Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle, miksi vauvan/pienen lapsen pitäisi osata

Vierailija
19.01.2006 |

nukahtaa yksin omaan sänkyyn?

Monesti saa lukea näitä " miten saisin 1-vuotiaan nukahtamaan yksin omaan sänkyyn, huutaa vaan kun jättää yksin?"

Meillä on 1v3kk lapsi, joka iltapalan ja iltapesun jälkeen käpertyy äidin tai isin kainaloon ja nukahtaa. Meille tää nukuttamisjuttu ei ole millään lailla ongelma. Kiinnostais tietää että miks niin monelle on?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei TODELLAKAAN olisi nukuttamisrumbaan. Piste.

Vierailija
2/5 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lapsen nukuttaminen on tietoinen valinta, eli en halua oman lapseni kokevan niitä pelkotiloja, joita itse koin lapsena, kun mut jätettiin nukahtamaan itsekseen. Pieni uhraus minulta, suuri asia ehkä lapselle.

Enkä nyt yritä sanoa, että toisin tekevät olisivat huonoja vanhempia tms., oma äitinikin oli ihan unelma äitinä, huolimatta noista pelkotiloista. :) Vanhemmuus nyt vaan on täynnä valintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meidän " nukutusrumba" kestää 5-30min.

ap

Vierailija
4/5 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos lapsi selvästi pelkää yksin nukahtamista, niin kai siihen pitää puuttua.

Meidän neiti on aina pistetty itsekseen nukkumaan ja nyt vanhemmiten iltarituaaleihin kuuluu pieni satu. Joskus kun lapsi on ollut kovin kiinni minussa olen jäänyt paijailemaan lasta, mutta tavasta on luovuttu koska lapsi innostuu seurasta ja siinä saa sitten paijailla 45-90 min.

Vierailija
5/5 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukutettiin lasta melkein kolmivuotiaaksi asti, mutta sen jälkeen lapsi alkoi sanomaan, että nyt voit mennä pois, kun on luettu iltasatu ja aluksi minä(/mies) sanoin, että olen viereisessä huoneessa, huuda jos tulee hätä. Puolen vuoden ajan on jäänyt itsekseen nukahtamaan, eikä tule yölläkään viereen. On se kyllä ihanan vapauttavaa, kun ei tarvitse käyttää paljoa aikaa nukuttamiseen. Tosin kyllä mielelläni nukutin lastani niin kauan kuin hän halusi. Lapset ovat yksilöitä ja tuskin kukaan haluaa aiheuttaa traumoja lapselleen jättämällä tämän itkemään itsensä uneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme