Kokemuksia Fertinovasta. Onko ?
Onko täällä kenelläkään kokemuksia Fertinova klinikasta ? Onko hyviä kokemuksia ? Tai osaatteko suositella mikä / mitkä klinikat olisivat pääkaupunkiseudulla hyviä ?
Tässä hieman taustaa. Itselläni on aiemmasta liitosta kaksi lasta ja nyt olemme reilun vuoden yrittäneet uudessa suhteessa vauvaa mutta tuloksetta.
Aloitimme hoidot keväällä 08. Minussa ei todettu mitään vikaa. Miehelläni liian vähän siittiöitä joten tämä ehkä lapsettomuuden syynä.
08 / 08 aloitin menopuuri kuurin ja ensimmäinen inseminaatio yritys
nega
09/08 menopuurilla toinen yritys joka johti hypertaatioon ja nega tuloksena
Päätimme lähteä koeputki yritykseen joka toteutettiin Puregonilla/ Orgalutran ja nyt tuloksena nega.
Ensimmäisellä kerralla 3 hedelmöittyi ja kaksi pakkaseen.
Uutta yritystä yritämme joulukuussa kun pakkaseen jäi 2. Nyt on iskenyt epätoivo koska onnistumia ei ole tullut.
Onko kellään vastaavia kokemuksia / onnistumisia ?
En osaa vielä kaikkia lyhenteitä koska olen uutena täällä ja hoidot ovat vieraita vielä.
Kommentit (18)
Kiitos vastauksestasi.
Olen kuullut samaa, että felitas olisi parempi. Luulen, että yritämme vielä joulukuussa pas ja sen jälkeen mietintään mahdollisesti klinikan vaihtoa.
Katsotaan....
S35
Mulla myös kokemuksia molemmista. Felicitaksessa 3 hoitoa tuloksetta, Fertinovassa heti eka hoito toi poikamme. Fertinovassa lääkäri ei kauheesti kommentoinut Felicitaksen hoitoja,pudisteli vain hiljaa päätään, ja tulosta tuli. Kun ei tiedä mitä ostaa, vasta myöhemmin tajuaa ,mistä on tullut maksettua kauheasti turhaa. :| :|
Raskaaksi tulemisesi voi johtua klinikasta, jossa kävit hoidossa? Tuskin raskautesi sai alkunsa sen vuoksi, että kävit juuri Fertinovassa.
Meillä lapsi sai heti alkunsa inseminaatiohoidolla nimen omaan Felicitaksessa. Fertinovassa lääkäri ehdotteli koko ajan IVF-hoitoa, joka olis maksanut monta kertaa enemmän ja painotti ettei muita hoitokeinoja ole.Kolme raskautta kuitenkin inseminaatiolla saatu aikaiseksi, ikinä en IVF-hoidossa ole ollut, enkä mene koska en sitä hoitoa tarvitse.
Mielestäni Fertinovan lääkäri epäpätevä, jos potilaalle väärää hoitoa suosittelee.
Valtaosa suomalaisista lapsettomuuslääkäreistä aloittaa potilaiden hoidot inseminaatioilla (jos ei IVF-hoitoa tarvitsevaa välttämätöntä syytä lapsettomuuteen löydy) ja jos lukuisien yrityksien jälkeen raskaus ei kuitenkaan ala- siirrytään EHKÄ IVF-hoitoon.
Mutta ei Fertinovassa.
Siellä heti IVF:ään maksamaan itses kipeäksi.
Että sama juttu, minäkin mietin mihin turhaan sitä olis rahat menneet jos olisin siellä Fertinovassa jatkanut :D
Nyt kuitenkin Felicitaksesta alkunsa saanut terve ihana poika 4v. :) :)
Ensin alkuun haluan sanoa, että Fertinovalla on nykyään useampia lääkäreitä, joten ei kannata yleistää. Itsellä on kuuden vuoden kokemus klinikasta ja tuloksena kolme ihanaa lasta! Mielestäni meitä hoidettiin hyvin ja asiantuntevasti ja aina kuunnelltiin myös meidän mielipidettä. Kokemusta on myös Felicitaksesta, mutta en pitänyt siitä klinikasta. Nämä ovat niin makuasioita. Ainakin meille Fertinova oli oikea hoitopaikka.
Hei,
kiitos vstauksista. Ensimmäiset hoidot meillä oli inseminaatio mutta kahden negan jälkeen päätimme lähteä IVFhoitoon huonon siittiö tilanteen vuoksi.
Siittiöitä 0.5 - 7 milj max ja näistä kuolleita olleet 96 %. Joten uskon, että meidän kohdalla IVF tai mikrohedelmöitys ainoa oikea vaihtoehto.
Ehkä sitä vaan miettinyt klinikan vaihtoa 2 inseminaatio ja 1 IVF negan jälkeen kun pettymys ollut todella suuri.
Itselläni siis kaksi luomu lasta aiemmasta liitosta. Nyt uudessa suhteessa eletään jossa miehellä ei lapsia.
kiitos kannustuksesta. Nyt alkuvuodesta yritämme kaksosia mutta toiveet eivät ole kovin korkealla.
Hei! Meillä tehtiin peräti 6 inseminaatiota Fertinovassa, hoito oli tosi hyvää ja mukavat lääkärit, mutta tulosta ei näistä valitettavasti tullut. Eli eivät todellakaan suositelleet heti IVF:ää.
Taloudellisista syistä teimme IVF:n julkisella puolella ja sillä sitten tärppäsi. Nyt menossa rv 33. Mitään varsinaista vikaa lapsettomuuteen ei löytynyt, paitsi minun lievä endo.
Hei,
ei meille heti ehdotettu IVF hoitoa vaan päätimme itse lähteä IVF hoitoon kahden epäonnistuneen inseminaatio yrityksen jälkeen.
Lääkärit ovat mukavia kyllä ja hoito hyvää mutta täytyy alkaa miettimään klinikan vaihtoa mikäli pas hoito ei onnistu.
Toiveet ovat korkealla mutta talous heikoilla. Todella kallista tämä on yksityisellä puolella.
Satumarika paljon onnea teille odotukseen ja onnistuneeseen hoitoon ;)
Kaikille oikein mukavaa joulun odotusta !
Hei Sarde!
Täytyy vielä tarkentaa, että meillä ei kyllä onnistunut heti ivf:lläkään eli ei kannata menettää toivoaan. 1. ivf lukuisine passeineen ei onnistunut; tulos 1 keskenmeno ja useampi kemiallinen raskaus. 2. ivf:n eka pas vasta onnistui ja nyt odotan kaksosia!
Hei,
Ok. Meillä seuraava pas yritys tammikuussa kun joulun pyhät sotkee joulukuun hoitoja.
Aika jännää koska pakkasessa kaksi alkiota ja jännittää selviävätkö sulatuksesta.
Onko raskautesi sujunut hyvin ? varmasti jännittäviä hetkiä teillä kun kaksi vauvaa tulossa.
Sarde 35
Raskaus on sujunut hyvin tähän mennessä, ei mitään isompia vaivoja ja vauvoilla ollut kaikki hyvin. Onhan tämä tosi jännää, kun ensin luultiin ettei saada lapsia ollenkaan ja nyt niitä on tulossa kaksi. Toivotan Sarde onnea seuraavaan passiin!!
Moikka taas kaikille ja hyvää uutta vuotta !
Nyt pian se jännittäminen taas alkaa. Kuukautiset pitäisi alkaa muutaman päivän sisällä ja sen jälkeen olisi tarkoitus luonnolliseen kiertoon yrittää kakkosia passilla.
Tietenkin jännittää kestävätkö alkiot sulatuksen koska pakkasessa vaan 2 alkiota. Onko täällä muita pas jännääjiä tammikuussa ?
t.sarde
Nyt se piinailu ja odottelu alkaa. Ensi viikolla pitäisi pas olla. Onko muita tammikuun passiin menijöitä ?
S
Minulla on kokemuksia fertinovalta ja voin sanoa että itse pidän ainakin klinikan ns. kodinomaisuudesta koska paikka ei ole kovinkaan suuri ja hinnat eivät ole suhteessa muihin pääkaupunki seudun klinikoihin nähden niin korkeat, henkilökunta on oikein mukavaa verrattuna esim. omakohtaisiin kokemuksiin julkisella puolella. Itse saa vaikuttaa hoitoihin eikä siellä olla heti tyrkyttämässä kalleinta vaihtoehtoa. Itse en ole saanut viellä toivottua tulosta mutta en usko että siihen vaikuttaa paikka missä olen hoidoissa ...
itsekkin pidän kyseisestä klinikasta ja henkilökunnasta myös. Sitä vaan pohtii eri vaihtoehtoja kun tosiaan toivottua tulosta ei ole meillekkään tullut vielä.
Olen käynyt eri klinikoiden netti sivuilla ja felitas klinikka on jäänyt mieleen hyvien hoito tulos % vuoksi.
On totta vaikka vaihtaisi klinikkaa voi olla et onnistuu tai ei muualla. Olen miettinyt käytetäänkö eri klinikoilla eri lääkkeitä tai hoitomenetelmiä.
Viime viikolla meillä oli pas ja kahden alkion siirto. Nyt jännätään taas reilu viikko ennen testi päivää.
Klinikka varmasti hyvä. Olen vain miettinyt onko jossain klinikalla huomattavasti parempi tuloksia ?
Ja huomasin, että jotkut klinikat tekevät peräkkäisinä kuukausina pas ja jotkut taas haluavat väli kuukauden.
Viime perjantaina siis nega tuli raskaustestistä mutta kuukautiset eivät ole edelleen alkaneet vaikka lääkkeen lopetin viime torstaina.
Tein tosiaan eilen uuden testin ja plussa tuli. Onni taisi jäädä lyhyeksi koska kävin tänään verikokeessa ja arvo oli 305 kun pitäisi olla 700-.
Viikko piinailua ja uusi veritesti ensi viikolla. Onko kellään kokemuksia pas siirron jälkeen vastaavasta ?
Olisko tässä kyse vaan kiinnitysyrityksestä eikä raskaudesta ?
Ajattelin et olisin saanut maailman ihanimman hää lahjan mutta nyt viikko odotellaan uutta testiä.
Kävin tosiaan uudessa HCG ja arvo oli jo yli 2500 eli raskaus varmistui. Viime viikolla olin jo ekassa ultrassa ja nyt viikkoja 9.
Onnistuihan se kumminkin 1 pakaste siirrosta.
Paljon oli matkan varrella epätoivoa mukana. Kaikille kiitos tuesta ja onnea muille hoitoihin.
Nyt toivotaan, et kaikki menee hyvin loppuun asti ja todella onnellinen olen.
... sekä Felicitaksesta. Felicitas-klinikka ehdottomasti parempi. Mutta tämä mielipidekysymys. Fertinovasta en osaa sanoa mitään varsinaista negatiivista vikaa, mutta suosittelen kuitenkin ennemmin Felicitasta :)