***Maalismussukat viikonloppu ***
Kommentit (58)
Olipas taas pitka pino, ja lukemiseen meni pitkaan, varsinkin kun en ole paassyt koneelle muutamaan paivaan! Nyt tosin ainakin puolet jo unohtunut et mista ollut puhetta...
Me palattiin eilen illalla viikonloppureissusta Bahrainista, joka tulee varmaan olemaan meidan viimeinen matka nain ihan kahdestaan. Tai tuleehan niita varman viela, mutta ei kylla vahaan aikaan.. Kylla oli siina ja siina etta jaksoin istua autossa sen 4,5 tuntia suuntaansa, mutta muuten reissu oli tosi kiva! Kaytiin leffassa, syotiin hyvin ja kierreltiin paikkoja. The Bear factory:sta tarttui kateen ihana vaalenapunainen elefantti pehmolelu...
Sairaalakassin ajattelin pakata tanaan. Kaikki vaatteet ja lakanat olen jo pessyt valmiiksi ja laittanut kaappeihin paikoilleen, joten pitaa vaan valita et mita ottaa mukaan seka itselle etta vauvalle. Alkaa tuo la lahestya kylla uhkaavasti ja alkaa iskea pikku paniikki mita kaikkea tekemista tassa viela olisi..
Maanantaina on seuraava laakarinaika joten viimeistaan silloin tulen kertomaan kuulumiset!
Mukavaa ja muhkeaa viikonloppua
Browniette 33+2
[color=Mediumturquoise]Ulkona edelleen kova pakkanen, taitaa mittari näyttää -19 astetta täälläkin. Kaksi päivää ollaan neidin kanssa sisällä oltu, niin äsken käytiin koko perheen voimin tekemässä pieni kävelylenkki. Ihana auringonpaiste! Naama oli ihan jäässä kun kotiin päästiin, mutta kummasti piristi nuutunutta oloa tuo ulkona käyminen.
Omaan ( . ) ei kummempia kuulu. Välillä tuntuu masun sisällä hassu kutitus, taitaa mosse pienillä sormillaan tai varpaillaan raapia. Kovasti tuolla pepullaan punkee masua vasten edelleen, taitaa olla asettunut niin päin, että selkä masua vasten ja sitten potkut tuntuu sellasina omituisina tärähdyksinä tuonne selkään päin. Outo tunne! Aamulla ennen sängystä nousua meinas närästys taas iskeä, mutta meni onneksi ohi. Varmuuden vuoksi söin jogurtin aamupalalla. Öisin ja joskus päivällä, jos nukkuu pitkät päikkärit alkaa lonkkia kolottaa ja alaselkä juilii myös toisinaan iltaisin.
Tavallisista kaupoista ostettavista TARVIKKEISTA taisi [b]NapNap[/b] kysellä. Listaamiesi tarvikkeiden lisäksi kaupastahan saa liivinsuojuksia ja myös siteitä itselle kannattaa varata kotiin jo valmiiksi.
Pirteää pakkaslauantaita kaikille!
-Monkey ja mosse rv. 31+3-
Vaikkakin KYLMÄÄ sellaista.. meillä mittari näyttää sitkeästi -21 ja siihen vielä " pieni" tuulenvire niin.. Mutta kaunista on kun aurinko paistaa.
Kävin ostamassa vauvalle " kotiutumisvaatteet" . Olin pitkään sitä mieltä, että otan jotain mukaan mitä meillä on jo valmiina. Mutta mutta :) löysin vaan niin sulosen tuhatjalka-bodyn ja potkarit nameit-mallistosta, että oli vähän niinkun pakko ostaa. Eikä ne ollu ees tarjouksessa tai mitään ja oikeesti aika kalliit kun miettii niiden käyttöaikaa, mutta.. :) Ja onhan se pienen juhlan aihe kun sitte joku päivä se pienen pieni ihminen tulee kotiin.
Mutta joo, VAIPPA-asia on alkanu taas mietityttämään. Mitä merkkiä ja mitä kokoa? Osaisko kokeneemmat auttaa? Moni on suositellu LIBEROA ja kun sitä valmistaa SCA Hygiene, niin mm. mun äiti (töissä sairaalassa) sano, että kaikki sen valmistamat tuotteet on tod. hyviä eikä ne aiheuta ihottumia. Mut ainahan on poikkeuksia. Onko kellään kokemuksia kotimaisista MUUMI-vaipoista, edullisempia mutta onko samalla viivalla " johtavien" merkkien kanssa? Kaikki kuitenki tehdään yhteistyössä allergia- ja astmaliiton kanssa. Tietty kokeilemallahan sitä varmaan löytää sen parhaimman omalle lapselle, mutta kun jotain pitäis hankkia etukäteenkin. Ja entä koko? Kannattaako ostaa sitä ihan kaikkein pienintä? Yksi tuttava ainakin kertoi, että hänen vauvansa oli niin tehokas suolen tyhjentäjä, että se pienin koko suorastaa tulvi yli reunojen :)
Mutta siis tällasia ongelmia minulla :)
Nyt villasukat jalkaan ja hetkeksi sohvalle pitkäkseen kirjaa lukemaan. Sitte jos vaikka jaksais vähän siivoilla.
Kati ja Nestori -rv34+3
syömässä ja masa elokuvaa kattomassa. Oli muuten ihan hyvä tosin paikat hieman puutui kun 2,5 tuntia kesti. Olis siitä elokuvasta lyhyemmänkin saanu mutta en silti kyllästyyn päässy. Kovasti siinä minusta masaa mollattiin ja epäilempä että suomessa muitakin samanlaisia ihmisiä jotka remuavat ja tekevät tyhmyyksiä. Matti nyt vaan niistä on se josta kirjotellaan kun julkisuuteen on joskus päässy.
Kävin miehen kanssa pienellä kävelyllä tuossa aamupäivällä. Lähikauppaan ja takas. Ihana ilma vaikkakin naama jäätyi. Meillä -20. Nyt odotellaan lapsia kotiin kun olivat mummulassa yön, mutta koitan vielä ehtiä imuroimaan ennen sitä. Mies lähtee vielä tänään viihteelle työporukan kanssa. Viimeistä kertaa ennen vauvaa kun en sitten uskalla enään lähempänä päästää ja muutenkin hän käy harvakseltaan juhlimassa. Tiedossa siis lasten kanssa koti ilta.
Joku kyseli niistä NIMISTÄ jotka laitetaan esitietokaavakkeeseen..Elikkäs itse en enään edes muista mitkä siihen laitoin ; ) Vein sen jo aikoja sitten tayssiin mihin meen synnyttään. Mutta missään nimessä nimien ei tarvitse olla sitten ne mitkä siinä lukee. Vauvan rannekkeeseen sairaalassa tulee äidin sukunimi nimeksi niin ainakin tayssissa ollut.
Omaan ( . ) ei erikoista. kovasti myllerretään taas. Toivottavasti näistä myllerryksistä vauveli kääntyisi myös pää alaspäin eikä istuisi kohdussa enään ; )
Mutta nyt imppaus hommiin että ehin vielä ennen lapsien tuloa. Mukavaa lauantaita maaliskuisille.
Pieni paketti 2-4kg kannattaa ostaa valmiiksi kotiin. Monet on sanonu, että Liberossa ja Pampersissa on eroja jos poika tai tyttö. Me ollaan käytetty Liberoa vuoden, mutta vauvalla oli monta kuukautta myös Muumi vaippoja, jotka mun mielestä ihan samanlaisia ku liberot. Pampersista tuli pientä ihottuman tyyppistä näppyä, joten ei olla käytetty. Kannattaa kokeilla kaikkia ja mieltyä sitten käytön myötä.
Mun mielestä kilot antaa hyvän kuvan siitä mitä koko käyttää. Jos ostat isompia niin ne myös jää jalkojen väliin hirveeksi mytyksi= ovat siis isoja.
Yritettiin esikoisen kanssa käydä kummipojalle ostamassa HM:stä collegea lahjaksi, mutta ei ollut yhtäkään! Trikoopaitoja varmaan 15 erilaista...onneksi Lindexiltä löytyi jopa yksi vaihtoehto.
Kohta tulee kaverin perhe kylään. Pitää laittaa pullat uuniin.
Monkey oon ajatuksella mukana, mullakin lonkkia särki koko yön. On vielä aika monta yötä kärsittävänä;=/
rv32+4
[color=Mediumturquoise]Kiitti [b]pinja[/b] myötäelämisestä!
Tänään ollut oikein masennuspäivä. Itkettää koko ajan ja hermot menee ihan täysin pienimmästäkin poikkipuolisesta sanasta niin miehen kuin neidinkin puolelta. Ja sitten tulee fiilis, että olenpa huono äiti kun huudan heti neidille. Oon vaan makoillu sängyllä melkein koko päivän. Äsken lähdin hetkeksi tuulettumaan, kävin ostaa Prsimasta irtokarkkeja, jospa niillä elämä voittaisi...
Neiti on menossa kohta kummisedälleen ja hänen avovaimolleen yökylään. Varmaan tämäkin saanut tytön kuin kuumille hiilille, ihan on mahdoton ollut koko päivän. Mutta ei kuulemma kylässä koskaan kiukuttele, kunpa ei kotonakaan... Ihanaa saada olla ilta ihan rauhassa! Välillä tuntuu pää hajoavan päivisin neidin uhman ja mun hormonimyrskyjen aallokossa.
Nyt meen pakkaa neitiä lähtökuntoon...
-Monkey-
mua ahdistaa todella tuo kylmyys, en ole mikään talvi-ihminen.
Kävin sitten ex tempore ostamassa tänään sen kauan pähkäämäni SITTERIN. Menin ohimennen ehtiessäni Lastentarvikkeeseen katsomaan valmiiksi valikoimaa, jotta tietää vauvan synnyttyä minkänäköisiä missäkin on, mutta sitten löysin mieleisen kuosin ja mallin, hintakin vain 49,-, ja sopii mielestäni molemmille, joten ostinpa saman tien pois. (Mun tsäkällä olisi loppu kuitenkin).
Samasta kaupasta meillä on jo kohta kuukauden ajan ollut TURVAKAUKALO tilauksessa, mutta ei ole tullut! Ollaan siis yritetty saada puna-harmaata Terese-kuosilla olevaa Britax Baby Safe plus -kaukaloa - onkohan tuo kuosi poistunut?
Keskiviikkona kävin PELKOPOLILLA juttelemassa, tuli kauhean ahdistunut olo aluksi kun menin sinne sairaalaan ja etenkin kun mentiin synnytyshuoneeseen istumaan siksi tunniksi. Mutta ihan ok, kätilö oli tosi mukava ja kannustava, vaikka tietysti epävarma olo on vieläkin. Mutta kyllähän se juttelu vähän selkiytti, ja kun pystyttiin katsomaan edelliset synnytykset yli 10 v. takaa vielä läpi (paperit oli siellä vielä).
Viime yönä oli kauhean huono olo, vatsa kuralla, närästi... en tiedä oliko joku vatsataudin poikanen vai painaako vauva niin paljon ettei pitäisi syödä mitään epäterveellistä (söin vähän sipsejä, yhden viinerin ja ihan pienen suirun pizzaa illalla.. minä possu :-).
Ja mua on todella alkanut VÄSYTTÄÄ kauheasti, pakko ottaa päivänokosia jos mahdollista, tosin yöunet jääneet hieman lyhyiksi jo pitkään kun on nukkunut välillä huonosti, ja aamulla on herättävä aikaisin.
Töissä vajaa 2 vk vielä, ja pitäisi siinä vielä 1-2 lomapäivää pitää pois. Paniikki tulee ehtiä tehdä tietyt hommat vielä valmiiksi ja siirtää asiat seuraajalle. Tätäkin stressaan ja panikoin välillä etenkin öisin - taidan olla vähän hullu. Mitäs mua pitäisi enää työt kiinnostaa :-)...
Mutta kun pitäisi töihin tehdä opiskeluprojektia ja pitää asiaa yllä äippälomankin aikana niin pakkohan se on saada sieltä " kunnialla" lähdettyä, ettei jätä hoitamattomia pommeja kovin montaa jälkeensä...
Ajatteleeko kukaan muu enää työasioita??
Sairaalakassin pakkaamista en oo vielä ajatellutkaan, varmaan sitten kahden viikon päästä muuton kieppeillä hyvä tehdä se - ei tiedä mitä se muuttorasitus saa aikaan...
Ainakin liitoskivut on välillä karseita, ja supistuksia on ihan riittävästi myös.
[color=slategray] Sisko perheineen kävi kylässä, niillä on söpö nelikuukautinen tyttö. Ihanat paksut posket tytöllä! Ja kovasti hymyilee. Sain taas pienen pussukan pieneksi jääneitä vaatteita vauvalle.
Kohta voisi lähteä ulkona käymään, jos vaikka vähän piristyisi. Olen haukotellut koko päivän. Ja toivottavasti karkit auttaa monkeyn kiukkupäivään. Jospa se olo siitä helpottuisi! Tsemppiä sinne! [/color]
... kun on ollut niin hirveesti kaikkee fiksuu tekemistä.. niistä myöhemmin, tapaamisessa jo jotain mainitsinki.
HEMPOISTA ensinnäki, mä sillon pari kuukautta sitte kyselin niistä ku omat oli tippunu 110 vaikka olin syöny rauta tablettei jo kuukauden sitä ennen, ja noudattanu kaikkii mahdollisii ruokailuetikettejä. Mulle vaihdettiin rauta Obsidan merkkiseen ja nyt on noussu 135. Otan nappulat aina iltasin ennen nukkumaan menoo kun ei oo pariin tuntiin syöny mitään, ainakaan maitotuotteita nii imeytyy hyvin. Kaveri joka nyt kohta synnyttää, ihmetteli ku hemppa puteos, sano ottavansa aina aamukahvin kanssa, tee kahvi ja maito ku estää raudan imeytymistä niin että vaan 3% mahdollisesta raudasta imeytyy.
Jatkan kohta.....
Voi monkey...no onneksi sulla riittää noita paikkoja, joissa neiti käy yökylässä!! Meidän neiti ei ole ikinä ollut kenelläkään yhtäkään yötä vieläkään. Ehkä sitten, kun tulee synnärille lähtö?
Meillä oli vieraat kolme tuntia ja neiti aivan täpinöissään. Alkoi itkeä, kun lähtivät ja nukahti jo 20.30 kun yleensä siinä 22-23. No saapahan kerrankin katsoa Selviytyjät ihan rauhassa ja takan lämmössä miehen kanssa kahdestaan. Tosin söin jopa kolme pullaa kaiken kaikkiaan ja saattaa alkaa närästää..
Huomenna anoppi lupas vahtia neidin päikkärit, että pääsen leffaan! En ees muista millon oisin ollu. Mies ku ei ymmärrä, ett joskus voisin kaivata jotain pientä aikaa ilman lastakin.
Okei, mutta jaksamista kaikille erilaisten vaivojen ja mielien myllertäessä!
Oon mun vanhemmilla. Aamulla keittiössä sattu vesivahinko, täälä on käyny palokunta ja kaikki, keittiö on revitty auki ja puhaltimet kuivaa... silleen lyhyesti... äsken meni sit alakerrasta sähköt.
Nii omassa ( . ) ei ihmeempiä muutoksia, potkut senku vähenee ja liikkeet lisääntyy tai ainaki tuntuu aina vaan pahemmilta, ihan kourasee, että nautinto sisuskaluissa möyrivästä mukulasta on aika vähissä, nukkuu nykyään jo aamu viiteen, sen jälkeen torkun niin pitkään ku hermo kestää. Että innolla odotan jo että touhuaa mieluummin sylissä.
NEUVOLASTA Ite oon omaan kauheen tyytyväinen, kauheen mukavia. Toisin ku kättärillä ultrassa, kommentit yksinhuoltajista sai kyllä leuan loksahtaa auki " asut varmaan vielä vanhemmillas, et varmaan oo töissä vielä, oletko varma että haluat pitää lapsen (RV22)" ja viimeseks vasta tutkitaan papereita edellisestä käynnistä ja tokaistaan että ai onhan sulla jo ikää, omasta mielestäni en näytä miltään 17v teini äidiltä.
Mitäköhän muuta piti vielä kommentoida... Ai niin sitä ylimäärästä energiaa, tapaamisen jälkeen olen kutonu itselleni villasukat, pessy lattialistat hammasharjalla (kymmenen jälkeen illalla), myöskin vessa on pesty hammasharjalla, näin alkuun...
Toiseks mun aivotoiminta pyörii huomisissa treffeissäni, vielä näillä viikoilla joku haluaa mun kanssa treffeille. Ottaen huomioon että kyseinen kundi soitti mulle eilen, vahingossa, väärä numero kun oli jostain auto ilmoituksesta soittamassa. Eilen viestiteltiin koko ilta ja tänään ollaan juteltu pari tuntia puhelimessa.
Sera ja Pikku Alien 31 tasan, niin se aika vaan menee.
HAUSKAA SUNNUNTAITA JA VIIKKOA KAIKILLE.
[color=Mediumturquoise][b]Pinja ja NapNap[/b]! Täällä elämä alkaa jo pikkuhiljaa voittaa... kiitos teidän, neidin anteeksipyyntöjen ja " lakastan äitiä kaikista eniten koko maailmassa" -vakuuttelujen, miehen anteeksipyyntöjen, namien, kanatortillojen, limun ja päiväunien.
[b]Pinja[/b] kirjoitti siitä, että mies ei tajuu kuinka äitikin tarttee omaa aikaa. Meillä tuo keskustelu tuntuu tulevan aina aika-ajoin uudestaan esille. Mies käy töiden jälkeen urheilemassa viisi kertaa viikossa ja sitten sanoo aina mulle (kun oon naputtanu siitä), että mee vaan koska haluut, mutta se ei tunnu tajuavan, että mä haluisinkin olla ihan yksin kotona rauhassa ja vaan vaikka kattoo telkkaa tai lukee, ihan vaan olla. Aina välillä sitten sovitaan joku päivä, jollon mä saan omaa aikaa ja mies menee neidin kanssa jonnekin, mutta sitten se aina vaan unohtuu jossain vaiheessa. No, taas tuli valitusvirsi... sorry!
Nyt meen aattelee positiivisesti! =)
-Monkey-
[color=Mediumturquoise]Onnea huomisille treffeille! Tuuthan sitten kertoo, kuinka meni?!? (en mä utelias ole ;))
-Monkey-
[color=slategray] Käytiin miehen vanhempien luona iltateellä. Ja taas tulin kotiin pienen vauvanvaatepussukan kanssa. Miehen äiti ostaa vauvalle ihan hirveesti kaikkea. Ja oli kutonut ihania juttuja, lapaset, sukat, hatun, housut ja villatakin. Ja lakanatkin oli ostanut. Miehen äiti on kyllä todella ihanasti odotuksessa mukana!
Mä haluan kans kuulla Seran treffeistä! Tietääkö se kundi, että olet raskaana? Hauskoja treffejä! Mutta kurja juttu se vesivahinko, johtuko se näistä pakkasista?
Hyvä että monkeylla on jo parempi mieli. Se on hyvä kun täällä saa purkaa pahaa oloaan!
Oma aika on varmaan todella tärkeää, kun on lapsia. Nyt vielä sitä ei osaa edes kuvitella, miltä tuntuu kun ei omaa aikaa ole. Kyllä se vaan niin taitaa olla, että isällä sitä omaa aikaa ja omia juttuja on enemmän kuin äidillä. Vai mitä äidit sanotte? [/color]
En ole taas vähään aikaan kirjoitellut. En jaksanut treffeillekään itikseen tulla kun ajattelin, että pysyttelen sittenkin kotona rv 34 asti, ettei vaan synny ennen aikojaan sen takia. Vauvan kanssa sitten varmaan seuraavaan tapaamiseen! =)
Tänään siis tuli tasan rv 34+0!! Jouduin viime yönä lähtee päivystykseen kun mulle tuli sappi(kivi)kohtaus, sattui ihan hirveästi oikean kylkikaaren alle eikä kipu loppunut lääkkeillä. Sain sitten sairaalassa suoraan lihakseen piikillä sitä lääkettä. Kesti puoli tuntia ja sitten kipu loppui kuin seinään.
Lääkäri sit ultrasi vauvan ja painoarvioksi saatiin 1850g ja virhemarginaali on +-200g. Kokeili vielä vatsan päältä ja sanoi, että ei kyllä 2kg vielä ole. Vauvan mahan ympärys vastaa rv 30+. Tarkisti sitten vielä napanuoravirtauksen ja se oli ok.
Vauvan ktg kuitenkin erittäin hyvä ja liikkeitä paljon eli hyvinvoiva vauva muuten. Mutta nyt huolestuttaa mikäköhän mättää? =(
10 päivän päästä uusi kasvukontrolli.
Hassua kun tähän asti on kohdunkaulan lyhyyden takia saanut jännätä pysyykö viikolle 34 asti kohdussa ja nyt sit vihjas, että jos vauva ei tarpeeksi kasva niin saatetaan joutuu käynnistämään synnytys ennen laskettua aikaa. Ei edes katsonut enää kohdunkaulan tilannetta kun sanoi, että vaikka olisikin jo auki niin sitä ei kuitenkaan enää estellä.
Sit ottavat viikon päästä jotain maksalabroja kun sappivaivat altistaa sille raskaushepatoosille(?) Siis se että alkaa kroppa kutisemaan, oliko se nyt raskaushepatoosi? Mutta kuitenkin. Ei mulla sellaisia oireita ole ollut, mutta varman päälle näköjään. Mulla on usein tullut noita sappikipuja niin suositteli, että raskauden jälkeen meen leikkaukseen jossa sappirakko poistetaan.
Sairaalakassista on ollut puhetta ja mä en ole vielä edes pessyt vauvan vaatteita. Täytyy ottaa se ensi viikon projektiksi. Vaatteita on tosi paljon ja jouduin jo osasta kieltäytymään. Tai ainakin noista vastasyntyneen kokoa olevista vaatteista. Ei viitsi liikaa ottaa kun sit on kaapit turhaan pullollaan eikä kaikkia tule käytettyä.
Sitterin ostin käytettynä kirpparilta. On tummansininen jossa keltaisia nalleja. Sopii mun mielestä sekä tytölle, että pojalle.
Seralle tsemppiä treffeille! ;) Mä lähden nyt syömään...
että oletteko muut mittailleet vyötärönympärystä? Mä mittasin eilen ja sain " huimat" 101cm.
[color=rosybrown] Ulkona pakkasta melkein 25 astetta! Tänään voisi viedä vuodevaatteet parvekkeelle tuulettumaan. Ja jos vihdoinkin saataisiin aloitettua vauvan huoneen kalusteiden kasaaminen.
Mustakin olisi kiva saada jotain painoarviota vauvasta. Olisi mielenkiintoista tietää, minkä kokoinen sieltä on tulossa...
Mittasin mahanympäryksen tosta navan kohdalta, näytti 102 cm.
Mulla on ollut monena yönä paha olo, kun olen herännyt vaikka vessaan. Siis ihan kunnon pahoinvointia. Onko muilla ollut? Mistä voi johtua? [/color]
Esikoinen on nyt kahtena päivänä katsonut Teletappi videota ihan hurmoksessa niin saan olla rauhassa netissä. Tähän asti ei oo ikinä ollut kiinnostunut tv:stä tms.
NapNap mulla on kans öisin sellanen pahaolo. Ei kai tässä vaiheessa voi enää olo kukoistaa?! JA MÄ OON ONNELLINEN, KUN SAAN TEITÄ MUITAKIN METRIKERHOON!! Mä mittasin sen 101cm viime viikolla ja esikoisen kanssa metri ei ylittynyt edes synnärillä.
Omasta ajasta...yleisesti miehet antaa/jättää vauvanhoidon äideille ja " unohtavat" äidin vapaa-ajan tarpeen. Siis nyt, kun en käy treeneissä niin mies kuvittelee, etten tarvitse muuta aikaa. Oma äitini tuli aina päästämään mua pelaamaan ja tulee varmaan jatkossakin. Ilman urheilua sekoaisin. Kaikista muista menoista voinkin luopua. Mulle on ihan sama kuinka paljon mun mies harrastaa, sitä kannatan aina, mutta sillä on miljoonia muitakin menoja.
SERA toi kuullostaa ihan leffasta toi sun puhelujuttus...sulla mahto olla käheen seksikäs ääni jos autoa ostava soittaja (väärä nro!!) jäi noin koukkuun. Huh onneks jollain on jännitystä ilmassa. Way to go Sera!!
Ajatelkaa, että vauvat on n.2 kiloisia nyt eli kasvavat vielä pari kiloa eli vatsat paisuu hirmuisesti vielä!! APUA!! Tuli tosta Simbuccan kokoarviosta vaan mieleen. Tsemppiä sulle ja toivottavasti vauva kasvaa vielä muutaman viikon masussasi!
Aamu on tosiaan edelleen kipakka, miinusasteita 25 ja tuultakin lisäksi.
Viime yönä sain pitkästä aikaa nukuttua paremmin, kun oma nokka ei ollut yhtä tukossa kuin aikaisemmin ja esikkoa ei ollut enää kipeänä.
(.) ei kuulu muuta kuin odottelua ja jännäilyä, olen kärsinyt kipeistäkin suppareista viikolta 26 alkaen, nyt ovat ehkä rauhoittuneet. Viikolla 33 oli cx-kontrolissa täysin pehmennyttä kaulaa jäljellä 1,5 cm ja sisäsuukin auki reilusti sormelle. Vauva on myös laskeutunut ja kiinnittynyt, kävelen kuin laiska pingviini tästä johtuen. Nyt viikkoja 34+3 eli pahin hermoiluaika jo ohi, toki toivon että päästään mahdollisimman lähelle laskettua aikaa.
Mun äidin kaikki viisi raskautta ovat olleet samantyyppisiä, ikä yksikään lapsi ole syntynyt ihan laskettuna aikana, vaan noin 37 vkolla, samoin mun isosiskolla. Ehkä meillä on " lyhyempi kantoaika" :)
VAuvan vaatteet on pesty ja kaikki muu on valmiina paitsi tuplarattaat, jotka tulevat ensi viikolla.
HYviä vointeja kaikille!!
t:nyytikäs77 rv 34+3
[color=slategray] Ja pakkaset vaan jatkuu... Meillä on reilut -19 astetta, mites muualla?
Mies lähti kaverinsa autoa laittamaan, mä jäin vähän siivoskelemaan... pyykkiä laitoin pyörimään. Kauppaan pitäisi mennä. Jotain pientä vauvantarvikettakin voisi katsoa samalla. Mitäs kaikkea pientä tarviketta sitä pitäisi hankkia, sellaista mitä saa isommista ruokakaupoista? Yhden tutin ja tuttipullon ajattelin ostaa. Ja vaippoja.
Ulkona on kyllä kauniin näköistä kun puissa on lunta. Mutta ei siellä kauaa huvita olla, on niin pirun kylmä. Millaistakohan säätä sitä on maaliskuussa? Viime maaliskuussahan oli ennätyskylmää, öisin yli -20 astetta monin paikoin. Mutta taisi olla myös loppukuusta ennätyslämmintä jossain päin Suomea...
NapNap rv33+3 [/color]