Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan poistumistarkastuksesta kysyttävää - olen aivan ihmeissäni

Vierailija
19.01.2006 |

Teen sijaisuuksia eräässä kauppaketjussa tässä opintojen ohella. Tänään meillä oli poistumistarkastus eli kaksi vartijaa odotti takaovella, kunnes tullaan kaupasta ulos. Mulla oli kuitti ostoksista, eli kaikki ok. Toinen vartija kuitenkin huomasi satasen setelin mun lompakossa kun kaivelin kuittia. Olin nostanut sen ennen töitä yhtä kurssimaksua varten eikä mulla ollut automaattikuittia.

Vartija alkoi kysellä, että mistä se satanen on jne. ja mun työkaverilta, että heittikö kassa jne. Kyselyä ja ihmettelyä kesti aika kauan, ja toinen vartija kehtas kysyä, että miten mulla voi edes olla tilillä noin paljon rahaa!

Lopuksi mies sanoi, että soittaa huomenna mun päällikölle asiasta. Vartijat (varsinkin toinen niistä) kohteli mua kuin rikollista. Lisäksi se kysyi, että jos se ottaa sen satasen multa pois, mitä mä meinaan tehdä. Uskallanko soittaa poliisit?

Miten muka voi olla rikollista kantaa lompakossaan satasta??? Olen todella ihmeissäni ja loukkaantunut.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on törkeää käytöstä.. Teepä valitus..

Vierailija
2/25 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valita ihmeessä, ei kai työntekijöitä voi kohdella kuin vierasta sikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun sulla ei ollut mitään pelättävää niin oisit sanonut, että kerro vaan pomolle ja jos otat rahat niin taatusti soitat poliisille ja teet ilmoitusen varkaudesta!

Oisithan sä voinut näyttää tiliotteelta, että olet nostanut rahan tililtäsi samana päivänä, jos kassasta ois jostain syystä puuttunut tuo 100e ja pomolla ois syytä epäillä, että se satanen on jonkun taskussa.

Mutta kerro pomolle, että todella hyvä kun on tarkastuksia jne... mutta asiallista käytöstä.

Ymmärrän sua, että harmittaa, kun ei ole tehnyt väärin ja epäillään, etenkin jos tuolla tavalla vielä kohdellaan.

Vierailija
4/25 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa oli tarkastuksia, ja ne hoidettiin aina erittäin asiallisesti ja hyvässä hengessä. Jos on nostanut rahaa tililtä, asian voi niin helposti todistaa (vaikka kuittia ei siinä tilanteessa olisikaan), että vartija kyllä kerjää potkuja tuollaisella asenteella. Meillä olisi kyllä vähintään liitto nostanut äläkän moisesta. Sairasta meininkiä!

Vierailija:

Teen sijaisuuksia eräässä kauppaketjussa tässä opintojen ohella. Tänään meillä oli poistumistarkastus eli kaksi vartijaa odotti takaovella, kunnes tullaan kaupasta ulos. Mulla oli kuitti ostoksista, eli kaikki ok. Toinen vartija kuitenkin huomasi satasen setelin mun lompakossa kun kaivelin kuittia. Olin nostanut sen ennen töitä yhtä kurssimaksua varten eikä mulla ollut automaattikuittia.

Vartija alkoi kysellä, että mistä se satanen on jne. ja mun työkaverilta, että heittikö kassa jne. Kyselyä ja ihmettelyä kesti aika kauan, ja toinen vartija kehtas kysyä, että miten mulla voi edes olla tilillä noin paljon rahaa!

Lopuksi mies sanoi, että soittaa huomenna mun päällikölle asiasta. Vartijat (varsinkin toinen niistä) kohteli mua kuin rikollista. Lisäksi se kysyi, että jos se ottaa sen satasen multa pois, mitä mä meinaan tehdä. Uskallanko soittaa poliisit?

Miten muka voi olla rikollista kantaa lompakossaan satasta??? Olen todella ihmeissäni ja loukkaantunut.

Vierailija
5/25 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tee valitus. Vaikkakin tarkistukset on aiheellisia (ostettujen tavaroiden osalta) on tuo jo aika kamalaa. Tottahan kassakin heittäisi.

Vierailija
6/25 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sen kanssa (jos näkyy eilinen nosto) pomosi puheille ja sano että vaadit vartijalle vähintään huomautusta ja itsellesi vartijalta anteeksipyyntöä.

Ei noin kohdella ihmistä. Syytöntä ainakaan.

Vierailija
7/25 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sieltä tule yleensä kaksi viisikymppistä.

Vierailija
8/25 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, en ymmärrä miksi he tekisivät noin..?

Vierailija
9/25 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä pitää paikkaansa ota liittoosi yhteyttä ja kysäise toiminnan laillisuudesta. Jos et, työsuojelupiiriin yhteys.

Vierailija
10/25 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asiallista toimintaa ollenkaan. Mitään syytöksiä ja asiattomuuksia ei tarvitse kuunnella. Usein työntekijä antaa suostumuksen poistumistarkastuksiin työsopimuksen solmimisen yhteydessä, muutenhan nämä eivät ole edes mitenkään oikeutettuja. Tätä käytetään lähinnä tavaran hävikin ehkäisyyn, rahan puuttuminen huomataan isommissa lafkoissa heti, kun kassat tilitetään, eikä siihen mitään poistumistarkastuksia tarvita.

Vierailija
11/25 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Taidamme olla samassa ketjussa töissä, valitettavasti.

Vierailija
12/25 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijoiden esimiehelle puhelua, ei kauhean soveliasta käytöstä.

Vierailija
13/25 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 00:11"]

Jos tämä pitää paikkaansa ota liittoosi yhteyttä ja kysäise toiminnan laillisuudesta. Jos et, työsuojelupiiriin yhteys.

[/quote]

Varmaan vähän myöhäistä, 9 vuotta vanha ketju...

Vierailija
14/25 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadan euron seteli automaatista. Mielenkiintoista.

Vierailija
15/25 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijoiden oikeudet rajoittuu kyllä niihin sun uloskantamiin ostoksiin, ei todellakaan sun mukana oleviin käteisvaroihin. Ilmoita asiasta esimiehellesi joka hoitaa asian vartiointifirman kanssa.

T: eräs myymäläpäällikkö jolla kokemusta asiasta :)

Vierailija
16/25 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
17/25 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän noita rosvoja on nähty kun aikoinaan olin stokalla niin pojanklopit varasteli tavaraa, siis siivottiin illalla ja siellä mentiin hälytyslaitteiden läpi mennen tullen, pojat heitti kamat vissiin jätesäkissä pihalle. Ilmoitin touhusta lopettaessani työt.

Vierailija
18/25 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 00:02"]

:')

[/quote]

Miksi? Miksi piti nostaa

Vierailija
19/25 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset