~**~Maalismussukuiden Perjantai~**~
Kommentit (24)
Kylmää, kylmää... Vantaalla pakkasta 22,5 astetta. Uskaltauduttiin silti hetkeksi ulos lasten kanssa, käytiin ulkoiluttamassa koira ja sen jälkeen oltiin pieni hetki omassa pihassa. Saanan kanssa oli yhteensä ulkona varmaan 20 minuuttia, Nuutti jäi vielä pihaan hetkeksi, eli ulkoili n. puoli tuntia (meillä on aidattu piha ja tarkkailen sitten ikkunasta, eli uskallan jättää pihalle yksinkin vähäksi aikaa). Oli vaan pakko päästä pois täältä sisältä, alkaa tulla mökkihöperöksi...
Meilläkin on yllättäen ilmestynyt lisää hampaita. Alas on tullut kolmas hammas, ja ylös on tulossa 3. ja 4., alas samoin vielä yksi. Kohta neidillä on siis 8 hammasta. Niitä alkoi nyt sitten putkahdella kuin sieniä sateella, kun ensin on kahden hampaan kanssa eletty kuukausia ;-)
Saana on innokas kävelyharjoittelija, nyt menee päivittäin sellaista viittä-kuutta askelta ilman tukea ja useampaan kertaan. Kovasti neiti on onnessaan, kun häntä kävelystä kehutaan. Oikein nauraa rätkättää aurinkoisesti ;-) Ulkona kengät jalassa käveleminen on kuitenkin tosi hankalaa, ensin ei seisonut ollenkaan, nyt sentään taluttaen suostuu kävelemään, mutta ilman tukea ei seiso. Vaikka siis sisällä sujuu hienosti. No, eiköhän niihin kenkiin äkkiä totu - kohta kun hoidossa joutuu joka päivä pitämään...
Jahas. Eipä tässä kai ihmeempiä. Viikonloppuna tulevat miehen kummit kylään, joten pitää leipoa. Ajattelin tehdä yhtä suolaista ja yhtä makeaa piirakkaa. Miehen mielestä siinäkin oli jo liikaa... Sen mielestä pitäisi varmaan tarjota vain vettä ja leipää ;-)
Nyt poistun taustailemaan, palaan varmaan vielä palstoille...
Terhi&lapset
Erittäin vilpoisaa perjantaita!!! Huh,lapissa yli -40...
Meillä lämmitetään,kuinkas muuten. Ollaan ihan hissun kissun,kun nukutin mimmin vaunuihin tähän tietokonehuoneeseen->jopa kuisti tuntui liian kylmältä.Siellä on kyllä patteri,mutta kuistia ei ole eristettty,niin kauheesti ei viiti patteria huudattaa.Menee lämmöt muuten harakoille!
Lämmin on sisällä muuten, mutta lattian raja on kyllä aika vilpoinen.Ollaankin leikitty yläkerrassa ja sohvalla. Mimmi melkein pääsee ite kiipeämään sohvalle ja melkein osaa tulla alaskin,ilman kolhuja ;)
Mimmin yökyläily meni hienosti ja oikein itkeä tirautti MUMMON perää=) No,kyllä me vanhemmatkin sitten kelvattiin. Paljon haleja ja suukkoja puolin ja toisin.
G: Onko kukaan käynnyt lapsen kanssa uimahallissa? Siis ei vauvauinnissa vaan ihan muuten vaan? Saako viedä?
Nyt on tietenkin liian kylmä,mutta kevättalvella aattelin,jospa alettais kokeilemaan..
Pitää lähtä hakemaan liiteristä puita ja haukata lounas,ennen kuin Mimmi herää.Saan muuten taas syödä kylmää ruokaa..Mimmillekin on hyvin maistunut miun tekemä ruoka ja tänään aamulla tein mansikkasoppaa,herkkua oli.Eikä mitään allergiaoireita ole uusista jutuista tullut..
Tuulia,Mimmi ja sykerö rv17+6
Eipä ole tänäänkään asiaa pihamaalle,pakkasta hurjat -30 astetta!Kaupassa käydään ja Juuso tulee ehkä mummulaan yökylään jos ei miehen veljen muksut oo tulossa tänne.
No joo,yöt on meillä enemmän tai vähemmän repaleisia.Heräilee pari kertaa yössä kun nukkuu milloin missäkin asennossa eikä sitten unenpöpperössä tajua ite oikaista asentoo.Eilen illalla oli kyl miehen kans naurussa pitelemistä kun oltiin kymmenen maissa ite kömpimässä nukkumaan.Juuso ponkas ihan sikiunesta yhtäkkiä istumaan ja ihmettelemään tyyliin " en nukkunu ollenkaan" .Et ihan ku ois säikähtäny et oonko mä muka nukahtanu.Jatko heti uniaan kun laiton takas makaamaan.
G:Joko muilla luetaan satuja silleen,et muksu jaksaa kuunnella ja katsoa kuvia?Meillä luetaan nyt vain iltasatu,jonka Juuso kuuntelee ihan rauhassa ja kääntelee itse sivut.Muuten päivisin vain selataan kirjoja,silloin ei kiinnostus riitä niin pitkälle että kuunneltas tarkemmin.Mut edistystä toikin et rauhottuu iltasella kuuntelemaan.
Viikonlopux ei kvin suuria suunnitelmia,kun tota pakkastakin luvannu niin taitaa mennä aika pitkälle sisätiloissa kyhjöttelyyn.Kaippa sitä jotain tekemistä keksii.
Nyt syömään!
Suohomppeli81 ja Juuso 8.3
Joo, on kyllä sellaset kelit, että meikäläinen ei ulos astu. Helmin saisin varmaan topattua niin, että hiki nousis pintaan, mutta mullapa ei olekaan mitään toppahousuja tms. Untuvatakilla kyllä pärjäis, mutta reidet mulla aina ekana jäätyy. Joten täällä sitä nysvätään sisällä sunnuntaihin saakka. Eikös ne kuitenkin jo sen jälkeen luvanneet lämpimämpää keliä ja ilmeisesti kunnon lumimyräkkää! Vähän alkaa tää sisälläolo kyllä jo nyppiin, mutta pakko, mikä pakko. Onhan mulla täällä tekemistä ja mikäli saan Helmin nukkumaan päikkäreitä hyvin, niin voin niitä askareita tehdäkin. Eilen Helmi valvoi 14.50 - 21.00, jolloin laitoin petiin. Ei se siellä kauaa jakanut pelehtiä, mutta kuitenkin sen verran, että mies sai kerran käydä kääntämässä takasin selälleen, kun tyttö oli jalkopäässä poikittain kontallaan. Sissus!
Helmi on vihdoinkin oppinut nousta istumaan. Ilmeisesti menee nää tytön kehitysaskeleet vähän epäjärjestyksessä, kun oppi kuitenkin jo kuukausi sitten konttaamaan ja nyt vasta hokas, kuinka siitä voi myös näppärästi kammeta itsensä istuma-asentoon. Ja ottipa tuo tänään muutamia askelia tulea vastenkin. Meillä on olkkarissa matala, mutta pitkä taso, jonka hän käveli päästä päähän. Toisessa päässä on kynttilänjalka ja toisessa patsas. Eilen oli vielä anopinkieli, joka siirtyi suht äkkiä korkean kaapin päälle, kun havaitsin lehdessä pienet hampaanjäljet. Kuinkahan myrkyllinen tuo anopinkieli on? Kyllä Helmi palaa mutusteli, mutta sain sen pois melko pian puraisun jälkeen. Toistaiseksi ei havaittavissa mitään oireita.
Kiva lumisade ulkona. Tuollaista kevyttä pakkaslunta on ilma sakeanaan. Kaunista! (fiilistelee hän)
Ja eiku tyttöä syöttämään. Meillä on nyt tänään rytmi vähän päin peetä, kun Helmi päätti alkaa jodlaamaan aamulla jo kuudelta, mutta sain kuitenkin uudelleen nukah3t
a3,,m2... Helmi terroristi iski! Niin siis herättiin vasta puol ysi, ja se on meille myöhä. Eli nyt sirtyi ekat päikkärit ja ans kattoo nukkuuko tuo enää toisia. Mennäänkö meillä siis yksillä??
Eipä muuta.
lehtovi ja Helmut 28.3.
Eli tohon toiseen galluppiin vastailemaan..
Me ei olla vielä käyty uimahallissa ja oisko ollu kaksplus vai Vauva lehti missä sanottiin ettei alle 1-vuotiasta sais viedä uimahalliin ellei sit ole just vauvauinti jolloin vesi lämpimämpää.Kun veden pitäs kuulema olla vähintään +32 asteista ja sit siinä vedessä on jotain ainetta,en muista itä joka ei oo hyväx pienelle lapselle kun sukellellaan yms.Näin siis jommassa kummassa vauvalehdessä.Mut isommissa kaupungeissa on varmaan omat lastenaltaat jossa jo valmiix lämpimämpää vettä.
Meilläkin uimahallin pikkualtaan veden lämpötila on +29 asteista niin aika iso harppaus mitäon kotona laskettu vannaan.Mekin aateltiin nyt keväämmällä kuitenkin aloittaa uimahallireissut.Ja eikös joku maalismammoista ollu jo uimahallissa käynytkin,ei siis vauvauinnissa?
Johan tuli sepostus....
Suohomppeli81
Saduista: Olen lukenut Saanalle tosi vähän, mutta useimmiten neiti istuu sylissä, kun luen kirjoja isoveljelle. Jaksaa hyvin kuunnella vähän pitempiäkin tarinoita. Sen sijaan, jos luen vauvakirjoja, niitä ei jakseta kuunnella, vaan läpsitään kirjan sivuja, otetaan kirja omiin käsiin (ja suuhun) jne...
Uimahallista: Ei olla käyty vielä. Ajatuksena on ollut mennä, kun täällä meilläpäin on halli, jossa vesi on muistaakseni lauantaiaamuisin lämpimämpää. Joku maaliksista sitä mainosti, olikohan Hurtta... En muista varmaksi. Mutta ei siis olla vielä saatu aikaiseksi.
Eipä muuta.
Terhitaas
Kirjottelempa minäkin pitkästä aikaa.. Ollaan oltu 5kk nettipimennossa, välillä päässyt lukemaan kuulumisia, mutta kirjoittelu jäänyt vähemmälle.
Meillä on tapahtunut vaikka mitä. Erottiin Nellin isän kanssa ja nyt ollaan asuttu kaksin 5kk. Paikkakuntaakin vaihdettiin.. Onko täällä muita yksinhuoltajia?
Nelli on kasvanut ja kehittynyt ihan hurjasti. Pian on 3kk kontannut ja kävellyt tukia pitkin. Viimeviikolla oppi kiipeämään rappuset ylös ja hokasi että vähän joka paikkaan pääsee kiipeämään. Laatikot ym. on tosi kivoja paikkoja.. =)
Sanoista tulee äiti, kissa, pappa, tutti ja pumppa. Hampaita on tullut ihan huomaamatta 12. Ja uusia näyttää tulevan.
Ruuassakin ollaan menty " isojen" lasten ruokaan, eli ihan tavallista kotiruokaa syödään ja maitoa aloitettiin kokeilemaan viimeviikolla.
G: Kävimme ennen joulua uimassa ihan normaalina vuorona, toisin vauvauinnin jälkeen että vesi oli vielä lämmintä. Nelli tykkäsi ihan hirmuisesti, tarkotus olisi jatkaa käymistä kunhan pakkanen laskee.
G: Meillä luetaan päivittäin muutama kirja päivällä ja illalla. Muutaman sivun verran Nelli jaksaa kuunnella mutta sitten keskittyminen herpaantuu ja ruvetaan kääntelemään sivuja.
Neuvollassa käyttiin aamulla ja kasvu näyttää ihan hyvältä, vaikka painoa ei ollut paljoa tullut. Hemoglopiinkin mitattiin, oli 123. Onko muilta lapsilta mitattu?
Jaahas, nyt pitää mennä ennen kuin neiti ehtii sammuttaa koneen.. =)
Jenni ja Nelli 2.3.
meilläkin rytmit heittää häränpyllyä. Kaisa heräsi kuudelta itkeskelmään ja puol tuntia sitä vehtausta kuunneltuani nousin lämmittämään maidon. Kaisapa oli sillä aikaa nukahtanut, mutta päätin antaa sen maidon kuitenkin. Vetäistyään tetrallisen likka jatkoi uniaan ja me nukuttiin vartin yli ysiin. Myös minä. Nukkumaan Kaisa meni eilen 20 ja mä vähän yli 9. Tuli siis nukuttua kellon ympäri.
Aamu meni kitistessä ja vitistessä - taitaa olla hammaskeiju taas asialla. Ja kun laitoin Kaisan nukkumaan puolentoista tunnin jälkeen(juu, parvekkeelle), nukahti välittömästi. Mikä kumma vaivaa?? Vähän meillä ollaan nuhaisia, mutta ei se tuota järjetöntä unentarvetta kaiketi selitä. Eilenkin Kaisa nukkui 3h + 1h päikkärit ja 12h yöllä. Ja nyt siis 13h yöllä ja taas nukutaan.
Tänään on onneksi perjantai ja mies tulee kotiin. Mä olen aina ihan poikki, kun olen ollut kaksin likan kanssa useamman päivän. Tietty sekin vaikuttaa nyt, kun ei tuonne ulos viitsi lähteä uhmaamaan pakkasherraa. Sisällä höpertyy.
Mukavaa viikonloppua kaikille.
kua ja Kaisa 25.3
KIRJOJA meillä luetaan ahkerasti. Kaisa jaksaa kuunnella lyhyitä tarinoita, ja osoittelee mielellään eri juttuja kuvista. Tosin katselun lisäksi niitä kirjoja on oikein kiva myös maistella kesken lukemisen. Onneksi äiti osaa ulkoa kaikki lyhyet sadut, niin voin " lukea" vaikka kirja on suussa :)
UIMASSA ei olla käyty muuten kuin vauvauinnissa. Tuskin käydäänkään ennen kuin tuo vauvauinti loppuu. En usko että viitsimme useampaa kertaa viikossa käydä. Mä olen vähän laiska lähtemään..
kua
Voi kissus näitä ilmoja. Ensin sataa suunnilleen vettä viikkotolkulla ja nyt mittari vinkuu -28. Ja samaa ellei kylmempää sunnuntaille saakka. Näytti aika kivalta kun katsoin netistä....tiistaille " vain" -9. Hip hurraa, en tykkää pakkasista yhtään.
Eilen kävin yksin pienellä lenkillä mutta eipä tulis mieleenkään viedä likkaa ulos nukkumaan.
Taitaa kaikkien muiden maalismussukat jo vähintäänkin konttailla? Meidän neiti se ei oikein tuosta urheilusta välitä :/ Hilaa itseään ryömimällä, useimmiten taaksepäin. Taaksepäin siis menty tähän asti, eilen äidin ihmetykseksi ryömi eteenpäin n. 10 senttiä. Istumaan pääsee melkein itse....pylly nousee komeasti, samoin kädet mutta harvemmin yhtäaikaa ns. konttausasentoon. Kävelee kyllä hyvin kun pitää kädestä kiinni.
Galluppeihin: meillä likka ei oikein kirjoista välitä. Tai jos välittää, niissä pitää olla jotain räplättävää. Siis vaikka tunnustelukirja tms. Luen kyllä silloin tällöin mutta kiinnostus herpaantuu aika pian.
Uimahallissa ei olla käyty, ei myöskään vauvauinnissa.
En tiiä mikä likalla oli viime yönä. Ei oo tämmöstä tapahtunu.....kaks kertaa heräs ja karjui ihan täyttä kurkkua! Epäilen vahvasti että 8. hammas tulee tai sit näki pahaa unta tai säikähti jotain. Rauhoittui kyl heti kun annoin tilkan vettä ja tutin ja taputtelin hetken.
Tänään vein petivaattet pihalle. Tuossa sain jo pölyt pyyhittyäkin, nyt tuli siivoukseen tauko. En viiti imuria sentään huristella kun likka nukkuu. Imuroin sit kun herää. Tarttis luututa lattiatkin. Ties mitä tuolta keittiöstä löytyykään kun sukatkin tarraa lattiaan kiinni. Ei tää siivoominen oo kyl lempipuuhaa. Kerran viikossa siivotaan jotenkuten, siis joka toinen viikko vaan " paremmin" . Mut kerran viikossa on imurointi.
Ukolla tänään tuplavuoro. Huoh! Eikä pääse uloskaan. Plääh! No, ELÄMÄ ON! :)
Meilläkin tuo lukeminen on lähinnä sivujen läpsimistä ja imeskelyä. Joitain tuttuja loruja Helmi jaksaa kuunnella ja hytkyä sylissä niiden tahtiin, mutta sitten pitää jo saada kääntää sivua ja laittaa kulmaa suuhun. Mutta tytön on parasta oppia tykkäämään siitä, että hänelle luetaan kirjoja ja niitä katsellaan, sillä mä olen hankkinut/hankkimassa aivan hervottoman määrän kirjoja hänelle. Tulasin jo ennen tytön syntymää yhden satukokoelman (pirun kallis!!!) sekä kuulun kahteen lastenkirjakerhoon, josta on aikomukseni kirjoja tilailla. Ja kaipa niitä tulee ostettua ihan kaupastakin plus ystävien ja sukulaisten ostamat.
Uimassa ei olla käyty siitä yksinkertaisesta syystä, että äiti ei kehtaa vyöryä läskeinensä altaalle. Ensi kesänä pääsee sitten tyttö lotraamaan puhallettavaan altaaseen ja mökin matalaan rantaan. Eli toivottavasti tiedossa ois lämpimiä kelejä.
Mitäs muuta kysyttiin??
Helmi simahti äsken samantien, kun laitoin syönnin jälkeen petiin. Onkohan se nukkunut sitten ollenkaan sen kuuden ja puoli ysin välillä? Mä ainakin nukuin, tai torkahtelin. Ei sen sängystä kyllä mitään kuulunut. Vaikka mistä sitä tietää, jos hän onkin vain imesellyt unipupuaan ja tuijotellut kattoon.
Mutta mikähän sitä Kaisaa nyt todellakin väsyttää??? Hän kun ei sillon pienempänä malttanut millään nukkua. Ottaako nyt takasin niitä univelkoja?
Ekä taaskaan muuta.
lehtovi
Taas minä täällä... Veikkaisinpa, että jos ei ole mitään sairauden oireita, Kaisalla voi olla vain kasvuspurtti päällä. Muistan esikoisesta, että hänellä oli välillä (ja on välillä vieläkin) sellaisia kausia, että syödään ihan älyttömästi ja nukutaan enemmän kuin tavallisesti. Ja sitten humahtikin pituutta/painoa. Neuvolassakin joskus keskustelin aiheesta, ja on kuulemma ihan tavallista. Meillä esikoisella nuo kaudet ovat kestäneet muutaman päivän kerrallaan. Mutta kannattaa tietty tarkkailla, että ei ole mitään sairauden oireita.
Tällaista tuli mieleen...
Terhitaas
Ensin gallupit.
SADUT: Meillä luetaan kirjoja vähän miten sattuu. Eli Jenna ei kyllä jaksa kovin pitkään keskittyä kuuntelemaan satua. Lukemisessa hauskinta on ehdottomasti kirjan syönti ja sivujen kääntäminen ja kansien hakkaaminen.
UIMINEN: Ei olla käyty uimahallissa. Hassu juttu, mutta ei ole tullut mieleenikään! No, meidän kaupungissa ei ole uimahallia, mutta naapurikaupugista kyllä löytyy. Voisihan sitä sitten keväämällä lähteä vähän pulikoimaan.
Jenna nousi eilen ensimmäisen kerran istumaan. Meni hyvin omatakeisella tyylillä, eli oli konttausasennossa, josta sitten töni itsensä pystyyn. Jalat vaan levisi sivulle ja tyttö pyllähti istumaan. Hassun näköistä. Eilen sitten opittiin " konttaamaan" taaksepäin. Tyttö on siis konttausasennossa ja työntää itseään käsillä taaksepäin. Jalat tosin ei liiku, vaan vain liukuvat. Tämä on sinänsä kurja tapa " edetä" , että matolla ollessa tulee tenkka tenkka poo.
Mä löysin eilen Aurinkomatkoilta todella halvan Espanjan matkan. Oli vielä mukavan oloinen hotelli. Niinpä mä sitten otin ja varasin matkan meille ja mun vanhemmille. Lähdetään siis pakkasia pakoon kahden viikon päästä. Ihanaa! Costa del Sol kutsuu...
Jaahas, jos sitä aloittaisi perjantain kunniaksi vähän järjestelemään paikkoja.
Marju ja Jenna
meillä enimmäkseen yritetään syödä noita kirjoja vähän aikaa jaksaa kuunnella.
Joku mainitsi hemoglobiinista meillä 10kk neuvola 27 päivä jolloin Emilialtakin semmonen otetaan lisäksi samalla kertaa on hammashoitajalle aika. Hampaita meillä nyt 7kpl 8:ksas puhkeamassa.
Meillä kontataan jo ja lujaa mutta ei nousta vielä seisomaan muutaku polvilleen.
Nukkuminen meillä Menee illalla ysiltä nukkuu ja aamulla herätään 10 aikaan. Päivällä mennään päikkäreille 1-2 välissä ja nukutaan 2-3 tuntia. Yhdet päiväunet siis.
Jenni84:lle! Täältä löytyy ainakin minä joka olen yksinhuoltaja 2 lapsen.
Poika on 14v ja Emilia on syntynyt 27.3 viikon päästä siis täyttää 10kk. Olen ollut Emiliasta yksin jo heti raskausajasta. Mut ihan hyvin silti mennyt. Ja jaksamisia sullekin. Mistäpäin muuten olet? Me ollaan satakunnasta.
T.Satu ja Emilia 27.3
Taitaa pakkanen pitää maalismurukkeet linjoilla. Joo, meillä kuten monilla muillakin on ollut tänään rytmit sekaisin. Tää sekoilu alkoi jo yöllä, kun yritin klo 1.45 - 3.20 (eli reilut 1,5 h!!) tyynnyttää neitiä takaisin unille. ENsin paijausta, sitten syliin kun itku ei loppunut, sitten petiin, kun neiti jo rauhoittunut, sitten taas pärähti nahkavekkari soimaan, joskus jopa 5 minsan unien jälkeen, kun äiti oli hiiviskelemässä pois huoneesta. Ja tätä rallia siis uudestaan ja uudestaan ja uudestaan... mutta tisua en antanut!!!
Meillä siis " Tisuton yö" - kampanja on ollut viikon verran. Vaihdetaanko KUA tyttöjä vähäksi aikaa, kun Kaisa nukkuu noin hyvin?!?! Neiti heräs klo 6, annoin rintaa ja kuvittelin ostavani sillä ainakin 2 h unta. Katin kontit - 6.52 oli täys rähinä päällä. Ehkä neiti otti pienet torkut minuun nojaten, kun noustiin kuitekin vasta 8 maissa ylös sängystä. EI jaksanut ihminen aikaisemmin.
Ja 10.30 kun yritin tavanomaiseen aikaan laittaa neitiä päikkäreille, niin hänpä ei ollut asiasta lainkaan samaa mieltä. Huutoa 30 minsaa, vaikka yritin nukuttaa sylissä milloin mitenkin päin. Lopulta kuukahti 12.30 ja minä pötkölleni viereen. Heräs taas tunnin päästä täyteen itkuun, vaikka oli tosi väsyneen olonen. Erinäisen tisuttelun ja vieressä kiehnäämisen jälkeen hän on nyt nukkunut 2,5 h yhteensä. Johtuiskohan unien maistuminen siitä, että nukkuu pää äidin tyynyllä, jonka tyynyliinassa lukee " Till min prinsessa" ja siinä on sellanen prinsessan kuva. Kyllä toi sellanen rinsrenssa on, että oksat pois... ainakin tänään.
Hermoja raastaa siis elo tänään, veisköhän mies meidät ulos syömään, kun tulee töistä, niin sais jotain hupia tähän sisällä kökkimiseen. Piti mennä kaverin kanssa lounaalle, mut persiilleenhän se meni tän päiväunisekoilun vuoksi. Ehkäpä hampu hampulinen neitiä vaivaa, vain 2 hänellä on edelleen näkyvissä, nuo majavahampaat tuolla alhaalla. Tai ehkä vaihdetaan meilläkin 2 päiväunijaksoa yhteen.
ole ihan kohillaan.Sain kuitenkin nukkumaan vaunuihin nyt iltapvällä.Oishan kai kuistille voinnut laittaa,mutta en jotenkaa raattinut.O
On taas vierähtänyt tovi ku viimeks oon pinoutunut.
Palailtiin tos viikko sitten Teneriffalta, matka meni tosi hyvin. Minuu jännitti nousut ja laskut,et miten poika pärjää. Nousuja ei tainnu huomata ollenkaan ja laskuissakin pärjäs tosi hyvin.Menomatkalla laskus pääs pieni itku, mut palumatkan laskus hiero korviaan vaan vähä.
Meidän poitsu konttailee ja kävelee tukia pitkin, ei uskalla viel irrottaa otetta, yrittää kovastee kiipeillä sohvalle mut ei ihan pääse. Rappusia on kiva kiivetä ylös, mut alas ei osata tulla.
Sanoja ei viel tuu ja hampaita on suussa 7kpl. Ruuan suhteen ollaan pikkuhiljaa siirtymässä ns.normaaliin kotiruokaan ja ihan hyvin on onneks maistunut(ainakin tähän mennessä). Sit ollaan pikkasen maisteltu erimakusia rahkoja, ne on kyl poitsun herkkuja.
Pakko kertoo täällä, ei olla viel kellekkään kerrottu;
Meille tulee vauva!!:))
Mullahan on ollu vauvakuume jo jonkun aikaa, oikeestaan kesästä lähtien. Mut nyt on tärpänny, rv ois mun laskujen mukaan 8+2.
Alussahan tää on viel, mut toivottavasti menee hyvin.
Sit muihin asioihin. Mites työ nukutatte teidän vauvojanne? Siis illalla.
Iltaruuan jälkeen laitatte sänkyyn ja nukahtaa yksikseen sinne vai miten? Mielenkiinnosta vaan kyselen ku, meidän poika pitää nukuttaa syliin ja siitä sit varovasteen siirtää omaan sänkyyn. Välillä on tosi raskasta ku tarttee hyssytellä sylissä melkein tuntikin. Oisko kellään mitään vinkkiä miten sais pojan nukahtamaan omaan sänkyyn?
T:Mili ja poitsu 2.3 sekä sykerö rv8+2
Nii oli pakkasta kuitenkin reilut kymmenen.
Kirjoja me luetaan vaihtelevasti.Joskus kuunnellaan joskus ei.Kurkistuskirjat on IN!!
HAMPAISTA: tai niitten pesusta lähinnä oli joskus puhetta. Meillä pestään joka ilta.Me mennään aina koko perhe yhdessä vessaan iltatoimille ja hampipyykille.Mimmi pesee ensin itse ja me vielä " tarkastetaan" lopuksi. Tämä kuuluu meidän iltarutiiniin.Sitten lähdetään yläkertaan nukkumaan.
UNILLE MENOSTA: kuinkas kauan teillä menee illalla,kun lapsi nukahtaa? Meillä se on 40min. Eli ysiltä sammutetaa valot ja telkkari,niin klo on 21.40 kun neiti nukahtaa.Me ollaakin ite jo siinä vaiheessa melkein unessa.Ei paljon klo 21-> sarjoja nähdä..Tämä tietysti muuttuu kun nyt joskus aloitetaan unikoulu ja me palataan omaan huoneesen nukkumaan.
Juup.tällästä tälle erää..
Tuulia+co
Millo siulla on arvioitu laskettu aika? Tai niin osaahan mie sen laskea itsekin..oot n.10 viikkoa miuta jäljessä,miulla viikkoja huomenna 18!!! Tervetuloa odottavien kerhoon! Meillä on myös oma pino, Pikauusijat johon kirjoitellaan silloin tällöin.
Meillä nukkuminen on ihan hakusessa, kun minulla oli niin järetön pahoinvointi ja Mimmille tuli hampaita samaan syssyyn,joten Mimmi oppi nukkumaan ja nukahtamaan mein väliin.Siitä nyt ois tarkoitus lähiaikoina päästä pois..
Meillä on neuvola ens ma,josta sitten kyselen neuvoja! Olittekos te Kouvolan lähettyviltä? Muistankos oikein?
huomenta kaikille
Onni yllätti aamulla kahdesti kun ensin oli herättyään noussut itse istumaan sängyssään ja sitten vielä ylä ikenestä löytyi uusu hammas :)
ulkona on kyllä kamalan kylmä mutta uskallettiin lähteä kuitenkin illalla äiti tapaamiseen ja muskariin. Onni oli kyllä tosi topattu ja peitelty ja hyvin oli lämpimänä pysynyt. siellä muskarissa yksi äiti kertoi laittaneensa vaunuihin lisäksi sellaisen mikrossa lämmitettävän lämpö pussin ja se oli ollut iso apu.
no mutta nyt kuuluu nälkäinen huuto, paras lähteä ruuan lämmitykseen
Äiti ja Onni 29.3.