Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jälkivuoto...

20.03.2010 |

ei varmaan ihan oikea paikka kirjoittaa tästä mutta ajattelin että kaikkihan me ollaan siitä "kärsitty" :P noh,nyt on kuukausi synnytyksestä...piti leikata väliliha joten sitä piti ommella,viikko synnytyksen jälkeen jälkivuotoon tuli paha haju ja menin lääkäriin joka määräsi antibiootteja mulle.Haju meni ja jälkivuoto oli normaali.Nyt on alkanut tulla verta,vähän niin kuin kuukautisvuoto mut ei yhtä paljon.Nyt mietin... :

1. Mistä tietää että tikit on sulannut?

2. Alkaaks kuukautiset heti jälkivuodon jälkeen...?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiesit että verenvuoto johtui kuukautisista? Mulla synnytyksestä 5 viikkoa ja eilen alkoi kauhea verenvuoto. Siihen asti pärjäsin jo pikkuhousunsuojilla... Nyt sitte häjissään mietin, että onko tuo normaalia? Imetän vielä pääasiassa nii oon luullut ettei menkat ala vielä viikkokausiin.....?

Onko mahdollista että istukkahaava olisi vaikka revennyt? Kertokaa kokemuksia jos ollut sama tilanne.

Vierailija
2/4 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni. Tyttöni syntyi sektiolla ja oli keskosuuden vuoksi kaksi viikkoa lastenosastolla. Imettämään pääsin vasta hänen ollessaan muutaman päivän ikäinen. Siihen asti olin käynnistänyt maidontuloa pumppaamalla. Jälkivuoto haaleni ja muuttui limaiseksi jo viikossa ja "loppui". Sitten kun olin vierihoitamassa tyttöä osastolla ja imetin enemmän vuotoa oikein hölähti tulla. Tämä säikäytti ja koska olin sairaalassa kävin lekurin tykönä. Hän sanoi, että vuodon määrä voi vaihdella ja imettäminen voimistaa kohdun supistumista, jolloin ikään kuin "jumiin" jäänyt veri tulee kohdusta rivakammin pois. Eli on normaalia, että vuoto tuntuu jo loppuneen, mutta jatkuu yllättäen. Minulla jälkivuoto kesti viitisen viikkoa, joka on ihan ok aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jälkivuoto kesti reilu 3 viikkoa. Jälkivuodon jälkeen reilun viikon päästä alkoi taas vuoto. Aattelin, että se on edelleen jälkivuotoa, mutta ei ollutkaan. Mun menkat alko noin 5 viikkoo synnytyksestä, vaikka silloin täysimetin. Ja sen jälkeen menkat tulikin miten sattuu.

Eli menkat voi alkaa pian jälkivuodon jälkeen. Mutta ei läheskään aina. Joillakin menkkoja ei tule ollenkaan imetyksen aikana ja imetyksen lopettamisen jälkeenkin niitä voi joutua odottamaan pitkään. Hormoonitoiminta on sekaisin ja kaikkien elimistö toimii eri tavalla. Eli en tiiä oliko tästä vastauksesta mitään hyötyä...

Ja niistä tikeistä, en osaa sanoo, et mistä tietää, et onko kaikki sulanu. Muuta en osaa sanoo, et kyllä ne kaikki sulaa. Mulla tais mennä lähes 2 kk, että kaikki oli sulanu/irronnu (eka irtos 8 päivän päästä synnytksestä).

Vierailija
4/4 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok,kyll nä varmaan on ne kuukautiset...Saa nähdä kauanko ne kestää ja milloin taas tulee.Tiedätkä että voiko nyt käyttää tamppoonia,vai pitäiskö vain niitä siteitä käyttää?Ajattelin vaan että jos ne tikit ei oo vielä sulannut et onkohan sillä mitään merkitystä...