Heippa pitkästä aikaa!
Täällä taas kuikuilen pitkäksi venyneen " kesätauon" jälkeen.....
Muutama tuttu nikki näkyy, mutta toivon sydämestäni että suurin osa olisi jo siirtynyt eteenpäin plussanneiden ja ehkä jo synnyttäneidenkin puolelle!
Pikaesittely niille jotka eivät minua muista:
olemme selittämätön pari, mies muutaman vuoden vanhempi ja yhden lapsen isä (ed. liitosta), meillä yhdessäoloa / " tulee jos on tullakseen" -yritystä takana kohta 7 v., hoitoihin hakeuduttiin kuitenkin vasta 2,5 v. sitten.
Yksi kesken mennyt raskaus reilu vuosi sitten tuloksena ekasta inssistä, jonka jälkeen tehtiin vielä keväällä -05 3 inssiä (+ 1 hormonihoito koti-inssillä), ja kerta kiellon päälle kokeilu-inssi syksyllä, tuloksetta.
Lääkärin mielestä tämä tie on katsottu ja aika siirtyä ivf:ään, joten tiemme yksityisellä loppui siihen.
Lähete lähti naikkarille ennen joulua ja vajaan parin viikon kuluttua sain iloksemme tiedon että suunnittelukäynti onkin jo maaliskuun alussa!
Joten, jos joku ystävällinen jaksaa ja viitsii hieman valaista minua tästä ensikäynnistä ja siihen liittyvistä asioista:
-Mitä mieheltä tutkitaan ?(esim. jos siemenneste näyte katsottu viimeksi marraskuussa -05, joutuuko uudestaan antamaan näytteen, eli 2-3 pv. pidättäytyminen ennen käyntiä?)
-Onko väliä mihin aikaan kierrosta suunnittelu on, eli haittaako menkat, tehdäänkö sisätutkimus, ultrataanko?
-Jatkuuko hoidot periaatteessa siitä mihin yksityisellä jäätiin, eli suoraan ivf vai katsovatko tilanteen ihan uusiksi? Voiko siis joutua käymään inssit vielä uudestaan läpi vaikka niitä on jo 5 takana?
-Lähettikö lääkärini kaikki paperit/tiedot lähetteen yhteydessä naikkarille, myös ne mitkä itse lähetin Felicitakseen ennen sinne menoa alkututkimustuloksista Femedassa?
-Mitä hoitotakuu varsinaisesti tarkoittaa, eli alkaako hoidot heti suunnittelukäynnistä vai meneekö siitä vielä puoli vuotta ennen kuin hoidot pääsee aloittamaan?
Anteeksi jo etukäteen tyhjä pääni ja ehkä hieman naiivit kysymykseni, mutta sitä on ihan hukassa kun tuntuu että juuri luuli oppineensa insseistä kaiken olennaisen ja nyt on taas uuden edessä.....
Kiitos jos joku jaksaa edes johonkin olennaiseen vastata, tämä palsta on ainoa paikka missä voi kysellä kaikkea mitä mieleen tulee!
Kun ei olla tällä hetkellä hoidoissakaan että voisi lääkäriä pommittaa kaikenlaisilla kysymyksillä.....
Mukavaa illanjatkoa kaikille,
Pupina