Te jo plussanneet, kauanko kesti tärpätä?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun meillä puuhat alkamassa. Esikoinen tärppäsi toisesta kierrosta. Mutta jotenkin sellanen olo, että kakkosta saadaan odotella kauan...
Kommentit (44)
periaatteella tulee jos on tullakseen. Sitä ennen oli kalenterirytmi ehkäisy :).
Tulee jos on tullakseen meiningillä tärppäsi pillereiden lopetuksen jälkeen toisesta kierrosta. Oviksenkin missasin ihan kokonaan... =)
eli toi 9 kuukauttaa on kyllä todellinen odotus-aika meillä ;)
Nyt odotellaan laskettua aikaa, joka täsmäisi ultran ja oviksen mukaan. Saas nähdä meneekö kohdilleen! Perus 28-kierron mukainen la meni jo. Nyt rv 39+3
siis lopetin heinäkuun puolessa välissä ja plussa tuli syyskuun lopussa.
tsemppiä yritykseen!
my_selene ja Remppa rv21+4
Eli pillereiden lopettamisesta kahdeksas kierto oli onnekas kun lakattiin varmistelemasta tyttöä... eihän siihen mitään todellista konstia ole, mutta yritimme aluksi periaatteella " tytöt on sitkeitä" eli pari päivää ennen ovulaatiota.
Nyt sitten laskujeni mukaan tätä meidän pientä toukkaa on melko tasan ovulaation aikoihin alkuunsaatettu ;), sukupuolta emme tiedä ja hyvä niin!
Huliana
3 kuukautta ja muistaakseni 4.stä kierrosta tärppäsi.
Meillä kolmannesta kierrosta tärppi. :)
Red_Cat & Möykky 21+6
Mulla on pco ja siitä johtuen on aina kestänyt. Tosin emme tienneet tätä ennen kuin toista yritettäessä. Lasten väliin mahtuu kaksi alkuvaiheen km:aa.
Ja hassua oli se, että se oli juuri se kierto, josta olin ennakkoon aivan varma että nyt ei ainakaan onnistanut :D Siis aikaisemmilla kierroilla toivoin ja odotin, mutta tässä neljännessä olin aivan varma että menkat alkaa. Yllätys olikin aivan megasuuri kun testistä tulikin plussa! Joten ehkä se aikataulujen laatiminen ja liiallinen suunnittelu ei olekaan niin hyvä juttu...
-Niiga
rv. 40+6
Meillä eka tärppäsi 3 vuoden jälkeen tjot ajatuksella, toinen sitten, kun eka oli 2,5 vuotias, samoin tjot ajatuksella. Ei oo ollu kiire, kun ollaan suht. nuoria vielä. :) Kun eka sai luvan tulla olin siis 20 ja 24, kun eka sitten syntyi. Ei siis olla laskettu ovista yms. Ja jotain vikaa voi olla, mutta tutkimuksissa ei olla käyty. Nyt siis rv 16+1
kerralla tärppäsi kahden kierron jälkeen pillereiden lopetuksesta. Nyt toinen vihdoinkin tulossa, 1 v 8kk odotettiin ja odotettiin!! Välillä meinasi jo usko loppua koko hommaan varsinkin kun esikoinen tuli niin pian. Yksi kohdunulkoinen raskaus sattui viime keväänä syötyäni clomifenia. Sen jälkeen päätin, että ollaan sitten ilman toista lasta, kun en hoitoihinkaan olisi lähtenyt. Loppukesällä tapahtuikin jättiyllätys kun raskaustesti näytti plussaa!
eli 2 kk pillereiden lopettamisesta olin raskaana. Alkuun ei kyllä ollut uskoa sitä, kun olin ajatellut et 5 vuoden pillereiden popsimisen jälkeen olisi mennyt kauemmin :)
tärppäsi ihan heti ja tokaa yrittäessä meni reilu vuosi!
tämä tuleva esikoinen. Raskaus siis vasta aivan aluillaan, rv5+0 mennään :) En ollut käyttänyt hormonaalista ehkäisyä ja kiertoni ollut aina suht säännöllinen, mutta toisaalta ylipainoa minulla on paljon.. Siinä vähän taustatietoa, kun nämä tiedot kuitenkin aina kiinnostaa :)
Terveisin -marion76-
tjot ajatuksella, tämä toinen tuli iloiseksi yllätykseksi heti :) Nyt rv 22.
Esikoinen ilmoitti maailmaan tulostaan heti pillerit lopetettuani.
Tämä toinen sitten olikin vähän hankalempi tapaus.Kaiken kaikkiaan 2,5 vuotta meni kunnes plussa napsahti.
Olin kerennyt käymään yhdellä käynnillä lapsettomuustutkimuksissa ja vähän mietimme mieheni kanssa,että emme aloita mitään tutkimuksia/hoitoja.
Kaikki toivo oli heitetty ja kun elokuussa(05) sitten menkat olivat aina päivä päivältä myöhemmässä ja myöhemmässä,niin edes silloin emme uskoneet,että olisi tärpännyt.
Testiäkään en meinannut ostaa,mutta " urheiluhengen" vuoksi vissiin sitten sen kuitenkin tein ja " se" viiva pamahti heti näkyviin,kun se toinen vielä piirtyi siihen vierelle.
Niksu 29+6
ja tämä toinen nyt rv7+4 noin vuoden esikoisen syntymän jälkeen.