon merkkiä.

Paluumatkalla esikoiselta tuli taas verta nenästä ja sitten iski matkapahoinvointi. Eli sitten tuli oksennusta suusta ja nenästä oksennusta ja verta oikein kunnolla. Ihanaa. Pari päivää kestettiin sitä verenvuotoa (tuli 4 krt päivällä ja 3 krt yöllä) kunnes menimme korvalääkärille poltettavaksi. Aattona verta tuli vielä vähän, mutta taisi olla joku pikkusuoni siitä vierestä. Nyt sitten sormet ristissä...

Sisulle olen nyt aloittanut lihat. Keitin ja soseutin kanaa. Olen lisännyt sitä perunan ja bataatin sekaan. Ensin irvisteli mutta nyt jo uppoaa.

Mahtava ruokahalu pojalla on, ihan ihmeellistä. Varsinkin kun tuo esikoinen on aina ollut todella huono syömään. Mutta on tuo menokin sellaista potkimista ja viuhtomista ja pyörimistä että kyllä energiaa kuluu.

Tutustuin tässä yhteen nepalilaiseen rouvaan. Hän sitten kysyi lapsieni nimiä ja yritin parhaani mukaan selittää, mitä sisu tarkoittaa. Kävi sitten ilmi, että sisu on nepaliksi vauva! Hänen olikin sitten helppo muistaa vauvamme nimi :)

Jaahas, Sisulla meni käämit tuolla lattialla. Palaamisiin.

ipu ja jäänmurtajat

Vierailija
7/33 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhannus tuli ja meni. Meille, tai siis minulle ainakin se oli yksi viikonloppu muiden joukossa. PAri viime juhannusta ollu töissä ja sitä edelliset juhlimassa niin oli kyllä erilainen, sanotaanko näin. Muuten olimme kotosalla mutta perjantaina kävimme anoppilassa ja Mikaeli isomummulassa (mieheni mummolla). Ihan mukavaa oli. ja sunnuntaina kävin pari tuntia töissä. siis siellä työpaikassa josta sain potkut syksyllä. uusi omistaja ja töihin pyysi. siis sitten kun on remontti valmis. suostuin kun ei tuolla valtion tuella eletä eikä juhlita. saati sitten osteta vaatteita lapselle ja vanhemmille. no kuitenkin. kävin tosiaan muutaman tunnin siellä. Mikael meni isänsä kanssa anoppilaan. hyvin oli menny. mutta kun minä lähdin sieltä töihin niin aloin itkemään. hermostutti kun en ole aiemmin ollut tuntia kauempaa erossa mikaelista ja kun en tiennyt miten se pärjä. tai miten mies pärjää kun ei ole paljon ollut pojan kanssa kahdestaan. mutta hyvin oli mennyt. ja anopin kanssa mikael oli hienosti. ei alkanut huutamaan ja vierastamaan kun syliin joutui joten on ehkä toivoa että tässä joku päivä pääsemme miehen kanssa kahdestaan vaikka kalaan. olen hyvä keulapaino :D

Soseet menee hyvin. ja samoin iltapuuro. puuroa illalla menee iso lautanen ja vielä maitoa päälle. mutta tuo ruokaannos ei ole vaikuttanut mitenkään siihen että mikael nukkuisi edes neljään viiteen asti. menee nukkumaan 21-22 ja herää jopa tunni päästä ja saattaa siitä eteenpäin herätä puolen tunnin välein kunnes sitten menen itse sänkyyn ja otan pojan viereen. en tiedä onko nälkä mutta veikkaan että yksi syy on minun kaipuu. kun rauhoittuu ja nukahtaa vierelleni ja nukkuu aamuun asti muutaman kerran tissitellen.

lihat aloitan ensi viikolla. olen siis kasvikset soseuttanut itse ja pakastanut joten ajattelin myös lihan. miten se onnistuu? ja kanan ja kalan kanssa samoin. neuvoja siskot!!

maanantaina on neuvola joten näkee miten on poika kasvanu. vaikka tuntuu että ei ole kasvanut ollenkaan. mutta silti vaatteita saa laittaa pois melko tahtia! :)

nyt nukkumaan.

MiiKaro & Mikael 31012008
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=221ffb30-4160-11dd-9c6b-…!

Vierailija
8/33 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että sulle tarjottiin töitä ja että pärjäsivät ilman suakin! Yleensä se meneekin niin, että äidillä on se suurempi kaipuu lasta kohtaan kuin toisinpäin :).

Suosittelen unikaveriksi Ememin vinkkiä omasta paidasta! Meillä toiminu loistavasti!

Lihoistakin kyselit. Itse suosin jauhelihaa (palvelutiskiltä voi pyytää vaikka jauhamaan tuoretta) ja keitän sen joko sellaisenaan tai lisään mukaan teesiivilässä jotain mausteita/yrttejä. Sit vaan soseutetaan samalla tavalla kuin kasviksetkin, saattaa vaatia enemmän keitinlientä. Lihaahan annetaan sit tosi vähän, teelusikallinen riittää isommallekin.

MiiKaro kertoi myös pienten vaatteiden poislaitosta. Uskokaa tai älkää, mutta meidän pojalla on vielä yhdet Tutan 50cm puolipotkarit käytössä!!! Bodeissa mennään jo 68-70, mutta housut ovat 60-62, pitkäselkäinen kaveri, myös kädet on pitkät.

Noista puolipotkareista muistinkin yhden asian, mitä piti kysyä: onkohan Tutan vaatekokoa vaihdettu? Esikoisen (3v) vauva-ajalta muistan, että Tutan vaatteet kävi ekana pieneksi, nyt uudet Tutat menee päällä vaikka kuinka pitkään.

Justus & poju 14.1.

Vierailija
9/33 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että sulle tarjottiin töitä ja että pärjäsivät ilman suakin! Yleensä se meneekin niin, että äidillä on se suurempi kaipuu lasta kohtaan kuin toisinpäin :).

Suosittelen unikaveriksi Ememin vinkkiä omasta paidasta! Meillä toiminu loistavasti!

Lihoistakin kyselit. Itse suosin jauhelihaa (palvelutiskiltä voi pyytää vaikka jauhamaan tuoretta) ja keitän sen joko sellaisenaan tai lisään mukaan teesiivilässä jotain mausteita/yrttejä. Sit vaan soseutetaan samalla tavalla kuin kasviksetkin, saattaa vaatia enemmän keitinlientä. Lihaahan annetaan sit tosi vähän, teelusikallinen riittää isommallekin.

MiiKaro kertoi myös pienten vaatteiden poislaitosta. Uskokaa tai älkää, mutta meidän pojalla on vielä yhdet Tutan 50cm puolipotkarit käytössä!!! Bodeissa mennään jo 68-70, mutta housut ovat 60-62, pitkäselkäinen kaveri, myös kädet on pitkät.

Noista puolipotkareista muistinkin yhden asian, mitä piti kysyä: onkohan Tutan vaatekokoa vaihdettu? Esikoisen (3v) vauva-ajalta muistan, että Tutan vaatteet kävi ekana pieneksi, nyt uudet Tutat menee päällä vaikka kuinka pitkään.

Justus & poju 14.1.

Vierailija
10/33 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori tuo tuplaviesti!

Painoin selaimen refresh-painiketta, kun olin lähettänyt viestin ja kuinka ollakaan, se lähetti mun viestin uudelleen!

Vierailija
11/33 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emem: Hienoa, että pullo kelpasi!

Me lomailemme käymällä miehen sukulaisten luona Turun suunnalla, oopperajuhlilla (saas nähdä miten mun vanhemmat pärjää pikkuneidin kanssa) ja mökillä. Niissä menoissa on ihan tarpeeksi hulinaa, ulkomaille en edes haluaisi lähteä tämän lauman kanssa.

Justus: Meilläkin oli kaikilla pojilla äidin paita unirättinä. Tytölle yritin tarjota, mutta ei kelvannutkaan. Kainaloon piti päästä oikeasti. :)

Miukkis: Meidän neiti ei ekat kolme kuukautta nukahtanut kuin syliin tai vaunuihin, mutta nyt kun on oppinut nukahtamaan sänkyyn ei meinaa enää nukahtaa syliin millään. Sänkyyn nukahtamisessa on vaan se ongelma, että jos menee vähän yliväsyneeksi, niin tarvii olla lähellä välillä juttelemalla rauhoittelemassa. Ja vain äidin ääni auttaa, isästä ei ole mitään apua. Tosin saattaa tuossa roolit vaihtua kummasti sitten kun mä menen töihin ja mies jää kotiin.

Lihat mä olen keittänyt possun kinkkusuikaleesta, kanan filesuikaleesta ja naudan paistisuikaleesta. Kalan olen aloittanut kuhalla. Eiköhän mikä vaan vähärasvainen liha käy. Monitoimikoneella soseeksi ja keitinvettä sekaan kunnes on sopivan löysää. Pakastan kaikki ruoat jääpalarasioissa.

Nyt on peruna ja porkkana ostettu, joten huomenna tyttö saa ekat maistiaiset.

Strutsi ja neiti

Vierailija
12/33 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussit meni vähän hoksimatta täälläkin, aattona käytiin grillaamassa vanhemmillani ja jäätiin sitten yöksi. Ihmeen hyvin meni neidin eka kyläily-yö. Ulos ei oikein ollut asiaa kuin sitkeimmillä sisseillä, täällä on pahin sääskikesä pitkään aikaan. Ja sääskien kanssa niinkin pärjää, mutta kohta tekee rynnäkön ne polttiaiset, joilta ei varjele mikään myrkky tai hyttysverkko. Mutta on tämä lapin kesä ja yötön yö muuten niin ihanainen, nuo sääsket vois vaan vaihtaa johonkin hyödyllisempiin pölyttäjiin, jää muuten hillat saamatta.

Juhannuspäivänä käytiin Tivolissa, se on perinteisesti aina juhannuksena täällä.

Lihan antamista en ole vielä aloittanut, pojille keitin aikanaan vähärasvaista ja laadukasta lihaa mm. porsaan ja naudan sisä- ja ulkofileetä, broilerin ja kalkkunan rintaleikkeitä, riistaa (lähinnä hirvenpaistia), kaloista lähinnä lohta sekä kananmunaa. Jos jauhelihaa keittää, kannattaa valita paistijauheliha, noissa tavallisissa on turhan paljon kaikkia oheistuotteita eli kaikkea muuta kuin lihaa. Keitin myös valmiita liha-kasvissoseita ja pakastin piltti-purkkeihin, siinä vain pitää olla tarkkana lihan määrässä suhteessa kasviksiin. Vauva tosiaan tarvii lihaa todella vähän. Hyviä vinkkejä ja ruokaohjeita vauvalle on siinä Valion Ensilusikallisia-kirjassa, muistaakseni sitä jaettiin neuvolassa -04 kakkosen vauva-aikana.

Emem kyseli lomasuunnitelmista. Miehellä on vielä tämä viikko töitä ja heinäkuun osalta kaikki on vielä auki, mitään ei suunnitella mutta jossakin käydään jos siltä tuntuu. Ajattelin kysyä ainakin työnantajan lomahuoneistoja, onko tullut peruutuksia. Luostosta tykkään erityisesti, mutta sielläkin saattaa olla noita iniseviä ystäviä vielä enemmän kuin täällä. Enkä tarkoita britti-turisteja =) Automatka Rovaniemeltä Sodankylään voisi olla tällä kokoonpanolla aivan sopiva... Viime kesänä lomailtiin Helsingissä, mutta nyt jostain syystä kaipaan vain rauhaa ja hiljaisuutta. Vanhempien mökeille suunnataan aina jossain välissä.

Meillä neidin päivärytmi on muuttunut siten, että nukkuu enää yhdet pidemmät päikkärit ja asettuu yöunille jo ennen klo 20. Kerran herää yöllä syömään n. klo 03 ja jatkaa tyytyväisenä unia klo 7-8. Mukava tämä uusi rytmi siinäkin mielessä, että ehdin illalla hyvin lukea ja touhuta poikien kanssa ja käydä vielä lenkilläkin sen sijaan että istuisin koko illan kiinni kitisevässä neidissä.

Nyt pitää mennä laittamaan pojat pehkuihin. Aamulla on taas aikainen herätys esikoisen uimakoulun vuoksi.

Kesäisempää säätä odotellessa, mukavaa viikonjatkoa!

aksiina ja Annu 28.1

Vierailija
13/33 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!!

Kukaa ei varmaa edes muista mua ku en ole kirjotellu. Ajattelin silti välillä kertoo jotain :)

Meidän neiti täyttää siis ensviikon ma. 5kk. Kierimällä menee joka suuntaan, yksin ei voi jättää yhtään enää lattialle :D Päiväunia nukkuu 2-3:t päivässä. Kovasti on tytöllä omia "juttuja" ja pöristelee suullaan niin että kuola lentää. Yöunille käy 8-9 aikaan ja syö vielä öisin monesti. Nyt on alkanu oleen vaa nukkuminen levotonta ku on kehittyny niin nopeasti. Laitan illalla omaan sänkyyn, mutta hetken päästä herää ja otan sitte meidän sänkyy viereen. Kovasti on äiti meilläki tärkeä, isi ei saa esim. nukkumaa vaavaa ollenkaa (vaunuihin kyllä).

Meillä juodaa vielä pelkkää rintamaitoa. Meinasin alotella heinäkuussa vasta kiinteitä, hyvin on tyttö kasvanu 4 kuukautis neuvolassa 7520g, ja 65cm. hui! Terkkari vaa totes että kyllä sitä voi pelkällä rm:lla kasvaa hyvin :) Perunaa annan sitte ensin ja porkkanaa seuraavana.

Meillä on iso remontti kotona menossa. Olen käytännössä siis kolmen lapsen kanssa päivät ja illat, ku mies tekee yksin remppaa päivätöiden lisäksi. Ihmeempiä lomia meillä ei siis ole. Tykkimäkee ja korkeasaaree viedää lapset kesän aikana käymää.

On se kyllä haikeeta ku vauvat kasvaa niin äkkiä, tuntuu että vasta täällä kirjoteltii isojen masujemme kanssa ja nyt puhutaa jo "isommista" vauvoista :8} On muuten aivan ihania kuvia joita olette tänne laittaneet pikkusista!

Mutta ihanaa kesää kaikille pienille tutkimusmatkailijoille ja äideille B-)

Vierailija
14/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magda_lena - 25.6.2008 07:57 (ID 304284) (2/17)

VASTASIN VÄÄRÄÄN KETJUUN. TÄSSÄ KOPIO!

Terveiset kreikasta!

Kuumaa oli, mutta hyvin selvittiin! Päivät viihdytettiin TOmasta huoneessa. Oli aivan liian kuuma ulkona ja huoneessa toimi ilmastointi. TOmaksella "paloi" ainoastaan polvet kun nytkytti itseään konttaus-asennossa sängyssä ja pyrki konttaamaan eteenpäin. Sujuvasti pääsee ryömimään ainoastaan ympyrässä. Vielä ei pääse eteenpäin pitkää suoraa.

Yöt on mennyt melko hulinaksi. Heräilyä on taas enemmän. Se luultavasti johtuu matkasta, hampaista tai uusista taidoista.

Jahas, lyhyeksi jäi tämä. Poika herää... Ainiin, lentomatkat sujui ihan hyvin! Ja nukkumisesta! -->Iltanukutus menee ilman heijausta ja kapaloa. Itku tulee kun vaan laitetaan sänkyyn, mutta syliinoton jälkeen (ja sitten taas hereillä laskemisen jälkeen sänkyyn) yleensä nukahtaa - siis ainakin ennen tämän kirjoittamista julkisesti!!

Allulle tervetuliaishalit! Mukavaa kun olette suomessa!

Nyt pyykinpesurumpaan..huh!

MOrjens

ps. Frimmy - olipas teillä mukava saunahetki! Mekin ollaan saunottu niin, että T on ammeessa mukana siellä!

pps. pian alkaa vihdoin meilläkin kiinteiden kokeilu. Vähän olosuhteiden vuoksi venyi tämä aloitus.

ppps. Pajunkukka- pakko nähdä pian Inna niissä pitsipöksyissä! On varmaan megasöpö!!

pppps. Koska meitä oli isompi porukka siellä matkalla, aatiin miehen kanssa kaivattua omaa aikaa. Otettiin aurinkoa ja käytiin yhdessä syömässä. Ihanaa kuhertelua - läheisyyskin on päässyt uuteen nousuun nyt kun yhteinen aika on ollut kortilla. Sitä arvostaa enemmän, kun sitä saa. Siis läheisyyttä.

Vierailija
15/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan poikki esikoisen kärsäongelmien, Sisun valvomisten ja kaiken vuoksi. Monta yötä (viikko?) on mennyt tosi vähillä unilla kun pieni mies on melskannut. En tiedä mikä häntä on rieponut.

Magda_lena, Sisu on myös todella väkevä ;) Olisi sittenkin pitänyt antaa joku leppoisampi nimi! Hän ei kuulu niihin tyytyväisiin vauvoihin, jotka istuskelee sitterissään ja ihmettelee maailman menoa. Ehei. Hermo ei pidä pienellä ollenkaan.

Koko ajan saisi olla hyppyyttämättä, kuljettamassa, tanssittamassa, jumppaamassa ja leikkimässä. Jos en ole, niin alkaa huuto ja MURINA. Se on alkanut pitää sellaista omituista murinaa... Kampeaa käsillään ylöspäin (mahalla ollessaan) ja murisee raivoissaan. Kai sitä ottaa päähän kun ei pysty juoksemaan esikoisen perässä.

Ja seistä pitäisi, kun pojan nostaa ylös makuulta, se on ihan tikkusuorana ja haluaa jäädä seisomaan. Ja jos ei saa seistä, pitää istua. Lonottaminen on vauvoja varten ;)

Suurinta huvia pienellä tuntuu olevan isoveljen seuraaminen. Nyt keksivät leikin rantapallolla. Isompi heittää pallon Sisua päin ja se kimpoaa siitä takaisin. Ja kumpikin nauraa ihan hulluna, heh...

Sisu ei oikeastaan ryömi vielä, mutta etenee satunnaisesti eri suuntiin, eri tavoin. Nyt peruutti itsensä "talliin" tuolin alle. Laitanpa kuvan siitä.

Joo, miehellä tosiaan alkoi loma kreivin aikaan. Sisu oli eilen neuvolassa ja sai rokotteen. Se olikin sitten ensimmäinen, josta tuli tosi kipeäksi. Jalka oli aivan hellänä ja jos erehdyin osuttamaan koko reiteen, itki pitkään sen jälkeen. Kuumettakin kai nousi kun oli ihan hikinen ja tuskainen. Annoin eilen yhteensä 4 suppoa. No maha meni sillä sitten sekaisin, rokotteesta tai supoista tai jostain muusta ja siinä sitä oli sotkua selvitettäväksi.

Illalla tuli vielä appivanhemmat kylään (mies ei edes ollut kotona). Joten kun he poistuivat iltamyöhällä olin aivan poikki.

Mittaa miehellä on 68,5 cm ja painoa tasan 8 kg, pipo 44 cm. Iso rötkäle, ja vahva.

Tänään alkoi Puistoblues, eli kaikki joukolla Jäkeen fiilistelemään! Paljon katukonsertteja ja ohjelmaa ja erinomainen tunnelma. Pistän pojille Peltorit päähän ja tilaan sammiollisen kahvia ja nautin bluesista!

ipu ja jäänmurtajat

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=057a37e7-429c-11dd-9c6b-…!

Vierailija
16/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun olisin lukenut omaa tekstiäni, kun kirjoitit Sisun touhuista! Meillä on siis ihan sama meno. Koko ajan pitäisi olla menossa, mielellään seisoma-asennossa :).

Vierailija
17/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan palattu reissuista. Oltiin n. pari viikkoa reissuilla ja sunnuntaina tultiin kotiin. Keittiöremontti on vihdoin valmis, jeee! Tänään kävi putkimies laittamassa putket vesihanat käyttökuntoon. Mahtavaa alkaa taas tekemään itse ruokaa, kun ollaan jo toista kuukautta oltu mikroruualla. Tosin tuolla reissun päällä ollessa ruuat oli mitä mainioimmat, kun juhannuksena oli isommat juhlat.

Muuten kesälomareissut on nyt tehty, mies menee ensi viikolla töihin. Uusia taitoja kyseli joku... Meillä ollaan oltu aika pitkään tuossa mahalleen kääntymisvaiheessa. Siinä sitten Aada hermostuu jonkin ajan kuluttua, kun ei pääse liikkumaan. Jonkin verran kääntää asentoaan, kun kurottelee leluja käsillään. Puheeseen on tullut uusia äänteitä; tät-tät-tät ja mäm-mäm-mää.

Ja vihdoinkin löytyi jokin sose, jota Aada ei sylje suoraan pois, eli mangosose uppoaa tosi hyvin! Hieman arasti olen ottanut uusia makuja käyttöön, mutta täytyy nyt kokeilla enemmän noita makeita hedelmäsoseita, koska mm. peruna-porkkana ja päärynä ei maistu Aadalle. Kunhan nyt hoksaa sen lusikalla syömisen taidon. Onhan sitä harjoiteltukin jo 3kk iästä saakka, eli jo yli 2kk ajan...

Munkin pitäis alkaa kattoo taas vaatekaappiin, kun Aadan 68 vaatteet alkaa jäädä jo pieneksi. 74 kokoiset on just sopivia nyt. 5kk neuvolassa mitat olivat 8545g ja 69,5cm. 1,5 viikon päästä onkin jo 6kk neuvola. Hampaita ei ole vielä tullut.

Tässäpä kuva reissun päältä juhannukselta:)

T:vikli80 ja Aada 4.1.08
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b4167012-42c6-11dd-a3a2-…!

Vierailija
18/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut sairastelu"kierre". Esikoinen alko oksentamaan viikko sitten, aamuyöllä oksenti isänsä niskaan. Suihkureissu tuli. Seuraavana päivänä nous kuume 39,8 =( Mies on ollut pari päivää kuumeessa ja nyt tänään alotin vuorostani minä sen vessassa ravaamisen ja muutaman kerran oksentanu kaikki pihalle. Tän päivän ruoka ollut purkillinen mustikkakeittoa ja sämpylän puolikas. Jospa se tästä. Mies lähti ralliharrastukseen heti töitten jälkeen, onneks sen sisko tuli auttamaan lastenhoidossa kun tuntu ettei jaksa edes Ainoa nostaa kunnolla.

Meillä on kaikki kasvikset kokeiltu ja iltapuurona piltin kaurapuuro+hedelmäsose. Tissittelyä aina välissä. Parsa on ollu meillä lemppari. Lihoja sit alotellaan n.parin viikon päästä.

Lomareissulle lähetään Kalajoelle mökkeilemään heinäkuun lopussa.

Nyt täytyy huilia että jaksaa huomisen.

-Siiricata ja Aino 7.2-
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=14ee90c0-42dc-11dd-9c6b-…!

Vierailija
19/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,ei lapsilla onneksi ollut keuhkoputken tulehduksia, Rasmuksella oli molemminpuolinen märkivä korvatulehdus ja Neealta löytyi vasemmasta korvasta tulehdus =/ Nyt on lääkekuurit syöty ja pienet suht. kunnossa!!

On teillä jättejä vauvoja, meillä 6kk mitat olivat 7570g ja 65cm, pipo huikeat 41cm =) Mutta oikein hienosti typy kasvaa omalla mitallaan, syntymämitat olivat siis 2695g ja 48cm, pipo 33cm!

Meillä ei tykätä kanasta, liha ja kasvikset + marjat uppoaa todella hyvin ja velleistä on maisteltu pe-po sekä maissi!

Ja yöllä herätään kerran - pari pullolle, eli iltapuuro vellin kera ei ole vaikutta´nut meillä yöheräämisiin vaikka oisin toivonut jo kokonaisia öitä =(

Lähdetään viikoksi Berliiniin heinäkuun 15pv, sitä ennen pari päivää Tampereella :) Muutoin en jaksa reissata, tiet kulkevat tännekin päin!! ;)

Nyt ei muuta, omanapa oli tällä kertaa lähinnä... =/

-Allu ja Neea, reilu puolivuotias neiti, ristiäiset lauantaina!!!

Vierailija
20/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu kans reissussa, vaikka miehellä ei vielä loma olekaan. Jussin seutuun kun oli pitkä vkloppu miehellä, oltiin Kuhmossa miehen vanhempien luona. Ukki, mummu, sedät ja täti kumppaneineen olivat hyvin innoissaan. Ja isomummut, vaikka molemmat ovatkin aika huonossa kunnossa. Toinen fyysisesti, toisella on jo pitkälle edennyt alzheimer. Ei varmaan sinänsä tiennyt ketä edes ollaan, mutta oli silti niin riemuissaan pojasta, tiesi että se on perhettä, että on rakas, tiesi myös sen jo heti nähdessään että se on poika vaikka ei ollut sukupuoli-sidonnaiset vaatteet.

Juhannus meni siis rauhallisesti melko ohimennen, ihan suht tavallinen kuhmon reissu. Käytiin me aattona yksien sukulaisten luona grillikodassa parit pihvit paistelemassa, mutta jouduttiin Ohton väsy-kitinän takia lähtemään pois melko pian. Vähän oli reissussa nimittäin rytmit sekaisin, kun autolla paljon liikuttiin ees taas, Ohtohan nukahti aina autossa (sen alle puolen tunnin ajaksi mikä yleensä joka paikkaan oli), ei sitten muuten päiväunia nukkunutkaan kunnolla.

Su-iltana tultiin kotiin nukkumaan, aamulla taas lähdettiin mun vanhempien luo, kun mun sisko miehensä kans oli siellä ainoalla kesälomaviikollaan käymässä, näin näki heitäkin enemmän. tai siis tänään tultiin kotiin, kun hekin meni miehen sukulaisten luo. Perjantaina vielä nähdään molempien sukujen yhteisessä grilli-iltamassa jonka he järjestävät. Ihan rauhallinen iltama siis tuokin, Ohto taitaa olla jopa tärkeämpi vieras kuin me!

Ohto on ollut yhtä aurinkoa koko reissujen ajan. Se taitaa olla sosiaalinen tapaus, nauttii kun kaikki on ihan höperöinä sen kimpussa. Tänään ei edes neuvolassa vierastanut yhtään, naureskeli vaan kaikille ketä nähtiin. Välillä se vierastaa kaikkia vieraampia, mut nyt tuli vissiin kerralla niin paljon nähtyä ihmisiä että se tajusikin että se on kivaa vain.. Oikein flirttaa vaan kaikille.

Mekin tehtiin muuten maanantaina Ohton kaa eka veneretki, kun käytiin saaressa mökillä. On se aika herttainen näky pienissä pelastusliiveissä. menomatkalla näytti että oli vähän epämukava olo, mutta ei itkenyt kuitenkaan. Tulomatkalla nukahti isänsä syliin.

Nyt 5kk neuvolassa tänään todettiin että pituutta on tullut nyt reippaasti lisää, nyt 68,1cm (4kk 64.5cm), painoa ei suhteessa niinkään, nyt 7615g (4kk 7230g). Itseasiassa äitini ja siskonikin oli sitä mieltä jo aiemmin että Ohto on hoikistunut ja pidentynyt. Liikkuu vissiin niin paljon. Mutta silti oli aivan normaaleissa rajoissa, sanoi kyllä neuvolan täti että voisi alkaa jo myös lihaa antamaan että painokin nousee tasaisesti, kun kuluttaa vissiin niin paljon. Sanoi kyllä muutenkin että Ohto on harvinaisen jäntevä ja liikkuva tapaus ikäisekseen. Vaikka eihän se edes vielä ryömi. Mutta pyörii ja potkii ja syö varpaita ja kampeaa istumaan sylissä ja punnertaa ja vaikka mitä senkin edestä.

Meillä on siis tähän asti tuttelin lisäksi syöty vasta maissivelliä, kasvissoseita ja hieman hedelmäsoseita. Kasvissoseet on Ohton lemppareita, hedelmät ei niinkään. Tai no maissi ja bataatti oikeastaan lähinnä, maissipohjaista sosetta menee purkillinen jo kerralla. Perunapohjaisia ei mene.

Nyt vaan mietin että aloittaisiko lihat vai viljat ensin tuohon lisäksi.. Neuvolassa sitä lihaa sanoi....mutta mä olin kyllä vähän jo haaveillut iltapuurosta... Mut ootellaan nyt ainakin pari päivää ilman mitään uutta, kun tänään rokotuksen sai. Ei oo kyl ainakaan vielä mitään oireita, ei ollut viimeksikään.

Lomista oli puhetta. Mies on vielä tämän viikon töissä, sitten 3vk loma. Ei erityisiä suunnitelmia. Vanhempieni mökillä autellaan grillikatosta rakentamaan se mikä ehditään, ehkä laituriakin. ja jossain vaiheessa käydään taas kuhmossa, ehkä jopa viikko. Siellä lähinnä kalastellaan, mitä nyt normaalin perhe-elämän ohella ehtii (eli milloin nyt appivanhemmat ehtii Ohtoa hoitamaan, mielellään kyllä hoitavat sillointällöin pari tuntia..). Elokuussa miehellä on sit vielä erikseen yksi viikko lomaa, silloin lähdetään vanhempieni kanssa saariselälle kun niillä on mökki siellä vuokrattu. Tarkoitus olisi sielläpäin kalastella kans, meillä on asuntoauto myös matkassa niin voi vaikka joksikin yöksi lähteä jonnekin kauemmas kalalle. Tosi kätevää siinä mielessä että vanhempani halusivat ottaa meidät mukaan, voivat kuulemma välillä olla Ohton kaa että me päästään sinne kalalle. Tietävät että kalastus on meille tärkeä harrastus, normaali jokavuotinen vähintään viikon pohjoisen kalastusreissu jää väliin Ohton takia.. Nyt ei sit kuitenkaan jää. Vaikka eihän nyt koko ajan voi kalastaa kun pitää Ohton kaa enimmäkseen olla, mutta ees vähän kuitenkin.

Ihan kivan oloiset lomat siis tulossa. Ihanat vanhemmat kyllä meillä molemmilla!

Mitäs muuta... Viklille onnittelut keittiöstä! Kamalaa olisi kuvitellakin ilman, uskon että nyt on ihana fiilis, vihdoinkin.

Ja siiricatan perheelle paranemisia!

Ja onneksi allun poppoo voi jo paremmin.

Frimmy ja Ohto 250108