Gallup yksinhuoltajien tuloista ja menoista:
Paljonko saat elatusmaksua? Mistä?
Saatko muuta rahaa (palkkaa/tukia), minkä verran?
Montako lasta sinulla on huollettavana?
Minkä kokoisella/hintaisessa asunnossa asutte?
Tuntuuko että pärjäät ihan hyvin vai joudutko usein kiristämään menoja?
Kommentit (29)
Elatustuki: 0 euroa
Yhteiskunnalta: yksinhuoltajakorotus lapsilisässä
Ex-mies maksaa puolet asuinkuluista (omakotitalo) sekä osan lasten kuluista.
Mulla taisi olla tulot lapsilisineen ja elatusmaksuineen jotain rapiat 3000 bruttona.
Mulla oli yksi lapsi huollettavana ja kaksi asuntoa, joista toinen kolmio ja toinen yksiö ja lisäksi oma auto. Hyvin pärjättiin.
Nyt jos erottaisiin miehen kanssa, niin ottaisi tiukemmalle, koska olisi kaksi lasta elätettävänä ja ruuan hinta on noussut, hoitomaksut ovat nousseet, yhtiövastikkeet ovat nousseet ja korot ovat nousseet.
Mä sain yhteiskunnalta ainoastaan sen 36 euroa kuussa tukia silloin ja maksoin hoitomaksua täydet 200, joten kovin suuri yhteiskunnan pummi en silloin ollut.
jotain 450 e paikkeilla. Asun omakotitalossa, lainalyhennys 950e kuusssa, muut okt-menos 100-200e. Yhden lapsen päivähoitomaksu ja yhden koululaisen iltapäivähoito 240e. Mulla tekee kyllä tiukkaa ja joudun koko ajan tarkkailemaan ruokakaupan ostoksia ja muita. Poika harrastaa kiekkoa, kallista...
Saan lapsilisää 146e
kunnan elatusapua 129
kotihoidontukea 369
asumistukea 317 (suoraan vuokranantajalle)
sossuntoimeentulotukea 120e
eli tulot 1081
josta vuokra 490e
ruokaan, vaatteisiin, puhelimeen, sähköön, harrastuksiin, televisiolupaan, vakuutuksiin ym. ym. jää
591 e/kk
Joskus ruokaan ja elämiseen 150e/kk eli 37,50 viikko...
tiukkaa tekee...
Palkka: 800-1300e/kk
elarit: 200e/kk
lapsilisä: 146,60e/kk
asumituki: 170e/kk
Vuokra: 714e
aso-laina: 93e
ph-maksu: 57e
netti, sähkö, vakuutus, puhelin yht. n. 50e
Ruokaan 300-400e
vaatteisiin 0-200e
Hyvin pärjätään, kun osaan käyttää rahaa sen mukaan miten paljon sitä on. Säästöönkin jää keskimäärin 100e kuukaudessa. Sillon kun palkkaa tulee vähän, syödään halpaa ja kun palkkaa tulee enemmän, ei tarvii hintoja katella. Maksullisia harrastuksia ei ole kummallakaan eikä esim. lehtiä tule.
Kysyä saa =)
Palkka käteen n. 2800e
Elatusmaksu lasten isältä n. 240e
Lapsilisät 303e
Asumiseen
n. 1300 e (laina + yhtiövastike) 4h +k + s, rivitalo, uusi ja pikkukaupungissa
Hoitomaksu yhdestä n. 250e, yksityinen päiväkoti
Auto + muut laskut n. 500e
Loput sitten menevät mihin menevät, ihan mukavasti eletään enkä nyt erityiseksi yhteiskunnan loiseksi itseäni tunne tuon lapsilisän yh-korotuksen takia, ihan jo senkin takia mitä veroja maksan joka kuukausi - tämä kuukausi tähän astinen huippu, kun lomarahat ja vähän muita lisiä oli palkan päälle, niin verojen osuus liki 3200e :-)
t. nimim. toisinaan ärsyttää nämä 'yh:t ovat yhteiskunnan loisia" -ketjut
- elarit yht. 350
- nettopalkka 3200
- pääomatulot 800
- lapsilisä reilu 300
Menot ihan normaalit, paitsi asuntolaina lähes maksettu (huom omilla tuloilla), työsuhdeauto, mökistä velkaa 20000 e
Ihan hyvin pärjätään, joka senttiä ei tarvitse laskea.
Juu, sen lapsilisän sain myös silloin kun olin yhdessä lapsen isän kanssa ja saan toki myös edelleen, kun isäpuoli muutti taloon. Tuon 36 euroa veivät, kun isäpuoli muutti taloon. Eli yhteiskunnan "yh-lisä" oli minun tapauksessa 36 euroa kuussa muutaman kuukauden ajan.
Paljonko saat elatusmaksua?*0* Mistä? *en mistään*
Saatko muuta rahaa (palkkaa/tukia), minkä verran?*1800 bruttopalkka* +*lapsilisät yhkorotuksineen*
Montako lasta sinulla on huollettavana?*2*
Minkä kokoisella/hintaisessa asunnossa asutte?*100, oma asunto*
Tuntuuko että pärjäät ihan hyvin vai joudutko usein kiristämään menoja?*jatkuvasti saa kiristää vyötä*