****TAMMITENAVAT 23.6. ALKAEN****
Tässä viime viikon jutut:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (33)
Kiva kuulla harvemmin kirjoittavienkin kuulumisia!
Poitsu nukkui koko aamupäivän ja nyt tietty heräs. Tarviipa mennä...
Aattelin vaan herätellä pinoa taas henkiin :)
Hiljaista on tosiaan. Taitaa kaikki olla tiiviisti kesälaitumilla. Minäkin yritän noita pihahommia tehdä kun pikkuinen antaa myöten.
Ei ole enää meilläkään täysimetetty vauva. Muutama päivä on maisteltu kiinteitä hyvällä menestyksellä. Peruna ja porkkana maistui heti ja olisi syönyt enemmänkin kuin olen uskaltanut ekoilla kerroilla antaa. Mitään vaivoja ei ole tullut, joten otin jo luumunkin mukaan. Tänään annoin neljännesdesin pe-poa ja pari teelusikallista luumua. Enemmänkin olisi neiti varmaan syönyt, mutta en uskalla ihan heti kovin isoja annoksia antaa. Taitaa tuo neljännesdesikin olla aika iso annos kun vasta neljättä päivää saa kiinteitä. Niin hyvin kelpaa, että taidan jättää rintamaidolla maustamisenkin pian pois.
Allulle mukavia ristiäisiä!
Mukavata viikonloppua kaikille.
Strutsi ja neiti 31.1.
on kyllä melkoisen hiljaista täällää. täytyy myöntää että itsekin olen syyllistynyt siihen että on vain käynyt lukemassa.
meillä ei ole tapahtunut mitään uutta. mikaelilla ei näytä olevan kiinnostusta kääntyä mahalleen tai päinvastoin. muutaman kerran on meinannut mutta ei ole osannut.
huomenna neuvola, saa nähä kuinka paljon on kasvanut ja saadaan rokotus. mies ei pääse mukaan kun on töissä joten toivottavasti ei ole huutoa...
mun isä ja veli tulee huomenna. on noin viikon. saa nähä kuinka pärjätään täällä pienessä kaksiossa neljän aikuisen, yhden lapsn ja kissan kanssa. kun tuntuu että tämä on pieni jo meille kolmelle.
ukko on ollut töissä viimeisen viikon joka päivä joten on vain käynyt kääntymässä. on ollut remontoimassa ravintolaa ja se loppuu perjantaina. viikonloppu vapaa ja sitten maanantaina aloittaa uudessa työpaikassa. työ aika 7-15.30 joten olen melkoisen yksin täällä. pelottaa vain että sitä eristäytyy ja mikael alkaa vierastelemaan kun mies menee autolla ja asumme täällä 10km päässä kylältä....
mutta nyt menen taas. käykää muutkin ilmoittelemassa olemassaolostanne että tämä ei ihan kuole.
MiiKaro & Mikael 31012008
Ihanan kamala ilma tänään. Ihanaa siis kun aurinko paistaa, mut toisaalta tuntuu että on liian kuuma, en pidä hikoilusta muualla kuin saunassa.
Ohto oppi eilen "ryömimään" takaperin. Tai emmä tiiä mitä se oli, sanotaan että etenemään.. Pyllyn nostaa siis pystyyn, toinen jalka suorana, toinen koukussa vispaten, päällään (ja vähän käsilläkin) pusketaan itseä taaksepäin. Menee jo useita metrejä. Musta kyllä tuntuu että se yrittää eteenpäin aina lelun luo, ja on ihan hermostunut kun joutuukin vain kauemmas.. Hyvät äänitehosteet on siis koko ajan hommassa mukana, meitä vaan naurattaa kun on tuo meno muutenkin niin hullunkurisen näköistä.
Hurjan tuntuista kun kävin eilen vanhempieni luona, mutsi kaivoi minun vanhan neuvolakortin esille. Mä olin 10-kuisena yhtä pitkä kuin Ohto nyt 5-kuisena, ja painoin suunnilleen samanverran vasta 1v2kk iässä! Mut mä olinkin 1590g painoisena syntynyt keskonen.. Siitä tuo neuvolakortin esille kaivaminen lähtikin, kun mutsi mietti että onpa Ohto painava sylissä, minä ja mun kaksoissiskoni (1850g syntymäpaino) ei kuulemma tunnuttu noin painavilta kannettavilta ikinä. No ei varmaan, me käveltiin jo hyvin kun oltiin tuon painoisia! Hurjaa mite pieniä me on oltu. Kun eihän Ohto ole edes kovin iso, aika normaalikokoinen kai.. (5kk 68,1cm ja 7615g.)
Nyt pitää mennä pistämään pojalle bataattia poskeen. Ja pian viedään se naapurin tädille kylään pariksi tunniksi, kun mennään autokauppoja tekemään, pari vuotta uudempaan vaihdetaan..
Frimmy ja Ohto 250108
uuteen elämäntilanteeseen ja kestävyyttä vieraiden kanssa, vaikkakin ovat läheisiä :).
Mä olen elänyt koko esikoisen eliniän (ja vähän kauemminkin) paljon pelkästään lasten kanssa. Isä oli eskarin pari ekaa elinvuotta yksityisyrittäjä ja päivät oli väh. 12-tuntisia. Sen lisäksi ollaan nyt rakennettu pari vuotta, joten kaikki liikenevä aika on mennyt raksalla, joka on meistä noin 50km päässä, matkoihinkin menee jo 1,5h. Miestä näkyy nykyisin kotosalla ennen seitsemää parina iltana viikossa, silloinkin on kotona vasta viiden maissa. Aamulla lähtee töihin jo viideltä. Viikonloppuisin lähtevät isäni kanssa raksalle seiskan kasin aikaan ja silloin saan pari kertaa kuussa nukkua hieman pidempää. Onhan tämä rankkaa, mutta kaikkeen tottuu. Kun raksaprojekti loppuu, alkaa taas yksityisyrittäjän kiireet eli loppua ei ole näkyvissä.
Onneksi esikoinen on jo reilut 3v, joten hänestä on paljon apua ja seuraa. Juttuseuraa löytyy onneksi läheisestä puistosta meille kaikille!
Meillä oli eilen varsin merkillinen päivä. Esikoinen oli muiden kanssa raksalla ja kuopus nukkui lähes koko päivän! Oli hereillä vajaat 4h yhteensä, niistä yli puolet illansuussa. Unta maistui hyvin myös yöllä, mutta tänään ei sit ollakaan enää paljon nukuttu.
Allu harmitteli, kun kiinteiden aloitus ei tuonut kunnon yöunia. Meillähän poitsu on ollut aina hyvä nukkumaan yöllä, mutta kiinteiden aloituksen jälkeen on tullut yksi yösyöttö lisää. Olin jo niin tottunut nukkumaan hyvin yöllä, kun päikkäreihin ei ole ollut mahdollisuutta muutamaan kuukauteen.
Poitsulla on myös jokin ruoka-aineallergia. Loppuviikosta tuli kasvoihin monta pientä punaista ja karheaa läikkää. Nyt on enää pari jäljellä. Syynä oli vadelma tai sika.
Meidän poika on muuten varsin outo tapaus: hälle ei saa laittaa yhtään mitään puuron sekaan. Jos epähuomiossa lykkään siihen jotain sosetta, niin puuro jää syömättä ja tulee kova huuto! :)
Jätkä vetää jo pitkiä rundeja lattialla takaperin liikkuen, jopa matolla. Aiemmin kun liikehdintä tapahtui vain paljaalla lattialla. Konttaamistakin harjoittelee jo paljon, mutta onneksi ei vielä tajua miten mennään eteenpäin!
Hitsi kun on lyhyt muisti. Jotain piti vielä kertoa, mutta on päässyt unohtumaan. No, onpa jotain kerrottavaa myöhemmin, jos palautuu mieleen.
Justus & poju 14.1.
Kiintoisa keli, ei tiedä sataisko vai paistaisko. Täällä Hgissä ei mitään hellettä ainakaan vielä ole!
Mukavaa että kaikkien reissut on sujuneet hyvin!
Meillä unipulmat jatkuu vaan. Päikkäreitä nukutaan max 2 h/vrk ja iltaisin sit kränttyillään. Aamupäiväpäikkäreitä nukkui tänäänkin 35 minsaa ja kamalasti parkuen heräs. Viime yö meni kans taas hulinaks, Milla heräs jotain tsiljoona kertaa tissil. Ei rauhoitu syliin, vain tissi auttaa siihen hätään. Tutissa olis kyl sekin hyvä puoli, että sen voi laittaa suuhun lapselle, peukkua ei voi. Kokeilin yks yö sitä paitavinkkiäkin, ei mitään vaikutusta. Olen laittanut kaiken toivoni iltapuuron aloittamiseen joskus ens viikolla - älkää pliis sanoko (Justus hys hys) että siitä ei oo mitään iloa...
Millä Magda_lena saa Tomaksen rauhoitettua yöllä? Rauhoittuuko syliin? Kiintoisaa huomata sellainen, että en oo ihan ainoa joilla on uniongelmat alkanu nyt... Liityiskö sit tohon ikään?
Jaahas, nyt täytyy mennä...
Miukkis&Milla 0301
Kyllä teidän Ohto on sieltä isoimmasta päästä. Meidän esikoinen oli vauvana samaa kokoluokkaa kuin Ohto nyt ja hän on nyt 3v jopa 10cm normaalia pidempi. Eli kokonsa puolesta menisi jo yli 4-vuotiaasta.
Meillä tuo takaperin ryömintä tapahtuu vähän eritavalla kuin Ohtolla. Poitsu ottaa punnerrusasennon, eli mahallaan kädet suorana, alapään paino varpailla ja siitä sit työntää käsillään eteenpäin. Ja vauhti on kova! :D
Toivottavasti tuli onnistuneet autokaupat!
Mun pitäis päästä huonekalukaupoille, kun uuteen kotiin ei ole telkkarille paikkaa, ellei laiteta seinälle. Muuten pärjätäänkin jonkin aikaa vanhoilla huonekaluilla. Ruokapöydän kyllä haluaisin heti uuden, mutta ei taida budjetti antaa myöden, vaikka alesta ostettaiskin.
Alkaa olla hieman tekemisen ja juttuseuran puutetta, tänäänkin. Onneks huomenna on jo maanantai ja puistossakin taas seuraa. Viikonloppuisin se on aina ihan tyhjä.
Onko muuten kukaan käynyt katsomassa Sinkkuelämää-leffaa? Mä pääsen katsomaan sen ens viikolla, ihanaa vaihtelua! On vaan just lasten nukkumaanmenoaikaan ja jos kuopuksella on huono päivä, niin ei tasan tarkkaan nuku ennen kuin mä oon kotona, :(
Kyllä teidän Ohto on sieltä isoimmasta päästä. Meidän esikoinen oli vauvana samaa kokoluokkaa kuin Ohto nyt ja hän on nyt 3v jopa 10cm normaalia pidempi. Eli kokonsa puolesta menisi jo yli 4-vuotiaasta.
Meillä tuo takaperin ryömintä tapahtuu vähän eritavalla kuin Ohtolla. Poitsu ottaa punnerrusasennon, eli mahallaan kädet suorana, alapään paino varpailla ja siitä sit työntää käsillään eteenpäin. Ja vauhti on kova! :D
Toivottavasti tuli onnistuneet autokaupat!
Mun pitäis päästä huonekalukaupoille, kun uuteen kotiin ei ole telkkarille paikkaa, ellei laiteta seinälle. Muuten pärjätäänkin jonkin aikaa vanhoilla huonekaluilla. Ruokapöydän kyllä haluaisin heti uuden, mutta ei taida budjetti antaa myöden, vaikka alesta ostettaiskin.
Alkaa olla hieman tekemisen ja juttuseuran puutetta, tänäänkin. Onneks huomenna on jo maanantai ja puistossakin taas seuraa. Viikonloppuisin se on aina ihan tyhjä.
Onko muuten kukaan käynyt katsomassa Sinkkuelämää-leffaa? Mä pääsen katsomaan sen ens viikolla, ihanaa vaihtelua! On vaan just lasten nukkumaanmenoaikaan ja jos kuopuksella on huono päivä, niin ei tasan tarkkaan nuku ennen kuin mä oon kotona, :(
Miukkis, joillekin tosiaan auttaa kiinteiden aloitus yöuniin, joten pidän peukkuja!
Kun lapsi oppii uutta, unet yleensä kärsii. Ja jos nukkuu yöllä huonosti, niin yleensä päiväunetkin on huonoja ja toisinpäin, ikävä kyllä.
Aivan ihana ilma ollut tosiaan tämän päivän. Jos noita sääskiä ja mäkäräisiä ei olisi tuossa mittakaavassa, varmaan asuttais ulkona.
Meillä oli tänään siskon tytöt hoidossa, tai no, eihän ne isot tytöt mitään varsinaista hoitoa tarvi (12 ja 4v) mutta kuitenkin hulinaa riitti varsinkin kun meidän esikoinen reagoi hirveän voimakkaasti kaikkeen tavallisuudesta poikkeavaan. Toisaalta kesällä on mahdottomuus noudattaa mitään kellontarkkaa rytmiä tai samoja kuvioita päivästä toiseen. Eli se tietää sitten meillä juuttumisia ja känkkäränkkää...
Minä kävin ystäväni kanssa pari viikkoa sitten katsomassa Sinkkuelämää-leffan. Minusta elokuva oli hyvä (olinhan sarjaankin aivan koukussa...), mutta parasta illassa oli kyllä se totaalinen irrottautuminen kotikuvioista. Me mammat otettiin ilo irti vapaaillasta oikein todenteolla ja mentiin vielä ravintolaan syömään elokuvan jälkeen. Suosittelen =) Naurettiin muuten, kun puhe aina tämän tästä kääntyi lapsiin, että miehet ei varmaan puhuis halaistua sanaa lapsista. Mutta mihinkäs me siitä äidinroolista päästään, vapaallakaan...
Meillä kävi muuten poikien kanssa sama juttu, eli yöheräilyt alkoi iltapuuron aloituksen jälkeen. Siihen saakka olivat nukkuneet jo usean kuukauden ajan katkeamattomat yöunet. Ilmeisesti jano herättää yöllä. Neidille on puurot tarkoitus aloittaa lähipäivinä, kunhan saisin ensin aloitettua lihat.
Kovin eri tahtiin ja yksilöllisesti kehittyvät nämä tammitenavatkin. Meillä ei neiti pidä hoppua liikkeellelähdön kanssa, mutta muuten on kovin aktiivinen ja tarkkaavainen tapaus. Koko ajan haluaa näperrellä jotain käsillä, kääntelee kuvakirjan sivuja yms. Yhteen asiaan ei kuitenkaan kauaa jaksa keskittyä ja viihdytysjoukot ovat tarpeen. Neiti nimittäin ilmaisee itseään varsin painokkaasti varsinkin silloin kun on tylsistynyt. Meillä myös muristaan ja karjutaan, on tehnyt näitä lähes syntymästään saakka =) Parin päivän ajan neiti on huudellut "HEI". Ja kun sanoo hänelle päivää-päivää, ojentaa kätensä kohti sanojaa =) Nukkumisen suhteen päivät ovat vaihtelevia. Tänään kun oli kuuma päivä, nukkui max 2h päikkäreitä kerrallaan. Yleensä vetaisee yhdet 4-5h päikkärit. Yöunille meno oli yhtä huutoa.
Jospa sitä lähtis jo itekin nukkumaan, jaksais taas aamulla raahautua "rasvanpolttolenkille".
Kesäistä viikkoa kaikille!
aksiina ja Annu 28.1
Nonii, sainpa aikaseksi itsekin kirjauduttua sisään sivuille kerrankin. Olen kyllä ahkerasti käynyt lukemassa teidän juttuja mutta laihaksi on käynyt oma tuotos... Kai se on tämä kesä kun ei tee mieli niin istuskella koneella. No joo, ei oo kyllä ilmat olleet parhaimpiakaan mutta "jossain" se aika kuluu silti!
Olin taaaaas viikonlopun kotonani äidin ja isän helmoissa Siljan kanssa, mies on nyt tulossa takaisin päin rr-kisareissulta. Ja ens viikonloppuna taas menossa. Kyllä mä arvasin että ne kisat tulee viemään aikaa mutta en kyllä arvannut että ne vie NOIN paljon aikaa. Ja sitten kun ukko on kotona niin se rassaa sitä ratapyörää. Huhhuh! Mulla on ehkä jotain sanottavaa jos tuo meinaa vielä ens kesänäkin ajaa kilpaa.
Täällä ollaan maisteltu ja kyllä syötykin jo ihan hyvällä ruokahalulla ainakin porkkanaa ja perunaa, pienempiä määriä on mennyt mm. parsaa, maissia, vadelmaa, omenaa, päärynää... iltapuuronkin (kaura) aloittelin jo. Ja Silja tykkää niin mahdottomasti! En oo vielä täyteen annoskokoon kasvattanut määrää vaikka kyllä tyttö söisi jos vain antaisin. Meillä onnistuu tuo syöminen tosi mukavasti. Välillä tulee vähän hassuja ilmeitä jos on uusi maku mutta sitten uppoaa taas.
Ja Silja kääntyilee tosiaan jo ihan jatkuvasti selältä mahalleen, molemmilta puolilta. Mahalta selälleenkin kyllä onnistuu, mutta se taito on jotenkin unohtunut nyt. Niin ja sitten paikkaa vaihdetaan kyllä lattialla aika nopeasti, sillai pyörimällä ja pukaamalla.
Punkaamisesta puheen ollen, kyllä harmitti Siljan puolesta kun viime yönä rassukka heräsi änkäämään kakkaa. Ei oo noin kovalla ollut vatsa vasta kai kun kerran aikaisemmin. Ja tänäänkin sain sitten pestä kakkoja (kesto)vaipoista ainakin viis kertaa, aina sellanen pieni kölli kerrallaan. Loppuillasta näytti jo pehmenevän.
Jopas nyt tulee tekstiä... ja lisää tulee...
Niin ja tänään kyllä meni rytmit ihan hassusti kun tultiin sieltä mun kotoa. Silja nukkuu yleensä kolmet n. tunnin unet päivässä; ekat n. klo 10, sitten klo 13 ja viimeset klo 17 tai viimeistään 18. No vikoja unia ei tahtonut sitten kuulua millään ja lopulta tyttö nukahti joskus 19.30. Ja nukkui yheksään asti! No minä vaihdoin vain sitten yöpuvun ja -vaipan päälle, syötin iltapuuron ja takaisin tissille+nukkumaan. Hyvin nukahti - mutta saapa nähdä mihin aikaan huomenna herätään!!!
Joooo, en oo nyt kommentoinut teidän muiden juttuja, Aksiinalle piti sen verran sanoa että kun pohdit tuota että puhuukohan miehet lapsista vapalla. Mun käsittääksen taitavat puhua! Ja munkin mies kun oli tuossa kesäkuun alussa mootoripyörien kokoontumisajossa pari päivää, ja meillä kävi jussina pari sen kaveria jotka oli olleet siellä myös, niin nämä meinas että ei kai se mun mies muusta puhunutkaan siellä kun meidän Siljasta :) :) :) heh...
Juu, pitääpä mennä katsomaan syttyikö se saunan pesä. Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!!
Tolleroinen ja Silja 3.2.
Terveset Virosta kesälomamatkalta! Eli lomalla olemme ja loma jatku vielä toista kuukautta.
Muhun saari oli kyllä viehättävä. Pärnu aina yhtä kaunis. Pärnu on kuin Tallinna yli 10v. stten. Matka men hyvin, oli kyllä melko rankkaa. Kaikki netistä tilaaman liput ja majapaikat olivat ok.
Olavi sai Pärnussa ensimmäisen hampaansa 26.6. Miukkis, toiset lapset räniseät hampaiden tuloa. Myös Olavin uni on ollut katkonasempaa ja mun pitäisi olla tuttina kakki uniaika.
Virossa ei harrasteta valmiita "tutteleita", joten imetin. Kiitos Saku ölletehtaan; maitoa riitti :) . Siellä ei myöskään harrasteta vellejä. Vauvoille oli taas tarjolla juuresmehuja ja hedelmämehuja. Ostin vahngossa Hippon sosetta, jossa oli kaninlihaa, ei maisteltu. Muuten Olavi syö ja paljon. Suosin juureksia ja marjoja. iltapuuron aloitan varmasti ensiviikolla. Banaani ja peruna usein "tukkivat" vauvan suoliston, tulee kova vatsa.
Miukkis: Pikkukalastajan herkku on melkoisen kamalaa (haju) , ostin sitä joskus esikoiselle. Höyrytän ahventa ja kuhaa sitten sekoitan palat kasvisten joukkoon. Olen myös pakastanut pieninä annoksina höyrytettyä kalaa.
Laitan tuohon kuvan pienestä matkaajasta.
Ametisti ja Olavi s. 13.1
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=83015efa-4617-11dd-8e79-…!
pikakuulumisia ajattelin kirjoitella ennenku lähden poitsun syöttämään yöunille. :) en vissii ookaan sitten juhannuksen jälkeen täällä kerennyt käymään. on ollu niin paljon vilinää ja vilskettä tässäki huushollissa että hyvä että on kerenny pysähtyä edes hetkeksi. mies oli viime vkon lomalla, mutta nyt taas arki on palannut takaisin uomiinsa kun viimeiset vieraatkin lähtivät eilen. :)
eilen meillä oli poitsun 6kk-neuvola. painoa oli 8810g (5kk-neuvolassa 8100g), pituutta 67cm (66,3cm) ja pään ympärys 43cm (42,2cm). pituutta oli nyt taas tullut vähän vähemmän, mennään pituuskäyrillä aika siksakkia, mutta sehän on ihan normaalia. painoa taas oli tullut mukavasti pelkällä tissimaidolla. tänään poitsu on siis tasan 6kk ja aloiteltiin soseiden maistelu. tänään maisteltiin bataattia. hyvin tuntui uppoavan. poitsulla onkin ollut hirveesti kiinnostusta jo syömiseen, esim. yrittää varastaa meidän jätskit käsistä jne. :D vähän oli silmät vain pyöreänä kun ihmetteli mitä kummaa nyt tapahtuu ja mikä kumma on tämä uusi maku. kovasti oli myös "minä itse"-asennetta mukana.. kun yritin syöttää nii poitsu työnsi bataatit ulos, mutta kun sai itse avittaa lusikkaa suuhun niin kyllä maistui. ihana höpöläinen. <3
nyt kuuluu lattialta jo kätinää, joten mentävä on. huomenna jos ehtis lukemaan muidenkin kuulumisia..
// mutsiko & sebastian 2.1.2008
Juhannuksesta on toivuttu. Porukoitten mökille mentiin perjantaina sadetta pitään kaveripariskunnan kans. Normi grillaus ja saunomismeininki. Lauantaina vein Pinjan hoitoon äiskälle joten otin kuppia. Mökille tuli viä kolmas kaveri.Ajettiin grillaan yksille tyypeille ja sinne kerty enemmänkin porukkaa. Takas mökille palattiin tanssilavan kautta. Tyttöjen kesken höpöteltiin syvällisiä viiteen aamulla =).Mukava juhannus.
Nyt ollaan toista päivää Pinjan kans kaksin kun mies osti meille kolaroidun auton ja tekee nyt pitkää päivää että saatasiin se käyttöön pian. Hyvässä lykyssä auto menee maalaukseen jo huomenna. Eilen oltiin anoppilassa, ja yhen kaverin ja poikansa kans syömässä. Tänään oltiin mun porukoilla ja kaupoilla. Eli kuluu se aika näinkin.
Tänään Pinja käänty ekan kerran mahalleen. En kyllä päässy sitä todistaan. Jalat on edelleen tosi löysät joten meillä ei pompita. Onko muilla vastaavaa?
Kasvissosetta syödään puolenpäivän aikoihin ja illalla hedelmää. Kaikkii uppoo ja ei oo ees kovin sottasta. Irvistelyä on kyllä enemmän ja vähemmän.
Nyt toi lapsi vetää jo yheksän tunnin unia heräämättä! Sit viekkuun, tissiä ja n.3h unta. Sen jälkeen kun Pinja muutti omaan huoneeseensa kolmisen viikkoo sitten, en oo KERTAAKAAN palannu huoneeseen kun oon sen kerran laskenu pinnasänkyynsä, peitelly ja heti häipyny. Eli seuraavan kerran haen sen sitten aamulla. Uskomatonta. Koskahan onni kääntyy..
Meilläkin tuli nyt eka äxidentti kun Pinja tipahti sängyltä. Heräsin huutoon mutta lasta ei näkyny missään. Katoin laidan yli ja siellähän se oli mahallaan koristetyynyjen päällä.Eli ei käyny mitenkään. Huh. Tästä lähin asettelen ne tyynyt aina sängyn viereen.
Kuva on mökiltä laiturilta, ajalta jolloin aurinko viä paisto ja oli lämmin. Muistatteko? =)
T: Xena ja Pinja 7.2
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=bbdf3f63-42ef-11dd-9c6b-…!