Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään kelle ei tulisi MIELEENKÄÄN alkaa käyttämään jotain kuukuppia?

Vierailija
23.06.2008 |

käytän kyllä tamponia, mutta tuo kuukuppi - hyi miten ällöajatus.

Matkustelen aika paljon työssäni. Kelaa nyt tilannetta - oon jossain huoltiksen vessassa, ja siinä kaikessa rauhassa oon vessakopissa, vetäsen kupin pois, mitä sitten - juoksenko siihen käsienpesualueelle housut kintuissa veret valuen, tyhjennän ja huuhtelen kuppia, ja törkkäsen takas.... yöks.

Kaikissa vessakopeissa ei oo omia lavuaareja.

Sen verran vähän oon vaan kotona nyhjäämässä, että se ois mikään vaihtoehto "käytän kotioloissa".

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei tulisi kyllä mieleenkään sellaista käyttää.

Vierailija
2/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:lla siitä kuullu, muttei täältä lukemani perusteella houkuttele edes kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten lensi taivaan tuuliin. Kauhea kapistus, hyi yöks

Vierailija
4/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mulla tulee tosi isoja hyytymiä ja muutenkin todella runsas vuoto.

Vierailija
5/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa elämää tod. paljon, onneksi uskalsin kokeilla. Runsaimpana vuotopäivänä käytän tamponeita, muina divacupia.

Tuntuu kuin kuukautiset olisivat kutistuneet yhden päivän mittaisiksi. Niin vähän asiaa täytyy nykyään ajatella.

Vierailija
6/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua työntää sormia sisälleni kuukautisten aikaan, ajatuskin ällöttää. Kuukuppi ei kuulosta mun jutulta.

Vierailija
7/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi hitto.

siinähän tarvitsee kertakäyttökäsineet joka vaihdolla....

itse en ainakaan paljain käsin asentelisi, ihan oman hygieniankin kannalta.

kiva,kun naiset romplaavat p*llujaan kuukautisten aikaan, eikös se jonnekkin syvälle työnnetä? ja sitten... onko kaikkien käsihygienia parhaimmasta päästä??

tiedä kätellessä,jos sillä toisella on kuukupin asennus juuri ollut. hyih!

Vierailija
8/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu todella kummalliselta, että aikuista ihmistä ällöttää koskea omaan vartaloonsa. Miten noin estyneitä ihmisiä voi olla olemassa? Provoiletteko?

Vierailija
9/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon silleen vähän hölmö, et pelkään et jää sinne johkiin jumiin.. ja vähänkö noloo sit ois mennä lääkäriin..

Vierailija
10/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se jätetään emättimen suulle. Itse koen sen laiton hygienisempänä kuin sellaisen tamponin, jossa ei ole asetinta. Ja asetin taas tuo niin paljon ylimääräistä roskaa, etten halua sellaista käyttää. Mutta makuasioistahan ei sovi kiistellä. Oon nyt käyttänyt kuppia reilut puoli vuotta, enkä mistään hinnasta vaihtaisi enää kertakäyttösuojiin. Aluksi oli hankalaa ja tuli pitkä tauko hankkimisen jälkeen tuohon käyttöön, mutta sitten oivalsin idean ja kuppi on ihan loistava juttu. Ei tunnu missään, ei tarvii yhtään huolehtia onko suojia mukana, ei tarvii aamuisin rynniä vessaan pää kolmantena jalkana yli- tai ohivuotojen pelossa, ei tarvii muistaa kaupasta ostaa lisää suojia, ei tarvii olla eri päiville eri kokoisia tamponeja...

Vierailija
11/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukuppi on mielestäni paras keksintö mitä kuukautisiin tulee ;-).

Pesen käteni _ennen ja jälkeen_ kupin laiton ja poistamisen, joten en todellakaan likaisia käsiä sisääni työnnä.

Enkä kättele ketään likaisilla käsillä.

Julkisissa vessoissa tyhjennän kupin joko vessakopin sisällä olevaan lavuaariin, tai jollei semmoista ole, niin vessanpönttöön.

Tampoonit tuntuvat niin vanhanaikaisilta ja turhilta kuukupin rinnalla, joten tampooneitten käyttö jäi siihen, kun kupin hankin.

Vierailija
12/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kokenut käyttöä mukavaksi, kun olen muutenkin aina käyttänyt siteitä. Kupin poistaminen oli äärimmäisen tukalaa puuhaa, ja keskustelupalstalla annettiin ohjeeksi vain se, että lantionpohjalihakseni ovat poikkeuksellisen heikot, jos puuha on kovin haasteellista. Olen vuosikaudet treenannut lantionpohjan lihaksia (ja ns. core-lihaksia muutenkin) enkä ole synnyttänyt alateitse.

Ap:n skenaariota voisin sen verran kommentoida, että kuppia ei tarvitse tyhjentää kuin muutaman kerran päivässä, joten julkisessa vessassa tarvitsee vain harvoin tyhjennellä. Sellaisessa poikkeustilanteessa riittää kupin siistiminen paperilla, jos kopissa ei ole lavuaaria. Kuppia ei yleensäkään tyhjennetä lavuaariin vaan wc-pönttöön.

Vierailija
13/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos poistaminen oli vaikeaa, niin se todennäköisemmin johtuu just niistä timmeistä lantionpohjalihaksista eikä niiden huonokuntoisuudesta... Hyväkuntoiset lihakset kiskovat helposti kuppia mukanaan ylemmäs, ja kupin alaspäin saaminen vaatii aika lailla rentoutumista. Tärkeintähän siinä poistossa on saada se alipaine pois jo ennen kuin yrittää ees saada kuppia ulospäin, eikä siinä ole mitään ongelmaa nyt kun lihaksisto on edelleen alatiesynnytyksen jäljiltä mitä on. ;)

Vierailija
14/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kuitenkin kokeilin ja jouduin luopumaan ennakkoluuloistani. Ei sitä tarvitse juuri koskaan tyhjennellä yleisissä vessoissa, koska tyhjennysväli on harvempi kuin esim. tamponien vaihtoväli.

Minäkin matkustan paljon työssäni ja juuri silloin se onkin hyvä kun ei tarvitse kuljetella esim lentokoneessa tamponipaketteja mukana.

Vierailija
15/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sitä ei tarvitse tyhjentää tai vaihtaa koko retken aikana, vaan riittää kun illalla kotiin päästyä tyhjentää. Näin ei tarvi raahata mukana mitään tampaksipaketteja tai muuta tilaa vievää ja ulkopuolisille näkyvää tavaraa, eikä vessaan ole pakko kiirehtiä joka tauolla hyyskän siisteydestä tai keskustelukumppanin tärkeydestä riippumatta. Kotona taas käytän (kesto)siteita.

Poistamisen vaikeukdesta: ei sen pitäisi olla millään lailla kiinni lantionpohjanlihaksista. Salaisuus on siinä, että kuppia ei pidä vetää pois antennista nykien, vaan ottaa kiinni kupin pohjasta ja litistää sitä hieman. Jos vedät antennista, on kuin vetäisit imukuppia irti siitä, missä se onkaan kiinni, ja taatusti sattuu. Muttakun litistät kuppia vähän, imu irtoa itsestään ja kuppi tulee ulos yhtä helposti kuin kyrpä. Sitä isompihan kuppi ei ole.

Vierailija
16/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka laitan sen niin alas kuin mahdollista. Jos alemmas laitan, kuppi tuntuu (siis nimenomaan kuppi, ei antenni). Kuppi ei ole kapea malliltaan. Paineen tasaaminen ei onnistu, koska en saa kupista otetta. En ole vielä keksinyt, miten sen saisi työnnettyä lihastyöllä ulos, kun tuntuu ettei se liikahda milliäkään millään ilveellä.

Kuukuppikunnan sivuilta ja keskustelupalstoilta olen siis saanut diagnoosiksi liian heikot lantionpohjalihakset.[

i]eli jos poistaminen oli vaikeaa, niin se todennäköisemmin johtuu just niistä timmeistä lantionpohjalihaksista eikä niiden huonokuntoisuudesta... Hyväkuntoiset lihakset kiskovat helposti kuppia mukanaan ylemmäs, ja kupin alaspäin saaminen vaatii aika lailla rentoutumista. Tärkeintähän siinä poistossa on saada se alipaine pois jo ennen kuin yrittää ees saada kuppia ulospäin, eikä siinä ole mitään ongelmaa nyt kun lihaksisto on edelleen alatiesynnytyksen jäljiltä mitä on. ;)

[/quote]

Vierailija
17/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin jotenkin kauhean ällöksi koko touhun, että nakkasin menemää koko kapsituksen. Ehkäpä jotkut pitävät, mutta mä olen muutenkin niin ylisiisti ihminne, että tollasen kanssa lotraaminen ei sopinut ollenknaa.

Vierailija
18/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttakun litistät kuppia vähän, imu irtoa itsestään ja kuppi tulee ulos yhtä helposti kuin kyrpä. Sitä isompihan kuppi ei ole.

Vierailija
19/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on nii ylhäällä, ettei siitä saa otetta. Yhdellä sormella sen saa litistettyä kyllä, mutta kaksi tarvitaan ulos saamiseen...

Muttakun litistät kuppia vähän, imu irtoa itsestään ja kuppi tulee ulos yhtä helposti kuin kyrpä. Sitä isompihan kuppi ei ole.

Vierailija
20/39 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rentoudu. Ja tosiaan, litistä sormilla. Saat ne sinne väliin, kun rentoudut kunnolla.

En ole vielä keksinyt, miten sen saisi työnnettyä lihastyöllä ulos, kun tuntuu ettei se liikahda milliäkään millään ilveellä.

Kuulostaa vähän siltä, että vaikka lantionpohjalihaksesi ehkä ovatkin varsin timmit, et hallitse niitä ihan kunnolla. Ts ne eivät rentoudu kun käsket. Useimmat opettelevat vain supistamaan niitä ja rentoutuminen "tulee itsestään", mutta kaikilla meillä se ei tule, etenkään kuukautisten aikaan, tai jos emättimessä on jotain. Silloin se pitää opetella myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi