Olin tänään kaverini luona kylässä....
Tämä kaverini hermostui 2-vuotiaalle lapselleen, otti hiuksista kiinni ja huusi että en jaksa enään sua hoitaa, kun olet noin mieleltään sairas penikka. Tuli tosi paha mieli. Mietinkin juuri että voisinko ottaa yhteyttä neuvolaan, että ottaisivat siellä puheeksi.
Kommentit (12)
Voi kun ystäväsi ottaisi asian esille vaikka neuvolakäynnillä. Helpotusta on tarjolla, jos masentaa.
kysy miten voisit olla avuksi.
Esim. kun vauva nukkuu,lähde isomman lapsen kanssa
ulos jotta äiti saisi levätä tms.
En puolustele tämän äidin käytöstä,
mutta kuullostaa että on todella väsynyt ja
ehkä masentunutkin...
Mitä lapselle huutaa. Tässäkin nämä äidin sanat olivat jo tosi pahoja lapselleen =(
Jokainen kai meistä joskus hermostuu lapselleen, mutta ne sanat mitä aikuinen suustaan päästää lapsestaan voi kyllä saada aikaan syviä haavoja... Vanhempi on kuitenkin lapselle se tuki ja turva..
Tää sama provo on täällä säännöllisesti parin viikon välein. Hohhoijaa.
Olen ehdottanut että tuo 2-vuotias voi tulla meille leikkimään äiti haluaa käydä kaupungissa tms. muu hoitaminen ei välimatkan vuoksi onnistu. Itselläni on hieman vanhemmat lapset kun kaverillani.
heti aukaista suu, mutta olin itsekkin aivan yllättynyt ja kauhuissaanö. Otin vain lapsen ja rupesin katsomaan hänen kanssaan kirjaa :( muuta en osannut tehdä.
Sekä lapsen että äidin vuoksi. Toivottavasti joku asia saa äidin " jaloilleen" . Ei kaksivuotias vielä tommosta tajua...
Voi olla, että tilanne on mennyt pikkuhiljaa tuolle tasolle, eikä kaverisi itsekään tajua käyttäytymisensä menneen överiksi? Se, että joku puuttuu asiaan, voi auttaa häntä tajuamaan, tai ainakin häpeämään toimintatapojaan.
Huutaminen ok, mutta hiuksista kiinnin ottamien ei.
ollenkaan. lapsi on aika villi, mutta jotenkin vaisto sanoo että kaikki ei ole muutenkaan kunnossa. perheessä on myös puolivuotias vauva. Kun olin lähdössä pois, kierrellen ehdotin olisko lapselle mahdollista saada jotakin hoitopaikkaa pari kertaa viikossa tai muuta. sais äitikin vähän lepoa. Kaverini myös muutenkin hermostuu helposti tavallisista jutuista mitä lapselle voi sattua...esim jos maito kaatuu vahingossa tai lapsi lyö päänsä...
api
Taisit kyllä sanoa et muutenkin menee hermot helposti.. tosin joskus se helposti voi olla 100s kerta kun sama asia tapahtuu tottelemattomuuden takia, katkaisee kamelin selän.
ainiin sori, nyt ollaan AVlla, eli soita heti lastensuojeluun!
Hän on luultavasti tosi väsynyt villin kaksivuotiaan ja vauvan kanssa. Jos vaan pystyt ja olet vieläpä hyvä ystävä hänelle, jutelkaa asiasta. Kysy miltä hänestä tuntuu ja miten voisit auttaa häntä. Varmasti ystävälläsi on uskomattoman paha olo itsellä tuollaisen purkauksen jälkeen. Tiedän omasta kokemuksesta.. Vaikka lasta rakastaisi enemmän kuin mitään, totaalinen väsyminen voi saada aikaan tuollaista. Ja vaikka tietäis itsekin, ettei kaikki ole kohdallaan, suuntaa on vaikea muuttaa ja vaikeaa puhua asiasta kenellekään.
Toivottavasti sinä, ap voit olla ystäväsi tukena ja auttaa häntä pahimman yli. Tietysti voit ottaa myös yhteyttä neuvolaan, mutta jos kuitenkin yrittäisit ensin saada ystäväsi avautumaan. Puhuminenkin voi auttaa.